Söndagsparty med Filip och Fredrik [Kanal 5]
Nu börjar snart första avsnittet av FFs nya talkshow, som sänds live från New York. Har riktigt höga förväntningar för denna, tror det kan bli sjukt kul även fast jag är lite orolig då mycket av deras humor brukar kunna ligga i klippningen av inslagen.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
stackars manson.....de verkar ju inte ha ngt syfte alls med sin intervju, och varför måste gardell sitta kvar? varför dra ut på allt så låååångt. nej. buuuuuuuu får man tag på såpass stor stjärna så har man mer kontroll över vilka frågor man ställer o drar inte ut på skiten med massa skumma klipp emellan och grejer på svenska som han ändå inte fattar o inte får översatt... nej..buuu stor respekt för manson för att han sitter kvar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tyckte inte heller det var så bra. Men blir kanske bättre nästa vecka.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
undrar om de kommer plåga alla amerikanska gäster sådär, typ pladdra på på svenska över huvudet på martin sheen som sitter och vrider sig i soffan ?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Blev besviken av så många anledningar på detta. Dom största felen: 1. Hela programmet är oerhört flamsigt, känns som ett högstadieprojekt där man bara fått tag på en kamera och sagt "nu kör vi!" utan att göra några förberedelser alls. 2. Intervjuerna var svintråkiga. Fredrik och Filip brukar ju oftast vara väl preppade innan mötena och ställa bra och oväntade frågor, men det här kändes som frågor som vem som helst skulle ställa till Manson, och som han svarat sig less på hundra gånger redan. Originellt att ställa drogrelaterade frågor till honom. 3. Alla inslag med folk från Sverige var jättetråkiga. Christer Ulfbåge är inte rolig för någon alls i det här sammanhanget förutom möjligtvis F&F själva som jobbat med honom, och Kurt Ohlsson var väl sjukt outdated redan för tio år sedan? Brottningsinslaget, hur många gånger har man inte sett F&F få stryk av någon proffsbrottare/boxare/kampsportsmänniska och bli utbuade inför publik? ZZzzzzz. 4. Det känns som att dom, på grund av att det är Live inte törs vara så "fräcka" i sina intervjuer som dom brukar eftersom dom nu inte kan klippa bort saker som blir fel, och därför spelar inom ramarna för vad som inte kan gå åt helvete, vilket gör att programmet känns otroligt tamt. Hoppas att dom ser igenom avsnittet och skärper till sig för nästa vecka.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Word, JÄVLIGT meningslöst att stå och babbla på svenska halva avsnittet, särskilt när dom tillhör den lilla skaran svenskar som inte skämmer ut sig fullständigt när dom pratar engelska.
Jag undrar om dom sänder i USA också?
testie P20 det tvivlar jag starkt på, finns väl inte mycket underhållningsvärde alls för en amerikan i det där, alldeles för mycket svenska interngrejer.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Njae detta var inget vidare men att det är live bör man ha i åtanke och att dem inte har så mycket erfarenhet av detta..men flamsiga intervjuer defenetivt.. manson såg bortkommen ut
Dom själva mör ha haft i åtanke att dom inte har så mycket erfarenhet av livesändning, och därför kört på ett format dom känner sig bekväma i för en sån här stor satsning.
tja fast med en resume som deras spelar en fattig första episod inget större tror jag
Tyckte det var underhållande!
Jag bytte kanal när idiotamerikanarna kom in och skulle visa att de kan ta sönder saker och sen skulle trasha en bil. Är vi inte mitt uppe i en ekonomisk kris och finns det inte hundratals sånna ?
4. Det känns som att dom, på grund av att det är Live inte törs vara så "fräcka" i sina intervjuer som dom brukar eftersom dom nu inte kan klippa bort saker som blir fel, och därför spelar inom ramarna för vad som inte kan gå åt helvete, vilket gör att programmet känns otroligt tamt. Word! Tänkte också på det. Dom var inte alls lika på hugget och galna som dom brukar va.
Tråkiga frågor i intervjuerna. Nä, besvikelse.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Skivsamlare
2009-04-20 13:45
haha läs tråden på flashback, har ca 80-90 inlägg ;D och jo, dom sänder från usa -> sverige, det textas här och kommer ut till oss. så han som textar har ca 40-50sec på sig, därav slarvet ibland. dåligt 1a program, skjuts jonas gardell, hatar honom, så enerverande. det var ganska roligt hur rädda f&f var för att manson skulle säga ngt olämpligt ;D
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
men..alltså.. vaddå säga ngt olämpligt. tror mer att de var rädda för att a: han skulle gå av scen b: han typ skulle sätta sig o skita på scen, dra fram kuk, etc. dvs de som skulle kunna göra skada för deras program att han skulle säga ngt olämpligt när alllt filip o fredrik gjorde var att säga olämpliga saker tror jag inte direkt var ngn rädsla. sedan kändes de så jävla bonnigt att ifrågsätta vad en stor stjärna gör i sin loge. wtf. finns väl knasigare saker att göra än att ha sex. o varför skulle manson om han nu hade sex ha ngt intresse av att tala om de live?
Tycker det var roligt, det är väl väldigt typiskt F&F och man gillar dom eller så gör man inte det. Det är ju dom som är i fokus, snarare än gästerna. Att Marilyn Manson är lite bortkommen är väl inget nytt kolla intervjun när han är hos letterman. Det var väl snarare kontrasten till gardell som var skämtet. Och för oss som växte upp med kurt olsson var det en underbar nostalgi.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
tyckte tvärtom att manson inte var bortkommen och att de hade fått en grym intervju om de bara hade ngt vettigt o säga.
Det roliga va närom kalla hans skor buffalo-sulor, va så lågt att prata över huvudet på en världstjärna om hans dojjor i ett programm som påminner om "tippen" utan riktigt manus att jag vek mig...
Det ägde helt enkelt, massa pinsamheter och massa roliga grejer. Live sändningar äger
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Nja, det var väll inte lika bra som det de tidigare har gjort, men första gången live osv, det blir säkert bättre längre fram i serien, om inte tycker jag de rör sig i helt fel riktning i och med Vem kan slå Filip och Fredrik och detta..
Sköön Manson var =) Nej asså programet var inte så jävla bra.. Kändes som dom var övertaggade, o prata i mun på varandra osv.. Take a chillpill... Sen håller jag med om ovanstående som tyckte att det var respektlöst att vissa massa klipp och skit istället för o intervjua manson!
Highfive anyone, anyone?
Pratade idioterna i mun på varandra? Vad ovanligt...
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Börjar lessna på Filip & Fredriks konstanta USA-hysteri. Flytta dit så har ni det gjort så kanske ni kan börja göra något kreativt igen.
Intressepenisen hårdnar!
Torsten äger Sverige!
word på wasteapa01 , fast i för sig skulle det kanske inte vara lika roligt om dom bara var i Sverige liksom
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda
Riktigt pinsamt att dom ska låta Thorsten och alla andra idiot-svennar som INTE kan uttala ett enda amerikanskt ord. Tar emot när jag hör sånt uttal.. Men annars tycker jag det är helt ok, har potential.. Men ha med lite mer intressanta gäster.. :(
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Mute-knappen fick göra sitt när Torsten och Kevin spelade...
Hahah, lite pinsamt var det. Men han äger iaf.
Moderator
2009-04-26 23:47
Torsten är skön! Fö. sjukt mycket bättre idag än förra veckan. Det kändes lite mer uppstyrt och inte lika flamsigt som det första avsnittet. Kul detalj att den tokiga japanen "råkat" hamna bredvid Fredriks föräldrar :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
dagens avsnitt va bättre än det första. torstens engelska var horribel..
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Fö. sjukt mycket bättre idag än förra veckan. Det kändes lite mer uppstyrt och inte lika flamsigt som det första avsnittet. exakt det jag tänkte när jag såg det idag!
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
mm jag skämdes för både Torsten, F & F, och Baconbröderna när Torsten skulle läsa sin ensamteater mot Kevin, usch...."dehh..ehh...I knaaoow, weeere ehhh waas yåå.." blabla... Men som sagt, klart bättre än förra veckan, och kul att Bacon kom dit, en favoritskådis
Det var bättre än första avsnittet. Torsten var fan tjackad.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
tyckte det var rätt trist program igår ingen fart.., transa inslagen var rätt kul dock, fick nästan byta kanal när thorsten skulle prata engelska
Igår gick mute-knappen in på min topp 5 lista över de bästa uppfinningar nånsin...
inte konstigt att thorsten kommer tillbax i missbruket om han får en gratis resa till New York. Hehe. Bästa varju när han dissa Björn Skifs
E de bara jag som stör mig på hur de har placerat sofforna? Känns lite opraktiskt på nåt sätt, för de som sitter längst in känns som kärnan och de som sitter längre ut blir lite "utanför"...
tyckte det var rätt trist program igår ingen fart.., transa inslagen var rätt kul dock, fick nästan byta kanal när thorsten skulle prata engelska Nja men det blir ju inget hundra höjdare av det här, mer slapp bakis-tv
Känns helt fel att ha ett nästan två timmar långt program en söndagkväll. Har folk inget jobb måndagmorgnar längre?
Intressepenisen hårdnar!
wasteapa: haha va? dina kommentarer förundrar mig jämt
Det jag menar är att det förvånar mig att folk orkar med ett så pass långt program en söndagkväll. Mitt emellan en hård helg, vad vet jag, och en ny arbetsvecka. Ioförsig så är det väl eftermiddag när de spelar in där borta men... ändå. Sen så tycker jag att F&F börjar bli lite väl mossiga i valet av sina intervjuoffer, vi har ju redan sett två säsonger av Ett Herrans Liv där de dammade av allt möjligt gammalt kändisskap.
Intressepenisen hårdnar!
Första veckan var så jävla dåligt rakt igenom, vart bättre den här veckan med amerikaner som inte var helt apatiska.
DIF!
vad går flincken på :P
be the change
Nej han sa väl bara att han int ehelt hade slutat emd knark... Men visst nämnde han tjack o koks men inte att han tog det...?
han sa väl nåt i stil med "när en person använder substanser som morfin och amfetamin så syns det" (?) när han pratade om sitt utseende.
DIF!
Ah ok my bad hehe, men trodde ändå att det va om hur han såg ut tidigare då han va tjockis
Ah har aldrig sett nån pjäs med honom men i princip alla som "kan något om teater" verkar tycka att han är bland de bästa i Sverige, men man tycker ju att den pundade rösten borde lysa igenom även när han spelar?
DIF!
Skådespelaren och sångaren Thorsten Flinck var i går eftermiddag på väg till Östersund för en spelning och skulle ta flyget från Arlanda. - Thorsten har ju ingen legitimation, så när han skulle checka in så gjorde han som han brukar. Han stegade fram till en polisman och bad polisen intyga för flygbolaget att han var Thorsten Flinck...
Intressepenisen hårdnar!
HAHA vilken idol