I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Zombieland, bästa zombiefilmen ever...

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2010-02-16 11:29

Zombieland, bästa zombiefilmen ever...

Såg just zombieland men hitta ingen tråd för denna movie!
Helt underbar däremot=)
så om någon sovit på denna, checka in den!

Länk till http://www.imdb.com/title/tt1156398/

((MAAD))

2010-02-16 12:17
då får man tjata på tjejen att titta på den, har haft den i datorn en månad ungefär men de e dags att titta på den!

2010-02-16 12:34
Den är riktigt grym!
Jag älskar zombie-filmer och jag gillar att dom lyckas göra en zombiefilm med roliga/intressanta karaktärer som man faktiskt bryr sig om och ändå behålla den där härliga zombiefilmkänslan.

Kolla på den i HD!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-16 12:34
Förresten... Vet inte om jag skriver i nattmössan nu men har inte jag gjort en tråd om den här filmen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-16 16:18
Tjejen var rätt söt- filmen var rätt dålig. Smårolig ibland, men ack vad det finns bättre.
be the change
Poet

2010-02-16 16:50
Jag ar ett stort zombie-freak. Men att kalla Zombieland for den basta zombiefilmen ar att ta i sa att man kissar pa sig.

Det var en rolig rulle och lattsmallt rulle. Men langt ifran den basta zombierullen som finns.
At the gates of Eternity...

2010-02-16 17:20
Det beror ju på vad man går efter för kriterier.
Grejen med zombieland är ju att den är mer en feelgood-film som utspelar sig efter zombieapokalypsen istället för att va en renodlad zombiefilm och på så sätt tycker jag ändå att den ligger ganska högt upp, men är man ett hardcore zombie-fan så vill man väl ha det mer traditionellt antar jag.

2010-02-16 17:29
Jag är oxå zombiefan. Älskar dom 3 gamla i Dead trilogin. Men även Nya dawn of the dead.... Men den roligaste zombie filmen är ju Shaun of the dead... ;)
be the change

2010-02-16 18:18
Nya Dawn of the Dead är nog den bästa konventionella zombie-filmen jag har sett.
Shaun of the Dead gillade jag inte alls. Tyckte varken den var rolig eller spännande. Eftersom alla sa att den var bra så kollade jag men jag tycker den är sjukt överskattad.

2010-02-16 18:19
Ps. Jag tycker Planet Terror är den roligaste zombie-filmen.
Poet

2010-02-16 20:31
Men den roligaste zombie filmen är ju Shaun of the dead... ;)

Co-sign pa den!

Sen, om man far rakna med 28 Days Later (det ar rage virus, jag vet) sa ar det ju den basta "zombie" filmen som finns.

2010-02-16 21:27
Dom är ju fortfarande zombies. Att dom kallar det för rage virus är ju för att den ska kännas mer verklig.
Poet

2010-02-16 23:45
Nja... de ar "infected". Ordet zombie har sin bakgrund i haitisk/vast afrikansk mytologi. Men liknande beskrivningar av zombie's finns i manga kulturer. Till exempel sa finns det nagot som kallas for "ghoul", som namns redan i "Tusen och en Natt". Och ghouler ar en zombieliknande varelse som (vet ej fan om det heter sa i plural) haller sig vid gravplatser, ater lik och attackerar manniskor. Sen vill jag minnas att rasistjaveln H.P Lovecraft's bocker handlade om vareleser som hade samma attribut som zombier.

Fragan ar val kanske vad fan en zombie ar, eller hur? Vissa argumenterar emot faktumet att zombier inte ska springa snabbt, kunna oppna dorrar osv. Tror det var Simon Pegg som sa "death is not an energy drink" pa fragan varfor hans zombier vara sloisar.

Men om vi utgar fran vad zombier i Haitisk folktro ar, sa ar det ju redan vetenskapligt bevisat att de ar folk som blir drogade av en "bokor" (en snubbe som agnar sig at magi) och som i sin tur anvander drogen tetrodotoxin. Oftast sa laggs pulvret i offrets skor eller strumpor. Darifran absorberas det upp i huden och offret blir en viljelos varelse som foljer order.

2010-02-17 01:18
Ok, intressant... men i filmernas magiska värld betyder zombie död människa som går (eller springer) igen, eller odöd om man ska direktöversätta. Zombiesarna springer ju t.o.m. i Night of the Living Dead-originalet fast inte så snabbt bara.

2010-02-17 01:23
Det är väl bara den första zombien på kyrkogården som "springer" lite i den filmen väl? Jag minns ingen annan faktiskt! eller lite efter bilen kanske.... ah skitsamma
be the change

2010-02-17 01:26
jag gilla denna filmen riktigt mkt. däremot inget dedikerat fan av zombiemovies.
fanns nog inget i filmen jag inte riktigt tyckte om,
men t.ex 28 dagar efter gillar jag inte alls spec mkt.
shaun of the dead var inte i närheten lika välgjord och rolig som denna!=)
fast smaken är väl som baken, jag tyckte den var awesome som zombiemovie.

((MAAD))

2010-02-17 02:22
Såg den på planet. Woody Harrelsson e alltid grym och bästa cameo ever finns ju i denna film! Tänker inte spoila! Men det här är en komedi, hur fan kan man ens jämföra den med den klassiska Zombie-genren????

2010-02-17 10:58
Kanske inte bästa zombieflmen ever, men en ruggigt bra film.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2010-02-17 11:54
JackVegas-
Jo, hehe, d va bara den jag mindes också men ändå. Springande zombie!

shyffert
Det är en zomcom.

2010-02-17 13:46
Jo den var fet, men Dawn of the dead originalet av romero är den bästa zombiefilmen ever. Return of the living dead är rätt underhållande med, iaf ur splatterkomisk syn.

mama said knock you out

2010-02-17 14:54
Gillade också filmen!
Woody är grym.
Emma är snygg
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2010-02-17 14:58
Nya Dawn of the Dead är mycket bättre än den gamla.

2010-02-17 20:41
HAHA shaun of the dead all the way!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2010-02-17 23:15
Nya Dawn of the Dead är mycket bättre än den gamla. Håller med där!
HAHA shaun of the dead all the way! Håller med där!

Sen är ju "28 dagar" filmerna så jävla bra också. Ser fram emot den tredje!
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2010-02-24 17:14
Kan inte hålla med om att nya är bättre. De är inte zombies, det är nå typ av ADHD-Rabies-monster
mama said knock you out

2010-02-25 07:29
28 dagar senare

2010-02-25 16:17
Zombieland är en riktigt grym film, bästa zombiefilmen? Tveksamt.