Peter Berg troden - The Man who doesnt know what a tripod is
Al of you who have seen a Peter Berg film, knows that he likes to move around alot witht the camera. I mean, it was nice in Cloverfield and Saving Private Ryan, but come on! Its become to much, does anyone ells have any problem with him constantly moving around the camera? Does the guy even know what a tripod is?? Speak up your mind and write.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
wtf is a tripod? n wtf do u write in english?
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
HAHAHAHHAHAHAHA
Levande Kungar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
eller vafan, ska det göras så ska det göras riktigt
ytterligare 80 minuter av samma sak på dvdn :P
I write in english cause I am not in sweden and if you know anything about filmmaking then you know what a f-ing tripod is! SunTzu, you perhaps did not understand me... I mean really shaky camera movement, this types of what you have put up is NOT what I mean! At least these two clips has a steady angel and doesnt fuck around.
if you are going to write in english atleast spell a word or two right, and no, i dont know Anything about making movies. douchebag
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Förstår vad du menar, men förstår inte prettogrejen med att skriva på engelska på ett svenskt forum när du uppenbarligen är svensk. Jag lovar dig, vi kommer förstå vad du menar även om du inte skriver med ÅÄÖ.
Moderator
2008-08-06 01:25
Pusherman Tripod är ett kamerastativ. Eller monstrena från Världarnas Krig .
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Bara jag som gillade filmningen i Friday night lights-serien? Loved it!
Hihi
Haha vilket ärkerövhål trådskaparen verkar vara. För det första, som daviden säger, ska du skriva på engelska kan du iaf lära dig att stava rätt. Och för det andra så finns det ingen mening med att skriva på engelska, även om du nu är utomlands... Jag gillar filmer som filmas mer fritt. Känns som att man kommer in i filmen på ett bättre sätt. Men det beror ju också helt på vad det är för film och vem som gör den. Vissa filmer passar betydligt bättre att filmas stadigt med stativ/"tripods".
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Jag älskar sättet han använder detta i FNL (både filmen och serien). På något sätt känns formatet mer autentiskt. Han kör inte heller konsekvent med denna skakiga kamerateknik i alla sina filmer, vilket trådskaparen vill påskina. Bevara den konstnärliga friheten!
jag gillar små russinkukar
Shaky cam känns ju väldigt konstnärligt.
jagvillocksåhaenblog.com
Vissa gånger är det ju bra med shaky cam. I Cloverfield fanns det ju ett uppenbart syfte, och bidrog till att göra filmen bättre. Däremot tror jag att jag inte skulle uppskatta om dom började filma typ Scrubs med värsta bergochdalcameran. Känns ju jävligt konstnärligt att skriva en tråd på dålig engelska när man är svensk.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Som jag förstått det så använder han sig av den tekniken då han låter kameramännen följa en varsin skådespelare (t.ex) så att skådespelaren sen kan röra sig fritt i scenen utan att behöva ställa sig Just där, Just då... Tycker det blir skön känsla när man vant sig :)
Hihi
jasså skakningar. jag kollar ju inte på amerikansk film gjord efter 1960 så vad vet jag :(
m3ster P19 Hur kommer det sig att du skrivit svensk text i andra trådar? Jag tar det på engelska också ifall du kanske glömt bort svenskan. How come you've written in swedish in other threads?
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
jaeg er inte i svergie just nu.... jo visst kan man fo gerna gora vilken slags film man vill,men come on! Ibland passar de inte helt enkelt bara. Whats the point of shaking around the god dam camera when someone is laying slowly in bed? jo visst the kingdom var skiiit bra, men ibland blire for mycket...
har du nåt exempelklipp? kan ju va exempelvis att man vill förmedla med hjälp av bildspråket att personen som ligger i sängen är upprörd eller vad som helst. skulle gärna vilja se nåt klipp som exempel, är nyfiken...
så är det med det som det är med det som är.....
Jag hatar handkameror och det faktum att varenda filmhelvete ska spelas in med en sådan. De använder inte ens det mest basiska som en steadycam. :S WTF! Kommer ihåg den där svenska serien som gick för ngt år sedan. De utvalda eller vad den hette. Riktigt välgjord med bra bildspråk, skärpa, osv men skiten wobblade ju mellan golv och tak som en epileptiker under ett anfall. Wtf! Sluta använda skiten om ni inte har säkerheten på hand. God damn it!
Jag säljes: Allt från nes till dreamcast. Skicka pm om du är intresserad!<br> http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?f tgnr=229752
Det kan väl som sagt finnas en mening med det kanske? Jag har filmat en del filmer, i en använde vi steadycam och slow motion för att göra så mjuka kamerarörelse som möjligt medan i den senaste körde jag helt på handkamera för att förmedla och förstärka känslan av kaoset som rådde. Nu försvarar jag inte alla filmer som har handkamera, tvärtom håller jag med om att allt för många, speciellt svenska filmer idag har det, men ibland kan det ju faktiskt vara motiverat med handkamera.
så är det med det som det är med det som är.....
Så ska det se ut.
Cloverfield var för övrigt en av de lamaste filmer jag sett. Visst, kul idé att blanda ihop skakig handkamera a'la Blair Witch Project med helt okej specialeffekter. Synd bara att filmens karaktärer inte kunde vara mer osympatiska. Dessutom ändrar monstret/varelsen storlek ett antal gånger i filmen.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
haha dolph lundgren på whoa.. kunde man aldrig tro
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap