I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Walking Dead, season 2 [ Spoiler alert ]

Hobby & Fritid - Kultur & Media

Poet

2011-10-17 22:46

The Walking Dead, season 2 [ Spoiler alert ]

Äntligen! :D

Tycker säsongen började bra, riktigt fett avsnitt! Dock har jag lust att dumpa blondinen någonstans, har stört mig på henne sen första säsongen. Om du inte, efter månaders av zombier, kan lära dig att hålla käften stängd och inte göra ljud ifrån dig, så är du fan mig en risk för hela gruppen. Lose her!

At the gates of Eternity...
Moderator

2011-10-17 23:03
Haha, håller med!

Detta är den serie jag har längtat mest efter den här hösten (tillsammans med It's Always Sunny såklart), grymt att det är igång igen! Senaste månaden har jag försökt stilla min abstinens med att se ett gäng "klassiska" zombierullar, men ärligt talat, designen på Walking Dead-zombierna (heter det så?) slår fan allt! Jag hade glömt bort hur sjukt jävla coola de ser ut.

SpoilerÄcklet som kommer in i husbilen liksom. Härlig kille :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2011-10-18 00:38
Squirtle skrev:
Haha, håller med!

Detta är den serie jag har längtat mest efter den här hösten (tillsammans med It's Always Sunny såklart), grymt att det är igång igen! Senaste månaden har jag försökt stilla min abstinens med att se ett gäng "klassiska" zombierullar, men ärligt talat, designen på Walking Dead-zombierna (heter det så?) slår fan allt! Jag hade glömt bort hur sjukt jävla coola de ser ut.

SpoilerÄcklet som kommer in i husbilen liksom. Härlig kille :)

Spelat Dead Island?

Håller med. Walking Dead är bättre än de flesta zombie-filmer jag har sett.

SpoilerBra avsnitt men palla att som skulle fastna på det där stället tack vare en ointressant unge.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2011-10-18 10:24
Bra avsnitt!

Är det någon som läst novellerna? Funderar på att köpa mig hela bunten faktiskt.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-10-18 12:39
Tycker detta är det bästa avsnittet hittills, sjukt bra :) Sedan är det bra att dom har med en irriterande blondin som man kan störa sig på ;)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-10-18 14:06
Åhherrejävlazombiejesus kan det bli måndag eller?! Har aldrig sett fram emot en säsongspremiär så mycket som denna, och den levde verkligen upp till mina förväntningar och förhoppningar. Grym start!
INOK skrev:
Bra avsnitt!

Är det någon som läst novellerna? Funderar på att köpa mig hela bunten faktiskt.

Indeed, hade vart kul att göra det :)

Och ja, zombierna är så snyggt gjorda! Apropå välgjorda zombier. Nyligen under inspelningen av Resident Evil 5, föll massa skådespelarzombier från något högt ställe. Sjukvårdarna hade lite svårt att se vad som var riktiga sår och vad som var sminkat :p
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Poet

2011-10-18 15:12
RE5 film? Skräp som jag måste se!

2011-10-18 15:29
BC99 skrev:

Tyvärr men, co-sign på det!
- Dexter Morgan

2011-10-18 16:42

haha, co sign

2011-10-18 16:53
Håller med om att avsnittet var mycket bra även om det var rätt väntat att dom skulle hamna i någon typ av återvändsgränd. Dock tyckte jag monologen i kyrkan var lite småpretto, liksom hans utsändningar med walkie talkien. Men upplägget för säsongen är verkligen bästa möjliga.

Har glömt allt zombierelevant vi kom fram till i förra tråden samt överlevnadstråden så om någon vill vara så god och förklara för mig varför de där zombiesarna häckade i kyrkan vore jag tacksam. Är det "goda" zombies som pga sin tro innan de blev smittade liksom fastnat? Och kan zombies kommunicera och i så fall hur? genom grymtanden?

Ingen mer än jag som reagerade på hur stor plats det där yxsetet fick ta? Välgjord produktplacering hursomhaver.
Poet

2011-10-18 17:14
medoria: Kan vara att de inte kunde komma ut ur kyrkan helt enkelt. Inte alla zombier som vet hur man öppnar dörrar. Egentligen öppnar de dörrar av ren slump (typ de går framåt, handen hamnar på handtaget och tyngd läggs på det)

Sen är det många zombier som sätter sig själv i "stand-by" läge när de efter ett bra tag inte finner föda. Inte medvetet, utan bara en försvarsfunktion deras kropp har för att reservera energi.
Rappare

2011-10-18 17:32
Som jag skrev i andra tråden:

Rekommenderar att leta upp "The Talking Dead" där de analyserar avsnitten på The Walking Dead i talkshow-anda.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-10-21 07:24
var så nice när jag hittade the walking dead för första gången då alla avsnitt redan var släppta så man kunde sitta en hel söndag och titta, palla vänta på ett avsnitt i veckan liksom :D

O.T någon som vet hur det går för den svenska zombiefilmen som utspelar sig i Landskrona?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2011-10-24 16:20
Avsnitt 2. Tyckte det var verkligen spännande! Bra avsnitt, med några synpunkter som jag inte tyckte om.

Spoiler
Hoppas det inte blir allt för många flashbacks, då det blev lite Lost-känsla över det. Inget fel med Lost, men det passar Lost och inte TWD.

Sen känns det som om motsättningarna inom gruppen bara ökar. T-Dawg's snack må visserligen ha varit yrselsnack, men det kändes som om det var saker han annars går omkring och tänker på.

2011-10-24 20:20
Tycker det är lite jobbigt att behöva vänta en vecka hela tiden... Haha

Håller för övrigt med BC
- Dexter Morgan

2011-10-25 00:23
Först och främst, jag älskar zombies och allt som har med zombies att göra. Men jag vet inte, tycker inte serien är så JÄVLA bra hittills som de flesta verkar tycka. Kan bero på att jag knappt klarar av Rick & Shane. Dom får mig att vilja spy.

Första avsnittet av första säsongen var jävligt nice, sen har det bara varit en helt okej serie enligt mitt tycke. Men kommer självklart fortsätta titta, det är ju zombies!

Seriens bästa karaktärer och bästa skådespeleri: Daryl & Glenn.

2011-10-25 20:44
- Dexter Morgan

2011-10-25 22:00
Sweet! :) 2a säsongen har startar gryyymt starkt
Manager

2011-10-26 12:00
T-Dogs tankar verkar delas med många svarta i USA idag (märkte det när jag var där i våras och hängde i princip bara med svarta från ghettona). Så jag hoppas att det är någon form av samhällskritik, vilket zombiegenren i överlag är.

Annars håller jag med om att blondinen är skitjobbig, även Carol som blev av med dottern. Fast samtidigt förstår jag henne, men ändå.

Lori gillar jag däremot. Förutom att hon är skithet (de där långa armarna alltså, fråga inte varför för jag har ingen aning själv :P) så är hon inte sådär velig och keff som blondinen och Carol.

Favoriten är Daryl :D
Redline!

2011-10-26 14:04
Carol håller på att driva mig till vansinne. Den suggan har bara överlevt på ren och skär tur, hade hon inte haft resten av gruppen hade hon varit zombiemat för länge sen. NOLL ÖVERLEVNADSINSTINKTER. den där typen av ängsliga människor förbluffar mig.

2011-10-26 14:05
Skulle ha överseende med henne om hon TILLFÖRDE gruppen något men det gör hon inte. Ju förr hon försvinner desto bättre.

2011-10-26 14:50
Vem var Carol nu igen... hon kristna med kort frilla?
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986
Poet

2011-10-26 15:15
Psyjunta: Yeah hon som hade en man (Fred) som bara rökte cigg och brukade smacka upp henne i säsong 1.

Men seriöst :) Nu får vi alla lugna oss med Carol-hatet hahaha. Jag förstår er allihopa och det är sant att hon inte tillför något till gruppen. Men hon har heller inte varit någon risk för gruppen (likt blondinen), vi kan inte börja dumpa folk av ren själviskhet. Det är trots allt VI som är människorna och vi ska vi ska vara humana. Hon är skitstörig, jobbig och otacksam. MEN... vi är alla bra på något, man behöver bara hitta allas kvaliteter :)

2011-10-26 15:21

2011-10-28 20:51
Tidningarna är kanon! Rekommenderar er att läsa dem :)

2011-10-29 00:43
Asså vad gäller för att bli smittad i walking dead universumet? Zombiblod som sprutas i mun/ögon/ansikte verkar inte smitta, samma sak med öppna sår i direktkontakt med en zombikropp.

Är det bara bett som för smittan vidare?
Någon som har koll?
Poet

2011-10-29 10:45
Exorsixten: Nej, det är öppna sår, saliv, mun, ögon mm som gäller. Men de är sjukt oförsiktiga med att cover up i serien. Vi har redan gnällt om det på första säsongen.
Moderator

2011-10-31 15:16
Var det så här jävla mycket snack om Gud i första säsongen också? Jag börjar ruttna lite på det nu.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Poet

2011-10-31 18:31
Som ateist så tycker jag det alltid är jobbigt med Gud-snack, men nu har ju läget ändrats för gruppen. De har tappat hoppet och då är det lätt hänt att många blir frälsta på nytt.

SpoilerJag fattade direkt att Shane hade gjort något med Otis för att själv lyckas komma undan. Jag vet inte varför, men jag bara anade det direkt när han steg ut ur bilen.

Tyckte det var jävligt tråkigt avsnitt faktiskt. Drama stunderna lyckades helt enkelt inte fånga mig.

2011-11-01 01:52
Damn, slutet på senaste avsnittet var riktigt mörkt. Men annars som BC sa så har den här säsongen inga stunder i relationerna mellan karaktärerna som fångar en.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986
Poet

2011-11-01 10:37
Tycker första säsongen var kass på det också faktiskt. Ett primärexempel var när blondie-systrarna satt i båten i säsong ett och hade sin heart-to-heart konversation om minnen och annat. Var bara sjukt krystat och tråkigt tyckte jag. Och man anade redan då att det något skulle hända någon av de, eftersom de plötsligt hamnade i fokus.

Liksom relationen mellan gubben och hon blonda i säsong 2. Jag kanske är den enda som känner att jag inte bryr mig om hon skulle blåsa skallen av sig?
Moderator

2011-11-01 11:05
Vad finns det med serien som är bra då? Jag har frågat mig själv det medan jag har kollat på den nya säsongen och kan faktiskt inte komma på ett riktigt svar på den frågan.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-11-01 14:14
Är det bara jag eller är inte gubbarna i denna serie väldigt träffsäkra på rörliga mål? Nog för att amerikanska (män) i gemen kanske har större vapenvana än svenska men att dom ALLTID träffar? säger inte att det ska vara helt realistiskt men det skulle ju vinna på att var lite mer trovärdigt.

Dialogen mellan blondinen och pilbågekillen, vad han nu heter, var väl tänkt att ge ngn typ av karaktärfördjupning och väcka etiska frågor men den kändes enligt mig bara sjukt krystad.
Moderator

2011-11-01 14:16
Att poliserna är pricksäkra är inte så konstigt, och Shane verkar ju ha jagat en hel del med armborst i sina dagar. Så just de tre känns inte helt orimligt att de alltid träffar tycker jag.

2011-11-01 15:52
Vad ni klagar ;o... Att dom ger Daryl mer rum för sådana där små historier så man förstår varför han är bra på det han gör är awsome :) Han är den enda av dom där som på egen hand hade överlevt! (åtminstone haft en chans)

Sjukt mörkt slut.. :s

2011-11-06 10:19
Tycker första säsongen var underhållande och hade många spännande sekvenser.. Karaktärerna hade även ett mål, det fanns good guys och bad guys. Man hejade på komapolisen och hoppades på att han skulle hitta sin familj och när han väl gjorde de så kom det med en intressant grupp av människor och en hel del logiskt drama.

SpoilerSäsong två började skit kasst sen blev de lite bättre i avsnitt två och nu bryr jag mig inte längre.. Känns som de är VM i att hamna i så många knepiga situationer som möjligt. Manusförfattaren måste vara den sämsta sen säsong 4 av prison break.. Lill flickan springer bort o dom letar efter henne i två fucking avsnitt, några trötta jävla zombies kommer från ingenstans och överaskar som vanligt.. JÄVLIGT tjatigt. Lillpojken (förövrigt den sämsta barnskådisen hittills) lyckas bli skjuten av den sista jägaren på planeten, jag menar kom igen? Så får man se hans föräldrar grina i ett avsnitt bredvid hans säng(jävligt underhållande).. Åh juste så måste dom fixa fram en respirator eller vf de var och SURPRISE snubben som sköt ungen ställer självklart upp på att hänga med och fixa fram de (tror ni han kommer levande tillbaka?) NEJ, VILKEN CHOCK de hade jag aldrig förväntat mig.. Visst de var väl lite bra med twisten att de var snuten som döda honom, men de var väl ganska självklart att de inte kunde springa ifrån usain bolt zombiesarna, de är ju liiite för snabba......... Kommer väl fortsätta kolla bara för att.

Sen håller jag med om att de har varit på tok för mkt emorier och snack om gud.. och även att relationerna mellan karaktärerna och karaktärerna i sig själva är helt ointressanta, man kan inte relatera till någon av dem och de finns inget djup what so ever. Varje gång de försöker skapa djup (som när de satt o grina vid sängen i två avsnitt) så känns det bara jävligt krystat. Finns inte en enda karaktär som jag skulle bry mig om den dog, förutom asiaten aka pizza leverans snubben, men han får ju ända inget som helt utrymme i denna säsong så de kanske inte skulle spela så stor roll ändå..
my name is xelly smelly
Poet

2011-11-07 21:35
Tror inte den här serien kommer bli så mycket bättre faktiskt. Läs den här artikeln nedanför så är det lätt att se åt vilket håll det verkar gå åt.

AMC's crazy ideas for cutting costs on The Walking Dead

Senaste avsnittet.
Spoiler
Vad var det som egentligen hände förutom att Lori upptäckte att hon var gravid och att Glenn fick booty? Nu har jag inte läst serietidningen, så jag kan ha fel nu, men jag anade redan i säsong 1 att Lori skulle vara gravid. Och hon kommer räkna på dagarna och misstänka att Shane är/kan vara på pappan? Saw it a mile away!

Och så massa Gud snack... igen. Fyfan vad vilket onödigt avsnitt. Läs länken ovanför.

2011-11-07 21:39
SpoilerWell, gubben vill ju att de ska ge sig av när grabben tillfrisknat som jag förstod det. Och så var det den där zombien i brunnen och att redneckkillen ev hittat Sophies gömställe.
Poet

2011-11-07 22:43
SpoilerSå låt mig gissa. Något händer (kanske att zombien i brunnen smittade allt vatten?), vilket får gubben att bli arg på Rick och förvisa hela gruppen. Jag gissar på underbara citat som "You're nothing but trouble. First Otis and now this". Gruppen börjar tvivla på Rick och hans förmåga som ledare och alla vill dra åt varsitt håll.

Shane vill som bekant dra, men som eventuell cliffhanger i slutet av säsong 2 så kommer Lori berätta för Shane att det är hans barn hon bär på.

I'm just speculating.

För om säsong 2 har blivit så som artikeln jag länkade till, då är det kört. För om de vill skära ner på utomhusscener och zombier, då blir det bara en drama show. Vilket hade varit ballt om det inte vore för faktumet att dramat i den här serien är ungefär lika spännande som att kolla på lim som torkar. Det är krystat, onödigt och tråkigt. Hur kunde det vara så emotionellt gripande i första säsongen och skit nu? Jag kände verkligen hur illa Rick kände sig då han kom tillbaks till sitt övergivna hus och började gråta. Jag kände verkligen för han mannen med sonen som inte kunde skjuta sin zombiefru. Den här säsongen? Jack shit! 4 avsnitt in i säsongen 2 nu och jag har redan önskat livet ur mer än hälften av alla karaktärerna. Och för varje avsnitt tillkommer en ny karaktär som jag hoppas ska dö.

Säger som Xelly, kommer kolla bara för att.
Rappare

2011-11-08 01:41
Alltså vad fan skulle hon med kniven till? Hemmagjord abort eller skydda sig med?
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Poet

2011-11-08 10:45
Skydda sig uppenbarligen, då de inte fick ha eldvapen på gubbens mark.

2011-11-08 15:46
När man inte trodde att de kunde bli sämre :D Nu får dom fan ta och röra sig..
my name is xelly smelly
Producent

2011-11-08 19:22
håller med, det här har verkligen inte börjat bra...
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2011-11-08 20:48
Förstår inte hur någon kan tycka att det var bra, avsnittet där Spoilerotis dog har varit det enda med ett uns värde att se. Just nu snabbspolar jag bara till zombiescenerna.

För övrigt, angående hur man smittas av zombies; i säsong ett så Spoilersmörjde ju rick och glenn in sig i zombieblod från topp till tå, så det verkar vara bett only som gäller
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Poet

2011-11-08 20:50
SpoilerTydligen inte, då de inte ville poppa zombien i brunnen så hans blod skulle infektera allt vatten.

2011-11-08 21:05
en zombie i senaste avsnittet? som låg i en brunn? seriously? gtfo :/ synd på en serie med fin potential

2011-11-09 10:38
bc ; jag visste att nån skulle säga så men Spoileren död kropps blod i en brunn skulle nog göra vattnet odrickbart, zombie eller ej, skulle kunna vara av den anledningen
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Poet

2011-11-09 10:52
Det också, men jag tror det är via öppningar (sår, ögon, näsa, mun osv) som gör det smittbart. Så är det i alla fall i det vanliga zombieuniversitet :)

2011-11-09 17:05
Tycker serien är helt ok, men de absolut bästa delarna var ju början av säsong 1.

Lite lustig lösning på zombie i brunnen problemet bara, "ja jag har en bra idé vi hissar ner kinesen snabbt som fan det första vi gör" hahahaha seriöst.

Men kommer givetvis kolla vidare och jag tror det kommer bli mer spännande framöver.

2011-11-09 18:33
wackcent2.0 skrev:

Lite lustig lösning på zombie i brunnen problemet bara, "ja jag har en bra idé vi hissar ner kinesen snabbt som fan det första vi gör" hahahaha seriöst.

Håller med till hundra, i synnerhet eftersom kinesen är en av de mer intresssanta karaktärerna är det inte troligt att han kommer dö eller liknande så då blev scenen totalt ospännande därför.
Poet

2011-11-09 23:03
Han är faktiskt korean *uhm*