I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

24 s07 [SPOILERS!]

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2009-01-11 21:24

24 s07 [SPOILERS!]

Jack is Back!
Länge har vi väntat, men ikväll drar det äntligen i gång igen. Säsong 7 av 24.

Serien rivstartar som vanligt med 4 avsnitt på två kvällar och i denna tråd kan vi som ser på serien prata om vad som händer.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-11 23:10
Så det är idag det startar? Antar att det inte visas på tv i sverige förens om en månad, brukar annars se alla 24 avsnitten på tv, jag och min farsa har kollat på alla andra säsonger tillsammans på tv så vore dumt att sluta göra det nu... även fast det frestar att se allt i förväg.

Blir väl och hålla sig borta från denna tråd då den säkert kommer fyllas med massa spoilers lika fort som PB tråden.

2009-01-12 01:23
En månad låter väl optimistiskt.

Vet inte riktigt vad jag ska säga om premiäravsnittet. Vaknade bakis idag och drog igenom førsta halvan av säsong fyra som uppvärmning men blev inte helt øvertygad. Det som motiverar till att fortsätta følja det är ju før att få reda på varfør Tony gør det han gør.

Å andra sidan så är Jack Bauer hårdast i världen så någon form av behållning ska man nog kunna få ut av att følja hans eskapader ännu en gång.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-01-12 15:11
Såg de två första avsnitten i morse, och jag måste säga att jag älskar miljön. Att de flyttade från L.A och tog bort CTU var klockrent gjort.
Det är många storylines som går, hoppas det inte blir allt för rörigt mot slutet. Även fast jag visste att Tony skulle komma tillbaka så rös jag som fan när han klev ur skuggan :(
De har gjort ett klockrent jobb med honom, han ser ut som en helgjuten, straight up villain.

Trodde dock att det som hände i trailern (det som hände i de två första avsnitten) inte skulle hända förens i mitten på säsongen :P Så nu är jag lite förvirrad, Tony måste ju på nått sätt rymma och skapa kaos, göra allt personligt med Bauer osv.

Två klockrena scener då? Självklart första scenen i domstolen.
Andra scenen var när FBI-huvudet började jiddra med Bauer om en massa skit och hur han torterar folk osv. Sen mördade Bauer honom verbalt :D

Längtar tills imorgon bitti.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-13 02:07
Dunkat igenom de førsta fyra nu och är duktigt imponerad. Førvisso så har man på känn att folk från tidigare säsonger ska dyka upp men man blir alltid lika glad nvr det bekräftas.

Sedan tycker jag iofs det är lite svagt att de inte kan dra ut på det mer. Påminner lite om när Jack kommer tillbaka från Kina redan i førsta avsnitet av säsong sex och är fit for fight i slutet av avasnittet.

Sedan känns Ctu:s lokaler något fräshare än FBI:s.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-01-14 19:53
Jag har laddat ner alla 4 nu, orkade inte vänta tills det skulle sändas på tv i Sverige, har bara sett första delen nu och den var väl sisådär, det är ju trots allt första delen så man kan la inte hoppas för mycket på att det ska hända mer. Får bli att se resten av avsnitten imorgon.

Fan, hon Reene var ju en hottie.

Kommer det nya avsnitt varje måndag - tisdag, eller hur är det? Kommer det nya varje dag?

2009-01-14 20:29
Nytt avsnitt varje måndag.

Jag trodde vi hade fler 24fans på whoa.

2009-01-15 05:50
Avsnitt 3 och 4 var helt jävla galna ju. Sjukt mycket action. Härligt att se Bill och Chloe, även fast man redan visste att de skulle komma tillbaka :(

Vad tycker ni om Tony förklaring om sin död osv? Duger den?
Jag tycker själv att den var helt okej då han verkligen var kriminell efteråt, det hade varit lite retarded om han började jobba undercover direkt.

Nu kommer det dryga och vänta tills varje måndag.

2009-01-15 17:12
24

2009-01-16 11:45
Jack Bauer knäcker James Bond!!!

2009-01-16 13:27
Har bara fjärde avsnittet kvar att se nu, ska se det soon enough, andra och framförallt tredje avsnittet var kick ass. Kul att se Tony tillsammans med Jack igen.

Fyfan vad det här är bra :)

2009-01-16 14:17
är det en fortsättning på nya 24 filmen eller?

aina_spanar, knäcker vet jag inte, men han är garanterat den Nya Bond! möjligtvis att han knäcker Daniel Craig som Bond, men dom äldre Bond varianterna känns det inte rättvist att jämföra med öht..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-01-16 15:58
Man kan säga att det är en fortsättning på filmen, men det är väl snarare än fortsättning på serien? ;)

Men ja, s07 tar fart några veckor efter det som hände i filmen.

2009-01-16 16:11
undrar om jack och tony kommer fakka ur på varandra och försöka ta livet varandra? Även om jack plockade ner tony i avsnitt 2? 3? så är tony ingen man ska underskatta.

2009-01-16 16:34
Jag tror hela gänget har flippat över. Bill, Chloe och Tony försöker ta över hela skiten, Jack köper skitsnacker som vanligt eftersom de är de enda han har kunnat lita på genom sina dagar.
Fast den teorin kanske är lite over the top :P
Men vi får se.

2009-01-17 21:36
Jag tror hela gänget har flippat över. Bill, Chloe och Tony försöker ta över hela skiten, Jack köper skitsnacker som vanligt eftersom de är de enda han har kunnat lita på genom sina dagar.
Fast den teorin kanske är lite over the top :P
Men vi får se.

Jo, det där lät lite väl, så tror jag inte det ligger till. Tror inte Chloe skulle kunna ljuga för Jack på det sättet, ruskigt nice och se Jack och Tony sida vid sida igen. Undrar dock vem som är läckan på FBI, trodde först det var Sean men hans ursäkt till att hacka in på datan lät trovärdigt, fast man vet aldrig, och sen den där vakten som åkte med Henry för att möta Samantha, det är något skumt med honom. Kanske han som ligger bakom mordet på deras Henrys son.

Så underbart med 24, längtar tills måndag.

2009-01-25 13:20
Vilken död tråd. Kom igen!

E05 var riktigt händelserik, shit så jävla glad jag blev och imorgon kommer en till.

Spoiler
Att Jack inte dödade Renee kommer säkert få konsikvenser, läckan på FBI kommer ju se att Renee inte är död när hon nu hör av sig till Moss och dom, och vad händer då? Sen presidentens make, han kan ju fan inte dö, något lär ju hända, att han spöar Brian eller nått.

2009-01-25 14:26
Men Jack vet ju att det finns en läcka inom FBI. Han har tänkt på allt vettu. Han vet att hon (förhoppningsvis) är så pass smart att hon hajar att hon inte ska ringa till FBI efter detta, utan jobba på egen hand.
Fan, den var hård den där scenen i skåpbilen, när Renee gick lös på Bauer:
"I trusted you. You lying son of a bitch"
och man verkligen ser smärtan i Bauers ögon. Grymt!

Aja, längtar tills tisdag :)

2009-01-25 16:09
JA! Vad jag skulle säga också var att: det var tråkigt att det där redan har hänt, att han fakeavrättar nångon.
Nina Myers? Säsong ett? Anyone? :)

2009-01-25 18:39
Att folk dør i 24 brukar inte hindra dem från att komma tillbaka säsongen efter.

diwety

Tråden är spoilermarkerad før att vi ska slippa använda spoilerfunktionen. Vi är lata och old school :)

2009-01-27 05:45
Alltså, det här är så sjukt jävla bra!

Så jävla härligt att civila äntligen dör, det blir så jävla mycket bättre då.

2009-01-27 16:58
DIEALLOT amen!

2009-01-28 02:23
Men lite ta øver en reaktor. Marwan och guttaboys lyckades ju nästan skapa härdsmälta i 160 stycken, samtidigt, i säsong 4.

Jag gillar fortfarande plotten men är det någon mer som upplever serien som lite billig? Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva detta men det mest slående exemplet är fortfarande hur skabbigt FBI hq är jämført med Ctu samt att folk inte verkar vara lika begåvade på førstnämnda.

Jag tror før øvrigt att Tony blir lite ond igen, är ju upplagt før det.

2009-01-28 08:45
Den 10:e Februari drar säsongen igång på Tv400.

Inte nog med det, kanalen kommer från och med den 2:a februari klockan 20:00 att visa alla tidigare säsonger non-stop! Så jävla fett! :D

Länk till http://tvplaneten.se/1.824772/2009/01/26/tv400_inleder_nya_sasongen_av_24_med_varldsrekordforsok

2009-01-29 08:58
På tv400? Va fan hände med tv4? Tur att man kan följa serien på annat sätt.

2009-01-29 11:27
avante
TV4 finns ju kvar. Tv400 är ett sätt dock för att skinna folk på än mer pengar så därför visar man det saftigaste där.

2009-02-04 02:06
Detta kan ha varit det sämsta avsnittet hitills på säsongen. Dialogen som Tony och Jack hade i slutet av avsnittet var så fruktansvärt løjlig.

Iofs så säger Jack "deal with the consequences" och i hans bok så kan det ju betyda lite av varje med tanke på hans eget register.

2009-02-08 19:40
Men hmm, såg precis säsongsavslutningen på s06, och där får man reda på att Chloe är med barn vilket jag totalt hade glömt bort. Vad har hon gjort av den? Kanske en så pass liten detalj, men nu är hon iaf med i s07 och då borde man få veta nått iaf.

2009-02-08 21:29
Hon säger ju till walker att hon är en "stay at home mum".

2009-02-08 21:34
Ja just fan! När hon sa det tänkte jag inte på att hon menade just det eftersom jag hade glömt bort att hon var med barn. Tack för att du klargjorde det!

2009-02-11 01:47
Varøfr bryr han sig så mycket om servitrisen och vad vill hennes syster med livet och tillvaron?

Jack var i vanlig ordning hård och walker befann sig som alltid i valet och kvalet mellan reglerna och the jack way of doing things. Detta kommer säkert upprepas ett par gånger till.

2009-02-11 01:57
Jack har fan tagit ett steg längre tycker jag. Han är hårdare än någonsin och bryr sig just nu inte ett skit om nått.

"With all due respect, Madame President...ask around!"
Tung!

2009-02-18 04:19
Så nu fick man reda på vem mullvaden är och det känns som att det är ganska upplagt før att fel person kommer att få skulden.

Jag tror faktiskt att någonting kommer att hända servitrisbruden vilket leder till att Walker slutar lita blint på Jack. Annars ser jag ingen vits med alla scener där Moss tjatar på henne om hur hemsk hennes nya hjälte är.

Jag tänker inte sluta skriva i denna tråden om jag så ska sitta och diskutera serien med mig själv.

2009-02-18 09:23
Lätt att det är något mer än han datorkillen. Det är aldrig så uppenbart!
jagvillocksåhaenblog.com

2009-02-18 11:51
Så underbart att man fick se Aaron igen! Han är ju en given favorit!

2009-02-18 16:36
Hmm lite funderingar...

Man fick reda på att datorkillen är mullvaden, frågan är om hon emotarden är också mullvad eller bara har komplex gentemot Chloe. Saken är att även om det var hon fbi nörden som haxxa in i Chloes system så vare ju datorsnubben som hade skapat falsk anmälan till polisen, hur visste han att jack var vid liv och/eller även walker? Skumt värre.

2009-02-18 16:37
Känns även att blondinen som datorkillen har ett affär med är stark kandidat till mullvad

2009-03-22 11:45
Dog intresset för serien helt eller?

2009-03-27 18:52
klart man fortsätter att kolla men det känns lite...meh.

Jävla löjligt att jack skulle rädda killen i senaste avsnittet. Givetvis ska de visa att han ångrar sitt tidigare beslut som ledde till att bruden dog men vafan. aldrig att han skulle riskera en sådan operation för en persons liv.

2009-03-27 19:00
Coke P23, menar det, sån hänsynslöshet som han har visat hittils, så börjar han bli tunn nu lixom? fucking plot-holes... zzzzz
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-04-14 09:54
muahhaha Tony är evul så som folk konspirerade tidigare i tråden. 100kg kärlek:

2009-04-14 16:11
agent moss is down...suttit o väntat på en jevla airstrike och så går min favorit och blåser upp hela stället för att sedan vända helt och hållet...tony my hero whyyyyyy

2009-04-14 23:35
hstlr
för han är en hustler :>

2009-05-12 17:17
FYFAN vilket avsnitt... undrar vad som kommer hända nu, väldigt spännande, 2 sista avsnitten sänds ju nästa måndag... fyfan fyfan fyfan, snuskigt spännande nu.

2009-05-16 11:43
Vad hände med er? Kom igen lite mer liv i tråden va?!

På måndag sänds dom två sista avsnitten, sen är även 24 slut.

Blev tårögd under Scrubs finale och under Prison Breaks, något säger mig att det inte kommer bli enklare under 24's. Så som man följt varenda säsong, varenda avsnitt... Hur ska det sluta, kommer Jack att dö?

2009-05-18 13:33
Kan han inte bara dö?? :P

Med sådan jävla cliffhanger blire verkligen upp till gudarna om det kommer en till säsong eller om han fått gå och dö =)

Tror dock på nästa säsong =)

2009-05-18 14:10
Yeah, sjukt dålig avslutning. Har iofs vetat sen avsnittet då Jack blev exposed att det skulle komma en s08, så detta var ganska väntat.
Fortfarande ett dåligt avsnitt, kändes inte som en säsongsavslutning i klassisk 24-anda.

2009-05-18 15:31
what? har den redan kommit? :S

2009-05-18 15:37
Dieallot så säsong 8 har redan fått grönt ljus? Bäst att den säsongen kommer nästa vecka :/

2009-05-18 15:43
Trodde avsnitten skulle dyka upp imorgon, verkar som dom redan finns ute?!

Blir och kolla nu då.

2009-05-18 15:48
Diwety:
Yep, pre-aired dvdrip :)

Two Face:
Så som jag har förstått det har s08 fått grönt ljus då Keifer har pratat om det i en intervju. För att inte glömma: lever Jack Bauer så är det hans uppgift att rädda världen, så är det bara ;)
Räkna med att det imorgon kommer stå "Season 8 returns January" på Fox hemsida.