I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur man blir en stjärna.

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2009-07-05 17:07

Hur man blir en stjärna.

Länk till http://www.hurmanblirenstjarna.webb.se

Hur man blir en stjärna.

Boken innehåller två vinklar som går ihop parallellt. Ena infallsvinkeln berättar om mitt (Alexander Morad) privatliv och hur jag är samtidigt som jag anknyter det till hur man blir en stjärna och vad som krävs. Boken kommer inte göra dig till en stjärna, om du tror dig vara en stjärna bör du definitivt läsa den, om du tror dig ha potential till att bli en stjärna bör du även läsa den för att komma in på rätt tankebanor. Fast faktum är att boken är minst lika intressant för den vardagliga människan som inte har några planer på att bli en stjärna, då den kan hjälpa en att lyckas, bli en stjärna inombords.

Det här är som sagt bara en bok och utför inga mirakel, missleds inte av en självsäker titel då jag tydligt återupprepar mig i boken att jag inte har vad som krävs för att någonsin kunna bli en stjärna. Ni kommer inte ångra att ni köpt boken, den är skriven på ett underhållande sätt så att man lätt fastnar i den och så att det inte känns att man läser en faktabok.

Ni kan beställa boken via mejl. [email protected]

Om det hela låter lockande fast du har svårt att avgöra vare sig du vill ha den eller inte kan du alltid mejla mig för fler frågor eller om du vill läsa ett stycke ur boken. Tack på förhand.

För mer info om pris
Mejla [email protected]

2009-07-07 10:04
Köpt!
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.

2009-07-15 16:31
Fattar inte. Är du en stjärna? Är det en självhjälpsbok? Varför skulle jag vilja köpa/läsa den?
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-07-17 10:25
Det här är som sagt bara en bok och utför inga mirakel, missleds inte av en självsäker titel då jag tydligt återupprepar mig i boken att jag inte har vad som krävs för att någonsin kunna bli en stjärna. Ni kommer inte ångra att ni köpt boken, den är skriven på ett underhållande sätt så att man lätt fastnar i den och så att det inte känns att man läser en faktabok.

och den får dig garanterad in på rätta tankebanor och är underhållande. Alla som läst den hittills har älskat den, pratar om bibliotekarier, lärare och vänner och familj så klart. Den har kommit till Bokia i Falköping och i biblioteken så den har fått riktigt bra respons.
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.

2009-07-17 13:49
fattar fortfarande inte. Är det en självhjälpsbok? Som inte ens fungerar för författaren. varför vill jag ha en kass självhjälpsbok?

2009-07-17 14:57
Haha, va? Vad är det här egentligen? Och vem fan är Alexander Morad? En stjärna? Kanske har han bara höga tankar om sig själv, för jag har aldrig hört ett knyst om honom - och jag skulle nog säga att jag ändå är jävligt bildad när det gäller svenska celebriteter.

Och hemsidan är heller inte särskilt inbjudande - det behövs ingen fil kand i marketing för att fatta det. Framför allt det att man måste maila dig för att få priset är mig obegripligt.

Nä, det här försmår jag.

2009-07-18 09:40

Om ni skaffar er lite mer kompetens och läser. Så finner ni fortfarande att jag inte är en stjärna. Så jag har inga för höga tankar om mig själv.

Alla är inte födda till stjärnor, jag har helt enkelt inte det som krävs för att någonsin kunna bli en stjärna och det förklarar jag väldigt tydligt i boken. Nu är ni bara löjliga. Jag har sålt 80 exemplar, den har hamnat på Bokia och i biblioteket i min hemstad och aldrig fått höra någonting negativt, tvärtom den har blivit hyllad. Tidningen har skrivit, biblioteket och lärare och främlingar har mailat och sagt att det var en otroligt stark och bra bok.

Det står i boken om folk som ni, exakt sådana som ni. Det är ni som aldrig kommer köpa boken och nu kommer aldrig kunna lyckas heller. Ta inte illa upp. Jag är också en sådan. Jag hade aldrig köpt den här boken och jag kommer inte heller lyckas att bli en stjärna.

2009-07-18 11:30
Så typiskt whoa att man bara kommenterar om man har något spydigt att säga. Istället för att uppmuntra att någon haft disiplin och talang nog att skrivit en bok och släppt ut den som blivit omtyckt och människan bara är 19 år.

Jag bryr mig inte om haters. Läs boken och sen får du hata, då bryr jag mig. 6 stycken har mejlat från whoa och köpt så jag är nöjd.

2009-07-19 10:28
och btw.

- skriva och trycka en bok, driva sveriges populäraste filmblogg, vara manager, jobba för en tidning, ha en flickvän i 1 år och 7 månader, 3 album, 30tals spelningar, varje dag lyckligare än dagen innan... antar att det beror helt på hur man definierar "stjärna"

och sen kommer ni med sämsta argumenten "varför ska vi köpa en bok från en som misslyckats" well, det är nog ett av världens mest välkända faktum att man lär sig av sina misstag.

2009-07-20 12:56
Jaja visst. Vad jag har problem med är bara att jag inte förstår vad det är du har skrivit, och att du vägrar tala om det. Och du kan väl för tusan bjuda på ett kapitel? Att du har skrivit en kass självhjälpsbok som dessutom har en paralellhandling om dig som jag inte känner och vill att jag ska köpa den känns ju fullkomligt absurt. Jag har lånekort, jag kan låna en bok av en riktig författare och läsa den, faktum är att jag har gjort det. Så varför, varför ska jag köpa din bok?

2009-07-20 18:07
Jag la upp den. Om någon ville köpa den, en hel del har köpt den här från Whoa. Så en hel del verkade vara intresserade. Faktum att DU inte var en av dem spelar egentligen ingen roll. Vi är alla olika människor. så jag säger inte att du måste köpa den. Vill du ha ett kapitel kan du som det står på hemsidan, som du uppenbarligen INTE läst, mejla mig så får du ett.

Och det märks att du är 14 år. För du skriver bara pinsamt, att kalla en bok -kass- som du själv inte har läst är bara patetiskt och det märks på din ålder, så jag har förståelse.

Och grattis till att du har lånat en bok av en "riktig" författare, du får det att låta som om det är något speciellt. Jag kan garantera dig att du kommer gilla boken om du läser den, du kanske aldrig kommer erkänna det men den kommer hjälpa dig enormt mycket, med tanke på att du bara är 14 år.

2009-07-21 13:46
Tack så mycket, det var en bra bok jag lånade, jag ska låna en till senare idag. Du förstår fortfarande inte, så jag försöker förklara tydligare. Det verkar uppenbarligen finnas en efterfråga på självhjälpsböcker (om det här är rätt forum är väl en annan fråga, du säger iofs att du har sålt några, men låt mig tvivla på att det är helt främmande människor som inte känner dig och bara ramlat över den) men när man läser en självhjälpsbok så vill man väl antingen att den är skriven av någon som faktiskt lyckats, eller någon som erfarenhet av området, kanske några examina i psykologi, eller marknadsföring. Du har helt enkelt inte lagt fram några rimliga argument för att jag ska vilja köpa den. Du bevisar inte att du kan skriva, eller hjälpa. Det enda du gör är öpnnar dig själv för lite elakt hån, vilket jag kanske ska be om ursäkt för att jag utsatt dig för, men det hela är bara så konstigt. För att citera:

Och hemsidan är heller inte särskilt inbjudande - det behövs ingen fil kand i marketing för att fatta det. Framför allt det att man måste maila dig för att få priset är mig obegripligt.

Men ok, nu har du gjort mig nyfiken. Om du känner att de sanningar du tänker berätta i boken är så hemliga att du inte kan lägga upp ett kapitel på din hemsida eller kopiera in ett par sidor här så maila mig lite så jag får läsa iallafall; [email protected]

2009-07-21 14:23
1. Alla behöver är inte läsa ett kapitel för att köpa en bok

2. Det är helt främmande som har köpt den, ja. Pga den här tråden

3. Sveriges populäraste filmblogg? flickvän 1 år och 7 månader? Manager för en Attentat? Har ett eget bolag? Sålt 100 exemplar av första skivan som släpptes och 60 av den andra (nyligen släppt), har personligen mitt tredje album på gång, har en bok ute som har hamnat i lokala bokaffärer och bibliotek. Har haft en hel del jävla spelningar där jag delat scen med Lazee och Ison och fille, även gjort låt med Afasi. Skriver artiklar för lokala tidningar.

Ja du, jag vet inte vad mer man kan säga. Jag känner mig som en stjärna, en stjärna är inte bara en som blivit superkänd, det var de jag mena, jag har aldrig blivit känd. Men man kan vara en stjärna av att man mår bra och uppnår sina mål.