I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tipsa mig om serier =)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-08-18 18:47

tipsa mig om serier =)

har du sett nån serie som du vill tipsa mig om?
det kan vara både humor och drama

på senaste tiden har jag sett couplings, jerico och dexter, de serierna gillade jag.
Serier som jag inte gillar är typ gossip girl å liknande, orka.

skriv helst nåt mer än bara namnet på serien, typ lite vad den handlar om och varför du tycker den bra.

tack tack/cissi

socissi.wordpress.com

2008-08-18 19:14
Supernatural, jag lever för den serien.
Om du är en sucker för demoner, bilar och rock'n'roll rekomenderar jag den varmt.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-08-18 20:04
Supernatural - är faktiskt klart godkänd serie som tar upp det övernaturliga, två stycken bröder (som tjej lär du klassa dem som hunkar) glider runt i usa i jakt på sin far som är en spökjägare och som dött/försvunnit. För att få reda på vad som hände så följer de sin fars dagbok och besöker olika platser för att få ledtrådar och självklart så stöter man på en del övernaturligt. Måste säga att jag som är rätt skeptiskt i det övernaturliga tycker att både en och annan avsnitt är ritkigt bra och goddamn om en hårstrå har rest sig både här och där. Skön serie som jag borde följa upp lite mer, bara sett första säsongen.

Kyle XY - serie om en kille som vaknar upp i en skog och vandrar in i en stad oförmögen och tala, killen lider av kraftig amnesia?? så han är som ett barn så han får lära sig alltig på nytt. Han hamnar hos en fosterfamilj och man får följa hans resa, bland annat på vägen får man reda på att han är supersmart och inblandad i rätt skumma affärer. Vart förvånad hur pass bra serien vart med tanke på vilket lättsamt sätt det hela presenteras.

Traveler - 3 polare ska iväg och luffa igenom usa som sista grej nu när college vart avklarat, resan påbörjas med en bus som går riktigt snett och de blir terroristmisstänkta. Massa skumma saker kring det hela och vips finner sig två av vännerna på flykt undan FBI etc i tron om att den tredje vännen är död. Blir väl lite mycket mot slutet och en del frågor blir obesvarade då serien varar bara en säsong (13 avnitt???).

Daybreak - En kille vaknar upp en morgon allt är som vanligt, men självklart händer ett och annat under dagen. Slutet gott allting gott så somnar han in igen. Bara för att vakna upp till en ny dag som är samma dag som dagen innan. Kort och gott så upplever mannen dagen om och om igen och han försöker få reda på vad det är som händer och försöker förhindra det tråkiga och hända.

The Black Donnelys - en underbart charmigt och underhållande serie om 4 irländska bröder som försöker klara sitt livhank på gatan (killarna är i övre tonåren, tidiga tjugos), underhållande sagt så är inte detta en komedi utan en drama, men kunde inte slita mig från serien och blev en hel del missat sömn.

2008-08-18 20:05
Sen lite mer:
Californication
Breaking Bad
Heroes
Lost
Prison Break

orkar inte skriva sammanfattningar för tillfället.

2008-08-18 20:05
The Black Donnelys är riktigt bra!= )

The Wire är grym som fan åxå,

((MAAD))

2008-08-18 20:24
haha kaneida.. du kanske ska skaffa nåt vettigt att göra :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-18 23:15
Greek:Handlar om två syskon som pluggar på samma college och är med i två olika skolföreningar.Massa intriger,gjort med glimten i ögat. Lätt sevärt.

New Amsterdam: En soldat i 1600talet New england räddar livet på en indianprinsessa och blir välsignad/förbannad med ödödlighet,tills dess att han finner sin sanna kärlek.

Thorchwood: En hemlig organisation har till uppgift att lösa brott som har att göra med onaturliga fenomen.Väldigt dåliga effekter men ändå bra.

2008-08-18 23:28
kvinnofängelset e äkta!!!
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-08-19 01:31
Friday Night Lights - Drama - Serie om ett fotbollslag i Texas, verkar lite sunkig vid första anblicken men riktigt bra egentligen.

S.P.U.N.G . Dramakomedi - Serie om ett par ungdomar som går sista(?) året i gymnasiet. Lätt den bästa svenska serie som gjorts.

Trailerpark Boys - Komedi - Serie om två killar som bor i en trailerpark. Kanske lite speciell humor men alltid värt att kolla upp.

Flight Of The Conchords - Komedi - Behövs nog ingen introduktion. Sjukt roligt!

Sleeper Cell - Drama - Serie om en polis som infiltrerar en terroristgrupp. Mycket spännande och bättre än dom flesta, om inte alla, "action"serier!

2008-08-19 01:34
fan, glömde bort Curb Your Enthusiasm. Om du gillar Seinfeld, bara lite till och med, lär du älska detta!

2008-08-19 01:40
WEEDS,det handlar om en housewife som börjar sälja dimebags!den är fet

2008-08-19 02:38
Haha säger som Exe-Poused. Weeds, bästa serien no doubt. Finns tre säsonger samt ca 9 avsnitt av säsong 4. Check it out!
shades on my eyes you can't tell I'm .....

2008-08-19 18:59
finns det verkligen 13 avsnitt av traveler? jag har bara sett 7-8 och efter det så lades väl serien ner?
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect
Skivsamlare

2008-08-19 19:24
Californication
Greek
Entourage

mina 3 tips :>
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss