Hiphop relaterade filmer?
Ja nu har jag fått ett litet filmryck, så de har blivit en massa filmer på sistonde. 1/3 av alla jag ser är helt värdelösa Men nu kom jag en idé. Hiphop filmer! Jag söker filmer där dem rappar på scen eller spelar in. eller kanske också där man får se en producent köra sitt race hela filmen ut. Ja allt som har med hiphop att göra. Bara de inte enbart handlar om breakdance. Har sätt: 8 Mile Get Rich Or Die Tryin Hustle & Flow skriv gärna när filmen kom ut och nån rad om vad de handlar om :)
Producerat material till minst högsta nivå Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt
Notorious från i år som handlar om Biggie. Kanske inget mästerverk men jag tyckte filmen var bra och det var sann hiphop-känsla rakt igenom
biffko to di world
Okej den blir de nog och så isf. tack för svaret!
Producerat material till minst högsta nivå Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt
fler ?
Lyricist
2009-05-28 18:34
Juice med tupac är rätt mycke om pacs polare som e DJ om ja inte minns helt fel, har för mig det va skapligt mycket iaf, har ja fel är filmen i vilket fall som helst helt klart sevärd..
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
MER MER MER !
Häromdagen hittade jag en torrent med alla master p's gamla rullar. Kanske inte direkt hiphop, men klart relaterat och vansinnigt bra.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Annars är min favorithiphoprelaterade film förstås death row uncut, som mest handlar om att fyra snubbar åker runt i en bil och letar efter snoops hus
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Straight outta locash! CB4
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Okej okej. Nice som fan att folk ger tips och grejer. Hoppas tråden kan fortsätta så även andra kan få tips och inte bara jag. Piiz
Lyricist
2009-06-03 17:53
shit vad vare den hette då.. gangtapes? iofs kanske inte så mycket "hiphop" men vafan gängmedlemmar som ändå är hiphoprelaterade och det e en bra film
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
freddez P23 Den är bra. Fett djup film.
Do the right thing för bövelen!
Haha, Hot Boyz är ju så jäääävla kass, lika bra som Wrecking Crew typ
http://duckdown82.tumblr.com/
och sen finns ju I Tried med bone thugs också
Konse''
Planet B-boy, nice dokumentär om B-boying och mästerskapet i tyslkand. Man får följa olika lag bla bla bla. Och hiphopmusikalen A day in the life. men den har inte släppt än. på imdb står det 2007, men den ska komma ut i höst tror jag...
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
CB4 - straight out of locash är så jävla ball med chris rock sen who's the man är faktiskt ritkigt rolig också, den ska du absolut kolla in. sen inte så mkt hiphop utan mer ghetto är ju fresh som är riktigt bra
just det, snoops porrfilm kan du ju kolla in också
just det, snoops porrfilm kan du ju kolla in också Ja förfan den är tung som fan. Man hör liksom beatet när han sätter på fanskapet. ne men skämt å sido
juste den råkade man få hem av misstag i typ 13 års åldern, haha!
Såg "The Wack nes" Totally Wack. Inte en Hiphop reletarad film för att dem säljer gräs och kör en tag på en ruta. Ajuste han gör ett mixtape till gubben där.
bomb the system är bra =)
((MAAD))
Promotor
2009-06-13 17:13
Bomb The System är grymt skön !
Malibu's Most Wanted . Vad handlar den om då? :)
Planet B-boy, nice dokumentär om B-boying och mästerskapet i tyslkand. Man får följa olika lag bla bla bla.Vart hittar jag filmen ? :) den verkar riktigt intressant :)
La Haine Quality of Life
Tupac & Biggie
Blunted in stockholm
Zillio Panet B-Boy hämtade jag från TPB faktiskt, trodde inte att jag skulle hitta den där, men den fanns :) och jag trivdes :D Riktigt bra film faktiskt. Det är lite synd att det är mer snack en B-Boying, men annars så är den underbar :D Säg till om du inte hittar den .
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
Såg "The Wacknes" Totally Wack. Inte en Hiphop reletarad film för att dem säljer gräs och kör en tag på en ruta. Ajuste han gör ett mixtape till gubben dä Den är ju så jävla bra och så djup, Tyckte med den va så himla tråkig i början men asssååå vilken film.
Geni
jo nu hittade jag filmen. råkade söka på "Planet B-Boying" - är man trött så är man.
Men lite taskigt att man inte kan hitta svensk text till den. Men vadå lite engelska kan man ju alltid lära sig på köpet.
Den är ju så jävla bra och så djup, Tyckte med den va så himla tråkig i början men asssååå vilken film. Iof en smaksak, men enligt mig så var den dålig. Kollade på hela filmen för att jag trodde de skulle ploppa upp en studio eller att han skulle upp på scen och kicka lite. Sen såg jag att de va typ 10 minuter kvar och då var de bara att kolla klart.
Men som sagt. Smak sak.
MAILIBU'S MOST WANTED!!! Tryckte på play och tröttnade ganska snabbt eftersom de är en komedi. så jag stängde av ganska snabbt. Men där är de ju också smak sak. Nån dag när jag har lust så ska jag kolla igenom rullen.
Väldigt märklig film!
mexiflexxi: den har jag letat efter hur länge som helst. Hittar den inte någonstans att varken köpa eller tanka ner :/ Var finns den nån som vet ?
Brown Sugar, inte bara hiphop iofs men helt klart skön.
Common flower
Promotor
2009-06-16 02:10
Mexiflexi P19 är det en riktig film?
jaojao_: Köpte den för jättemånga år sen på Megastore, vet dock inte var man kan hitta den nu. Optimistisk: Japp, det är det. Man bör dock vara i samma tillstånd som dom i filmen är för att tycka att den är någorlunda underhållande...
Promotor
2009-06-16 03:41
HAHAH DONT FUCK WITH THE FUCKIN WITCH! GOD DAMN U!