bästa stonerfilmerna genom tiderna?
bästa stonerfilmerna genom tiderna? ja, som rubriken lyder. vilka stonerfilmer är de bästa som gjorts enligt dig? här är min lista... 1. Scarface 2. Blow 3. Cheech & Chongs: Up in Smoke 4. Requiem For A Dream 5. Cheech & Chongs: Nice Dreams 6. Grass 7. Half Baked 8. Harold And Kumar Go To White Castle 9. Ecstasy Rising 10. The Basketball Diaries
Zittla - The Fatal
How High, den nya Pineapple Express är jäkligt soft med.
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Nr 1-100: Fear and Loathing in Las Vegas
There's three things that keep me from being a Nazi/ I'm black, a fag, and my dad's Liberace!
Va? Scarface, Blow och Requiem for a dream?! Visst de behandlar ämnet droger men det är väl inget stoner med det? I såna fall förordar jag 80-tals actionfilmer, klockrent när man är stångad.
verbose, men då handlar ju huvudkaraktärerna om drogmissbrukare iaf.
((MAAD))
Ja men stoners är väl inte missbrukare! Och en stoner-film handlar väl mer om roliga dudes som röker snarare än att gå in på heroin och kokain och såna saker. De går ju på djupa sociala problem snarare än att göra en film om just roliga dudes. Har inte sett Pineapple Express men har hört att den ska vara okej. Annars är Grandma's boy sjukt rolig men har kollat sönder den vid det här laget. Sen håller jag med fluffy om att Fear and Loathing in Las Vegas rockar shitten ur hela genren!
kan inte göra annat än att hålla med fluffypuppies F28
http://www.sthlmmd.se
även om den inte är en "stoner film" så är det den bästa filmen någonsin som behandlar ämnet droger.
http://www.sthlmmd.se
Graffare
2008-11-15 22:08
The Union borde alla kolla upp! Relativt ny dokumentär
Trainspotting hello?
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda
Fear and Loathing in Las Vegas
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda
Personligen tycker jag att ALLA filmer blir mycket bättre när man är stenad, men i synnerhet filmer med John Malkovich... :)
Bitches Ain't Shit
Sluta ta upp massa filmer bara för att de handlar om droger. Det har väl ingenting med saken att göra? Alla filmer blir bättre när man är stukad. Av egen erfarenhet kan jag dock rekommendera att man inte ger sig in på allt för sega relationsfilmer (t.ex.)
"I smacked you moms on her ass, she didn’t get mad, she turned the other butt, she can even call me dad."
Moderator
2008-11-16 13:21
Spun är lätt en favorit bland knarkfilmerna.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
gör en lista nu. kom igen...
Zittla - The Fatal
Redaktionen
2008-11-16 13:42
A scanner darkly är ganska tung..
namaste
Åderpåle.. jo men den är ju tung på samma sätt som requiem.. Shit är det så långt gånget att det inte finns en gräns mellan cannabis och tyngre droger/problemen som dessa för med sig?! Inte konstigt att avkriminialiseringen ligger fastfryst på is just nu...
Grandmas Boy? :D Ghettoblaster(a.k.a Dont be a menace to south central while drinking your juice in the hood)
Get Random!
Super High Me Dude ,Where’s My Car? How High Half Baked Jay and Silent Bob Tenacious D in The Pick of Destiny Grandma’s Boy Harold and Kumar The Big Lebowski Van Wilder Super Troopers Lock Stock and Two Smoking Barrels Puff Puff Pass + många fler
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Dazed And Confused !!! lungt.. konstigt att ingen namnt den. trailer:
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Bad Taste och Braindead. Så jävla värda att garva åt. Om vi snackar filmer där det röks/knarkas så är väl Human Traffic att rekommendera. Jag måste se Korpen Flyger i stenat läge, riktigt awesome film.
SHROOMS :D
Lev galet som ung, kom till helvetet som kung!!
Filmen Shrooms är verkligen ingen stonerfilm i mitt tycke. Vill snarare varna folk för att se den, pårökta eller ej. Filmen är dålig och typ obehaglig till viss del. Man vill ju inte se skräckfilmer när man är på stångad
skräckfilm är kul när man är stångad ju :> the big lebowski är nog min favorit
The Foutain
Better active today than radioactive tomorrow
håller med om att shrooms var en dålig film. ganska konstig propaganda också. att man skulle börja döda folk för att man har käkat magic mushrooms. the big lebowski är riktigt tung, ja.
Zittla - The Fatal
pusher 1 2 3 och värre blir de!
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
howls moving castle, handlar inget om röka men är flippad och skön. Senast jag var stekt såg jag lords of dogtown, den passade mig perfekt
PAO!
eraserhead
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Huge Stonerpack @ Torrentleech säger jag bara. Där finns det nästan 200filmer att välja på bland 17 olika packs!
fear n loathing in las vegas & pusher 1
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
1. Fear and Loathing in Las Vegas 2. Blow 3. How High
elitz håller med ! hade inte min stationära kraschat åt helvete så hade ja fortfarnade haft dom kvar ! as feta filmer....17 packs han inte ens se alla !
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
jääävligt kul att se requim for a dream,candy,spun,trainspotting när man är bombad? själv vill jag inte se gravt deprimerande jonkar filmer där allt är misär när jag är stenad. tycker överhuvudtaget inte att tunga drogers baksida har något med "stoner" att göra. grandmas boy ftw! de mesta med will ferrel är också guld,blir ju glad bara man ser han
requim for a dream är riktigt obehaglig att se när man är stångad asså! grandmas boy ftw som sagt, skrattar lika högt varje gång han svarar i telefonen med : "yallooh" :D:D
Såg Pineapple express . Aldrig skratta så mycket. Den och half baked är guld!
Lyricist
2008-11-22 13:49
Pineapple express How High Half Baked The Big Lebowski Harold and Kumar goes to white castle Harold and Kumar: Escape from Gutanamo Bay är ju rakt igenom rökapåkomedier Sen såg ja nån som hette Smiley Face för ett tag sen, rätt skönt upplägg men den spårade ur och huvudpersonen (nån jävla blondinbrud från typ scarymovie filmerna) e för kass skådis för att hålla filmen uppe när den språra. Sen e The Wash , med snoop o dre jävligt skön, den e inte dirket weedinriktad men dom puffar på rätt skapligt ändå, och den e jävligt rolig. Christian Bale har varit med i en rätt skön rulle från -05, Harsh Times , so iofs inte e en rökrulle men dom röker i den.
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Harold & kumar filmerna Pineapple Express How High! :D
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Cheech & Chongs Things Are Tough All Over, helt klart den bästa jag sett med dem. Puff puff pass var överraskande rolig. How High funkar alltid.
njut
Roligaste filmen att se hög är forgeting Sarah marshall, eller dunpad som den heter i sverige. Den har jag sett massa gånger och den håller fortfarande. Serien Grotesco är jävligt rolig när man är stukad med!
Fortfarande...tror begreppet "stonerfilmer" måste förklaras bättre.... Och NEJ ! serien grotesco hör ABSOLUT INTE till den kategorin !
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
Bästa med stonerfilmer när man ser dem på rätt sätt är att man aldrig kommer ihåg vad dem handlar om. Vilket i sin tur leder till att man kan se om dem hur många gånger som helst. Tror jag sett Half Baked typ 8grr och roas lika mycket varje gång. • En rolig film behöver inte vara en stonerfilm! • En film man ser och uppskattar som "bakad" behöver inte heller vara en stonerfilm! Tror ni kan räka ut själv nu vad en stonerfilm är!