The Spirit
Verkar vara riktigt cool denna film tycker jag, någon som håller med? Lite annorlunda så det ska bli kul att se! Länk till http://www.mycityscreams.com Längtar tills den kommer på bio!
Live Hard, Die Young
ohhhhhhh vill se nu! Älskade spirit i gamla fantomen tidningarna! Frank miller gör aldrig dåliga filmer, så denna ser jag fram emot :)
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.
Jag älskar Frank Miller som serieskapare men som regissör har han inte mycket att tillföra. Spirit är en härlig klassiker dock, verkligen längesen man läste det.
när släpps den?
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Själv är jag tveksam efter att sett trailern..
litar inte riktigt på att Frank miller klarar av att behålla Will Eisners känsla och humor. inte säker på att det är sant att frank miller aldrig gör dåliga filmer heller, för det var för längesen jag såg robocop 2 och 3
http://soundcloud.com/80scrackpolo
BlackScorpion P25 Får man fråga varför? Tycker den verkade cool, annorlunda film som ska bli rolig att se!
Live Hard, Die Young
Trailern ger ganska starka antydningar om att filmen kommer se ut som
Sin City , vilket (då det var utmärkt för just filmversionen av sin city) helt klart inte funkar för Will Eisners
The Spirit . De som älskar Sin City-filmen och inte läst Eisners Spirit kommer förmodligen älska Millers film
Jämför bildspråket i Sin City-serien med The Spirit, vilket av dem passar bäst in på trailern?
Jag hoppas verkligen jag får mina förväntningar / farhågor krossade, för det vore riktigt trist om de besannades : /
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Läste i metro idag av nån recensent att den var kass, 1 glob av 5 möjliga. Men jag vet inte hur bra hon är på film.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Verkar som att hon bekräftar mina farhågor:
Miller har nämligen förvandlat ”The Spirit” till en andrahandssorterad sopa, hämtad från ”Sin Citys” äckligaste skräphög. Berättelsen om polisen Denny Colt, som återvänder från döden för att fånga skurkar som superhjälten Spirit, är i sina bästa stunder läcker att se på (men estetiken har vi ju redan sett i ”Sin City”). Mest är den själlös, med löjeväckande dialog och fåniga rollfigurer. Miller saknar uppenbarligen helt talang som filmskapare. Ironiskt nog tackade han ja till att göra ”The Spirit” för att inte någon kass regissör skulle förstöra essensen av Eisners serie. Från
metro.se 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
hm serien spirit har ju iofs en rejäl portion humor... frågan är hur inlästa recencenterna är på den gamla serieblaskan. Nu har jag iofs inte heller några höga förväntningar på den efter trailern, men att se det som något epic-milstolpe-ala sin city skulle nog inte den mest inbitna spiritfantasten göra heller. Hela den där milleryran är lite överdriven, allt karln gör blir inte guld.
mama said knock you out
Ok, jag har inte läst The Spirit innan jag såg filmen, men älskade verkligen Sin City och gillade faktist The Spirit starkt också. Är väl tur då att jag inte har läst serien innan, ni som är hardcore-fans kanske ska hålla er borta. Men för alla oss som gillade Sin City är det här en sjysst film.
Har inte sett den men skulle tippa på att den är jävligt bra! Själv läste man ju serien i fantomen som liten. Ashärliga målningar.
deepundercover
Den var cool för att den var lik sin city och dess säregna stil, däremot så tyckte jag att endel scener var ganska tråkiga.(har iofs inte läst serien så vet inte) men Eva Mendez var gudomligt sexig! det tror jag gjorde att jag gillade filmen lite mer. Gillade blandningen med action och humor, men jag kan inte säga att det var bland dom bästa filmerna som jag sett tyvärr.
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke
såg filmen igårkväll, (har inte läst Spirit som tidning) och jag tyckte den var ascool. rolig också, skrattade rakt ut flera gånger. men jag kan dock inte jämföra med tidningen som sagt, så det vill jag inte kommentera. det var iofs folk som gick mitt under filmen för dom tyckte att "den sög kuk", men det var tre brudar runt 18 år, så jag gissar att dom skulle hem och kolla Legally Blonde 3 eller något liknande istället.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
det var iofs folk som gick mitt under filmen för dom tyckte att "den sög kuk", men det var tre brudar runt 18 år, så jag gissar att dom skulle hem och kolla Legally Blonde 3 eller något liknande istället Hahaha :D
Fan såklart att filmen inte har kommit hit till den stad jag bor i än på bio, skitsaker! Vill se!
Live Hard, Die Young
Väldigt fresh visuellt (& väldigt Sin City) såklart, dialogen växlade mellan extremcorny & genial, tror dock att de ska vara tacksamma för att Samuel L Jacksons tackade ja då hans prestation imo räddade väldigt mycket av filmen i övrigt.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.
Fick väl en nolla i DN? Jag väntar på Sin City 2 istället.
PAO!
Nja, jag är ganska tveksam till filmen, men jag är ju å andra sidan lite av ett fan av serien. Tror att filmen kommer kännas mycket mer Sin City än Spirit.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."