I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Filmklubb like whoa - Nomineringstråden

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2011-09-02 21:45

Filmklubb like whoa - Nomineringstråden

Jag fick äran att välja genre den här gången, och jag tänkte ta den största av dom alla dvs: Drama.

Vi har nu 48 timmar på oss att nominera en film. Det ska helst vara en film som du själv inte sett och inom genren drama så kommer detta inte vara ett problem.

Efter att vi har nominerat våra filmer så kommer vi sedan att få rösta på vilken film vi ska se (notera: inte sin egen) röstningen pågår också under 48 timmar.

När man ska rösta så skickar man ett meddelande till användare: Filmklubb.

Men mer om det senare! Jag nominerar filmen: Das Boot

Nu kör vi! :)

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Rappare

2011-09-02 22:04
Ah, Das Boot är en sån där rulle man alltid har tänkt se men aldrig tagit sig för. Jag nominerar Spring, summer, fall, winter...and spring (Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom på originalspråk). Känns aspretto att ta den, speciellt efter mitt tidigare filmval, men fan...ge den en chans, verkar fet.

2011-09-02 22:57
haha verkligen, säkert tänkt se den under 4-5års tid men aldrig blivit av.

2011-09-03 08:45
The Shawshank Redemption nominerar jag. Har aldrig orkat dra tummen ur och se den :P
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Rappare

2011-09-03 10:10
Då röstar jag på Once
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-09-03 15:48
Röstar för "Gå och se" ("Idi i smotri") http://www.imdb.com/title/tt0091251/

Länge velat se den men har aldrig blivit av.

Moderator

2011-09-03 18:50
Jag drar till med Good Will Hunting. Alla i hela världen har väl sett den utom jag, men men :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2011-09-04 22:03
ohh noo den är över 22.... men iafall Rubber
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-
Rappare

2011-09-04 22:42
Det har nu gått 48 timmar så det är dags att börja rösta. Om jag inte missminner mig helt så skrev jag att ni hade lika lång tid på er att rösta, så vi kör på 48 timmar. På tisdag klockan 23.00 sammanfattar jag resultaten. Röstning sker till användaren Filmklubb.

Detta är filmerna ni har att rösta på:
Das Boot
Spring, Summer, Fall, Winter...and Spring
The Shawshank Redemption
Once
Idi I Smotri
Good Will Hunting
Rubber

Good night, and good luck.
Rappare

2011-09-04 22:44
Röstning sker alltså i ett meddelande och inte i gästboken.
Rappare

2011-09-04 22:46
Ursäkta trippelposten, men röstningen är självklart öppen för alla och inte bara de som nominerade filmer.

2011-09-06 23:30
Resultatet är inne, och det blev Das Boot. Filmen fick tre röster, närmsta konkurrent fick två. Om ni vill att jag publicerar vem som röstade på vilken så kan jag göra det, så att ni ser att jag inte fuskar :D Men tänkte fråga först för säkerhets skull.

I vilket fall som helst så börjar vi diskutera filmen tisdag den 13/9. Det datumet så kommer jag slänga upp en diskussionstråd någon gång under dagen.

2011-09-06 23:33
Allright!

2011-09-07 03:27
sweeet!

*undrar hur fan man lyckas vakna nu*
Moderator

2011-09-07 20:45
Fint!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2011-09-08 16:19
Åh måste försöka vara med denna gången