dåliga filmer ! .
hej som rubriken lyder droppa dom dåligaste filmerna ni har sätt i era liv !! nya som gammla ska ba ha o slö kolla på .. NUU KOM I GEN WHOA !!
skit ska skit ha !! ..
90% av alla svenska filmer.
At the gates of Eternity...
Alpha Dog.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
The Nun Shark Attack Reeker Plan 9 from outer space (fast den är så dålig att den blir rolig) I'll sleep when am dead Far Cry Batman & Robin Göta kanal 2 och 3 och det mesta av samma genre gjort i Sverige Mystics in Bali Försöker akta mig för dåliga filmer. Dock är det kul o se filmer i stil med Plan 9 och typ Troll 2 och såna
Troligtvis denna; The human centipede aldrig varit så uttråkad under en film i mitt liv, there will be blood kommer väll kanske efter den då jag inte ens orkade se klart den. Försöker hålla mig borta från sådant som antingen verkar vara skit eller som sagt är skit.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Tackar nått o döda tiden me nu
skit ska skit ha !! ..
troll 2 zombie lake batman and robin alla uppföljarna till jaws alien vs predator frankenstein 5-6000 nästan alla stephen kings skräckisar som filmatiserats (med vissa uppenbara undantag då) chopper chicks in zombietown junior eraser wes cravens new nightmare terminator 3 indiana jones and the crystal skull alla star wars prequels (speciellt epiosode 1) killer clowns from outer space besökarna scorched heat blair witch project 2 uncle sam day of the dead (remaken) quarantine (hollywood-remake på REC) jag vet vad du djorde förra sommaren rädda willy tom och jerry gör stan osäker (en sån jävla besvikelse när jag var liten iaf) och sist men inte minst: avatar (remake på pocahontas?)
kuk - kunst und kultur
The Room!!!!!!! Världens absolut sämsta (bästa)
Ungefär så här är alla dialoger i filmen....
tackar tackar döööödar hela morgondagen :D !!!
skit ska skit ha !! ..
Det roliga med The Room är att killen som har huvudrollen "Tommy Wiseau" har även skrivit, regisserat och producerat filmen! Han är ett riktigt master mind!!!! Och sen ett till bra tips. Art of War 3! Dom två första är helt okey filmer med Wesley Snipes. Men i tredje filmen har dom bytt skådespelare. Och typ ändrat handlingen/bakgrunds historian... Och det ser sjukt billigt ut.
there will be blood är ju riktigt bra. kanske lite långsam bitvis, vilket drog ner betyget en smula, men ändå mycket bra. nån som däremot var dålig var the killer inside me.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
annars så är ju lukas modysons samlade verk ett gäng kalkonrullar, lilja forever och fucking åmål måste ju ta priset för de mest skitnödiga filmerna i svensk historia.
kuk - kunst und kultur
tokfan, flera stycken som sagt till mig att den är riktigt bra (om man orkar se hela) men jag har verkligen inte orkat, jag somnar direkt av tristess. Får ge den en ärlig chans när jag är pigg om inte annat hyperaktiv!
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Frozen tar fan priset :p och skräckfilmer brukar ju inte vara något att hänga i julgranen heller
my name is xelly smelly
Nästan alla filmer som moralkärringar gastar om. Speciellt rullar från 70 och 80-talet. Det värsta är att dessa värdelösa filmer, enbart pga moralpaniken, har fått kultstatus och kommer för alltid att vara ihågkomna och folk kommer vilja se dom. Irony is a bitch
:D
nästan alla stephen kings skräckisar som filmatiserats (med vissa uppenbara undantag då) Det tar du tillbaka och det är nu!.
The more emotion i put into it, the harder i rock.
Klot-Einar: Ge några exempel :)
Toolbox Murders, I Spit on Your Grave, Driller Killer, nästan alla filmer med ordet "cannibal" i titeln, Snuff... är väl de som jag sett och kommer på just nu.
titta vi spökar 1,2 o finns nog trean också.. riktigt riktigt kassa.. haha
Klot-Einar: hehe ja de såg ju inte nå vidare ut, ska nog akta mig för den skiten ;)
DMAt Äääh, har du testat och inte pallat med den långsamma berättarstilen en gång lär du ju inte palla nästa. Alla kan ju inte tycka om samma saker liksom. Duco. Varför ska han ta tillbaka det? I princip alla Stephen King-böcker som det gjorts film av har ju varit riktigt skräp. The Mangler, Dreamcatcher, Cujo, Thinner, Langoljärerna, Gräsklipparmannen, Sometimes they come back, Sleepwalkers, Tommyknockers, Köplust osv osv.. Allt är ju skräp. Och undantagen han snackar om är ju antagligen Shawshank Redemption, Gröna milen och Stand by me.
The assassination of Jesse James by the cowerd Thomas någonting bla bla bla, för lång titel, för lång film, för tråkig. Den är två och en halv timme om jag inte minns fel. Kollade på den med syrran; hon satt och tittade ut genom fönstret och jag väntade på att det skulle hända något. Efter vad som kändes som en evighet, beslöt vi oss för att: aja, nu kan det ju inte vara särskilt långt kvar, så vi kan ju lika gärna se klart den. Då hade det gått en halvtimme. Sen stängde vi av skiten och kollade på teve! Annars: Alla romantiska komedier brukar, brukar vara helt fruktansvärt outhärdliga. Alla Harry Potter filmer, förutom den första, Den andra systern Boleyn, Marie Antoinette (hur fan kan man plåga tittaren i över två timmar, utan att visa det man väntat på hela tiden: avrättningen!!), Sniper och massa andra jag inte kommer på just nu. Massa svenska filmer också, ofc :)
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
tokfan P23 Pfft
The more emotion i put into it, the harder i rock.
Duco. . . .
överaskande att massa filister skulle söka sig hit och vara efterblivna
Fast jag måste säga att man bör göra skillnad på filmer som man tycker är lite långsamma/tråkiga, mot ifall dem är genuint dåligt gjorda - två olika saker. Göra skillnad på det man ogillar och det man vet är kasst på alla sätt, som typ Troll 2, om vi bortser från underhållningsvärdet. ;)
Cineaster osv blah blah.. Varför jag HATAR såna här trådar har inget med hur filmlärd du är eller inte utan hur själva frågan ska vara, vilken är den SÄMSTA filmen du sett. Och då är det verkligen den sämsta, inte näst sämsta, inte 100 sämsta, inte filmer som Gladiator, Harry Potter eller Aliens vs Predator. Fett oseriös och wack tråd, hahaha.. En person som säger t.ex. att The Assassination of Jesse James osv.. är den sämsta filmen den någonsin har sett är i mina ögon något av dessa alternativ: * Dum i huvudet. * Har inte sett många filmer, kanske bara ett par stycken i hela sitt liv. * Överdriver utan anledning, typ förstärka att man inte gillade filmen värst mkt eller var besviken till att göra den till den sämsta filmen någonsin. Har nog stört mig på detta språkbruk sedan jag typ själv lärde mig snacka som shorty. Hur folk använder så stora ord hela tiden och urvaskar själva betydelsen av ordet tills det saknar mening längre. "Fy fan, Obama är den värsta President USA någonsin haft" - Ehh va? "Jessica Simpson är den värsta skådespelare någonsin, alla kategorier" - Ehh va? "Asså, Inception är nog den sämsta film som någonsin gjorts, ren dynga" - Ehh va?
Och för att vara On Topic:
En av de sämsta kommersiella (dvs inte skolprojekt osv) filmer jag har sett som jag minns på rak arm är denna filmen,
http://www.imdb.com/title/tt0391908/ Minns att jag satt och svor högt och jagade upp mig för att den var så ultrausel och jävlig. Bestämde mig dock för att se klart hela skiten (ser alltid klart filmen oavsett) för att se om något öht kunde bli bättre men nej, rent jävlig är den på allt. Rekommenderar ett par i tråden att se den så kanske de omdefinierar vad "sämst" är när det gäller film, ^^
http://www.imdb.com/title/tt0412523/ är en annan riktigt dålig film jag sett, allt som gällde den första jag nämnde gäller även här.
Vet inte vad den absolut sämsta skulle kunna vara men dessa platsar på topp 30 av värsta filmerna ever för mig iaf.
Och då är det verkligen den sämsta, inte näst sämsta, inte 100 sämsta, inte filmer som Gladiator, Harry Potter eller Aliens vs Predator. Fett oseriös och wack tråd, hahaha.. En person som säger t.ex. att The Assassination of Jesse James osv.. är den sämsta filmen den någonsin har sett är i mina ögon något av dessa alternativ: * Dum i huvudet. * Har inte sett många filmer, kanske bara ett par stycken i hela sitt liv. * Överdriver utan anledning, typ förstärka att man inte gillade filmen värst mkt eller var besviken till att göra den till den sämsta filmen någonsin. Jag tycker verkligen att The assassination... var en urusel film i en hel del kategorier, och ja, jag har sett en hel del filmer i mitt liv. En film ska vara underhållande och inte få en att helt tappa intresset; en film som gör det, är i mina ögon en kass film. Sen vet jag inte hur du definierar en kass film... Kanske inte den sämsta filmen jag någonsin sett i hela mitt liv, men fortfarande en kass film, och det var en av dom jag kom att tänka på. Harry Potter filmerna tycker jag också är dåliga filmer. Inte heller sämsta jag sett, men dåliga. Svårt att inse att människor har olika preferenser för vad som är en dålig film?
OnT: Absolut sämsta filmen... Det är svårt att komma på så där på rak arm. Men några fler riktigt kassa är Death of a cheerleader och Tales from the dark side, Cujo.
Brazen Ok, jag förstår vad du menar. Syftar kanske inte direkt på dig då i min kritik. Syftar mer på personer som så lättvindigt använder superlativ och mjölkar ur själva definitionen av beskrivningen. Är du med? //Peace
GAIA Jepp :) Och kom på några fler riktigt urusla filmer! Pochahontas och Pochahontas två (vad är upp med den filmen?!).
johnny_tex P23 Finns ju några riktigt bra Stephen King filmatiseringar om du tänker efter..? Gröna milen, Shawshank Redemption, Standby Me, The Shining, Jurtjyrkogården 1 & 2, Det, Lida och miniserien Pestens Tid. Sen gillade jag alltid dessa när jag var yngre: Salems Lot,Silver Bullet, Children of the corn och Storm of the century. Så att säga att alla Stephen King filmatiseringar utom ett par få hamnar på listan över sämsta filmer någonsin är lite fel tycker jag..
Kanske inte fel för honom? Han kanske seriöst menar att de är de sämsta filmerna han någonsin sett (han har nog antagligen inte sett många filmer). Kanske den svenska filmen Reine & Mimmi i fjällen är en bättre film för honom än The Mist t.ex?
Duco. P24 jag sa ju men några uppenbara undantag. jag syftade på typ graveyard shift och Det t ex. Det är ju så sinnesjukt skrattretande dålig. Varför var alla rädda för den när vi var små?
kuk - kunst und kultur
behram P23 jag pratade om hans skräckisar. Alltså jag kan inte hålla med om att jurtjyrkogården-filmerna är speciellt bra. de är ju så dåliga att de blir underhållande snarare. samma med children of the corn och salems lot. intressant att du nämner pestens tid. kollar på den just nu. ska poppa in del 4 ikväll tänkte jag. Den har än så länge varit sådär, men jag hade hört gott om den så tänkte ge den en chans.
kuk - kunst und kultur
johnny_tex
jag syftade på typ graveyard shift och Det t ex. Det är ju det läskigaste som finns! En psykopatmördarläskiggalenCLOWN! haha :D. Och läskiga ballonger! Är livrädd för både clowner och ballonger :). Men kan hålla med om att slutet borde raderas och göras om, för det slutet är verkligen skrattretande! Men var iofs ett bra tag sen jag såg den, frågan är om jag vågar :)
the ringer
Stephen King's böcker kanske skapat en del bottennapp men att säga att nästan alla är det är ju en grov överdrift. Tycker de flesta som släppts pa senare tid har varit rätt bra, 1408, Desperation, The Mist, Secret Window etc. och sen finns det ju en del riktiga höjdare ocksa.
Brazen F21 du är ju tjej också, alla tjejer har någon skitnödig "fobi" för clowner ;). om du ser Det igen i vuxen ålder lär du ju knappast bli rädd. Ja slutet är ju bara ett stort "hur fan tänkte dom?".
kuk - kunst und kultur
1408 och the mist. pffft, the mist hade potential, samma med 1408 den första halvtimman. Det verkar vara en återkommande trend i stephen king-filmatiseringar nu när jag tänker på det. "Det" hade ju med potential de första 30-40 minutrarna.
kuk - kunst und kultur
johnny_tex Clowner är galet läskiga, borde inte få finnas och jag kan verkligen inte förstå hur dom ska vara underhållande! :). Ja, ska faktiskt se den om någon vecka med en kompis, ska bli intressant och se hur bra jag kommer sova den natten, kan återkomma efter jag sett den haha. Ja, seriöst, enda fram till slutet tycker (eller tyckte) jag den är läskig som fan, men sen ser man Det i dess rätta form och man blir bara: men alltså... Nej? Samma med Boogeyman! Tyckte den var rätt läskig, sen såg man Boogeyman i slutet och det förstörde hela rullen, sov som ett litet barn hela natten! :D
Burried, somnade halvvägs in i filmen på bian..
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke
Skivsamlare
2010-11-08 10:55
Många, kanske t.om de flesta Steven King filmatiseringar är bra. Nej, vill ni se riktigt skit, jag menar sånt skit man får lust att söka upp manusförfattaren och slå han på käften, se 100 girls. Värdelöst trams som försöker verka smart men är så patetiskt banalt och korkat att man uppriktigt blir förbannad. Jag gillar college filmer annars men va fan....
jag börjar undra över hur många steven king filmatiseringar folket på whoa egentligen har sett när jag får ett sånt här negativt bemötande för mitt harmlösa statement :p
kuk - kunst und kultur
Skivsamlare
2010-11-08 15:06
ok när vi ändå är inne på att hacka på Johnny tex kan jag fortsätta:) Hur kan du inte gilla killer clows from other space? Det är ju tänkt att vara "B" och lyckas riktigt bra med att vara en underhållande och om jag minns rätt är det en ganska kreativ film. New nightmare är tung! Första gången på länge som Freddy är riktigt ond istället för en pajas. Eraser, va fan det är Arnold! helvete... man kan inte dissa Arnold Avatar, en av de sämsta filmer du sett i ditt liv? Seriöst.. ok resten kan jag hålla med om.
E_NO_LA P28 du blandar inte ihop wes cravens new nightmare med den nya nightmare on elm street filme? killer klowns är ju underhållande dålig ja. har inte påstått något annat. avatar är både älskad och hatad, det finns inget mellanläge, jag avskydde den. arnold kan man dissa hur mycket man vill, klappjakten, junior mfl. sen är det ju oftast underhållande dåligt det med.
kuk - kunst und kultur
Producent
2010-11-09 18:08
jag tyckte avatar var så där bara... finns inte jag då?:(
Vi har börjat se B-filmer regelbundet vid s.k. b-filmskvällar, och igår såg jag nog den sämsta och tråkigaste filmen jag har sett någonsin, och då har jag sett en del skit (även om jag har som mål att inte se ren skit om det inte ingår lite humor i det) Filmen heter "Shark Rosso Nell Oceano", även kallad "Devilfish" och Megashark" från 1984. Finns med på imdb bottom 100, och den blir nog svår att slå i dålighet, även om det nog finns mkt skit på den listan såklart ;)
Skivsamlare
2010-11-11 08:38
Johnny Wes cravens new nightmare (från 94 har jag för mig) är den som är bra, den nya är kass. Vilken är det du menar? Ska nog tilläggas att jag är en rätt stor Terror på Elm street fan vilket gör att omdömet kanske inte är det bästa:) Fast man måste ändå kunna erkänna att avatar är förbannat välgjord, tycker du inte det? Jag minns när jag såg den med två polare. Jag och den ena gillade den. Den andra blev vansinnigt upprörd på dessa naturinvånare när de satt och mediterade haha! Klart att klappjakten, Junior, dagissnuten mfl kanske inte är bra filmer men Arnold är med i dem och det räcker.