Supernatural - är faktiskt klart godkänd serie som tar upp det övernaturliga, två stycken bröder (som tjej lär du klassa dem som hunkar) glider runt i usa i jakt på sin far som är en spökjägare och som dött/försvunnit. För att få reda på vad som hände så följer de sin fars dagbok och besöker olika platser för att få ledtrådar och självklart så stöter man på en del övernaturligt. Måste säga att jag som är rätt skeptiskt i det övernaturliga tycker att både en och annan avsnitt är ritkigt bra och goddamn om en hårstrå har rest sig både här och där. Skön serie som jag borde följa upp lite mer, bara sett första säsongen. Kyle XY - serie om en kille som vaknar upp i en skog och vandrar in i en stad oförmögen och tala, killen lider av kraftig amnesia?? så han är som ett barn så han får lära sig alltig på nytt. Han hamnar hos en fosterfamilj och man får följa hans resa, bland annat på vägen får man reda på att han är supersmart och inblandad i rätt skumma affärer. Vart förvånad hur pass bra serien vart med tanke på vilket lättsamt sätt det hela presenteras. Traveler - 3 polare ska iväg och luffa igenom usa som sista grej nu när college vart avklarat, resan påbörjas med en bus som går riktigt snett och de blir terroristmisstänkta. Massa skumma saker kring det hela och vips finner sig två av vännerna på flykt undan FBI etc i tron om att den tredje vännen är död. Blir väl lite mycket mot slutet och en del frågor blir obesvarade då serien varar bara en säsong (13 avnitt???). Daybreak - En kille vaknar upp en morgon allt är som vanligt, men självklart händer ett och annat under dagen. Slutet gott allting gott så somnar han in igen. Bara för att vakna upp till en ny dag som är samma dag som dagen innan. Kort och gott så upplever mannen dagen om och om igen och han försöker få reda på vad det är som händer och försöker förhindra det tråkiga och hända. The Black Donnelys - en underbart charmigt och underhållande serie om 4 irländska bröder som försöker klara sitt livhank på gatan (killarna är i övre tonåren, tidiga tjugos), underhållande sagt så är inte detta en komedi utan en drama, men kunde inte slita mig från serien och blev en hel del missat sömn.