I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-01-21 18:09

Söker film

Tju bruschan. Nu är det så att jag gärna vill ha en massa förslag på filmer som handlar om droger. Filmerna kan t.ex. vara i stil med "Requiem for a dream" samt "Shottas".

plus pan dem
Lyricist

2009-01-21 18:17
testa tråden precis nedanför som handlar om "knarkfilmer"
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2009-01-21 20:25
Pusher
tv-serien The Wire
svenska filmen Under ytan
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2009-01-21 21:33
Sökarna.

2009-01-21 23:48
Shottas är ju så sjukt jävla b, jag köpte den för 3 år sen då jag hade hört att det skulle vara en "Jamaicansk Guds Stad" men var ju motsatsen. Den borde varit mycket längre, först är dom små, sen helt plötsligt är dom skit rika och har värsta husen och bilarna? Det som hände där emellan är ju exakt sånt man vill ha med i en film, och inte massa feta bilar och brudar. Synd att det gick så fel. Känns som filmen är sjukt nerklippt.
Känns som folk tycker filmen är cool bara för dom snackar patoa.

Rude Buay är en ny film som är på g som också handlar om droger på Jamaica, riktigt synd att Guy Ritchie hoppade av det projektet. Återstå att se vad det blir av den filmen.

// be the change you wanna see in the world

2009-01-24 01:21
Esshå P20.

Tog endast shottas som ett exempel på filmtyp. Det är sant de du säger. mkt som är bortklippt.

Tnx för de som kommit upp.
plus pan dem