I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Misfits (udda superhjälteserie från UK, 2009)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   
Skivsamlare

2011-01-12 01:25

Misfits (udda superhjälteserie från UK, 2009)

Hittade serien genom den nya superhjälteserien "The Cape". Tyckte The Cape var lite barnslig, men eftersom jag hade sett fram emot en superhjälteserie så fick jag lov att hitta en annan att mätta mig med. Kollade runt lite på Flashback och någon hade tipsat om serien Misfits från UK.

Varning!
Denna serien är antagligen inte för alla. Man får ta det med glimten i ögat, annars kan den nog verka allt för B, vissa effekter kan vara lite si och så, haha.

Jag tycker den är sjukt bra, då den mixar superhjältetemat med mörk humor, sex, droger och våld/blod. Den har 9.1 i betyg på IMDB och det finns just nu 2 säsonger ute varav den första är på 6 avsnitt och den andra på 7. Har själv precis börjat titta på andra säsongen, och hoppas det forsätter som första!

Serien hade antagligen varit väldigt mycket sämre om det inte varit för Robert Sheehans rollfigur Nathan Young, riktigt skön rollfigur, står för det mesta av humorn.

Hur som helst, vill ni ha en lite udda superhjäletserie så give it a go!

Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss