I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Efterlyser en fransk film

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2009-09-01 19:39

Efterlyser en fransk film

Jag har inte sett filmen utan bara ett klipp ifrån den. Det är inte La Haine.

Klippet jag minns är en scen där ungdomar springer ifrån polisen under ett ca två minuters skön instrumental. En av killarna blir ikapp sprungen av polisen och då hoppar två barn in och slår polisen så att killen som sprang komemr undan.

Fick titeln under en festi köpenhamn men minns bara att den började på M (om jag mins rätt)

Hoppas det är ok att efterlysa filmer.

Tack på förhand

2009-09-01 21:25
Medan vi faller ? Originaltitel Le Haine.

2009-09-02 17:20
Jag har inte sett filmen utan bara ett klipp ifrån den. Det är inte La Haine.

Själv kan jag inte komma på något på bara att nån blir tragen av snuten och sen fritagen. Mer än så, är den gammal? hur är den filmad? vad fick dig sugen på att se mer än bara nåt klipp?

Annars kanske du kan kolla igenom denna länk: http://www.franceinlondon.co.uk/en-French-films-beginnig-with-M.html
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-09-04 23:38
Nah var såg klippet hos en person som jag inte känner som bor i staterna för att höra beaten.

tack för länken ska söka vidare!

2009-09-07 11:00
Du råkar inte tala om den här musikvideon?
Still in the bridge

2009-09-07 14:26
Nej den e fet, men tyvärr inte den.. försöker få tag i personen som visade filmen.

tack ändå

2009-09-07 14:31
Jag såg B-13 häromdagen, de kan inte vara den? Ettan eller Tvåan? Du vet kamikaze filmerna när franska ungdomar springer ifrån snuten?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-07 23:37
Det låter lite likt början i Banlieue 13 Ultimatum. Fast då är det en snubbe som springer från snuten och ett gäng småungar kastar sten på dom. Filmen är för övrigt rätt kass, förutom en del coola parkourscener.
Walking the street of dreams

2009-09-08 12:37
YES finally hittad!

Filmen heter Ma 6-T va crack-er

Tack för hjälpen och njut av beaten, precis vad jag ville få ut från detta!

2009-09-08 23:32
Naizo
Ja de va den filmen jag syftade på.. den va lagom kass ja..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-09 11:12
Här finns den gratis att se med undertexter: http://www.tvguide.co.uk/cinemoi_vod.asp
http://www.soundcloud.com/koltrast
Producent

2009-09-09 12:21
Den finns att ladda hem ser jag men finns det nå undertexter till den på Svenska?

2009-09-10 02:21
Såg den nyss..grymt bra, ganska annorlunda film.. hade inte någon riktig story kändes de som, ingen röd tråd.. de bara hände lite grejjer här o där.. saknade utstående huvudpersoner oxå.. Men jag gilla den ändå.. mycket för de va skönt med lite slagsscener som dök upp från ingenstans.. Måste ge den ett stort komplimang, slagsmålscenerna var otroligt realistiska.

Måste nog varit den film som mest efterliknat ett riktigt slagsmål alla kategorier, faktiskt.. Såg verkligen ut som att dem slogs på riktigt, igna jävla karate sparkar, inga jävla blocka, ducka slå i magen skit utan ren o skär slagsmål.. Sen ackompanjerades de hela av sköööna hiphop beats haha.

2009-09-13 21:05
Digga den med.. Nån som vet nån mer fransk film som är lik Ma 6-T va cracker ch La Haine?