I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-09-08 17:38

Frozen [Spoilers]

Okej jag är bara tvungen att starta en tråd angående den här filmen. Såg den igår och jag tror fan aldrig jag varit så irriterad efter en film. Den var tom värre än Open Water 2 om ni har sett den.

Jag gick in på IMDB's forum där det skedde en debatt mellan två läger. Ena lägret tyckte filmen var realistisk och att karaktärerna gjorde allt dom kunde för att överleva medan de andra lägret tyckte att karaktärerna var helt efterblivna och gjorde allt fel samt att många händelser i filmen aldrig skulle kunnat ha hänt på riktigt.

Jag håller med läger två, vad säger ni?

my name is xelly smelly

2010-09-08 18:12
hela idén med filmen känns jättelöjlig och karaktärerna var rätt efterblivna ja.

Varför inte kasta ner grejer direkt när den där snöplogen kom? Nää de kastar ner grejer när han ÅKER, herregud.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-09-08 19:05
Ja precis dom kunde dumpat allt dom hade på snöplogen. Tycker de var dåligt att den snöplogen ens kom de sänkte bara filmen ännu mer..

Sen när snubben hoppar så hoppar han rakt ut me bena först som en jävla retard..
Sen satt dom med jackorna halvöppna hela filmen..
Och de kommer 100 vargar mitt i en skidort, den borde hetat Eaten by wolves istället..
De sitter och snackar skit i flera timmar istället för att göra något åt saken på en gång.
Killen lyckas klättra på vajjern efter typ 1 dygn, okej om han hade gjort de på en gång och lyckats då skulle jag inte sagt något men att ens lyckas hänga i vajjern efter 24 timmar snöstorm när händerna är frostskadade lär vara omöjligt med tanke på att man inte har något grepp kvar.

Jag skulle antingen hängt mig i liften och låtit tjejen klättra ner på mig o hänga sig i mina ben för att sen släppa taget, de tjänar man iaf 3-4 meter på.
Eller så skulle jag klättra på vajjern bort till stegen direkt när jag märkte att de var kört.

Alltså idén me filmen är rätt efterbliven visst men jag trodde fan den skulle varit bättre skriven än så här..

3 av 10 i betyg..
my name is xelly smelly

2010-09-08 21:05
Tycker ni jagar upp er helt i onödan. Det har gjorts ruttna filmer, det görs ruttna filmer, och det kommer fortsätta göras ruttna filmer. Varför ska man starta trådar om det?

2010-09-08 21:56
heltbortalen

Jagar upp oss i onödan? Det är ett film&tv-forum. Så det känns rätt naturligt att diskutera, ja du gissade rätt, FILM OCH TV.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-09-08 21:58
heltbortalen Jag blev mest irriterad på att den har 7 i betyg på imdb och folk höjer den till skyarna och säger att den är realistisk.. Sen ville jag bara se om de var några på whoa som tyckte den var realistisk, för det kan vara kul att diskutera!
my name is xelly smelly

2010-09-08 22:01
För att man är besviken över något man tror skulle kunna bli bra. Då kan man ju lika gärna fråga varför man gör en tråd om en bra film då det alltid kommer att göras bra filmer och det kommer fortsättas att göra bra filmer.

Vissa tycker man jagar upp sig för mycket angående filmer som Inception, andra är paralyserade och hamnar i film-koma för att filmen var så pass dålig att hjärtat sakta men säkert stannade.

Fast å andra sidan, jag tänkte se den här filmen men nu känns det inge vidare så jag kanske håller med haha. (skämt åsido, jag tror nog jag ska se den hur som)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-09-08 22:49
DMAt Se den och kom tillbaka me dina tankar! Den är ändå sevärd pga att den är så komisk!
my name is xelly smelly

2010-09-09 10:30
Såg en trailer för den igår på youtube alla comments rådissa den och jag tänkte väl ungefär samma sak själv. Värt att se en film om 3 lirare som sitter i en lift i 2 timmar. Alla skidorter jag varit på har haft rep på deras sittliftar för övrigt
Its darkest before dawn
Battlerappare

2010-09-10 12:28
Jag såg trailern på apple när den kom ut och ja tyckte det räckte, verkar vara sånt jävla dum film

2010-09-10 16:00
Vad var grejen med att vajern skar upp hela handflatorna?
Walking the street of dreams

2010-09-10 19:12
blir ingen oscar här inte haha
Its darkest before dawn