|
|
|
|
|
Lost säsong 6 [Spoiler]
Inatt kommer det vi har väntat på så länge :)
Stay home a lot, no TV Just thoughts, and a heap of good ....
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Hoppas serien får ett värdigt slut, väntar olidligt!
"Whatever doesn't kill you simply makes you... stranger. "
|
|
|
är det inte säsong 7 som drar igång? eller är det jag som är fel ute?
biffko to di world
|
|
|
|
|
|
Fan blir kanske å sjukanmäla sig imorgon, så sitter man uppe hela natten i vaka. Tog sovmorgon till 11 förra säsongspreimären, blev för tungt!
|
|
|
fan hittar inte skiten!! nån som har sätt den ännu??
VIOLETA PARRA - Gracias a la vida
|
|
|
Grym säsongspremiär, japanen är en riktig hårding hehe
|
|
|
Jävligt bra avsnitt!
|
|
|
Hu va jag har längtat efter de här!! nån mer än jag som fått för mig att sayid efter uppvaknandet kan vara jacob? Åh vill ha nästa vecka nu:)
|
|
|
Ja det var ett riktgit bra dubbelavsnitt det här. Kan knappt fatta att detta är sista säsongen, Lost ligger mig så nära om hjärtat.
|
|
|
Nej tänk om de kunde släppa hela säsongen på en gång, se alla avsnitt på en gång:)
|
|
|
ngn som vet en bra sida där man kan streama?
|
|
|
Inga teorier än?
Tänkte samma om Sayid men det känns aldelles för obvious.
Men den paralella världen fascinerar mig fett mycket. Varför visar dem detta? Varför sa Juilette att det funkade? Detta skulle ju betyda att de skapat den världen, och varför är andra saker som inte borde haft någon påverkan på den världen förändrade? Till exempel att Boones syrra inte hängde med på planet. Och varför fattades alla från "the tail section"?
Det är bara att älska.
|
|
|
Detta känns riktigt bra! Grym premiär! Hoppas det håller i sig såhär säsongen ut!
Malmö FF!
|
|
|
Det blir helt tydligt ett battle mellan Jacob (Sayid?) och Jacobs rival (Locke?)... vem utav dem är "the good guy"? Domdär piraterna i templet vill tydligen inte att Jacobs rival skall uppenbara sig! Blir jävligt intressant dethär!
|
|
|
|
Moderator
2010-02-04 22:59
|
-supR såg du sammanfattningen? det som hette S06E00? gör det. utan sammanfattningen hade inte jag heller fattat alls.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
|
Producent
2010-02-06 11:24
|
Eller så skulle man gjort som jag, maraton kollat säsong 1-5 innan 6an började ;)
Since 1984 http://www.therealgizlee.com
|
|
|
De har skapat två världar i ett om jag förstått det korrekt? Dvs att det finns 2 Jack's, en på Ön och en i LA, och på något sätt kommer de alla i LA bli bundna tillsammans.
"Klonerna" kanske har någon viss minne från orginalerna? Syftar på Jack som var tveksam på Desmond. Och nu när jag nämnde Desmond, vad hände med honom, han försvann ju bara?!
Scenerna med "Klonerna" måste vara flashbacks och deras story kommer säkert att utvecklas framåt till nutid. Fortfarande lite ologiskt för att Ön var under vattennivå.
|
Producent
2010-02-06 18:08
|
Klart han borde ha känt igen Desmond med tanke på den gången han sprang vid den arenan så träffades dem för första gången när Desmond tränade för "Race around the world"
|
|
|
Jag tror helt enkelt att dom två parallella världarna kommer syncas ihop i slutet - och där har vi the end of lost.
"Skaffa dig ett kroppsarbete så du slipper grubbla på religion, gud, meningen med livet och sån där jävla skit"
|
|
|
Ja, som ni redan sagt så lär ju Sayid vara 'bebodd' av Jacob nu.
Men vad som slog mig: Varför var Desmond på planet överhuvud taget? Han var ju på ön innan planet kraschade, han kom ju dit med sin båt. Någon som har någon teori?
|
Producent
2010-02-07 21:57
|
Fredzon_mandela P24
Eftersom dem sprängde skiten där "the hatch" var så kunde han aldrig dras till ön i den alternativa världen ;)
|
|
|
Riktigt bra start på säsongen, nu får man bara hoppas att resten av säsongen håller måttet. Har längtat efter att Lost ska ta slut så jäkla länge nu, äntligen har slutet börjat :). Men det är surt att det tar slut när det börjar bli bra igen...
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
|
|
|
Yes, snart kommer episod 3 :)
|
|
|
Soft att få veta vad röken var. Det trodde man ju att man skulle få reda på i säsong ett...
Jag borde kanske ha sett E00, fast jag tyckte jag hängde med ändå. Men det kan ju komma saker snart som det var länge sedan man såg...
Undra vad det blir för spinoffs, för dom lär väl inte vilja skita i alla miljoner dom kan dra in.
|
|
|
Tyckte de va ett rätt tråkigt avsnitt idag, o nu väll ruzzo, eller va hon hette hon fransyskan. i Claire. nja....
|
|
|
Menar du att röken var jakob?
Vem kan said vara nu? Är han på väg att bli en varelse gjord av rök nu också? Eller hur kommer han att smitta ned andra och tillsluta döda dom som dom beskriver att han skall göra i framtiden..?
Ingen slump att clarie och ethan möts på sjukhuset kanske? Utan det förflutna kan man inte ändra på right?
både kate och ethan var med claire när barnet föddes och så upprepas detta igen skumt..
Vad har vi fått svar på än så länge?
Kör ut och brän
|
|
|
sög!
VIOLETA PARRA - Gracias a la vida
|
|
|
micKillah P25
Orkar inte tjafs så möd men Desmond o JAck har ju ladrig träffats på arenan eftersom Pennys daddy dog med bomben i 70-talet. (finss teorier om att Penny, Linus etc. fortf. lever men Desmond har ändå aldrig vatt på arenan för att Penny aldrig åkt jorden runt och då behöver inte DEsmond träna för sin jorden runt resa för att hitta henne)
Desmond och Jack kommer ihåg varann från ön. De har på något sätt minnet kvar.
Man kunde se samma sak på Kate's reaktion när Claire sa att babyn hette Aaron.
Det är bara att älska.
|
|
|
Och yea! Sayid kommer ju inte bli rök! "The Man in Black" är ju på nåt sätt en gud (semi-gud kanske) som Jakob och inget man förvandlas till så där.
Tror dock att han på något sätt e sjuk och påverkad av "The Man in Black"
Det är bara att älska.
|
|
|
Tänk på att Aldo och negern sa nåt om "maybe them" så det betyder ju att the others e medvetna om att de är speciella.
Sjukt sugen på att veta om reglerna varför dem inte kan döda varann. Och ja e så SJUUUUKT sugen på att se boxen som får ens önskningar att bli sanna som Linus snacka om i säsong ett (kanske två)
Det är bara att älska.
|
|
|
Splinter.
Vad är det för regler som tas upp?
Kör ut och brän
|
|
|
De regler som hindrade Michael från att ta självmord.
Som har hindrat Linus från att döda Charles Widmore.
Som har gjort att vissa har överlevt flera flygplanskrascher och dylikt. That shit!
Det är bara att älska.
|
|
|
Fattade inte vem Linus var, men det är ju Ben kom jag på. (Varför titulera Aldos(?) kompis "negern"?!)
Och Desmond åkte ju inte jorden runt för att leta Penny. Hon åkte ju iväg för att hitta honom. Han tränade på arenan för att han skulle göra sin jordenrunt-resa. Men visst, om Withmore dog i bomben borde dom inte ha träffats eftersom Penny inte heller existerar då (om hon inte är en bastard eller något).
Jacob är inte röken, det är väl han som fick Jacob mördard som är röken. Eller han sa ju i vart fall (i Lockes kropp) "Sorry you had to se me like this"
|
|
|
SplinteringTuna ja e så SJUUUUKT sugen på att se boxen som får ens önskningar att bli sanna det finns ingen såndan box, Ben sa bara så för att få Lock intresserad. Dem hade kidnappat Locks farsa och tagit han till ön
|
Producent
2010-02-11 12:58
|
SplinteringTuna P22: Charles Widmore dog aldrig ??? wtf pratar du om
|
|
|
Och just av den här anledningen ville ja inte skriva så mycket på den här tråden haha.
Gurraa Aldo (killen från "It's always Sunny in Philadelphia" som va med i nya avsnittet) fick man reda på namnet. Men hans kompis fick man inte veta namnet på så däfför betecknar ja honom som negern. Sorry if i offended you men ja e sj blatte o har många neger kompisar som inte bryr sig om ja kallar dem för neger och neger är inget fult ord i min krets.
Har glömt mycke med Desmond så du kan har rätt men hela jorden runt grejen hade med Penny att göra så mycke vet jag. Så hela jorden runt tävlingen har inte skett i nya världen. Penny kan ha överlevt såsom Linus för vissa blev ju evakuerade med ubåten.
Jag skrev att "The Man in Black" e röken ju jag bara hänvisade till Jakob för båda är på något sött gudar (kan man se i Jakob avsnittet förra säsongen då de referrerar till männsikor som goda eller onda men ändå som "dom")
messiah
Håller med dig att så kan vara fallet, men hoppas den finns ändå.
micKillah P25
Charles Widmore dog för att han va på ön när bomben sprängdes ju.
Det är bara att älska.
|
|
|
In 1994, Penelope met Desmond at a monastery in Scotland, where Desmond had lived as a novice, but had recently been 'fired' from the order. Penny arrived at the monastery to pick up a shipment of Moriah Wine purchased by her father. I.e. Penny har aldrig träffat Desmond för hennes papa is gooone.
Det är bara att älska.
|
|
|
Men tänk lite nu.. Att säga Desmond har aldrig träffat Penny eftersom ..bla bla...
Va fan Claire´s läkare blev ethan? Jacks farsa e försvunnen.
m.m..
Jag menar bara att allting händer ju ! Ödet tar bara en annan väg.. dom kommer sluta på ön till slut allihopa..
Och i nästa avsnitt får vi ju reda på hur Claire kom dit. hon kommer ju inte ha en aning om vem nån är förutom Kate. Eftersom Claire som landar på ön är död. men Claire som landa i LA lever o hon träffa Kate.. Aja.. Budskapet är nog iaf att man kan inte undkomma sitt egna öde..
Comments ? :D
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker
|
Producent
2010-02-11 20:42
|
SplinteringTuna P22: Det betyder att Richard och ALLA andra ska ha dött också, men det har dem inte, så dina teorier är helt fel...
|
Producent
2010-02-11 20:43
|
ÄVEN Ethan eftersom han var född på ön
|
|
|
micKillah P25ethan föddes i ön i Dharma Initiatives läger, alltså evakuerad ur ön med alla andra Dharmas. Det betyder att Richard och ALLA andra ska ha dött också, men det har dem inte, så dina teorier är helt fel... Varken du eller jag har någon aning om Richard lever i den alternativa världen för vi har ju inte sett honom eller någon annan av "the others". Linged P21 Läs mitt föregående post, de har inte träffats, de kan ha träffats på ett annat sätt eftersom som du säger så försöker skaparna visa oss att man inte kan undgå ödet. Men då har det skett under andra omständigheter, och Ethan har fortfarande inte träffat Jack på arenan. När Jack och Ethan träffades i Swan station så kände de igen varandra direkt no doubt about it, när de såg varndra på pålanet så kände inte Ethan alls igen han.
Det är bara att älska.
|
|
|
Eftersom Claire som landar på ön är död. men Claire som landa i LA lever o hon träffa Kate.. Förstår inte alls denna slutsats, Claire e har inte vatt död utan försvunnen, dessutom har hon ju stannat i nutiden och inte landat nånstans
Det är bara att älska.
|
|
|
SplinteringTuna
Ang Desmond inte Ethan:) .. Ja men om jack kände igen han på planet varför kände han inte igen alla andra? Tror dom har sett nånstanns kanske inte på arenan men på nåt sätt. Desmond kanske inte kom ihåg det bara?
Det jag menade med Claire. Jagvet inte varför men Jag hade för mig att hon hade dött tidigare säsong.. Tänkte då att Claire som kom i slutet av avsnittet ( vars onda grej spridit säg till hjärtat bla bla.. som nu e aktuellt med Sayid) var den Claire som landar i LA och lär känna Kate och därför bara skulle känna igen Kate om hon träffade alla dom nu? Men om hon inte var död så vet jag inte.
|
|
|
man visste ju inte om hon var död då man tidigare avsnitt fick se hon (claire) i stugan med jacks pappa.
((MAAD))
|
|
|
Jacks farsa e ju död?
|
|
|
Linged P21Oj :) Men ja Penny kan som sagt ha dratt med båten eller nåt. Väldigt trogligt att hon inte gjorde det nu när ja tänker efter så hon måste nästan va död ju. Tror dom har sett nånstanns kanske inte på arenan men på nåt sätt. Desmond kanske inte kom ihåg det bara?
Nej! inte alls så, tyvärr. Kate och Claire kände inte alls igen varann. Men ändå reagerade Kate på namnet Aaron. Och hon döpte barnet till Aaron trots det var Charlie som kom på namnet. Och nej hon va ju inte död. Och Claire samt Jacks farsa i stugan va ju "the man in black". Han kan på något sätt förvandlas till döda människor. :)
Det är bara att älska.
|
|
|
Edit: Inte döda människor utan människor överhuvudtaget. Han utnyttjar no bara faktumet att han kan förvandlas till människor och använder sig av döda för att "aw and ameze ppl" de måste nog finnas två osså isf ju om inte Jacks farsa lever på riktigt.
Tänkt osså på de nån sa om att vi borde se en Richard flashback. Belv så sjuuukt sugen på detta när detta kom upp för ja har inte ens tänkt tanken att de borde komma ett sånt avsnitt. Men grejen e ju att de har tatt bort flashbacken o ersatt dem med den alternativa världen. Så de blir kanske ingen Richard flashback :'(
Det är bara att älska.
|
|
|
Det e mycket nu :)
|
|
|
Jag är en väldigt passionerad Lost-fan ;)
Det är bara att älska.
|