The Walking Dead, season 2 [ Spoiler alert ]

Hobby & Fritid - Kultur & Media

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Detta var väl egentligen det enda avsnittet med lite fart och fläkt i på ett tag!
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Vill ni ha en spoiler?

Spoilershane blir en zombie
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
fitta jävla kuk. tänkte inte på att det kommit ett nytt avsnitt och läste igenom hela tråden. Såg Apps inlägg - blev självmordsbenägen.
URSKOGEN
hahahahahaha mr funny guy hahahahah aa . a.fasf.
URSKOGEN
Poet

2012-02-29 10:25
App:

SpoilerDu syftar på att scratches också kan smitta en?
www.wallyjohnson.se
app: vad bygger du det på ? serieförlagan? tvserien följer inte samma story som böckerna.

hihi ser fram emot nästa avsnitt
URSKOGEN
Finally!
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Poet

2012-03-05 21:12
Senaste avsnittet var fan ren skär ångest.

SpoilerNär man äntligen började tycka om Dale, så går han och dör, bumba clot! Fede ångest att behöva poppa han snubben, tror inte jag hade kunnat klara det heller.

App: Fuck!
www.wallyjohnson.se
App:

URSKOGEN
Not bad!
- Dexter Morgan
asså jag blev förvandlad till en pöl av svett. en riktig jävla ruggig jävla rysare. ShANe Is INzAnE!!!!
URSKOGEN
Vill ni veta vad som händer i säsongsavslutningen?
Inte direkt..
Poet

2012-03-12 23:13
Riktigt fett avsnitt!

Spoiler
Bara jag som tyckte så synd om Rick att han var tvungen att döda Shane? Riktigt jobbig situation och man såg att Rick kände på sig from the get go att Shane bara hittat på en bullshit historia.

Jag har aldrig tyckt om Lori och att hon häller bensin på elden genom att säga något sådant till Shane, WTF? Är du dum i huvudet, kvinna? Vad fan är det med henne? Men fuck it, Shane var en risk för hela gruppen så det var lika bra antar jag.

Vart kom alla Walkers ifrån? Och har viruset muterats eller hade Randall och Shane anlag för att bära det och inte bli smittade fören de dör? Tror ni att Randall's polare fortfarande är kvar?
www.wallyjohnson.se
alltså bc, jag har ju redan förklarat hur viruset fungerar?

SPOILER;

SpoilerI nästa avsnitt kommer rick avslöja att det forskare sa till honom i säsong 1 var att alla som dör med hjärnan intakt återkommer som walkers

Lori är extremt jobbig, jag hoppas att hon dör inom en snar framtid.

Angående avsnittet; Spoilerjag tror att dom walkers som kommer bara har vandrat planlöst, känns ju mer rimligt att dom går runt än att hålla sig kvar på samma ställe

Och om ni tvivlar på saker jag säger kan ni läsa den här spoilern efter att ni sett säsongsavslutningen (TITTA INTE NU OM NI INTE VILL HA DET SPOILAT)

SpoilerZombiesarna kommer dit, rick och carl kommer att bli fångade i ladan och tända eld på den, hershels dotters pojkvän jimmy kommer köra dit en av bilarna för att rädda rick och carl men blir uppäten i passagerarhytten själv. Otis fru patricia kommer också att bli dödad av walkers. Resten av gruppen flyr mot motorvägen förutom hon dryga blondinen vad hon nu heter som kommer att jagas genom skogen av walkers och i sista stund bli räddad av michonne (en svart kvinna med en katana) avsnittet slutar med att rick uttalar sin ledarskapsroll igen till de som tvivlar och man får se fängelset
Moderator

2012-03-13 02:43
wow riktigt fett avsnitt 12 =)
//TW
Poet

2012-03-13 07:40
App: Jag vågar inte läsa dina grejer haha, då du har en tendens att spoila avsnitt som inte ens kommit ut. Så jag väntar en vecka med att svara dig :P
www.wallyjohnson.se
den i mitten handlar om senaste avsnittet :P dom andra två spoilar nästa
Poet

2012-03-13 14:17
App: Ja de är ju bara kvar på en plats om det finns mat.

Följer du serien eller hur vet du all detta info i förhand?
www.wallyjohnson.se
Poet

2012-03-13 14:26
Menar alltså the comic, när jag skrev serien.
www.wallyjohnson.se
Nä, jag har aldrig läst comicen, tv-serien följer ju inte comicen supermycket.

Jag råkar snubbla över lite grejer här och var bara
Shane is dead, people. Shane is dead.
my name is xelly smelly
Groupie

2012-03-17 16:32
Så s02 e12 var det senaste avsnittet? Det 13:e kommer på måndag, eller?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Poet

2012-03-18 02:49
Yes, säsongsavslut också.

Bara jag som älskar postern till säsong 2?

www.wallyjohnson.se
Ok, har den tagit slut nu eller? Var den värd att se? För jag misstänker lite att, liksom i säsong ett, så når serien aldrig ens i närheten av postern.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Poet

2012-03-18 15:41
Jag tycker att första säsongen var riktigt bra.

Andra säsongen började bra, typ de första två avsnitten, sen blev det riktigt jävla segt i mitten. Och nu har de senaste kanske 4-5 avsnitten varit bra. Ska bli spännande att se vad som sker imorgon.
www.wallyjohnson.se
EHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

nice.

super katana dominatrix woman = fett cool, ska bli amaaaazing att få se mer av henne.

also, fuck lori, dryg jävla flänshorra.

Spoilervad fan sysslar jimmie med när han kör in med lastbilen? efterbliven som bara står där och derpar. jösses amalia.

hajar i övrigt inte riktigt vad fängelset representerar. är det någon typ av fristad som bildats där som de missar p.g.a. ricks "inflytande" eller vad är grejen? Skippar gärna svar som avslöjar saker från säsong 3/serien
URSKOGEN
Daaaamn! Nu vill jag ju ser mer, mer mer mer! Crazy Katana-brud of doom..
whodaman.
Poet

2012-03-20 12:25
Fängelser är ett bra ställe att gömma sig på, efter att internerna försvunnit that is. Ska bli spännande att se vad som händer!
www.wallyjohnson.se
App
Du verkar ha stenkoll.. Jag har inte hittat info på varför Michonne är så många fans favoritkaraktär?

Är det att hon går runt med pojkvännen och bästisen i koppel? (Med avhuggna armar och käkben)

Eller är hon ba badass super hero shiet?

Poet

2012-03-20 17:43
For fuck sakes! Kan ni sätta spoilervarning på sådant? Det är inte alla som vill veta vad som händer i framtida säsonger utan att ha ens sett den tredje!

Vi har fattat att ni har info om kommande säsonger, ni behöver inte knasa hela serien bara för att ni ska bevisa det, skapa en egen tråd om Walking Dead the comic istället.
www.wallyjohnson.se
big whoop. funderar dock på att läsa serien helt seriöst. orkar man vänta tills i höst på 3:e sässen????
URSKOGEN
Producent

2012-03-21 13:58
hur lång tid tar de innan tredje kommer då? tycker fan säsong 2 har vart bra jävla seg asså.
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.
Poet

2012-03-22 12:46
www.wallyjohnson.se
haha oh so true!
Skivsamlare

2012-03-24 15:42
Ang. hur App kan veta så mkt spoilers antar jag du läser på imdb forumet? Finns en snubbe där som verkar ha med inspelningen att göra, för han langar spoilers för nästa avsnitt som alltid stämmer. Tror det e samma som gör youtubevideos där han spoilar avsnitten med :)

Har läst (eller, läser) comicen, och tv-serien följer den inte jättemycket. T.ex. var dom på farmen i bara ett par nummer av comicen, medan dom var där en hel säsong av tv-serien..
Rekomenderar f.ö. comicen, bättre än tv-serien (och jag gillar verkligen tv-serien!). Mång av karaktärerna i tv-serien finns inte i comicen o vise versa.

Fakkoff (OBS! Spoiler ang. Michonne)

SpoilerDet stämmer att det är hennes pojkvän och dennes bäste kompis hon har i kedjor. Hon har dom för att zombies inte attackerar henne lika mycket när hon drar med sig dom. Dock är detta inte långvarigt, när hon träffar Rick o co hugger hon huvudet av dom. Så i comicen är dom inte med länge alls.

Ang. varför alla gillar henne är det nog för att hon är så jävla BADASS. Riktigt rå brud som vet vad hon måste göra för att överleva om vi säger så..

Ser verkligen fram emot s03. Eftersom fängelset är en riktigt stor och viktig del i comicen. Läste någonstans att dom planerar både s03 och s04 i fängelset. Men det är inte så konstigt iom att det händer MYCKET mer där än på farmen (som bara pågår ett par nummer i comicen, fängelset pågår ett par böcker..).

Ser verkligen fram emot att se

SpoilerTHE GOVERNOR, ondskan själv!!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Poet

2012-03-25 19:04
Nice! :D
www.wallyjohnson.se
Skivsamlare

2012-10-14 18:14
om någon e sugen så säljer jag dom 7 serieböckerna i nyskick (lästa en gång) för 999kr inkl frakt inom hela sverige. pungade över 1700 när jag köpte dom. skicka PM om det kan vara intressant!

Ska spara s03e01 till helgen! :D
Arrangör

2012-10-22 09:27
Jag är sjukt efter, men har precis sett klart säsong 2 och är fortfarande tvärarg över att Dale dog. Han är precis den jag hade velat vara om hela zombiegrejen hände på riktigt. Alternativt att man hade någon som han nära en för att hjälpa en att hålla kvar vid sin humanitet.

Älska Glenn och antiheron Darryl, händer det dem nåt kommer det skrivas arga brev direkt!

T-dog känns som den enda som inte riktigt fått någon plats i serien, ang karaktärsuppbyggnad. Wtf, just cuz he's black?? Jk, men helt ärligt, ge killen lite story.

Katana(woman?) gav mig fan rysningar. Längtar till att få veta mer.

Nästa säsong får ju vara dags för Darryl's brorsa och gubben med son att göra sina återkomster.

Carl är fett irriterande, likaså hans morsa. Egentligen tycker jag alla karaktärer för tillfället förutom Darryl och Glenn (och osynliga T-dog) är jävligt unlikeable.
Om alla talade Göteborgska skulle det bara finnas kärlek...
Poet

2012-10-24 16:30
Haha jag tror T-Dog antingen blir dödad eller som du säger, får en story haha
www.wallyjohnson.se
Så nu är det uppehåll i 2 månader. Vad tyckte ni om avslutningen på senaste avsnittet? Blir nog riktigt spännande i fortsättningen tror jag!
jävligt bra serie, väntar på fler avsnitt..
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
Skivsamlare

2012-12-24 15:47
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article15979272.ab

HOLLYWOOD. ”Walking dead”är en jättesuccé.
Men nu hotas framgången.
Kanalen AMC bryter med seriens chefsproducent Glenn Mazzara.
– Parterna har skilda uppfattningar om hur serien ska fortsätta, säger AMC i ett uttalande.
Brytningen förvånar analytiker i Hollywood, inte minst eftersom den tredje och senaste säsongen av tv-serien nått rekordhöga tittarsiffror.
Det är inte första gången kanalen gör sig av med en av seriens chefer. Mazzara ersatte ”Walking dead”-chefen Frank Darabont efter den första säsongen.
”Inskränkta snålvargar”
Mannen bakom ”Sons of anarchy”, Kurt Sutter, riktar efter det senaste ut­spelet hård kritik mot AMC:s tv-chefer. Han kallar dem ”inskränkta snålvargar som inte uppskattar eller känner tacksamhet mot kreatörerna”.
– De fortsätter att behandla manusförfattarna utan respekt, de skiter på sin publik och de begraver sin kanal, säger han.
– Utan Mazzara är seriens framtid blek.

Poet

2012-12-28 14:14
Det är inte första gången de har tjafsat om just det här med budget och manus.
www.wallyjohnson.se
Varför skrivs det i denna tråden och inte i den om S3? :S
- Dexter Morgan
Battlerappare

2012-12-28 18:33
Han vill ha whoa fame såklart!