Låt den rätte komma in goes Hollywood...[SPOILER]

Hobby & Fritid - Kultur & Media

Låt den rätte komma in goes Hollywood...[SPOILER]

Nu ska Matt Reeves (Cloverfield) filmatisera Låt den rätte komma in. Tomas Alfredson har ju redan fått priser för filmen som har svensk premiär 24 oktober.
Känns rätt meningslöst och tråkigt att han ska göra den, hela känslan av 80-talets Stockholm och Blackeberg försvinner... Blä.

Länk till http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2204&a=832567

(Inlägget ändrat av Rallare, la till spoiler i rubriken 2009-04-14 11:08:02)

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
åh nej..."känslan med blackeberg" försvinner. egentligen förstår jag inte folks problem med amerikanska remakes...dom vänder sig ju ändå till den publik som aldrig skulle ha kollat på det europeiska/asiatiska originalet. förhoppningsvis får tomas alfredson skina lite extra i processen och fler kollar upp originalet, för ärligt talat...hur jävla många kommer att söka sig fram till en svensk vampyrfilm på egen hand? och då bryr jag mig inte om hur många priser den har fått, filmfestivaler representerar inte joe blows filmsmak.

blir mest nyfiken på var den amerikanska versionen ska utspela sig!

Visst. Det är väl positivt om en filmen får fler att kolla upp orginalet. Antagligen det enda positiva. Där är ändå lite trist att försöka nå ut till så många som möjligt i typ USA... Filmen i sig lär ju vara ungefär hälften så bra som den svenska. En gissnig.
får väll utspela sig i compton om det ska vara nått likt blackan
stigili dang dang didan
Var ju snack om det redan när den svenska boken planerades.
Riktigt bra story så kan nog gå bra, vill hellre se den svenska dock.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ni som sett sett Låt den rätte komma in, ge lite omdömen då. Den verkar jäkligt bra, den går väl upp på biograferna här Sverige snart väl? Eller fan har den vart uppe redan kanske...?
jade aldrig hört talas om filmen...

såg trailer nu o den verkar juh kunna vara riktigt intressant!
har den gåttt på bio?
/Cash Hunter aka DJ Rufus
Ne inte än vad jag vet.
Kolla sf.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Låt den rätta komma in fick nyss sin trailer uppe på apple.com/trailers
Coooolt
Jag har läst boken och den är helt okej. =) såg en bild av filmen för ca ett halvår sen. den verkar bra gjord iallafall:D
Snow / "If you don't understand the music, you'll never understand the dance"/Tyron the Bone proctor
Det ska bli så jävla kul att se filmen! Jag ahr längtat i ett år! John ajvides böcker är ju så feta...
"Den perfekta tidpunkten att mörda måne, är klockan 4 på dagen då hon sover, då är hon som svagast och sårbarast. Hennes ynkliga röst skulle bara säga "neeij neeij" "
Producent

2008-10-10 19:28
Håll på att dampa när dom medelade att dom skulle skjuta upp filmen över sommaren. När den var helt klar och allt. Grrahh..
sjukt förväntansfull över att se denna, den har väll premiär rätt? snart
chase the clouds away
Har knappt läst några böcker alls, men visst fan har jag läst denna, som nu ska bli film. Ironi på hög nivå!
http://www.myspace.com/nickedahl
Producent

2008-10-26 21:02
Så jääävla bra. Snäppet tightare än boken skulle jag säga. Och hur ofta säger man det?
Kanske har med att författaren själv som skrivit manus, tror det är rätt ovanligt.
Har 97% på rotten tomatoes och han som inte diggar den verkar inte ens sett filmen, hans review är pinsam.
sverigepremiär idag tydligen?
/Cash Hunter aka DJ Rufus
Producent

2008-10-27 12:09
Premiär i fredags.
Den var osannolikt bra. För att vara svensk och allt.. Jag gillade den skarpt.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Ska se den om 1h! Jävligt sugen!
Stay home a lot, no TV
Just thoughts, and a heap of good ....
Sjukt bra!

de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
men det är den inte, den är riktigt bra!

jag _hatar_ svensk film, men den här var bra.
Filmen var ganska soft tyckte jag.... Lugn och lågsmält. Men jag antar att många som sett/ska se filmen förväntade/förväntar sig typ en skräckis eller nått... But no...filmen är mer av en dramafilm o handlar mest om vänskap.

Blev sugen på att läsa boken för det är mycke bakgrund om 'Eli' som inte finns med i filmen

(Inlägget ändrat av greggan 2008-11-20 10:14:02)
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------
Producent

2008-11-10 00:22
Om man gillar filmen bör man defenitivt läsa boken. Mycket smådetaljer jag tror man missar om man inte läst boken innan, och möjligen tvärtom också.
Boken > Filmen. Alla gånger.

Känns rätt meningslöst och tråkigt att han ska göra den, hela känslan av 80-talets Stockholm och Blackeberg försvinner... Blä.

Om jag minns rätt så filmades inte ens den svenska rullen i blackeberg utan typ i nåt ställe som malmö eller nåt.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
är det sant, såg ut som blackeberg...det vore ju patetiskt om dom inte filmat en enda scen där
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Producent

2008-11-12 18:04
Tror vissa scener spelades in i blackeberg, men dom flesta i Piteå av alla ställen.

Har inga källor dock.
det är väl klart att man måste norrut i landet för att hitta lite snö om det är lite brådskande..
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Det fanns scener från både Råcksta och Blackeberg.

tycker dem lyckats bra med att få till en mörk å ruggig stämning i filmen, slutet var galet
chase the clouds away
Överraskande bra. Vackert foto, lysande skådespeleri (främst Eli), härligt krypande stämning, gripande manus. Varför göra om något som är i det närmaste fulländat?
Straight from the Suarn!
för att en publik som av tradition aldrig behövt läsa subtitles inte vänjer om sig i en handvändning...

Demento P22

åh nej..."känslan med blackeberg" försvinner

ja det kommer ju helt klart bli en annan film. den här känns så otroligt svensk, och känslan försvinner garanterat vare sig du tror det eller ej. Säkert intressant med remakes, men jag gillar orginalet kan jag ju erkänna efter att precis ha sett den.

ja, den känns otroligt svensk. min poäng var att det viktiga inte är att den känns otroligt blackeberg...

Demento P22

tycker iof Blackeberg låter karaktäristisk. har dock aldrig varit där men nog fan föredrar jag dessa miljöer framför någon amerikansk stad eller idyll ala stephen king. Blir ju knappast samma film...

Torget utformades av Erik Glemme. Blackeberg är i sin helhet synnerligen välbevarat och anses av många vara ett mycket lyckat resultat av strävan att integrera bostadshus i naturområde. Områdets plan är oregelbunden och i arkitekturen finns snillrika variationer i detaljutformning inom en övergripande, sammanhållande idé.

Filmen är riktigt bra, tyvärr inte för den som väntar sig en rysare. Den är inte speciellt läskig nånstans men utförandet är ändå grymt bra. Den är vacker på gränsen till pervers (som vanligt när svenska författare är inblandade) , jag menar, en kärlekshistoria mellan två tolvåringar varav den ene är vampyr. Luktar japansk anime lång väg.
http://www.myspace.com/dirtydonline
Producent

2008-12-01 17:11
Dirty_D P28

Och båda pojkar dont forget ;)
The_Donut P18

vafan säger du?

Producent

2008-12-01 18:55
yessir P28

Eli är en pojke ja.
The_Donut P18

ok snällt att spoila för alla andra. jag hade dock inte ens märkt det

WTF@@
Jag har sett filmen tyckte den var sjukt bra men jag förstod aldrig att Eli var pojke. ^^
Aja, bästa svenska filmen jag sett iaf. Grymt foto!
Crocodile Dundee for president!
Producent

2008-12-03 19:49
Kommer bara fram i boken.
frågan e ju vafan det betyder, eller överhuvudtaget gör för handlingen? inte ett skit vill jag påstå??
Producent

2008-12-03 20:21
Tja ett extra lager av spänd sexualitet, som vampyrer väl mer eller midre är något av en symbol för.

Men ja läs boken så får man reda på mer om Eli Spoilereller elias rättare sagt ;)
Spoiler. Spoiler !

The Donut

Va fan! Kille, har ej läst boken, men i filmen, där när Eli är hemma hos Oscar och byter om och han tjuvkikar. Då ser man ju att det är en hon, väl? Och samma när man i någon scen fick se eli som gammal, såg hon inte ut som en gammal tant då?

Sen är det väl så att Gubben som hjälper Eli inte är hennes pappa utan kärlek (vän, om det är en kille) och att de var jämngamla när de blev ihop. Men nu tyckte hon att han blivit gammal och slarvig i.o.m. att han spillde ut blodet och hunden kom på honom osv. Så hon bestämmer sig för att ta kontakt med någon ny pojk (hjälpreda).
Producent

2008-12-04 16:35
hyenan

Om du inte planerar att läsa boken så kan jag berätta hur det ligger till:

SpoilerEli eller "Elias" som han heter egentligen fick sin snorre avcuttad av nån draculasnubbe för flera hundra år sedan och blev då smittad i samma veva. Kommer dock inte ihåg varför han börjar agera flicka, tror inte det gavs sån riktigt anledning. Man fick reda på detta genom att Eli och Oscar båda höll i äggpusselgrejen, då kunde oscar se vad som hänt genom Elis ögon so to spik.

Gubben är pedofil som har kärat ner sig i Eli. Dom träffades hyffsat nyligen.
wtf she/its not a girl? :S:(xPAWODKO .. bra att du förklarade det där för mig.. .. känns som att man får ta och läsa boken..

checkade imdb precis, hennes röst görs av en annan person i filmen? WTF :S

sjukt bra film f.ö .. och wtf, wai amerikanska up this? dom kommer nästan garanterat att dataanimera ett monster när biter folk ...
Get Random!
EN positiv sak med en amerikansk remake är väl att kattscenen inte kommer att se ut som skit längre...