Wrestling tråden
Det här tråden för oss som uppskattar wrestling. Ni som inte tycker om det kan tycka det någon annanstans, för vad ni än har å komma med så har vi fans redan hört det tusentals ggr. Det var ett tag sedan vi hade en dedikerad wrestling tråd här på whoa och jag har saknat det lite. Mitt tittande har minskat rätt mycket sen senast men intresset finns dock fortfarande kvar. Har det kommit ut några intressanta dokumentärer sedan sist? Hört att ROH har fått någon tv-deal, hur påverkar det? Att TNA tog in Angle tycker jag personligen bara vara bra, men booker? hur pass nödvändigt är det? börjar det inte bli lite väl mycket gamlingar i rostern som kanske redan haft sina glansdagar? Vad gillar ni filmen The Wrestler? uppskattade den något enormt och kunde inte låta bli att dra en miljard liknelser med Jake the Snakes livsöde.
http://www.sthlmmd.se
Ooh äntligen en tråd! Intressanta dokumentärer, det är en på gång, 3-disc set med Macho Man Randy Savage, den ser jag verkligen fram emot. Angående TNA så tycker jag det är kul med blandningen som där finns med de gamla rävarna t.ex. Nash, Sting, Kurt, Booker som alla har nostalgivärde hehe kontra de nya talangfulla gardet med Sabin, Shelley, Lethal osv. Hoppas fortfarande på en comeback från the greatest of all time Goldberg :). The Wrestler, ett tag sen jag såg den senast med jag tycker den är riktigt bra. Känns som Rourke spelar sig själv till stor del, därför tror jag hans rollprestation blir så övertygande som den faktiskt är. Vad tyckte ni om No Way Out? Hur ser ni på bokningen av WM 25 med Spoiler Randy vs. HHH, HBK vs Undertaker och Matt vs Jeff? Vilken storyline ser ni helst på WM av de möjliga... Jericho vs Rourke / Hogan vs. Cena eller Hogan vs Jericho / Cena vs Edge? Grymt också med Stone Cold som special referee i Randy vs HHH matchen!
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Kom att tänka på lite annat också... Sjukt synd att twisten med Christian som den som attackerade Jeff Hardy innan Survivor Series osv läckte ut, tror att Christians push hade blivit mkt bättre på Smackdown än med Swagger på ECW. Dock blir storylinen Matt/Jeff intressant att följa. Vad tror ni om Evan Bournes comeback? Det är ju draft efter WM och min förhoppning är att han blir draftad till Raw eller SD. Burchill verkar också få en liten push på ECW med vinster över Dreamer och Boogeyman på senaste, tror ni det blir något av det?
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Jag har inget direkt intresse för Wrestling längre men när jag var liten älskade jag det. Fick inte titta på sånt för mina föräldrar så jag smygkollade. Minns inte alla namnen men det fanns en hel del härliga wrestlers. Tatanka, Bastian Booger. 1,2,3 Kid, Bam Bam Biggalow. Yokosuna. och fan vad dom hette. Har glömt dem flesta. Undertaker var dock min favorit. (och jag har förstått att han fortfarande är aktiv) Fan jag började nästan gråta när Tatanka fick stryk av han den onda finnen som jag inte minns namnet på. (kanske någon mer inbiten som minns?) ah, vilka killar det fanns.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Fanns någon snubbe med en träplanka också. Vi kallade honom rätt och slätt "han med plankan" hehe.
Han med plankan är nog Hacksaw Jim Duggan hehe.
Kom på två namn till Razor Ramon och min andra stora favorit Bret "the Hitman" Hart. Hade till och med en assnygg Bret Hart T-shirt. Ludvig Borga hette finnen. jag Googlade. Elak jävel.
Och hur grymt är det inte att Hoa-Hoa Dahlgren och Bruno är tillbaka som wrestlingkommentatorer på Eurosport varje måndagkväll?
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Borga har förövrigt en MMA-match från UFC 1997. Han förlorade mot en viss Randy Couture. Nåja. nu ska jag sluta bomba tråden. Hehe
insane M som du kan läsa på länken om borga som jag postade ovanför ditt inlägg, så har han suttit i parlamentet i finland åxå...
Apeman: Ah, missade den posten. Ja han verkar ha varit aktiv. vilken jävla lirare. Skumt att det står att Borga förlorade mot Tatanka på DQ. Det var uppenbartligen någon jag missade som liten parvel. Det var ett traumatisk ögonblick i mitt liv. :D 1994 var det tydligen. då var jag 10 bast.
insane M Dom kan ju ha gått fler matcher än så... det står ju bara "höjdpunkter"... men som sagt, det kan ju vara så att du inte minns det helt hundra, det var ju länge sen..
Lyricist
2009-02-23 11:57
klassas inte wrestling som sport? eller är det filmen ni syftar på jusst nu? (blir ju osäker på om man hamnat rätt haha) såg förövrigt filmen igår, och blev chockad hur grym Rourke va i den rollen, inte för att jag brukar ogilla det han gör, men spciellt, och sytar ni på wrestling som sport håller ja mig utanför hehe
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
The_Dictionary: Wrestling klassas icke som sport. WWE skyltar med att det är Sports Entertainment. men vi som vet bättre än så vet att wrestling inte har någonting alls med sport att göra. Det är ren å skär underhållning. BearC: Burchill gillar jag riktigt mycket, han verkar vara en ödmjuk kille som kommer komma långt i branchen om han fortsätter att kämpa.
Någon som sett dokumentären om Eddie Guerrero?
Anenkefali - Vilken av de menar du?
Puszel - Håller med om Burchill! Hoppas på en push! Vad tycker du om WM-bokningen?
Lyricist
2009-02-23 20:14
puszel P23 ah well, my bad, jag kryper tillbaka då ^^
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
the_dictionary: haha förlåt om jag lät vresig, det var inte meningen :) lätt att man intar försvarsställning när wrestling diskuteras. bearc: jo helt ok, av dom matcherna ser jag väl mest fram imot hardy vs hardy, orton vs game kan ju bli rolig också.. undertaker är jag så himla trött på, synd att han får brottas mot hbk som när han är på humör är riktigt duktig, men jag tror inte han kan bära den matchen själv. samma sak med hulk, har vi inte sätt honom tillräckligt nu? :P
Hehe Jag måste säga att jag är fett taggad på lite Hulkster :). Ang Undertaker så är jag, precis som du, väldigt trött på honom, men han kan faktiskt göra underhållande matcher och jag tror HBK är rätt motståndare för att det ska kunna bli intressant, kolla bara Flair - HBK förra året, och Flair är ju klasser sämre än Taker. Orton vs HHH tror jag kommer bli riktigt bra! Kul med lite extra krydda om Stone Cold ställer upp som special referee! Det kommer även bli en Money in the bank match, och de brukar ju bli galna! Hardy vs Hardy ska bli kul att se även om jag har väldigt svårt för Matt, är han stelopererad i ryggen? Han rör sig som en pensionär numera.
BearC Oj, hur många har släppts efter hans död? Jag saknar honom (no homo), gillade när han och Rey Mysterio var i tag team... Det var längesen, men ändå.
anenkefali: saknar honom också som fan, hade en sådan karisma å sådan pondus i ringen, tekniken ska man inte ens prata om,. saknar även benoit och jag Hatar att benoit tog benoit ifrån mig. att se hans diving headbutt live (houseshow i finland för massa år sen) är fortfarande ett av det fetaste jag någonsin sätt.
Anenkefali - Det finns två olika :). "Viva la Raza" och "Cheating death. stealing life". Ja ooh Filthy Animals i WCW! Det var tider det! Eddie är enligt mig en av de bästa någonsin om man slår ihop karisma, brottarteknik och utstrålning. puszel - Jag är så jävla kluven när det gäller Benoit, tyckte om honom som fan men kollade på "Hard Knocks" för inte så länge sen och jag har väldigt svårt att uppskatta honom nu märkte jag... _________ Vad tror ni om kvällens RAW då? Triple H invaderar för att få tag på Orton, Kozlov invaderar för att lägga sig i jakten på Takermatchen till WM25, HBK vs JBL. Och imorgon på ECW är det Swagger vs Christian för ECW Championship...
FRÅGA: När jag var liten såg jag en film från USA såklart med två snubbar som skulle brottas och de hade typ pälskläder på sig. Den måste ha varit från 80-talet.
BANG!
Wrestling filmer jag vet om från 80-talet: Body Slam http://www.imdb.com/title/tt0092684/ No Holds Barred http://www.imdb.com/title/tt0097987/ fast nu blev jag osäker. menade du spelfilmer eller va?
puszel P23 Ja Spelfilmer! Handlar om två snubber som kör tag-team deras coach är en gammal gubbe. I slutet så tar deras motståndare den amerikanska flaggan och spöade gubben med den. Den fick wrestling att vera verkligt typ.
BANG!
rolig fakta no2: du kan även se rey mysterio utan mask i filmen i en snabb sekvens, om jag minns rätt hoppar han upp på en snubbe som sitter på turnbuclen å slänger iväg en superfrankensteiner.
Nämen har puszel halkat in på wrestling igen! Det största för mig nu är att Shelley äntligen har sig X-titeln. Det är så over due att det inte är sant. Särskilt efter att ha spenderat goda 5-6 år titellös på både TNA och ROH. MCMG är fortfarande kungar. Hoppas dem aldrig splittrar dem trots alla hints. Angle vs. Jarret II var f.ö. bästa amerikanska matchen på länge. Iallafall sen Aries/McGuinnes.
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101
Är The Undertaker fortfarande aktiv?
Foe-Loco - Ja.
såg att dom ska visa WWE på tv4 sport... vet inte om det var alla shower, men smackdown var det reklam för i alla fall... lördagar 1830...
Coolt Apeman, missat det. Wrestlemania i början av april, eller hur? Såg halva Royal Rumble igår (vet att jag kan vara lite sen), tycker det var hög kvalitet som tusan, men själv Royal Rumble (30mannagrejen) var alldeles för obvious, det kommer in en ny wrestlare och slår ner alla, kanske slänger ut någon, sen kommer nästa och gör samma sak.