Bästa filmen du sett från 2010

Hobby & Fritid - Kultur & Media

Moderator

2010-10-06 00:35

Bästa filmen du sett från 2010

Nu har det släppts en hel del rullar detta år, en jävla massa bra faktiskt.
Så tänkte att vi kan starta en tråd där vi utnämner våran absoluta favorit.

För mig står det nog mellan Machete och The A-Team, båda två är så sjukt grymma enligt mig.

Vi kan väl göra så att vi skriver namnet på filmen med fet text längst ner i inlägget?

The A-Team

//TW
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Jag har inte sett så mkt filmer i år då jag mest kollar serier men Robin Hood tyckte jag va bra
Moderator

2010-10-06 02:00
aokejj har faktiskt inte sett den, såg att den hade fått rätt kassa kommentarer på diverser torrentsidor så sket i att tanka den :P Men kanske ska ta o tanka den nått framöver endå (Y)
//TW
Den suger fedt! händer aldrig någonting, förväntade mig att den skulle vara råare..
Vill inte säga riktigt att någon jag sett är bäst, men en som är klart sevärd är The book of Eli!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2010-10-06 09:38
Tycker att Get him to the greek var ganska lustig.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Jag tycker att Inception, diary of a wipy kid, a single man och a prophet var riktigt bra filmer.
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
Poet

2010-10-06 12:16
Inception, no doubt.
www.wallyjohnson.se
Machete
http://duckdown82.tumblr.com/
En Profet och Inception tror jag..

A-Team, Robin Hood och The Book Of Eli är ju kassa!!

Inception var bra.

Hmm... måste suga på denna dock för att komma på bästa.
Groupie

2010-10-06 16:18
Exit Trough The Gift Shop med Banksy, Obey, Space Invader m.fl. kan jag rekommendera för dem som är intresserade av street art. En dokumentär dock.
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"
Hangaround

2010-10-06 18:12
Tror fan inte jag sett en enda film i år :/
/r/whoapunktnu
Moderator

2010-10-06 22:18
Shutter island får nog den... annars har jag gillat inception, four lions och sånt.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
The expendables.. överlägset, en av dom bästa filmerna jag sett någonsin, hands down. Och då ser jag ändå jävligt mycket film. Att folk inte nämner den gör mig fan besviken.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Fattar inte hur folk kan gilla the expendables, den är ju sjukt kass. Några avdankade hjältar som slaktar en hel arme o spränger upp en hel ö. Den var ju varken bra eller rolig.

Svårt att komma ihåg allt jag sett från 2010 men En profet, ip man 2, Macgruber är några rullar värda att se. Due date lär ju bli rätt rolig också med zach galifianakis
Its darkest before dawn
starr: Håller med. Den blev liksom inte så kul som den kunde blivit. Om de hade drivit med sig själva mer och sin genre så hade det kunnat bli kult, nu vart det mest en vanlig actionfilm, och jag har blivit lite av en torr akademiker så jag kan inte höja en sådan standardfilm ;)

mao´s last dancer, den är lätt bland de bäst fem fílmerna det här året.

Har inte heller sett nagra filmer fran 2010 men om shutter island är hälften sa bra som boken sa lär den ligga i toppen iaf, har inte vagat kolla pa den själv än. Känns spontant som en rätt svar story att fa ut pa film.
"Hurry up and bring me my space bass, i got ta play before i cum on myself like, Ah Ah!"
Så starr och slug, ni påstår er att ni hellre ville se mer komedi än detta? När dom blandar humorn rakt ned i action scenerna precis så som man ville ha det? Sköna repliker/punchlines och bra bladning av action scener där vart sly får stryk en gång, li påstår sig att han skulle ta Lundgren. Statham visar åt sin bruds nya pojkvän vart skåpet ska stå.

Djupet i Rourkes tal han höll som motiverade sly till att rädda ön / flickan. Alla var maximalt uppumpade inför filmen, sly ser ut som han ska sprängas vilken sekund som helst. Lundgren ser verkligen ut som en gigant, statham är väll som han alltid är.

Hade dom gjort filmen mindre våldsam och vart huvuden flyger & lagt till mer handling och putti nutti hade jag fan spytt på sly. Han gjorde en film som man alltid drömt om sedan Arnold och Sly blev biodukens hjältar / hårdingar. Nä, jag verkligen log och hade gåshud rakt igenom även om jag hade mina föraningar om filmen just skulle påverka mig på ett sådant sätt.

Enda jag kan tycka är synd är att Arnold inte kan medverka på ett annat plan än han gör.

Menmen, ni får ju tycka som ni vill men isf anser jag att ni tycker fel ;)

Moderator

2010-10-07 18:57
The expendables var faktiskt helt okej, men tyvärr under mina förväntningar, man skulle kunna sätta den och A-Team under i princip samma kategori, och då är A-Team mycket bättre.

DMAt, i A-Team så har du humor blandat rakt ner i action på ett sånt mycket grymare sätt än i The expendables, tror fan det är svårt att slå A-Team när det handlar om Humor+Action
//TW
Barnsligare humor i A-team möjligtvis, mer öppen humor istället för dold.
Antingen Inception eller The Social Network. Tror den senare tar hem det faktiskt.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Tycker det enda roliga i expendables var när stallone skjuter en snubbe bakom statham och han lackar ur "you could have killed me!!"

Den var alldeles för testosteronpumpad för min smak. Allt bara sprängs och dör, massa blod och våld. det är i princip hela rullen. Inget emot sylvester, gillar rocky och rambo filmerna starkt. Så många dumma scener i expendables dock som när de spränger hamnen, att de räddar deras vän efter allt han gjort mot dem och allt är bra helt plötsligt?

Känns som den är regisserad av en 12åring
Its darkest before dawn
The Losers var underhållande, The A-Team likaså.

I övrigt måste jag slå ett slag för 2010 års SÄMSTA film, nämligen The Last Airbender, jääävlar vad usel.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
DMAt: Med tanke på hur extremt uppskriven The Expendables var, så blev jag faktiskt väldigt besviken. Jag tyckte inte humorn låg i varje scen, och när det väl var humorinslag så kändes det oftast ganska påtvingat och inte särskilt roligt.
Men som du säger, vi ser på filmer olika :)

Moderator

2010-10-08 14:14
App P21 Ja nu när du nämner The Losers så kan jag hålla med om att den var riktigt bra
//TW
Glömde att nämna Kick-Ass som hamnar här tack vare musiken egentligen, hela filmen är ju härlig att kika på men ljudet i filmen är fan sinnes! :)

Tycker att det har varit massa skit det här året, några roliga filmer kommer ju dock under året

Harry potter
xXx 3

m.m. Inception har jag fortfarande inte sett även om jag inte förväntar mig alldeles för mycket just nu då den har blivit hypad för mycket :)
Ojj kommer inte ihåg allt man sett de här året.. så får väl nämna några färska som var sevärda

Twelve
The Killing Jar

Haha kommer inte på några fler, ganska kasst film år om jag ska vara ärlig.. Fanns väl ett par storfilmer som var shyssta
my name is xelly smelly
1. Shutter island
2. inception
De var de första som poppade upp, men shutter island etta i vilket fall.
Don't!
Ojj kommer inte ihåg allt man sett de här året.. så får väl nämna några färska som var sevärda

Twelve
The Killing Jar

Haha kommer inte på några fler, ganska kasst film år om jag ska vara ärlig.. Fanns väl ett par storfilmer som var shyssta

wtf....
((MAAD))
Battlerappare

2010-10-15 13:57
Ni kan ju knappast förväntat er att dom filmerna var bra när ni bestämde er för att se dom.

shutter island solklart
Mikael Söderlund made me..
.Shutter island.
. You dont know Jack. tv-film om Jack Kevorkian. får rysningar bara jag tänker på den, al pacino är så bra så det är läskigt.

dom jag kommer på just nu som e från 2010 so jag sett.. Inception ska jag nog se snart, men tror jag har alldeles för höga förhoppningar.

Machete
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
salt med angelina jolie , sen är shutter island en av dom bästa men slutet suger och inceptions har jag inte sett än.
Remember me får jag nog säga, shutter island på en andra plats.

Tycker inte att inception var något vidare alls, såg den på bio, får väl kolla på den nån gång igen och se om den är bättre då.
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
bbking, vad anser du gör att slutet suger?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
slutet på Remember me var det mest random jag sett i hela mitt liv
Har inte sett så många filmer från 2010, men av dom jag sett har Machete och The Other Guys varit bäst.

Expandables var som sagt en besvikelse på något sätt. Visst hade man inte förväntat sig något mer än en actionrulle, men det blev ändå någon sorts antiklimax.

Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
The Town! Ouf, vilken tung rulle. Bra plot, riktigt bra skådespel och matchande regi!
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Machete är nog överlägsen vinnare. Överspelande, stor humor, överdrivet våld etc. Kan inte bli fel.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Manager

2010-11-09 12:04
Inception följt av Shutter Island.
/ Deedz.
www.jewoit.se www.youtube.com/user/JewoitEntertainment
http://jewoit.tumblr.com/ & http://www.facebook.com/jewoit
Promotor

2011-01-12 10:10
13, salt och the social network

Hangaround

2011-01-12 10:56
127 Hours.
/r/whoapunktnu
Green Zone, Up in the air, The Town...

Vill se Black Swan, tror den kan vara filmen isf..

Trist filmår alltså..

This is England 86, iofs ingen film men en miniserie är det bästa jag sett 2010
http://duckdown82.tumblr.com/
Ett par bra filmer fran 2010

Inception
Fair Game
Due Date
Uncle Boonme who can recall his past lives
Remember me
Shutter Island
Monsters
The Town

Har inte sett The Fighter eller Black Swan annu, tror att de tillhor arets basta filmer
Black Swan var sinnessjukt nice tyckte jag. Svårt att bara nämna en, men den hamnar i top-5 iaf.
Säger samma som soundbwoy, jag har än inte sett The fighter eller Black swan.. jag chansar på att dem båda hamnar på min top lista..

Nu när 2010 är slut säger jag;

Kick Ass
The Town
The expendables
Unthinkable
Machete
True Grit
Red

sedan som sagt tror jag att både The Fighter och Black Swan platsar in här.

överlägset dem bästa filmerna i år, shutter island var dö tråkig och förutsägbar.. fattar inte varför så många nämner den.. eller ah, det var en helt ok film i ett rätt så tråkigt film år :)
Tyckte The Town kunde göras bättre. Bra film i överlag annars.
Don't!