I början av Januari 2014 låstes Whoa. Du kan fortfarande logga in i några månader. Forumen kommer vara tillgängliga på obestämd framtid. Läs Mer »

Paranormal activity

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2009-10-30 12:52

Paranormal activity

Såg den igår natt och den var ju spännande. Någon mer som sett den?
Handlar om 2 st som flyttar in i ett hus där dom tror det spökar eller liknande men det är nån demon som hänger efter bruden och vill förstöra för henne.
Dom filmar allt och jag säger dig, den filmen är fuckt up.
Läskiga saker händer och det slutar inte helt lyckligt.

Länk till http://www.paranormalactivity-movie.com/

mhm
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2009-10-30 13:58
Ja,den är helt okej.det är sällan jag reagerar, men dokumentär-känslan gjorde sitt.
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden
vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det
sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det

2009-10-30 14:01
Jag såg den häromkvällen. Tycker slutet var sisådär (spoiler:Spoiler en jävla minnesbild på dom som bodde där, bajstråkigt. Det innan, där hon satt i mer eller mindre ett dygn och gungade var guld.)

Rakt igenom en läskig rulle.

2009-10-30 14:30
Fett rolig asså
www.myspace.com/nMeMuzic D Dominus Up In This Slyna !

2009-10-30 14:36
Ja drog ner den för ett tag sen och var osäker på att det var den "riktiga" så jag bläddrade igenom lite, och de jag såg var rätt nasty asså. Får ta och se hela nån dag
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-01 20:51
Don't believe the hype säger jag. Hade fått höra att den skulle va helt sjukt läskig, typ det läskigaste som någonsin gjorts och jag (som ändå e ganska lättsrämd) va osäker på om jag ens ville se den. Men eftersom det var halloween så kollade jag o bruden på den. Va bara lite halvläskig och mest för att jag väntade på att nåt läskigt skulle hända, vilket det aldrig gjorde. Visst, den hade sina ögonblick men jag blev ändå riktigt besviken.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-02 00:41
Funkenteller
Håller med i det du skriver, men nöjer med att filmen var okej. Är man lättskrämd är filmen nog rätt scary ändå. Är smått härdad efter en del skräckisar sedan barnsben och nu på senare år ett antal japanska rullar.

Jag tror att filmen hade haft högre och bättre spooky effekt på mig utifall mannens roll i filmen inte hade fått mig och lacka på hans idiotiska förehavanden. Karaktären är ju en idiot på riktigt och framställdes verkligen som en bortskämd dryg tattare som var i stort behov stryk. Tror att om man hade skrivit om rollen så att han hade varit lite mer spookad själv så hade det blivit lite bättre.

2009-11-02 11:11
SpoilerTyckte att filmen var ganska obehaglig men det värsta var som kaneida sa mannens beteende. Störde mig på hans ingnoranta och totalt hjärndöda sätt att behandla situationen vilket visades genom hela filmen. Hans attityd att stanna och ta hand om saken själv är ju rakt igenom genial. Bästa är när han går runt och skriker skällsord samt hotar en demon som är ute efter att döda hans fru att det minsann är hans hus och att om demonen inte tar sitt pick och pack så ska han allt få se vad som händer. Topp 10 sätt att göra en dålig situation sämre och vinnaren är dumfan i PA, grattis!

Personligen tycker jag att det är ganska stor brist på vanligt folkvett genom hela filmen. Varför sova med dörren öppen? Varför inte stänga dörren när en demon har försökt att dra iväg din fru. Vem springer in i ett rum efter en sån sak och lämnar dörren öppen samt sitter vid dörröppningen? Varför skaffa hjälp mot en demon när man kan göra allt en person som är kunnig i ämnet sagt att man inte ska göra? Snubben beter sig ju som en liten skitunge i rebellstadiet.

Nä tacka vet jag blair witch, där är iaf idiotin smått befogad.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Producent

2009-11-10 16:37
Denna film var inte alls skrämmande! Överdrivet överskattad!
Vad kommer sen? Ska du vara rädd för din egen skugga?
Jag ger filmen 1/10 ett av sämsta jag sätt inom skräckfilmer, kändes verkligen som om jag slösa min tid i onödan!
"låg budget film" säger inte allt jämnt, men denna film, hur kan ni ens tycka det är skrämmande, löjligt dålig!
http://soundcloud.com/orlandog
https://www.facebook.com/OrlandogPsy
https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy

2009-11-11 00:40
Utan att spoila något:

Själv tycker jag denna var riktigt bra. Dock såg jag originalversionen och inte hollywood-versionen. Har sett mycket mindre läskiga skräckfilmer. Dokumentärkänslan samt uppbyggnaden funkar bra i originalversionen samt slutet är riktigt psykadeliskt.

SpoilerJag gillar filmer där spänningen byggs upp genom att man aldrig riktigt vet vad det är för monster man har att göra med. I filmer där man ser monstret brukar skräcken dö direkt.

2009-11-11 08:16
Kaneida: Vilka japanska filmer?

Tycker filmen var sådär.
Trodde den skulle vara mer scary, men visst ibland så va den ganska obehaglig!

2009-11-11 15:04
första halvtimmen var seg, sen började det bli bättre. Helt okay överlag och relativt orginell

2009-11-11 23:40
Väldigt hemsk film om ni frågar mig.

Vadå finns det två versioner?

2009-11-13 04:35
i den versionen jag såg saknades en grej som jag såg i trailern, o den grejen verkade läskig, tråkigt att behöva se om den isåfall för då är den ju inte något läskig

2009-11-13 14:20
Det är slutet som skiljer sig mellan original- och bioversionen. Jag såg originalet och sen kollade jag enbart på bioslutet. Jag tyckte bioslutet var mycket läskigare fast kanske lite mindre originellt.

2009-11-13 16:14
Den va helt ok, slutet va riktigt kasst dock.

2009-11-14 16:07
Det finns 3 slut.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2009-11-14 16:12
Jag blev jättebesviken! Hade hört att det var den läskigaste filmen någonsin etc. Det var mer komedi än skräck..
Skit film, visserligen fanns det lite skrämmande scener, men absolut inte värd att spendera 1,5 timma på.

2009-11-14 16:39
vad är det man missar i dom andra versionerna? Orkar inte kolla på dom för att få reda på det.
mhm

2009-11-14 19:55
Själv tycker jag denna var riktigt bra. Dock såg jag originalversionen och inte hollywood-versionen.

Samma film, annat slut, eller? Tycker slutet som visades på filmmässorna verkar bättre, men jag har bara läst om det..

Hyfsad film, mycket bättre än 99% som släpps i skräckgenren nu iaf.
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-11-14 20:01
Sluten som jag har läst om:

SpoilerFrom here, the ending diverges: Kate walks into the bedroom covered in blood and holding a large butcher knife down at her side. She walks into the room very heavy and stiff-like. She walks right up to the camera so that the upper half of her body is in the shot (but she isn't staring into the camera or looking at you, she's sort of looking downward), and then she simply pulls up the knife and slashes her throat in one quick, graceful movement, and falls down on the ground. The camera keeps rolling so we just see an empty bedroom for a few seconds and then the camera shuts off and the movie ends.

Och det tredje:

SpoilerThe current ending: Every version of the climax that I've heard about has Micah dashing downstairs after Katie is dragged out of the bed/room, where some sort of off-screen ruckus takes place and only a bloody Katie returns. In this version, Katie tosses Micah's body at the camera from the hallway (a great money shot, I'll admit, albeit one given away in the trailer), kneels down beside his body to either sniff or lick it, and then approaches the camera before smiling and then lunging at the lens. A title card informs us that Micah's body was found on whatever date, and that Katie's whereabouts are still unknown...

Och förlåt, det är samma råfilm, annan klippning och editering på den "nya" versionen..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-11-15 15:50
Har också hört att de kastat om nätterna i hollywood versionen jämfört med original. Stämningsuppbyggnaden är bra i originalet.

2009-11-16 13:53
Såg den igår och jag måste säga att den var riktigt bra, skrämmande grejer och det trots att man satt i en stor biosalong med alldeles för många idioter som sitter o snackar o fnissar filmen igenom.

Tycker den här var nog en av de läskigare filmerna jag sett iaf, i klass med the ring.
Ja man stör sig på att killen är ett jävla pucko, men trots det måste jag säga att den är fan så mycket bättre än skitfilmen blair witch project som inte var läskig alls.
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2009-11-16 14:03
Jag gillade den fram till slutet som kändes väldigt ofullständigt. Som "öh vad gör vi nu" och så raffsade dom bara ihop något. Jag hade precis kommit igång, blivit varm i kläderna och så var den slut.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2009-11-16 14:13
det slutet jag såg var skittråkigt. dom andra sluten verkar mycket fetare
Spoileri det slutet jag såg så går micah ner när han hör henne skrika, man hör tumult. sen kommer hon upp ensam med kniv i handen och sätter sig vid sängkanten och gungar fram och tillbaks i flera dagar tills polisen kommer, då vaknar hon och kommer mot dom med kniven i handen så dom skjuter ihjäl henne.slut

2009-11-17 22:55
vart kan man få tag i de andra sluten då?

2009-11-19 13:13
andra slutet med snuten är ju skittrist
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2009-11-19 15:22
Tycker att den var hyffsat vidrig faktiskt.
Med tanke på den låga budgeten och tiden den är filmad på
(en vecka, om jag ej minns fel) så får den väldigt bra betyg från min sida :)
http://www.myspace.com/metra186

http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA

2009-11-21 22:51
Vilken jäkla smörja. Kändes som ett lååååångt youtubeklipp som heter "watch my poltergeist" eller liknande. Var tvungen att se ett riktigt mästerverk efteråt för att kompensera.
My heart lives in my vagina.

2009-11-24 10:48
nä fan den slog aldrig riktigt in på mig.
såg den på bio igår, väntade,väntade,väntade och sen tog den slut.
vart var allt det läskiga man läst om den? hur har den kunnat få så höga betyg? förväntade mig en "skita-ner-mig" känsla eller liknande, men var rätt så lamt i ärlighetens namn.

halva filmen var som att kolla på ett medium program
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2009-11-27 14:04
Åh vilken skit!

Zippa förbi den, det är precis lika värdelöst som den "doku" serien som går på Tv+.
Massa bullshit som de försöker framställa som äkta.

Hade det varit en film med en kul vinkel hade det varit bra, som White noice eller liknande hade det varit intressant.

2009-12-05 12:25
Så otroligt dålig, inte en enda läskig eller obehaglig scen i hela filmen. Tur att man hade mysigt sällskap i biosoffan annars jag nog rest mig och gått.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2009-12-06 15:12
det där var ärligt talat nåt av det sämsta jag sett i filmväg. nyhetsmorgon är läskigt i jämförelse. det var enbart slöseri med mitt liv
http://www.kommandot.se/wp/

2009-12-07 23:44
hade allt för höga förväntningar, men den dög väl!
Mikael Söderlund made me..
Poet

2010-09-06 04:51
Jag sover fortfarande med nattlampan på pga den här filmen. Och jag såg den liksom för tre månader sen.

Patetiskt, jag vet. 27 year old, grown ass man, rädd som en liten bitch för en film :(
At the gates of Eternity...

2010-09-06 18:06
Filmen är bra, skrämmer kanske inte mig personligen men visst får man lite spaghetti nerver under vissa scener om man har varit med om något liknande i sina dagar & tror på diverse skit.

Varken en super skräckis eller en dålig skräckis.. bra är den och det ska den ha cred för med tanke på vilket skit som görs idag.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Skivsamlare

2010-09-07 15:57
BC99 P27

det är trots allt en av de bästa skräckfilmer som gjorts på länge. Är själv 27 och blev riktigt nojig ett par dagar efter jag såg filmen. Inte ett dugg patetiskt:)

Ni som dissar den: har en känsla av att ni är sånna där tråkiga fantasilösa personer som aldrig blir rädda för skräckfilmer.

2010-09-07 17:03
E_NO_LA, jag blir aldrig rädd för skräckfilmer.. Blev heller inte rädd för den här filmen även om jag hoppade till lite i sista scenen

SpoilerNär killen flyger in i kameran

Det vill jag inte direkt påstå att jag var med på =) Filmen i sig är ju riktigt bra. Så jag tror faktiskt att dom som dissar den var riktigt jävla rädda under filmen eller såg den med tänt lyse och familjen/vänner runtom sig =) En skräckfilm ska ses med surround system, ensam & släckt i hela huset, först då man kan testa filmen på riktigt =)

well well..
Poet

2010-09-07 18:07
Man måste se filmen på rätt sätt också. Man kan inte se den med för många vänner osv. För hela filmens forte är att det är en sakta spänning som byggs upp. Så ser man den mitt på dagen, plus massa polare som babblar och har sig hela tiden, så blir det långt ifrån läskigt.
Skivsamlare

2010-09-08 12:30
japp, man kan se vad som helst på dagtid med en massa tuffa polare. Själv såg jag filmen med en tjej som skriker till och gömmer sig under kudden så fort det blev natt. Skitkul att se skräck med henne :) Filmen blir läskigare.

Spoiler Jag rös till när tjejen i filmen står och glor på pojkvännen i ett par timmar. Vet inte varför jag tyckte det var så otäckt

Paranormal activity och Broken är dock de enda filmer jag på senare tid faktikt fick lite svårt att sova efteråt. Ni får gärna tipsa om fler creepy filmer

2010-09-08 13:31
Rec, The last exorcism, Exorcism of emily rose.

bra filmer
Skivsamlare

2010-09-08 14:40
Ja, Exorcism of Emily rose är en av mina favorit skräckfilmer. Jag såg även en dokumentär om fallet som filmen är baserad på. Fy fan vad orginal inspelingen av hennes röst är äcklig..

Rec, det är den där spanska filmen eller hur? Helt ok film. Slutscenen är riktigt bra.

The last exorcism har jag inte sett. Ska absolut kolla upp den

Poet

2010-09-08 16:01
E No La: Haha roligaste är att vi känner alla en och annan sleepwalker som gjort sådant. Jag är själv en sömngångare och mina flickvänner har berättat att jag flertalet gånger antingen satt mig upp och bara gungat eller stått som hon i filmen och bara gungat.

Rec skrämde inte mig riktigt på samma sätt, älskar filmen dock eftersom jag är ett stort zombie freak!

Fan bara jag läste om den där Emily Rose filmens egentliga bakgrundshistoria (hon Anneliese Michel) så blev jag rädd. Är den bra?

2010-09-08 23:15
The exorcism of emily rose är en av mina favorit filmer genom alla tider, oavsett genre. Jag rekommenderar alla att se den, oavsett om du hatar skräckfilmer, för den är så bra gjord och dessutom är historian bakom henne (sann). Idag betraktas hon som ett helgon, finns även band (precis som dom beskriver i filmen, vilket ni lär se) om hennes exorcism inspelning, jag har dock aldrig hört originalet (tror jag) då jag tror att allt på tuben är fejk and gay. Eller, finns inspelningen under dokumentären? för isf har jag hört men glömt.

Req är den spanska ja =)
Poet

2010-09-09 00:02
Ska lägga den filmen på minnet, jag älskar skräckisar, bara att jag kan inte se de själv. Och efter Paranormal Activity så måste jag dessutom ha sällskap några veckor efteråt vid läggdags. Not good :(
Skivsamlare

2010-09-09 14:58
jag tycker att Emly Rose är värre än Paranormal Activity. Se den INTE själv men inte heller med cola gänget som kommer förstöra stämningen.
Som DMat säger, det är en väldigt välgjord, snygg film. musiken och ljudeffekterna är förmodligen den bästa jag hört inom genren. Du kommer bli mer skrämd om du är religiös men även om det bara är en sjukdom hon råkat ut för är det skrämmande hur hon förändras.

Jag såg ett program på SVT där de visade orginalinspelingen. Tror inte
den var fejk.

heh:) fy fan! Hade min tjej stått och glott på mig så där hade jag funderat över det förhållandet. Jag ska iofs inte säga något. Har hört att jag inte jämt sover med ögonen stängda och det ser ut som att jag ligger och stirrar på den som sover brevid mig:)

2010-09-09 16:05
Själv ser jag den som lördagsgodis, men då är jag lite av en skräck-fantast hehe.

Nä men du ska helt klart se den & jag kan delvis tycka som E_NO_LA, att den är läbbigare än paranormal =) Bjud hem tjejen och stirra in i teven som galningar, det är värt det :)

Rolig fakta är ju (trots att detta är sagt om en massa filmer) att folk både lämnat bio salarna eftersom filmen var så pass läskig.. men å andra sidan, det är amerikaner så vad ska man göra hehe.
(själv tror jag att det kan stämma angående den här filmen, helst när det är religiösa-amerikanare det handlar om)
Poet

2010-09-09 16:27
Hehe, frugan min bor i Toronto, så jag får vänta ett tag :( Men som sagt, lägger den på "got-to-see"-listan!

Jo det där stämmer faktiskt det där med religiöst folk, min svåger är sådär semi-religiös och han finner alla sånna "Gud-kristen-exorcist"-filmer extremt läskiga, han tycker den första exorcist filmen är skitläskig.

Själv är jag ateist men sket ändå i byxan av Paranormal bland annat.