Hangaround

2010-03-02 01:49

Oscarsgalan 2010!

På söndag är det alltså dags för Oscarsgalan igen. I år har jag haft noll koll på filmbranschen då jag har flyttat över helt till serier.

Efter att ha kikat igenom listan på filmer som är med och slåss om statyn kan man bara konstatera att det kommer bli ett tråkigt år. "Avatar" kommer vara ordet som läses upp flest gånger, och jag kunde inte bry mig mindre om den.

Vad tror ni? Vad hoppas ni? Ska ni följa live?
Skulle vara kul att se District 9 ta hem årets rulle, Tarantino ta hem best directing och Jeff Bridges för årets manliga.

I am Dave! Yognaut! And I have the balls!
and
I'll keep it Murray till I'm burried
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
NOMINERINGARNA

Om Avatar tar hem årets rulle kommer jag sluta titta på oscars galan. Däremot förtjänar Inglourious Basterds att vinna de flesta av sina nomineringar
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Producent

2010-03-02 08:00
oscars galan blir bara sämre o sämre för varje gång dom visar det...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Tror Avatar kommer dra hem bästa film.
Jeff Bridges för bästa manliga huvudroll
Christoph Waltz för bästa manliga biroll (Mest självklara i år)
Kathryn Bigelow för bästa regissör
Best Writing, Screenplay Written Directly for the Screen borde gå till Inglourious Basterds men lite osäker där ändå.

Avatar kommer förövrigt säkert plocka en hel del teknikpriser och bli den stora vinnare av galan.
Aja får se hur rätt eller fel jag hade på måndag då :)

Vore förövrigt kul om: Best Short Film, Live Action går till Istället för abrakadabra
Enda svenska filmen som är nominerad på galan.
Stay home a lot, no TV
Just thoughts, and a heap of good ....
Fattar inte att The Road inte fått någon nominering. Årets film enligt mig! Ovch VIggo var kung i den.
Master of Irony
Så... var är Moon?
:D
up in the air, a serious man, avatar... är det ett skämt eller?
"Skaffa dig ett kroppsarbete så du slipper grubbla på religion, gud, meningen med livet och sån där jävla skit"
Producent

2010-03-05 03:04
Hoppas verkligen att Christoph Waltz vinner for basta bi-roll, den snubbens prestation i "Inglorious Basterds" raddade hela filmen.

Annars hoppas jag pa Monique i "Precious", filmen i sig var inte sa "jaw dropping", men hon var riktigt duktig i den.

District 9 fortjanar allt den ar nominerad i. The Hurt Locker var inte en dalig film heller faktiskt.
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
Inglorious Basterds!

Inglorious Basterds! +1
Rappare

2010-03-05 17:36
INGLORIOUS!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Okay we get it, yep yeah you too
Stay home a lot, no TV
Inglourious Basterds stavas det!
pretto

Ge Quentin lite priser så blir jag glad. Morgan Freeman kan få för bästa manliga huvudroll också

dumboleifi P20

Morgan Freeman är en Tiger Woods

Producent

2010-03-05 22:10
En cheetaaaah?
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
Skulle vilja se att Coraline vinner animerade iaf.. Avatar kommer sopa hem i princip allt den är nominerad för, enda anledningen är nog att det kommer bli en tittarstorm annars. Själv är jag med förvånad över att The road inte är nominerad, lätt bästa filmen. Kanske släpptes så sent att den inte fick vara med?..
mama said knock you out
shyffert

Tiger vem?

Vill se The Hurt Locker scoopa hem ordentligt. Grym film.

Jag vill se The White Ribbon sopa hem ordentligt i sina 2 kategorier. Men i ena kategorin är även Avatar med så där lär det inte bli någon framgång. Bästa utländska film ska den då kamma hem annars är det skandal! Haneke är fan bäst.
Producent

2010-03-08 05:39
Yes! Christoph Waltz och Monique fick sina Oscars! Nu ar jag nojd.
dumboleifi P20

en stackars gammal golfare

Jaha, "Up" fick en Oscar för bästa animerade! Visst förtjänar dom det, men "Fantastic Mr. Fox" förtjänade det mer...
Would I shit you? You're my favourite turd.
Hur kunde Avatar vinna bästa foto? Det är ju en tecknad film...
"Don't use all of your energy to fly, instead use some of that energy for your x-ray vision." - Pharoahe Monch
Löööjligt att inte Fantastic mr Fox fick pris för: Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Score

Alexandre Desplat gör musiken i filmen helt extremt bra, bästa filmmusiken på jävligt länge.
Ne men även där fick filmen se sig besegrad av Up.... trist trist..
Stay home a lot, no TV
fyfan va skönt att avatar inte vann för bästa film.
The Hurt Locker vann 6/9! galet bra för dom!

fyfan va skönt att avatar inte vann för bästa film.

+1!!!!!!!!!!!!
Var The Hurt Locker så bra? Kändes som en vanlig krigs/action film när man sist såg den i sommras. Får väl kolla om den igen.

Tyckte också att the hurt locker var lite väl sådär för att vinna så många priser. kan ju vara så att en del politik ligger bakom beslutet och inte bara filmens kvalite.
Vann Johnny Depp något pris?

Depp var väll inte ens nominerad till nått?
Vi är överallt!
Producent

2010-03-08 18:09
District 9 borde ha vunnit nagot :(
Hangaround

2010-03-08 18:21
District 9 borde ha vunnit nagot :(

Bästa film tex.
I am Dave! Yognaut! And I have the balls!
and
I'll keep it Murray till I'm burried
Hurt locker verkar nice, men jag gillar Foot locker

"haha"

Tyckte det var kul att The Cove fick pris.
Nu har jag iof inte sett någon annan av de nominerade dokumentärerna men The Cove kändes direkt som den givna vinnaren.
Otroligt intressant dokumentär men dessutom blivit skapligt uppmärksammad i media.
Stay home a lot, no TV
shyffert Du har nog kläckt ett av de sämre skämtet jag hört.

Såg Crazy Heart med Jeff Bridges för ett tag sen, han förtjänar sin oscar!
osdcarsgalan är väl officiellt ett skämt nu..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bakelse1 P22

Man tackar, man tackar!

Inglorious Basterds är nog det sämsta jag har sätt på länge och JA jag är helt seriös,
Spoiler
SpoilerAtt ändra hur Hitler dog är ett jävla skämt! och ska vi snacka om dialekten i filmen som brad pit använder? "ja jag fattar att filmen skulle vara så men dom borde ha tagit bort det för det lät löjligt!"
Själva idéen att försöka vara kreativ genom att ändra andra världs krigets historia är sämst! Det är som att göra en film om dinosaurier men för att vara "kreativ" så kan dom kommunicera med människor, dom kan också ta yrken och bli din framtida advokat och dom betalar räkningar för hyran osv i fritiden som vanliga människor, och dom lämnar sina barn på dagis där mänskliga barn finns och dagen det blir tredje världskriget så finns det dinosaurier med automat vapen... -.- ... "WTF" mm exakt!
http://soundcloud.com/orlandog
WTF JA
Men håller inte med dig. Tycker inte det gör så mycket att:
SpoilerQT ändrar på historien kring Hitler och hans död etc
Stay home a lot, no TV
Av någon anledning började jag tänka på The Flintstones.
Producent

2010-03-22 18:56
Angaende Inglorious Basterds...

Spoiler
Tycker det var en intressant tanke att leka med. Och alla vet att QT's styrka ligger i dialoger, tyvarr sa tycker jag att det inte var lampligt i den har filmen for att vara arlig. Hade hellre sett mer Nazislakt, an massa somniga dialoger. Vissa var helt klart passande (Christoph Waltz, var ju helt lysande och i min mening den som raddade filmen), medan andra var lite trakiga, overflodiga och forutsagbara. Ar det en bra film? Ja. Var den vard all sin hype? Nej.