Hittade ingen tråd om den så la upp en. Finns det redan än kan admin plocka bort tråden.IMDB Vad tror ni om den här filmen? Själv längtar jag som fan tills den kommer den 18:e december. Ett måste att se på bio, tror den kommer vara grymt bra.
One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq
Hangaround
2009-12-08 13:45
Sag reklam for den nar jag var pa bio senast..verkar helt galen, ska definitivt se.
Har aldrig sett någon vanlig film i 3d, bara cosmonova-filmer och liknande så jag kommer se den så fort jag kan! Kanske är bäst att boka redan nu. :O Verkar riktigt coolt iaf.
3D versionen kommer rocka så hårt
”I know not with what weapons World War III will be fought, but I know World War IV will be fought with sticks and stones.”
Man är ju så jävla TAGGAD på den här filmen!!!!!!!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Jag tycker fan den verkar riktigt häftig.. min flickvän är otroligt skeptisk dock.
mjaha, att den kommer i 3D visste jag inte. Men va tusan ska man kanske se. Är det någon som har sett en film i 3D eller? Tycker det verkar jävligt skumt eller ? :D
En femma på att det är sämsta rullen i mannaminne
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Så sinnessjukt att Cosmonova vägrar visa den i 3D...
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
mabanda haha word :D
smurfs!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Köpte biljetter i går. Ska bli spännande att se den i alla fall.
jagvillocksåhaenblog.com
jag personligen ogillar skarpt när man så uppenbart ser att så mkt e datorgjort. men det e klart e det sjukt bra story så kan den säkert va jätte spännande. men detta känns mer som en överhypad högbudget rulle där man ska fascineras av alla specaileffekter och använder james cameron som dragplåster. men jag kan ju ha helt fel =)
Verkar vara en fin story, förutom att de är blåa och på en annan planet. Kunde de inte bara gjort en likadan film fast att de ville åt någon värdefull metall som fanns under en by i Indien eller liknande? Det är en film jag skulle gå på iallafall.
My heart lives in my vagina.
Hangaround
2009-12-10 09:29
hmm, njaa..iochmed att dom ar blaa och pa en annan planet sa kan paralleler dras till vilken kontinent som helst dar exploatering av resurser forekommer, utan att forolampa nan. fatta livet det skulle bli om filmen hade varit som du sa, snacka om politiskt inkorrekt att slakta indier for metall. hela anledningen att jag tror filmen kommer bli bra ar just att dom ar blaa och pa en annan planet, men sa gillar jag fantasy/scifi ocksa..vet inte vilken kategori filmen kommer passa bast i men jag gissar fantasy.
Om det inte skulle vara massa datoranimerat skulle inte filmen kunna vara i 3d. Det är ju det som är grejen! Jag skiter egentligen fullständigt i vad den handlar om, om den har en bra story är det mer ett extra plus. Sen har ju James Cameron några riktigt grymma filmer i bagaget. Jag har iaf köpt biljetter till 20e på rigoletto. :]
Om det inte skulle vara massa datoranimerat skulle inte filmen kunna vara i 3d. Klart det skulle, det finns ett gäng spelfilmer i 3D (och har funnits sen ett halvt sekel tillbaka), de har ju t.o.m. spelat in livekonserter i 3D.
3D-tekniken är inte mogen än och är bara en billig (dyr..) gimmick. Man blir snarare distraherad än innesluten i filmen och bilden blir suddigare samt färgerna urvattnade..
Tvivlar på att filmen kommer bli speciellt bra, men den kommer säkert dra in massa pengar och slå nåt kassarekord, och det är ju det som är det viktiga.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
....vi får se om en vecka. :]
Tror som Caliber. Det blir en medelmåttig film som ingen minns come february, men eftersom den går under julhelgen kommer många som är lediga, vill stressa ner eller utnyttja sina biocheckar de fått i julklapp att gå och se filmen. Särskilt som det inte finns så mycket annat att göra på juldagen eller annan dag jul eller när man slösat bort sina sista slantar på mellandagsrean.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Verkar bli ytterligare en hjärndöd CG-runk. Svårt att toppa District 9 i år tror jag, sci-fin har steppats up en notch.
Intressepenisen hårdnar!
Verkar fet. Har fått riktigt bra kritik, av de tidningar som var på förhandsvisningen.
Jag är nöjd. Varenda liten klyscha gör att man letar efter något annat än en perfekt berättelse. Kanske finner du det, jag fann något annat som var värt 150:- i alla fall.
jagvillocksåhaenblog.com
Jag blev också riktigt nöjd, riktigt underhållande även om det var lite väl mycket stereotyper och stundtals väldigt förutsägbart
Producent
2009-12-19 20:32
Det är en James Cameron film, det är det enda man behöver veta om man är filmkunnig ;)
Since 1984 @realgizlee // twitter
OH DEN ÄR UNDERBAR! För mig årets film!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haller med, arets film. Aven om 3D effekterna gjorde mycket, sa var det en grym historia rakt igenom. Vet ej alltsa, jag har aldrig sett nagot liknande. Haller med om att det var forutsagbart, men sheeit sa grym film. 4.5 av 5
At the gates of Eternity...
And regarding the 3D effect, tog mig ca 15-20 minuter att vanja mig vid det, men 3D har tagit ett stort kliv. Inte sa mycket sudd och mudd, skarpa effekter och bilder och ack sa akta det kandes ibland.
Skivsamlare
2009-12-21 00:03
Kom nyss hem från den (icke 3d), tycker den var sjukt grym :)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Nu är frågan om jag ska åka från hbg till Malmö för att se den i 3D. Är den mycket mycket bättre i 3D? Har aldrig sett en 3D film innan.
Tror det är värt. Nu har jag inte sett den i 2d men kan inte tänka mig att det skulle vara samma sak. Allt ser så jävla riktigt ut! Alla blommor och frön som flyger runt i skogen....När de åker i skeppet bland de flygande öarna...då är det som om man sitter där själv. Fönstret ser ut att vara några meter framför en och öarna några 100 meter framför. Fan vad jag gillade filmen. :D
Såg denna film i TS tankade den igår. hehe. Visst många kanske blir arga och säger "hur kan man förstöra en sån film" . Men orkar man inte vänta på att den ska rippas på bättre kvalite eller om man ALDRIG går på bio så får man nöja sig:)... Filmen i säg var riktigt bra, Frågan är om det kommer en 2a?. Och JA jag ska tanka den igen när den kommit på BR eller DVDRIP så oroa er inte;)..
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Se den pa bio, med ljudet och 3D... gar inte att jamfora. Jag har aldrig sett nagot liknande! Forresten, hur mycket kostade att kolla pa den i Sverige?
And yes, James Cameron sa att om ettan gick bra (vilket jag tror den kommer gora), sa kommer han gora det till en trilogi. Men sen vet man aldrig med James, da han ar petig som fan med sina filmer. Han sa samma sak gallandes Terminator, men overgav trean, och vi vet alla hur bra trean var...
Jag hade aldrig sett trailen innan, men jag kan rekomendera folk som vill se denna filmen att INTE kolla på trailen. Där har du nästan sett hela filmen.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Kostar 150 kr för 3d-versionen.
Skivsamlare
2009-12-21 23:34
hur funkar det här med 3d ens? får man såna brillor på sig? hur är det om man är närsynt? läste ngt om att det inte ska fungera då?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Jag hade mina vanliga glasögon och 3D-glasögonen på mig samtidigt. :)
jagvillocksåhaenblog.com
Jag kom precis hem från mitt biobesök och jag överväger starkt att gå på bio och se den en gång till för att se den i 3D också, äckligt bra film enligt mig.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Jag är närsynt och ser sämre med vänster öga. Använder samma styrka på linserna ändå eftersom jag annars skulle vara tvungen att köpa dubbelt så många linser. Tyckte det fungerade väldigt bra ändå. När vissa grejer rörde sig snabbt såg jag ibland dubbelt....men jag vet inte om det var mitt dåliga öga eller om det var så för alla... I början fick jag dessutom sjukt ont i ögonen/huvudet när jag försökte fokusera på allt men det försvann och efter typ 20 minuter kändes 3dn helt naturlig. Blev också tårögd ett par gånger men det kanske var för att filmen var gripande...vem vet hehe
150 spann? Jeezes det var inte lite det :S
Men man får ju flyass brillor också
I love it! jag ger Avatar 9.5 av 10
såg den i 3D, och var fett grym! kändes som att det hände saker typ hela tiden så blev aldrig tråkig att titta på. om jag ska vara petig så tycker jag att vissa ljudeffekter lät ganska dåliga, sånna typiska effekter som finns i "Hollywood sound Effects Vol. 1" typ haha. och vissa skrik lät lite höga gentemot hur långt borta dom var etc. men det är inget man inte tänker på om man inte är jag haha
www.myspace.com/oscardvine Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/ http://soundcloud.com/oscar-dvine
Bra summering av filmen
Trist tyckte jag inte den var, men usch så dum.
Legion=sötast
sjukt bra film, man måste se den i 3D
Men man får ju flyass brillor också Det är ju de man betalar för vem bryr sig om filmen liksom?
Its darkest before dawn
om den är värd o se så är det i 3d. kass rulle... såg den inte i 3d så... kanske sket mig där. sen är jag inget fan av sci fi heller... polarn som lurade in mig i tro om att det var paranormal activities :/
RATED R!
Värdelöst skräp! Såg den i 3D och visst var det fint även om 3D-effekterna inte kändes sådär jätteutvecklade större delar av filmen. Men det gottgör inte för över två och en halv timme av en handling som inte bara är totalt poänglös (vill Cameron möjligtvis "Rädda regnskogen"? Oooohhhhhh....) utan och helt förutsägbar, utan enbart en uppvisning i alla klyschor man kan föreställa sig. "Nu ska jag lära mig flyga den här saken. Åh nej, jag kan inte och faller handlöst mot min död. Aha, jag lärde mig precis i rätt tid och alla utom min dödsfiende jublar". Eller "den här saken är jättefarlig och bara fem pers i historien har bemästrat den. De var fett kraftfulla". Tror ni halvblodet som avatar kommer bli nummer sex? (Och detta är ingen spoiler, utan så går handlingen i filmen!) Dessutom ska varenda segment av filmen pressas till absurditetens gräns. Filmen går att komprimera till en 15 minuters kortfilm och får fortfarande med samma handling. Ett bevis på detta är att jag somnade en bit in i filmen och vaknade till efter 15-30 minuter och hade inte missat något av värde. Ska man göra något vettigt av den här intelligensbefriade skiten så borde man göra en 45-minutersfilm om planeten och köra 3D-visning på Cosmonova. James Cameron å sin sida bör tvångspensioneras. Det borde han ha gjort redan efter Terminator 2 som är det enda vettiga han gjort. Jag fattar inte hur folk kan avguda Avatar bara för att de fick se den i bitvis bra och snygg 3D och för att man hade slängt in en massa neonfärger i träd och blommor.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?