I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2011-04-08 17:43

Black Swan

Trodde faktiskt det skulle finnas en tråd om den och jag hade för mig att det fanns men icket sa nicke!

Filmen är kvävd av en obehaglig känsla redan från start, vad jag trodde skulle vara en ganska så behaglig film gjorde mig mer illamående än de filmer som sägs ska göra dig illamående. De minsta detaljerna, små toner och självklart strålande skådespeleri gör så att du blir omringad av karaktären i filmen.

Det verkar som att Darren går tillbaka till sina gamla rötter vart små detaljer gör filmen, jag tänker givetvis på Requim for a dream och Pi. Hans senaste skapelse innan Black Swan var The Wrestler som var en ganska så lättsmält film, men i Black Swan så känns det som man har tjära längst ned i halsen.

Spelar ingen roll vad jag tycker och tänker om filmen, tidigare har jag klagat på att personer inte kan identifiera "djupet" i en film, och häver ut sig Fight Club.. oh well, i sådana fall har djup fått en ny betydelse nu!

5 av 5 baggar, detta är ett mästerverk!

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-04-08 20:30
Skitbra film, skitsnygg scenografi, feta bilder, bra skådespeleri, en av de bästa för det året, :)

2011-04-08 20:31
Borde absolut vunnit Oscarn för bästa film. Grym på alla sätt och vis.

2011-04-08 21:33
Jag gick med på att se filmen för att min flickvän så gärna ville göra det, hade aldrig sett den annars, men....fyfan vad jag är glad att jag följde med. Fantastiskt bra film.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2011-04-08 22:13
Såg halva filmen sen pallade jag inte mer, somna in och drömde om något irrelevant.

Värd att se om man inte är trött

2011-04-08 23:25
Överskattad.
Bitches Ain't Shit
Poet

2011-04-09 01:30
Såg den i december redan på bio med min fru. Jag följde med för hon sa att det skulle vara en sexscen med Mila och Natalie. Why not? ;)

Det visade sig vara en riktigt fet film faktiskt. Och jag tror Mila Kunis kommer bli ett stort namn om några år om hon fortsätter på samma spår.
At the gates of Eternity...

2011-04-09 11:40
Ja, obehaglig var den allt.
Don't!

2011-04-10 20:31
Riktigt bra film, den är så jävla subtilt obehaglig.
Synd som fan att Darren Aronfonsky hoppade av Wolverine, hade varit riktigt intressant att se hur han hade gjort en superhjältefilm.

Något som också hade varit intressant är att se honom göra en mer ren och skär skräckfilm. Tror han hade kunnat göra något i hästväg med tanke på hur obehagliga black swan och requiem är.

2011-04-25 13:29
SpoilerTycker faktiskt inte att den var så bra, hade hoppats på mer, vet inte av vad, men mer av något. Tycker att framförallt ljuddesignen och musiken men även fotografiet var överdrivet, jag förstår ideén, men det var alldelles för mycket omslagspapper till vad som visade sig vara en någorlunda rak och nästan banal historia.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2011-04-27 00:04
Riktigt nice film men pretty much vad jag förväntade mig av regissören, inte mer eller mindre. Vilket är kanske lite synd, det kändes som att han kunde tagit handlingen ett steg längre på nåt sätt, varit ett uns mer extrem.

Mila Kunis är otroligt vacker och en riktigt bra skådespelerska.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Hangaround

2011-05-03 14:27
Gick och såg den själv, var det tänkt. Älskar ensambio men blev lite besviken när mina föräldrars bästa vänner Johan och Tina stövlade in i biografen. De är trevliga men det blev ändå en ytterst oskön stämning när de började ha lite göttigt tjejsex på skärmen. Jag blev liksom lite obekvämt småkåt.
http://matildaberggrens.blogg.se

2011-05-03 19:07
Haha..