Otäck version av Pinocchio

Hobby & Fritid - Kultur & Media

Otäck version av Pinocchio

Jag har suttit ett tag nu och letat på IMDB men kan inte hitta vilken det är. När jag var liten så hade jag ett vhs-band med en skum version av Pinocchio som jag minns att jag tyckte var riktigt hemsk. Rätt skumt tecknad var den också.

Någon som känner till några konstiga filmatiseringar av denna historia?

jagvillocksåhaenblog.com
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Hur gammal är den? Har för mig när jag var liten att jag såg en Pinocchiofilm som skrämde skiten ur mig. Enda jag kommer ihåg var typ att Pinocchio eller någon flicka mm blev förvandlade till dockor av någon ond trollkar. Riktigt jävla obehaglig film!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Jag chansar på att den är 80, möjligtvis 70. Men den kändes som en Grimm-version ungefär. Han var fast hos någon elak människa någonstans.
jagvillocksåhaenblog.com
Jag har också funderat på detta..
Hade en version av Pinocchio där typ benjamin syrsa också är av trä eller nått såntdär..
I slutet är dem typ fångade på en båt, Gepeto är typ förkrympt ner i ett litet skrin eller liknande. Och syrs jäveln blir utslungad från båten i en stängd glasburk

?

hehe
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"
minns att jag såg nån otecknad pinocchiofilm när jag var liten. Tror den kom 94-95 kanske
// be the change you wanna see in the world
Jag snackar dock om tecknad.
jagvillocksåhaenblog.com
Kan det inte vara den som Muzzka P19 pratar om då?

har traumatiska minnen av denna film, den var riktigt rörande kommer jag ihåg! han blir bland annat förvandlat till en åsna som tvingas jobba på cirkus där han blir piskad och plågad, varvid han blir kastad ner i havet i en säck, och gepeto hans pappa blir svald utav en stor val och är fånge i dennes mage där han sitter och skriver vid ett träbord
chase the clouds away
Möjligt att det är den, men jag behöver givetvis veta vad den heter exakt så man kan hitta den. :)
jagvillocksåhaenblog.com
freddez P22
Den har jag på VHS här hemma! Dock så är den nog på svenska. Det var ju ett jävla tag sen man såg den, men nog tyckte jag att den var lite hemsk, dock så gillade jag den ändå. :)
Would I shit you? You're my favourite turd.
freddez: alltså den du talar om är ju den vanliga disney versionen, allt du nämner är iallafall med i den..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Den jag har på VHS är inte Disney-versionen. Det är ingen känd version iallafall. (Finns inte på IMDb)

Jag lägger upp en bild på fodralet om jag kommer ihåg att ta kort imorgon!
Would I shit you? You're my favourite turd.
finns ju typ en otack/skrackversion av tornrosa vad jag vet. Kommer dock inte ihag vad den heter
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
nu vill jag se denna! :)
Madjin
Other versions of Pinocchio are:– a lost Italian adaptation in 1911; The Golden Key (1939), an uncredited live-action version made in the USSR; an Italian live-action version The Adventures of Pinocchio (1947); Pinocchio (1957), a 60 minute NBC tv special starring Mickey Rooney as Pinocchio; Pinocchio (1965), a lost CBS tv special; the Italian animated sequel Pinocchio in Outer Space (1965) where Pinocchio really does venture into space; Pinocchio (1967), a live-action East German production; The Erotic Adventures of Pinocchio (1971), which was advertized with the immortal line “It’s not his nose that grows”; an Italian tv mini-series The Adventures of Pinocchio (1972); a further Italian animated version The Adventures of Pinocchio (1972); Pinocchio (1976), a US tv version with Sandy Duncan as Pinocchio; Pinocchio (1978), a four part animated BBC tv adaptation; The Adventures of Pinocchio (1976), a Japanese animated tv series; Pinocchio’s Christmas (1980), an hour-long stop-motion animated tv special sequel from Rankin-Bass; a US animated version The Adventures of Pinocchio (1984); an Italian animated tv series The Adventures of Pinocchio (1985); an animated American sequel Pinocchio and the Emperor of the Night (1987); an Italian version Occhio Pinocchio (1994); a live-action American remake with a CGI Pinocchio, The Adventures of Pinocchio (1996), which also spawned a sequel, The New Adventures of Pinocchio (1999); a horror movie version Pinocchio’s Revenge (1996) that features a killer puppet; Gepetto (2000), a musical tv movie remake starring Drew Carey as Gepetto; Pinocchio (2002), directed by and starring Italian comedian Roberto Benigni; and Pinocchio 3000 (2004), an animated adaptation that translates the story into sf terms with Pinocchio becoming an android. In the 1990s a further remake of Pinocchio also became the subject of a lawsuit from director Francis Ford Coppola, who attempted to mount his own version of the tale set during Nazi-occupied France, which hit the headlines when Coppola sued Warner Brothers for $80 million, claiming that they had sabotaged the project. Pinocchio also turns up as a character in the fairytale spoofs Shrek 2 (2004) and Shrek the Third (2007).
mama said knock you out
Pinocchio and the Emperor of the Night
Rätt säker på att det är den som jag menade, fy fan va läskigt asså. Väcker oroliga minnen!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
FY FAN VAD HEMSK!!!!

Jag kan se nästan vad som helst men det här är för mycket:P
Tror inte det är denna jag tänker på, den var fulare tecknad.
jagvillocksåhaenblog.com
Mexiflexi P19

Det är exakt den jag syftade på.. Så jävla vidrig scen där med alla dockorna alltså.
Man nästan ryser alltså

orginal boken e varre. sjukt att det blivit barnfilm. den e bra sjuk

As he ran, the Marionette felt more and more certain that he would have to give himself up into the hands of his pursuers. Suddenly he saw a little cottage gleaming white as the snow among the trees of the forest.

"If I have enough breath left with which to reach that little house, I may be saved," he said to himself.

Not waiting another moment, he darted swiftly through the woods, the Assassins still after him.

After a hard race of almost an hour, tired and out of breath, Pinocchio finally reached the door of the cottage and knocked. No one answered.

He knocked again, harder than before, for behind him he heard the steps and the labored breathing of his persecutors. The same silence followed.

As knocking was of no use, Pinocchio, in despair, began to kick and bang against the door, as if he wanted to break it. At the noise, a window opened and a lovely maiden looked out. She had azure hair and a face white as wax. Her eyes were closed and her hands crossed on her breast. With a voice so weak that it hardly could be heard, she whispered:

"No one lives in this house. Everyone is dead."

"Won't you, at least, open the door for me?" cried Pinocchio in a beseeching voice.

"I also am dead."

"Dead? What are you doing at the window, then?"

"I am waiting for the coffin to take me away."

After these words, the little girl disappeared and the window closed without a sound.

dem där klippen är inte den som jag kommer ihåg, den var inte sådär mjukt och gulligt tecknad
chase the clouds away
den där såg jag också när jag var mindre.. kände dock inte igen filmen förrän han förvandlades till en docka. som jag mindes det var den fulare tecknad också men jag verkar ju ha fel..

sjuk film iaf.. ändå såg jag den flera gånger om =D
There aint no party like my nannys tea-party !
Vet också vilken ni menar, har sett den också! Riktigt läskig när man var liten alltså!
Live Hard, Die Young
fyfan va äcklig den jävla boken vberkar haha"No one lives in this house. Everyone is dead."

"Won't you, at least, open the door for me?" cried Pinocchio in a beseeching voice.

"I also am dead."

"Dead? What are you doing at the window, then?"

"I am waiting for the coffin to take me away."

After these words, the little girl disappeared and the window closed without a sound.

sjuk jävla historia:S:S

haha o jag tyckte tillochmed disney versionen e äcklig atmosfären i den filmen e gött jävla äcklig asså:S

hehe yup
Jag har också letat som en galning efter en pinocchio som är gammal, typ ful-fin tecknad, man ser att den är gammal. Men jag minns att Pinocchio planterade några mynt i marken och jag minns att det var två eller en katt som inte var speciellt snäll... och aa Jag vet inte, är det någon som känner igen det kanske?

Min mamma slängde en massa gamla filmer när vi flyttade! :(

Tack! :)
Lånar tråden tillfälligt: Någon som känner till en lite råare version Djungelboken, där Mowgli fastnar i en björnsax (typ det enda jag minns)? Den var läskig när jag var ung, måste återuppleva det.
Poet

2010-09-08 01:34
Fan, jag som tyckte Disney versionen var läskig. Speciellt scenen där de började förvandlas till åsnor. Det stycken yessir citerade var ju fan hemskt hehe

www.wallyjohnson.se
Lustigt, satt hemma nu och tänkte tillbaka på just gammla tecknade filmer vi hade. Vi hade inga disney versioner utan lite mer amrikanskt manga stuk, pinoccio var en av dom. Letar som skam själv och såg detta forum. Och genom att läsa era inslag kommer jag också ihåg mer scener. Sysran var en tjejsyrsa som förvandlades till den blåa fen, puppetmaster skulle kasta pinoccios dockkompis i elden, 2 rävar lurade pinoccio att gräva ner guldet i marken så att det skulle växa upp ett träd full med pengar men istället stal dom säcken med guld när han hämtade vatten. Letar även Efter prinsessan sarah i samma manga stuk och korsette, jättesvärt och hitta
Den otecknade versionen av Pinocchio som kom i mitten av 90-talet är bra kuslig :|
På tal om versioner... När jag var liten tittade jag alltid på en version av alice i underlandet. Tror att hon hamnade i spegellandet ist. Humpdy Dumpty var med, och så var hon med i ett schackspel där schackpjäserna var elaka mot henne tror jag. Sen går hon över en kulle i en skog och möter en prins på en vit häst som sjunger en jättefin, sorglig låt.

Någon som känner igen? Älskade verkligen denna film!
JMD, Jag Måste Dansa!