Är ute efter bra svenska filmer
ja, som rubriken lyder.. Är ute efter bra svenska film tips, gammla som nya. Och allt: "Äh, finns inget svenskt bra o bla bla bla" Låt bli. Kör! (Inlägget ändrat av Mabande p.g.a CAPS 2008-12-14 18:25:20)
Be wise, Legalize!
Jo men Smala sussie, Kopps, Beck-filmerna, Kocken, Jägarna, Jalla Jalla!, Zingo, Ondskan osv
Ping-pong kingen och Buss till Italien
Det här är ett typiskt "som man ropar får man svar"-scenario: Han skriver att han vill ha "bra filmer" utan att specificera vad det är som gör en film bra i hans tycke och får därför bara en massa filmtitlar utan beskrivning av vad det är som gör dem bra eller på vilket sätt de passar honom. Skadar det verkligen att beskriva rullarna som räknas upp? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande P31 Han kan väll kolla upp lite info själv om filmerna som nämns, och se själv om det är något för honom ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Så som i himmelen. Drama. Handlar om en dirigent som efter en stroke flyttar hem till sitt barndomshem i norrland. Han finner snabbt nya vänner men även nya problem. Underbara älskade. Drama. En pojke och hans pappa flyttar ut till sommarstället efter en familjetragedi. Där tvingas de ta upp problemen inom familjen.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Lyricist
2008-12-14 19:45
låt den rätte komma in ska tydligen va skitbra, jag har iofs inte sett den men e nån vampyrfilm...
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Mabande P31 Vi kan ju låta bli att tipsa överhuvudtaget? :)
Jag "ropar ut" de senaste svenska filmerna jag sett och tyckte var underhållande.
http://tinyurl.com/6agpyy
Finns bara 3 bra filmer Sthlmsnatt, Sökarna och Nattbuss 807 svensk film sucks
Geni
Kolla upp filmer av Ingmar Bergman, Roy Andersson, Tage Danielsson, Hans Alfredson, Josef Fares, Victor Sjöström..Vill du ha mer konkreta tips så säg till.
En jävligt fet svensk film är mitt liv som hund. har jag hört iaf. annars är väl eva och adam en klassiker HEHE. Vägen ut är rätt chill. svårt att tänka ut nån så här, som är riktigt fet men men antar att du har sett sunes sommar?
Det sjunde inseglet är nog den bästa svenska jag sett.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tillsammans tomten är far till alla barnen Äppelkriget
DIF!
Sökarna. Sunes sommar.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
jägarana , bra svensk hårdkokt dramatillsammans , mysig svensk folkhemsonanisånger från andra våningen , brilljant svensk-norsk film om manlig vänskap och gemenskap och med en rejäl dos kafkaistisk byrokratiångestdu leveande , genialiskt och ångestfyllt som går i pastell. fyra nyanser av brunt , genialiskt roligt och ångestfyllt som går i brunt. masjävlar , väldigt rolig för oss med släkt i dalarna. Vi kan konstatera att ska man se bra svensk film ska det vara på temat humor, nostalgi och ångest. Eventuellt i samband med fasta färgskalor, dekan även med fördel vara tidsbundna till en spcefik period och/eller ge en stilistisk bil av en väldigt säregen geografisk plats. Sånt är vi bra på :)
finns givetvis mycket annat bra som också passar in på parametrarna t.ex nya låt den rätta komma in och fucking åmål osv.
Gangster är jävligt fet för att vara svensk.
Vi är överallt!
Strul - En klassiker utan dess like!
Fyra nyanser av brunt är en svensk film som är bland världens bästa.
Helt briljant om man gillar svart humor =)
Det är 4 olika historier, och "fyra nyanser av brunt" är fan den bästa förklaringen på filmen.
Se den! =)
Länk till http://www.imdb.com/title/tt0342636/
((MAAD))
Hur kan ingen ha nämnt "Repmånad"? PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Den enfaldige mördaren. Classic av hans alfredsson. Resan till melonia. Classic tecknad av Per Åhlin. Mannen på taket. Classic, första och bästa beckfilmen. I lagens namn (visst hette den så, den om basebollsnutarna?) Sökarna. Vet att vissa inte klarar av den men thorsten flinck och den mardrömsliknande stämningen är grym.
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"
STORM Diggade den fett mkt, inte någon typisk svensk film. Värd att se.
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq
30 november och Vinterviken.
Komedier:Smala Sussie - skruvad komedi som inte alls är särskilt "svensk" utan för tankarna till sjuk brittisk humor. Rolig!Vägen ut - dramakomedi om ett gäng fångar på Kumla som ser sin chans att fly när det kommer en nyss avskedad skådespelare med den smått vansinniga idén att sätta upp en pjäs med fångarna. Grymma skådisar i denna! Drama:Hata Göteborg - Skildrar ett kompisgäng i Helsingborgstrakten som mest fördriver tiden med att gymma, supa och slåss, en tillvaro som mer eller mindre styrs av gängets självutnämnde ledare. Men så en dag dyker en av killarnas kusin ifrån Göteborg ner med ingenting blir sig likt. Nic Schröder är riktigt grym i denna!Bang Bang Orangutang - Mikael Persbrandt spelar en väldigt tafatt, vilsen, ensam man som bara trasslar sig allt djupare in i sin missär. En film man får ångest utav! Och det är kul att se Persbrandt spela något annat än badboy för omväxlings skull, han växte i mina ögon iom den här filmen.Sånger ifrån andra våningen - Ett måste! Skildrar ett kallt, grått, känslolöst Sverige och gör det det i just grått! Men han som sa att det är en film om manlig vänskap undrar jag lite hur han tänker :D några bra filmer, kommer med fler när tiden är mogen!
http:www.soundcloud.com/2childish2 http://www.youtube.com/2childish2
Besökarna Klassiker med Kjell Bergkvist å Johannes Frost
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
myskomedier: tomten är far till alla barnen, grabben i graven bredvid, yrrol, tillsammans,eva och adam,strul, vi hade i alla fall tur med vädret, sunes sommar, äppelkriget, picassos äventyr. drama: fanny och alexander, mitt liv som hund, tictac, sökarna, fucking åmål, zozo.
Stockholm Boogie för i hel***e
tut!
filmen NAKEN är ju skit bra!!
Dr.Tr00m£y! & Dr.Tr@ckd00!