Lost säsong 6 [Spoiler]

Hobby & Fritid - Kultur & Media

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Det e bra!

Vem är kinesen som kan men inte vill prata engelska?
Det jag fattat e.. han e polare med Jacob, o han e rädd för man in black.
Men var har han varit hela tiden?
Tänk på vad du säger, så du inte säger vad du tänker
MIB är en utomjorning det är Jacob med, magnet skiten på ön är deras rymskepp. Du märker i sesong 5 att MIB och jacob pratar om människorna som är påväg mot ön med båten som om dem själva inte var människor, det är allt jag har att säga och det stämmer mina vänner. Du märker också att Lock aka MIB säger att han vill hem
Å vem e kinesen?
Fast det kan ju lika gärna vara halvgudar eller vadsom. Det skulle vara skittrist ifall de var aliens hehe

Ja fyfan va knäckt ja hade blitt om de e utomjordlingar.

Har för mig att jj snackat om att de inte finns ufon på ön. men kan ha vatt att han sa att "the others" inte va utomjodlingar.

Tänker så att det finns skitmycket ancient på ön som pekar på att de skulle vara gudar.

Men utomjordlingar kopplas till pyramiderna osså ju.

Det finns verkligen inget som säger att du har fel faktist.

Saken e att ja känner att dem kör mycket på ödet och att människor påverkas av varandra.
Dessutom e dom i ön speciella på nåt sätt de fick vi höra förra avsnittet.

MIB och Jacob kan ju heller inte döda varann utan MIB va ju tvungen att använda sig av Ben.

Sen så kom ju Jacob tillbaka också efter döden vilket pekar på nåt andligt.

Men som sagt, inget pekar på att du har fel. Men fan va besviken ja blir om de e så.

Linged P21

Kinesen e helt ny. Men gillar att asiater har spelat en så stor roll i serien. Kan hänvisa till något de osså.
Det är bara att älska.
Ska man tolka faktumet att Locke var MIB som att alla döda man sett på ön också varit MIB? Menar inte jacob då utan kanske Jacks farsa?

Skönt att kinesen var helt ny för annars hade jag varit helt.. lost :)

Men är kinesen möjligen ny för att dom lyckades med sprängningen av atombomben? kanske iaf.

Sen kom jag och tänka på en annan sak.. Kommer inte ihåg namnen men brodern som var på planet som skulle åkt o hjälpa sin syster i sydney.. Hon som på ön knulla med Sayid o sen dog hon ( inte av det nödvändigtvis).
Men det jag undrar hur kom hon till ön om hon nu inte ens var på planet??
Japanen inte kinesen, han är kaptenen på black rock eller vad fan båten heter, men mark my words mina vänner, JACOB/MIB är utomjordingar
Båten som franska kvinnan kom med?
Dog inte alla dom andra av nån sjukdom?
nej båten med en massor med dynamit, the black rock. Sen tror jag att richard var en slav på båten den gammla då!_:D
Vem är Illana?
Spoiler
Jacob's dotter

Nästan säker på det.. Och om det stämmer så vore väl det döda alien teorin
Att skicka en homosexuell i fängelse är som att släppa lös en unge i en godisbutik
Vem är Illana då? Läste din spoiler men vet inte vilken karaktär det är.

Illana e hon som Jacob pratade med när hon låg i bandage på sjukhussängen. Det var nått speciellt när han prata med henne, därför jag tror som jag gör
Att skicka en homosexuell i fängelse är som att släppa lös en unge i en godisbutik
Du skickar ju bara ut massa chansningar huffs fluffs...
Länk till http://www.youtube.com/user/TheSeanieB

Där har ni bästa sammanfattningen och teorier, hemligheter osv om lost, snälla kolla några recaps och börja diskutera istället för att spruta ut massa galenskap =)

En teori är att det finns 2 smoke monsters, vilket låter rätt rimligt MIB/Smokey är det svarta och Jacobs är vit, men ända som sett det är Lock.. om ni minns säsong ett när han var det första att se rök monstret och återvänder "I'w looked in to the eye of the island and it was beautiful" och kanske missminner mig men lyste det inte också då men när han möter MIB i rökform är han chockad och det är något helt nytt för han.

Att de skulle röra sig om ufon låter galet, Jacob vill skydda ön och MIB är bunden till ön och vill bort från den, är snarare någon kamp på halvgudars nivå. Så mycket religion, litteratur och filosofi inbakat i serien att det är galet. De kan inte röra varandra så de spelar ett spel med folks liv, MIB hitta sitt loophole genom Jacobs alla drag, som om det spelar ett parti schack i tusentals år.

Alla döda som folk utom Hurly såg är antingen MIB eller Jacob och Jacobs stuga har det alltid varit MIB som varit i förmodligen.
Tråd dödadar!
snälla kolla några recaps och börja diskutera istället för att spruta ut massa galenskap =)

Word
idag händere!!!
VIOLETA PARRA - Gracias a la vida
Senaste avsnittet var grymt!
Stay home a lot, no TV
Just thoughts, and a heap of good ....
Producent

2010-03-04 13:18
Nån teori om varför Sayid dödade Dogan ??
Since 1984
http://www.therealgizlee.com
han är ond.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sayid alltså.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det framgick ju, för att han blev lovad att få tillbaka nadia och att dogan va den som kunde hålla fakelocke utanför templet.
!!!
En fråga bara.
Hade Jack en son innan? Inte vad jag kan minnas i alla fall.
Och ifall inte, är det några andra stora ändringar i alternativnuet som jag missat?
Fredzon_mandela P24

Sayids brud Nadyia lever ju i den alternativa världen och har barn och grejjs. I den "vanliga" så är hon ju död.

Sen så ska ju Locke gifta sig med hon Helen eller vad hon heter. Innan så gjorde hon väll slut med honom precis innan han åkte till Sydney?
Vi är överallt!
tack för länken. ambitiös snubbe, men skoj poänger
http://www.kommandot.se/wp/
fan de känns som att de inte händer nånting längre, inte ens spännande .. riktigt b sista säsong..

då kollar du nog på en annan säsong, händer riktigt mycket nu
!!!
haha ja skissen heroes tråden e lite längre ner.

Tror ni att Jacob menade Widmore när han snacka om dom som skulle komma? Och varför tror ni att MIB e rädd för Widmore isf?
Det är bara att älska.
Satan va senaste avsnittet var bra!
Äntligen fick man svar på en del frågor. Den här säsongen av Lost är riktigt bra tycker jag!
Stay home a lot, no TV
Skulle inte förvåna mig om sista scenen i sista avsnittet blir typ så här;

Alla har dött, utom .. chansar på Sun och MIB, sedan sitter de och spelar schack.

MIB: Kan du inte bara låta mig lämna ön?
Sun: Inte så länge jag lever.
MIB: Nu låter du som någon jag kände, du vet att jag kommer att döda dig va?
Sun: Då kommer någon att ersätta mig
MIB: Det är inga kvar på ö:n
Sun: Inte nu, men snart.

Sun pekar mot himlen och man ser ett plan som är på väg att störta. . . . .
kasstro

Hoppas innreligt att det inte är så! Många tror dock på denna teori när man läser vissa Lost forum. Men vi kan nästan skriva i sten att det kommer vara något som knyter ihop serien med nåt vi redan har sett. Hoppas på nåt sätt att sista scenen ska vara att Jack har åkt tillbaka till första scenen i serien och kommer inte ihåg nånting.
Det är bara att älska.
Sjävklart kommer det bli ett mindfuck climax utan dess like i sista avsnittet!
"Skaffa dig ett kroppsarbete så du slipper grubbla på religion, gud, meningen med livet och sån där jävla skit"
We can only hope!

Men fifan va de senaste avsnittet var bra!!!!!!!!!!!!!

Jag vill va i huvudet på Matthew Fox :'( I want to know the truth now!

Men va tror ni killar om helvetet grejen?

Många tror på jacob och det han sa.

Men ja tror ändå att jacob e djävulen eller vad vi skulle kalla för djävulen. Och ja tror att MIB e helvetet, när Kate och Claire va i gropen i templet så när röken åkte förbi så säger många att dom hör något som låter som skrik smatidgt som man ser sken i den så detta kna ju vara själar. Det finns jättemånga hål i denna teori men ja vet inte känns ändå som det för det för när Richard frågar Jacob om han e djävulen så fick han en rätt konstig min.

Det är bara att älska.
Det var ju någon som skrev i en gammal Losttråd att han trodde dom var i helvete och skulle rätta till sina synder, typ...

Producenterna har avvisat att ön är helvetet eller skärselden för länge sen.
Det är bara att älska.
Moderator

2010-04-02 15:19
Någon som blev överaskad över vem de släpade ut från u-båten?

Angående den alternativa världen som man ser i denna säsongs flashbacks så är jag lite konfunderad. I Sawyers så befinner sig charlies bror på stationen för att få träffa sin bror men har inte Charlie precis återvänt från Sydney dit han åkte för att försöka övertala brorsan att vara med på en reunion med bandet?
Mycket möjligt att jag har blandat ihop något. Får ta och kolla på s06e00 när jag kommer hem från jobbet.

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Visst var det desmond?
"Skaffa dig ett kroppsarbete så du slipper grubbla på religion, gud, meningen med livet och sån där jävla skit"
En sak som stör mig är isbjörnarna, Charlie ser ju en isbjörn springa i skogen i S01 om jag inte har helt fel. Och Widmore hade målningar på isbjörnar på sitt kontor och så var det någon bas där dom hade stora burar för björnarna där dom låste in kate och sawyer, men dom berättade aldrig varför dom hade björnar?

Moderator

2010-04-03 14:20
testie

De gjorde väl tester på dem? Sawyer och Kate blir ju inlåsta i deras burar.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Testie

Du borde checka "The lost experience" där förklaras Dharma grejen lite mer ingående.

Verkligen ingen övveraskning att Desmond kom från båten trots att jag hela tiden hoppades att det skulle vara Walt. Där anser jag att serien flajerat lite när man tog bort en så viktig roll som Walts
Det är bara att älska.
Läste lite om isbjörnarna nu och det verkade ju inte direkt vara något speciellt.

Men ja, vad hände med Walt? Han verkade ju ha en väldigt stor roll i serien.
Hur många avsnitt till e de?

8
6.

Okej alla som inte har sett TheSeanieB's senaste youtubevideo måste checka omedelbums!

Jag är hundra procent på att han löst hela grejen med serien.
Det är bara att älska.
Moderator

2010-04-08 02:13
TheSeanineB må ha rätt men har är så fruktansvärt irriterande att lyssna på. Jag klarar inte av hans uppsyn.

E11 var riktigt nice. Ska bli väldigt spännande att se vad Desmond kan hitta på nu.

Utomjordingar indikerar ju bara på att dom inte är födda på jorden, skulle gudar vara det? nej, det skulle lika gärna kunna handla om ett parallellt universum eller så..

Ja det ska bli spännande ( fast jag kanske blandar ihop saker med fringe)
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
whoa= alla måste ha rätt. (Jag e exakt likadan så jag dömer ingen ja bara drar upp fakta)

Ja vilket avsnitt alltså äntligen blir det bra igen. Hoppas dom inte drar ut på de med samlingen utan att de flyter bra med historierna som är kvar. Tredje sista avsnittet ska handla om MIB o Jacob föresten. Detta avsnittet vill ja se nuuuuu!
Det är bara att älska.
Producent

2010-04-08 13:17
6 avsnitt kvar nu ( om man räknar dubbelavsnittet som ett o samma)
Since 1984
Producent

2010-04-08 13:21
http://www.epguides.com/Lost/

Lite sneak peaks och promo för nästa avsnitt "Everybody loves Hugo"

Spoiler

Since 1984
Riktigt härligt med ett avsnitt om Desmond, va länge sen han var med i bild.

Kommer kännas så tomt när Lost är slut. Har följt det varje vecka i många år nu.
Stay home a lot, no TV
elitz
Håller med om att det kommer vara sjukt tomt, men fyfan vad skönt det ska bli ändå. Serien har ändå hållit på i 6 år nu, enough is enough :).

Och säsongen började så jävla bra, men har bara gått utför :(
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan