Spökig skräckfilm?
Hej, jag och min kompis tänkte ladda ner en riktigt läskig skräckfilm ikväll, men har ingen idé om vilken. Vi vill inte se någon splatterfilm med galna och blodtörstiga mördare/mördarinnor, utan bara massor creepy spöken/spökessor. Helst någon relativt ny, men det är inget måste. Snälla kom med lite förslag så vi inte kan somna inatt. PS vi sitter i en asmysig stuga i skärgården så om några av er brudar vill komma hit så är det awesome (vi är snygga) :)
Producent
2008-10-21 19:58
Shutter :) Helst den Thailändska versionen, Amerikanska suger om man ska jämföra.
Producent
2008-10-21 19:58
Haha! Jävlar vad politiskt korrekt man kan vara :D
mera msz!
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Kairo (Pulse) eller Yu-On 2 (The Grudge 2, japanska) Ps. Shutter är bara en dassig bite av japanska skräckfilmer som Yu-On etc.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Funkenteller P23 Shutter (orginalet) är grymt bra och såvitt jag kan se så har den inte speciellt många likheter med Ju -On.
Fan Japaner ar grymma att gora skrack!!! Deras filmer ligger verkligen i tiden just nu!!
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
Korosu Jag har inte sett den nya, bara originalet, men den hade ju fan t.o.m. en scen som var totalt rippad från JU -on (Dom använder inte arabiska alfabetet i japan så stavningen är relativt subjektiv). Vill inte spoila men tro mig, det störde mig sjukt mycket. Jag tycker att själva slutklämmen/poängen var hyfsat cool men det gjorde det inte värt det i alla fall för filmen var ju inte bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Funkenteller P23 Ok alla har ju rätt till sin åsikt så vi kan ju bara komma överens om att vi inte kommer överens om den filmen. Mirrors var däremot en jävla skitfilm som är baitad och med Kiefer i huvudrollen. Det vill säga ännu en dålig amerikansk remake av en bra film. Tråkigt att folk fortfarande ser USA som ledande inom film.
The Eye (Japanska versionen) Är läskig tycker jag. Den rekomenderas
Evangeliet
Sedan ska Hollyood alltid gora remakes pa J-horror filmer. Nu har dom till och med borjat gora remakes pa en massa europeisk skrack. Javla okreativa manniskor det finns i USA. Allas so beloved "saw" ar ju 2 australienare skapelse dessutom
jag såg trailern till Quarantain(stavning?) den amerikanska versionen av .Rec, verkar rusikgt dålig.
Fast det är väl ofta originalregissörerna som gör om sina egna filmer fast med större budget och amerikanska skådespelare? Tycker att (amerikanska) The Ring (som jag är ganska säker på är gjord av samma regissör som originalet) är mycket bättre än originalet.
pfft.. Ringu slår The Ring any day.. när det blir för stor budget så tappas helt enkelt känslan i filmen och den blir dramatisk istället för skrämmande.
Italienare gör grymma filmer! dom tar allting ett steg högre!
Ong Bak massa skrikande thailändare... svinläskigt
/Cash Hunter aka DJ Rufus
behind the mask inte alls läskig, men galet bra.
En gammal men kanske inte läskig.... Hollow man ?
massa bra tips värda att kolla upp. men jag o ptolemajo orkade inte vänta så vi såg "barnhemmet" och "dont look now". den första va fet men inte så skräckig, den andra va tvärs igenom kass, fast huvudpersonskvinnan va rätt tjusig.
tag ett stycke bro<br>tag ett stycke brand<br>blanda, skrik ageri
brokeback mountain är mitt tips. den e ju fruktansvärt äcklig! man blir rädd
Detta är min forumsignatur
hur FAN kan man tycka behind the mask är bra ? fy helvete vilken smörja !
haha brokeback mountain hade bara blivit för mkt för två halvnakna killar i en liten stuga i skärgårn. Vi hade till och med likadana kalsonger på oss.
An American Haunting är lite läskig.
Would I shit you? You're my favourite turd.
american haunting? är det den som handlar om ett hemsökt hus som några människor ska spendera en helg i för att forskare ska göra lite studier på sömnsvårigheter o sånt?
13 ghosts
13 ghosts var langesedan nu! aaa maste se den snart igen
Vafan, Clownfilmer! Det rensar rören på dig kan jag lova. fast någon bra är svår att få tag på :S Såg the grude höromdagen men inte specielt bra. Stephen Kings nya: The mist Är ganska bra, inte spöken etc.. Men en bra rulle :) checka den
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Would I shit you? You're my favourite turd.
Siveri Det är nog inte den. Har för mig att Owen Willson va me.