I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Den stora boktipsartråden!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

Moderator

2008-11-07 13:36

Den stora boktipsartråden!

Jag tycker att forumet saknar en ordentlig boktips-tråd där man kan tipsa om både känd och mindre känd skönlitteratur, poesi eller vad man nu tycker borde uppmärksammas. Tanken med tråden är helt enkelt att tipsa varandra om bra böcker som man har läst genom åren.

För att det ska bli lite mer struktur vill jag att man skriver lite om bokens handling och genre, det behöver inte vara mycket - några rader räcker, så man får lite smak plus att det inte bara blir en lång rad med boktitlar.

Då så Whoaiter, let the boktipsning begin!

(Inlägget ändrat av dryice 2008-11-11 09:25)

"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Moderator

2008-11-07 13:45
Då börjar väl jag lite smått och hoppas att fler hakar på.

Jag tänkte tipsa om 1984, en bok som egentligen inte behöver någon större presentation, men den har säkert undgått någon.

Titel/orginaltitel: 1984/Ninteen Eightyfour
Författare: George Orwell
Genre: Sci-Fi
Handling: 1984, som är en av George Orwells mest lästa böcker, är en framtidsroman (boken skrevs i slutet av 40-talet) som handlar om
Winston Smith. Winston bor i ett totalitärt London där han jobbar för Partiet, i en tid då tre supermakter styr världen: Oceanien, Eurasien och Ostasien, TV-skärmar bevakar folket dygnet runt och Storebror, som styr landet, hjärntvättar invånarna. Winston lever sitt
liv lydigt och helt utan personlig intergritet, som alla andra i London. Men i bakhuvudet gror ett frö, en tanke om en bättre framtid...

1984 är en bok som hos mig väckte både politiska och filosofiska funderingar. Boken är fylld till bredden av Orwells egna politiska värderingar och känns lite extra rätt i tiden nu med den stundande FRA-lagen. Dock tror jag absolut att man kan njuta av den även om man inte är så politisk intresserad.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2008-11-09 01:48
Titel: War without mercy: Race and power in the Pacific War
Författare: John W. Dower
Genre: Historia

Handling: Kapitel 1.1 Patterns of a race war säger ganska mycket om vad boken egentligen handlar om. Dower ger exempel på propaganda, incidenter/krigsförbytelser, dokument, osv. från Amerikansk respektive Japansk sida för att styrka denna tolkning.

För mer info, sök på amazon och/eller wikipedia. Ni vet hur man gör. ;)

...but for some animals, it's confusion that makes sense.

2008-11-11 09:26
Sätter denna som sticky, försök hålla den strukturen som Squirtle och Jangkrik har.

2008-11-20 12:18
Titel: The dark tower 1: The gunslinger/Det mörka tornet 1: Revolvermannen
Författare: Stephen King
Genre: Fantasy/skräck/sci-fi
Handling:Roland är den siste utav riddarorden som kallas "revolvermännen/the gunslingers" och vandrar genom öknen på jakt efter mannen i svart som han jagat i oräkneliga år i sin jakt på det mörka tornet. Världen har "gått vidare" och man kan ej längre lita på tid eller ens väderstreck.

Det här är Stephen Kings största verk, en serie på sju böcker varav fem har blivit översatta på svenska och dom sista två kommer i april respektive september 2009.

- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2008-12-04 18:42
Titel: Marathon Marshen
Författare: Stephen King
Genre: Skräck/Thriller
Handling:
Var måånga år sedan jag läste denna bok men kommer ihåg hur bra den var!
Är många ungdomar som ska gå ett riktigt långt marathon och om dom ger upp så dödas dom!
Sen kommer jag inte ihåg så mycket mer, vill gärna läsa den en gång till!
Säger bara det här;
LÄS DEN!
Live Hard, Die Young

2009-01-04 02:38
"Ett land i gryningen" av Dennis Lehane.
Handlar om en vit snut och en svart arbetare som hänger i boston på 1920-talet.
Läst halva och den är helt jävla otrolig. Rekommenderas varmt till alla.
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2009-01-24 22:31
Tusen gånger starkare av Christina Herrström

Det är en ungdomsbok och riktar sig väl mer till tonåringar men fick den i present av en vän som älskade den och även jag tycker den är helt fantastisk och att alla bör läsa denna bok.

Det handlar om en niondeklass som förändras när en ny tjej kommer dit och inte fogar sig i de tysta regler som gäller mellan tjejerna och killarna, om hur vuxenvärlden behandlar barn, hur verkligheten tyvärr alldeles för ofta är för tonårstjejer och könsroller.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-20 14:54
Cormac McCarthy - The Road

Handling
Ett måste för alla postapokalyps/dystopi-fanatiker. McCarthy vann pulitzer-priset för denna 2006 och det med rätta. Utspelar sig i ett ödelagt framtida Amerika. Det nämns aldrig vad som har försakat katastrofen men han utgår från en far och sons kamp för överlevnad i en värld där mänskligheten förlorat hoppet och där moralen låtit förträngas i syfte att ta sig igenom dagen. Utgå ej från min förklaring, läs bara boken, ni kommer förstå vad jag menar! Såg förövrigt att de håller på att göra film av boken och att den släpps i år.

Stephen King - Svarta huset

Handling
EN liten ort nånstans i mellanamerika är utsatt för en barnamördare/kannibal och hjälten från boken "talismanen", huvudkaraktären Jack Sawyer har blivit vuxen och är pensionerad gammal supersnut. Han dras åter in i fallet och mysteriet påbörjas. Man behöver inte ha läst "talismanen" för att förstå eller uppskatta denna bok. Och som alla vet finns det lite övernaturliga element indragna i historien som nästan alltid i Kings romaner. Jag älskar hans miljö och karaktärsbeskrivningar i boken och det är hela tiden nåt som håller spänningen vid liv.

Oscar Wilde - Dorian Grays porträtt

Handling
Förmodlingen den bästa boken jag läst, alla kategorier! Jag tycker att Wilde skriver på ett otroligt vackert och intelligent sätt, hans dialoger är smarta och roliga. Det utspelar sig under 1800-talet i England och Dorian Gray är en ung stilig snubbe som men med ganksa kass personlighet som ber en konstnär måla av honom. i sin fåfänga önskar han att den vackra tavlan som han avundsjukt betraktar pga att den alltid kommer att förbli vacker medan han själv blir gammal och ful, åldras istället för han själv. Lite kärlek och drama mittemellan and so on.

Ett par tips som jag Garanterar kommer att beröra er.

Master of Irony

2009-04-08 19:41
Michail Bulgakov - Mästaren och Margarita

Genre vet jag inte vart jag ska placera den alls, bara skönlitterär kanske? Berör väl politiska värderingar och är på sitt sätt filosofisk, mycket grundat på synen av gott och ont. Säkert någon smartare än jag som uppfattade fler sidor av den än så. Jag har svårt att sätta ord på vad den handlar om, så jag klipper och klistrar från adlibris hemsida:

En mystisk främling uppenbarar sig i Moskva. I hans sällskap finns en naken kvinna, en man i jockeymössa och en jättelik svart katt som röker cigarr och skjuter pistol. Snart börjar skrämmande, våldsamma och farsartade saker hända. Det är som om djävulen själv kommit till Moskva för att skapa oro och panik bland litteratörer, pampar och svartabörshajar…

Sjukt bra bok! Nu har jag börjat läsa Robertson Dawes Den femte rollen och ska efter det läsa antingen Moment 22 eller Do Androids Dream of Electric Sheep, om någon ville veta! Blev också sugen på att läsa The Road som Document skrev om här över, men den får vänta tills nästa lön då jag har råd att köpa böcker igen!

Och Squirtle, ett tips, om du inte redan gjort det, är ju att läsa Fahrenheit 451 i samma veva som 1984, lite samma tema.
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello
Moderator

2009-04-09 19:39
Titel: Liftarens Guide till Galaxen
Författare: Douglas Adams
Genre: Sci-Fi

Handling: En morgon får Arthur Dent reda på att hans hus skall rivas till förmån för en motorväg. Han bestämmer sig för att försöka hindra rivningsarbetet genom att i protest lägga sig framför huset. När han ligger där i leran och sprattlar kommer hans goda vän Ford Prefect förbi och vill ha med Arthur till den lokala puben. Efter en stunds diskussion lyckas Ford övertala en av byggarbetarna att lägga sig i leran istället för Arthur och dom knallar iväg. Väl inne på puben berättar Ford Prefect att han egentligen är från rymden och att Jorden precis ska förintas av Vogonerna...

Efter detta får man följa Arthur Dent och Ford Prefect på deras äventyr genom galaxer, dimensioner och tid och rum.

Boken är fantastiskt rolig och fylld med satir och riktigt bra humor vilket gör den till en av mina absoluta favoritböcker! Jag menar: humor, rymdvarelser, tidsresor och cricket, vad mer kan man önska sig i en bok?

spex, jag håller med dig! Mästaren och Margarita är otroligt bra och The Road tycker jag absolut att du ska läsa. Farenheit 451 finns redan med på "att läsa"-listan :)

(Inlägget ändrat av Squirtle 2009-04-09 19:40:05)

2009-06-25 01:29
Titel: The Dice Man (Tärningsmannen)
Författare: Luke Rhinehart
Genre: -
Handling: Luke har en fru och två barn och jobbar som psykiatriker. Han inleder boken med att berätta om sig själv, sina arbetskollegor, sin fru och sina barn och om hur trött han är på livet, att han ibland bara önskar att något fruktansvärt hände, bara för den där känslan om att känna sig levande. "Han börjar ge tärningen makt att bestämma vilka val han ska göra. Han bestämmer sex alternativ till vad han kan göra eller hur han ska agera i olika situationer och sen gör han det som tärningen visar.

Under en fest antar han sex olika personligheter: saktmodig Jesus, uppriktig tärningsspelare, hämningslös sexdåre, stum idiot, pretentiös konstnär och vänsterradikal." Det är bara början alltså, sjukt underhållande. Rekommenderar att läsa på engelska.

Titel: Ishmael
Författare: Daniel Qiunn
Genre Filosofi

"From now on I will divide the books I have read into two categories - the ones I read before Ishmael and those read after" - Jim Britell, Whole Earth Review

Jag har en annorlunda syn på livet efter den här boken. Den är helt.. oförklarlig.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Producent

2009-08-26 15:07
Den nionde insikten/The celestine prophecy
James Redfield

Handlar om en amerikan som åker till Peru i jakt på manuskript som innehåller 9 insikter om människan osv..

Finns även den 10e insikten och personliga guider till båda böckerna.

Läser denna just nu och den är sjukt intressant och ger väldigt mycket
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2009-10-14 23:31
Titel: Lonesome Dove
Författare: Larry McMurtry
Genre: Western
Handling: Två avdankade, gamla Texas Rangers-kaptener, Woodrow F. Call och Augustus McCrae driver en liten kreatursbuisness i hålan Lonesome Dove vid mexikanska gränsen tillsammans med en brokig skara karlar. Indiankrigen är slut och för en man med äventyrslust finns inte längre mycket att göra i Texas. Så en dag kommer Jack, en vän från pangpang-tiden på besök och frestar gubbarna med historier om det vackra, vilda och boskapsvänliga Montana.

Så rider gänget över Rio Grande en natt och stjäl nästan hela den lokala mexikanska boskapsbaronens hord och ger sig ut på den långa vandringen norrut.

Historien är helt underbart berättad med enorma karaktärsskildringar och mycket levande bilder från en både romantiskt och väldigt hemsk epok. Författaren har ingen som helst respekt för sina skapelsers välmående och ibland känns ett kapitel nästan som ett Oz-avsnitt när ens älsklingar dör bort en efter en. Jag både grät, skrattade och gnisslade tänderna genom denna tegelsten och rekommenderar den varmt till Alla.
Och de som inte orka läsa kan ju alltid se den nästan lika geniala miniserien med bland annat Robert Duval, Tommy Lee Jones och Danny Glover.
mera msz!
Moderator

2010-04-27 21:46
Titel: Vagabonding: An Uncommon Guide to the Art of Long-Term World Travel
Författare: Rolf Potts

Kort om boken: Som titeln avslöjar är det här alltså inte en skönlitterär bok, utan en bok som har som mål att inspirera till att börja resa. Boken är fylld av tips bland annat på hur man kan finansiera sin resa, hur man förbereder sig innan avresa, hur man går tillväga för att resa en längre period och, kanske viktigast av allt:
hur man tar sig själv tid att resa.

Jag har läst några olika böcker inom just det här området senaste tiden, och jag måste säga att Vagabonding är den bästa. Funderar du på att ta steget och upptäcka världen, läs den här boken! Funderar du inte på det, läs den här boken ändå! Jag fann den otroligt inspirerande.

För mer information om boken, författaren och vagabonding i allmänhet: Rolfpotts.com

2010-05-05 11:42
Titel: Ge aldrig upp
Författare: Michael Alonzo
Genre: Självbiografi, familjerätt - barn, jämlikhetsfrågor, feminism

Kort om boken: En motsats till nästintill all rapportering om misshandel i hemmet, om ansvarslösa och oälskande fäder. Här är det kvinnan som slår och får behålla vårdnaden om barnet efter separationen.

Michael Alonzo, tidigare i punkbanden KSMB och Stockholms Negrer, skriver hjärtskärande öppet och ärligt om sitt förhållande till hans barns mor och turerna kring barnets första år i livet. Bland annat så kidnappar mamman barnet några månader efter födelsen och sticker iväg, hör inte av sig, misshandlar Michael upprepade gånger både före och efter barnet kommit och får rätt i domstol att ha vårdnad samt underhåll från Michael.

Boken är inget försvar mot att män misshandlar. Inte heller är den nedklankande på kvinnor i allmänhet då få generaliseringar förekommer, en massa exempel från författarens egna liv regerar istället.

Jag läste boken på en halv dag. Aldrig har jag läst så fort och så intensivt! Det känns som om jag klockades in i denna tidsperiod med både Michael Alonzos och hans sons känsloliv i pumpande hjärtat. Vad jag kände och fortfarande känner som viktigast för mig personligen var att det tydligt gick att komma underfund med tanken att på de områden där män "traditionellt" har verkat i majoritet, exempelvis inom politiken och som chefer, där har kvinnor inte haft, och har fortfarande oerhört begränsad, tillgång. Det är basic. Men vad jag inte märkt tidigare är att där kvinnorna (åh vad tråkigt det känns att prata om män och kvinnor som skilda varelser - människor är vi!) verkat i majoritet, som i det här fallet - omvårdnad av barn, där är männens tillgång nästan lika begränsad som för kvinnorna på arbetsmarknaden. Feminismen ska självfallet verka för en balans mellan kvinnor och män på alla områden, vilket jag nog inte är ensam om att tycka eller lyfta fram.

Utelämnande känslomässig, rak, kärleksfull, sårbar, insiktsfull, kännande, och massor mer!

Läs den!

2010-09-02 17:47
Sture Dahlström - Tango för enbenta
Why you little..

2010-09-03 15:40
Titel: En mörkrädd pojke
Författare: Justin Evans
Genre: Thriller/Deckare/kriminalromaner

Kort om boken

Handlar om en kille vid namn George Davis som blir tvingad till en terapeut av sin fru på grund av att han över huvud taget inte kan hålla eller vara nära sin nyfödda son. Väl hos terapeuten visar det sig att han som elvaåring var hos en terapeut. Hos terapeuten nystas det upp dolda, mörka och skrämmande saker från Georges barndom. På terapeutens begäran börjar han skriva dagbok och man får följa George i nutid och även läsa hans anteckningar om när han var 11 år.
George föräldrar vart akademiker och briljanta forskare. Han växete upp i denna högintellektuella miljö och blir till ett lillgammalt och avtrubbat barn. Han har inga vänner i skolan och blir konstant retad. Georges liv går åt fanders när hans far åker till Honduras på tjänsteresa - en resa vars syfte ingen vill tala om. Under vistelsen i Honduras dör farsan.
En kväll när George skall gå och lägga sig hör han en röst som ropar på honom. Det är en pojke; en "vän "som ingen annan kan se. George blir besatt av det som hans "vän" berättar för honom. Han får för sig att "vännen" vet sanningen bakom hans farsas död. Han får även för sig att hans fars vänner ligger bakom hans död och börjar "fantisera" ihop grejer (tror hans mamma, terapeut mfl.) och allt går bara utför.
Man kastas mellan nutid och dåtid och man får sakta men säkert en bild av det skrämmande "monster" som lurar i bakgrunden och varför han inte står ut med uppenbarelsen av sin nyfödda son.

LÄS DEN!
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Rappare

2010-09-03 15:49
Titel: Högerns svarta bok
Författare: Massa olika
Genre: Politik/Historia

Fick hem boken igår, så har inte läst ut den än. Den verkar väldigt bra och upplysande. Handlar mycket om högerpartiet/moderaterna och deras odemokratiska historia. Det är många olika författare, som får typ ett kapitel var. Allt från liberaliseringen av Sverige till det tomma klimatsnacket.

Beställer gör man genom Bokrondellen eller benny@verbalforlag.se, (60 kr + frakt, ange namn, adress och antal exemplar).

Högerns svarta bok innehåller texter av Åsa Linderborg, Ali Esbati, Kajsa Ekis Ekman, Pierre Gilly, Aron Etzler, Salka Sandén, Kristofer Flensmarck, Ivar Andersen, Linn Hjort, Benny Nilsson, Kalle Holmqvist, Björn Fridén, Ann Charlott Altstadt, Conny C-A Malmqvist, Jan-Erik Pettersson och Mikael Nyberg. Förord av Daniel Suhonen. Redaktörer: Felix Antman Debels och Kristian Borg.

Passa på innan valet och lär er om det nya arbetarpartiet!
 Allt har nåt positivt och negativt i sig som en atom

2011-05-28 22:53
Titel: Världens lyckligaste folk
Författare: Lena Sundström

Lena Sundström bosätter sig temporärt i Köpenhamn för att ta reda pü hur Dansk Folkeparti har blivit sü stora och inflytelserika i det danska Folketinget. Boken innehüller büde fakta, skildringar av möten med vanliga danskar lagda üt alla politiska riktinignar süväl som med medlemmar ur toppen av Dansk Folkeparti och personlig analys. Jag für känslan av att bokens syfte är att lära av historien och se om det är applicerbart med situationen med Sverigedemokraterna och hur vi isünafall kan lära oss av den sü att SD inte für ett südant inflytande här. Den är skriven pü ett intressant och lättförstüeligt sätt med münga argument och utlägg frün DFP som man häpnar över. Tillexempel har de tagit med vägslitage i sin uträkning pü hur mycket "de fremmende" kostar det danska samhället per ür, med argumentet att "hade de inte funnits här hade slitaget varit mindre"

Jag vet inte hur väl den lyckas med att fullfölja sitt "syfte" men det är absolut intressant läsning och väcker en hel del funderingar hos en själv.
vegan power

2011-06-24 18:17
Outliers - the story of success av Malcolm Gladwell

Sociologi/Antropologi: Tittar på hur sociala omständigheter har en massiv inverkan på succe. Massor av intressanta exempel och samtidigt spännande

2011-06-29 00:27
Titel: Science of Being in Twenty Seven Lessons
Författare: Baronen Eugene Fersen
Genre: Kroppsligt/mentalt/själsligt

Den här boken finns tyvärr bara på engelska, så jag lånar rakt av från amazon.com, från en ny utgåva editerad av Adrian P. Cooper som skriver böcker om liknande ämnen:

"During the course of my quest for truth, knowledge and nature of reality over the last 40 years or so, considerable valuable inner knowledge has been opened to me from numerous and diverse sources, knowledge which I have since been blessed to share with readers of my books, newsletters and websites. When I recently discovered and started to read Science of Being by The Baron Eugene Fersen, originally made available to very few selected, privileged people in the form of a series of twenty seven individual lessons, I knew at once that these are no ordinary texts. It very soon became apparent to me in fact that this is an extremely profound and important collection of wisdom, knowledge and teachings, and without doubt some of the very greatest I have personally ever seen on these most important matters. Science of Being is not only one of the very first texts on The Law of Attraction ever written, if not the first, it is, in my view, one of the most profound and important texts ever written in absolute terms, written by a true Lightbearer for humanity, and which reach far beyond The Law of Attraction to encompass many other Universal Principles.. It also very soon became clear to me that many of the most well known Law of Attraction and Metaphysics authors must, at least to some extent, directly or indirectly have learned from this great teacher of teachers. No other book ever published on The Law of Attraction however goes as deeply or as clearly as Science of Being. It is now my very great pleasure to make available to you this rare, once almost lost collection of twenty seven lessons including exercises, questions and answers in the form of a single powerful book, that all who are blessed and most privileged to read it may profoundly benefit from its valuable and indeed crucial teachings, your life thus being blessed with health, abundance and happiness, as well as further enhancing your own knowledge of the true nature of the Universe, and the Universal Principles, including The Law of Attraction, which infinitely shape our lives and reality. Adrian P. Cooper. Author, Our Ultimate Reality, Life, the Universe and Destiny of Mankind"

Jag hittar väldigt lite information och åsikter, recensioner och dylikt om den här boken på nätet vilket är konstigt för en sån här fantastisk bok. Jag hoppas någon snappar upp på det här tipset och hjälper mig skapa lite buzz kring den, för den är minst sagt Profound! No bullshit, det är klart och tydligt, logiskt förklarat och väldigt intressant. Den skrevs 1923 och det är NU den är som mest aktuell och behövd. Check it out=D

Tack för mig

"Know thyself and thou shalt know it all"

2011-08-05 01:10
Titel/orginaltitel: Kabbala,Kliffot och den Goetiska Magin
Författare: Thomas Karlsson
Genre: Religion, Psykologi, Filosofi och Magi
Beskrivning:
"Kabbala, kliffot och den goetiska magin är en unik bok om filosofi, psykologi, religion och magi.
Boken är inte bara en praktisk introduktion till magin, utan presenterar även den kabbalistiska filosofin på ett djuplodat sätt.
Istället för att förneka och förtränga den mörka sidan visar författaren hur människan stegvis kan lära känna sin skugga och på så sätt nå en djupare självkännedom.

Genom att utforska och inte förneka Skuggan kan den omvandlas från att vara en nedbrytande princip till att bli en kreativ kraft.
Boken beskriver kabbalans symbol 'Livets träd', tio sefirot och de tjugotvå stigar som motsvarar aspekter av människans psyke.
Som den första boken i sitt slag presenterar Kabbala, kliffot och den goetiska magin även kabbalans mörka sida, 'kunskapens träd', de tio kliffot och de tunnlar som löper genom tillvarons nattsida.
Boken tar upp det ondas problem, symboliken bakom Lucifers fall och människans självskapelseprocess enligt den kabbalistiska filosofin. "
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-11-18 23:26
Igelkottens Elegans! Av Muriel Barbery. Mjukis-filosofi (?)

Så fin bok, kanske lite seg i början men sen händer det något och det känns som man får en lite lyckligare syn på livet när man läst den.

En gammal tant och ett 12-årigt barn bor i samma hus. Vartannat kapitel är skrivet av tanten och varannat av barnet. Barnet är ett missförstått prodigy som planerar ta livet av sig på sin 13-års dag, och tanten är inte den hon ser ut att vara.

2012-11-16 18:23
För dom som gillar Walking Dead så finns det nu två böcker som skildrar "The Governor"'s liv innan zombie-apokalypsen http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0606262482 och även http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0312547749

2012-12-10 11:35
"Finn din livsuppgift med munken som sålde sin ferrari" .....

En mer upplyftande och motiverande bok får man verkligen leta länge efter...
behöver du beats, hör av dig!

2013-01-16 15:36
Titel: Cold Space
Författare: Samuel L. Jackson & Eric Calderon
Genre : Sci-Fi

Detta är en seriebok och riktigt bra sci-fi för alla som älskar comics.
Handlar om Mulberry,en snubbe som glider omkring i rymden och väntar på att få tjäna lite pengar när tillfället dyker upp.

http://fandomania.com/comic-review-samuel-l-jacksons-cold-space-1/
 http://www.inminds.co.uk/boycott-israel-2012.php

2013-05-05 08:46
The Way of Shadows by Brent Weeks.
Fantasy och handlar om en snubbe som bor i ett land som heter Cenaria City i landet Cenaria,han är gatubarn och får möjligheten av bli assasin.
Sen utvecklas storyn om den här kiden,det finns tre böcker i serien tror jag.
Riktigt bra!
 http://www.inminds.co.uk/boycott-israel-2012.php