I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Otäck version av Pinocchio

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2008-11-18 10:23

Otäck version av Pinocchio

Jag har suttit ett tag nu och letat på IMDB men kan inte hitta vilken det är. När jag var liten så hade jag ett vhs-band med en skum version av Pinocchio som jag minns att jag tyckte var riktigt hemsk. Rätt skumt tecknad var den också.

Någon som känner till några konstiga filmatiseringar av denna historia?

jagvillocksåhaenblog.com

2010-09-07 21:12
Jag har också letat som en galning efter en pinocchio som är gammal, typ ful-fin tecknad, man ser att den är gammal. Men jag minns att Pinocchio planterade några mynt i marken och jag minns att det var två eller en katt som inte var speciellt snäll... och aa Jag vet inte, är det någon som känner igen det kanske?

Min mamma slängde en massa gamla filmer när vi flyttade! :(

Tack! :)

2010-09-08 00:30
Lånar tråden tillfälligt: Någon som känner till en lite råare version Djungelboken, där Mowgli fastnar i en björnsax (typ det enda jag minns)? Den var läskig när jag var ung, måste återuppleva det.
Poet

2010-09-08 01:34
Fan, jag som tyckte Disney versionen var läskig. Speciellt scenen där de började förvandlas till åsnor. Det stycken yessir citerade var ju fan hemskt hehe

At the gates of Eternity...

2012-03-26 22:35
Lustigt, satt hemma nu och tänkte tillbaka på just gammla tecknade filmer vi hade. Vi hade inga disney versioner utan lite mer amrikanskt manga stuk, pinoccio var en av dom. Letar som skam själv och såg detta forum. Och genom att läsa era inslag kommer jag också ihåg mer scener. Sysran var en tjejsyrsa som förvandlades till den blåa fen, puppetmaster skulle kasta pinoccios dockkompis i elden, 2 rävar lurade pinoccio att gräva ner guldet i marken så att det skulle växa upp ett träd full med pengar men istället stal dom säcken med guld när han hämtade vatten. Letar även Efter prinsessan sarah i samma manga stuk och korsette, jättesvärt och hitta

2012-03-30 14:51
Den otecknade versionen av Pinocchio som kom i mitten av 90-talet är bra kuslig :|

2012-04-01 22:57
På tal om versioner... När jag var liten tittade jag alltid på en version av alice i underlandet. Tror att hon hamnade i spegellandet ist. Humpdy Dumpty var med, och så var hon med i ett schackspel där schackpjäserna var elaka mot henne tror jag. Sen går hon över en kulle i en skog och möter en prins på en vit häst som sjunger en jättefin, sorglig låt.

Någon som känner igen? Älskade verkligen denna film!
JMD, Jag Måste Dansa!