I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Spoilers] Game of Thrones S03

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2012-12-19 20:12

[Spoilers] Game of Thrones S03

Tycker att det är dags att skapa en tråd. Mest för att jag verkligen vill prata om den kommande säsongen ^_^

Hittade denna väldigt trevliga artikeln:

http://insidetv.ew.com/2012/12/18/game-of-thrones-longer-season-3/

“A super-sized season, as befitting Storm of Swords,” Benioff adds. “Last year we had a lot of 52-minute episodes. This year is a lot of 56, 57.”

Säsong tre kommer att fokusera på första delen av tredje boken, A Storm of Swords, som jag personligen tycker är den bästa boken i serien, so far. Är verkligen pepp på säsong tre! Har en känsla av att den kommer vara ganska underbar :D

Vad har ni för förväntningar och förhoppningar inför säsong tre? Många som har läst böckerna?

Fridens :)

"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Hangaround

2012-12-19 21:50
Kött, ben, blod stål...mer kött, som du sa, riktigt bra bok.
Battlerappare

2012-12-20 08:50
När börjar den?

2012-12-20 11:48
Tech, verkligen! :)

Empire, 31 mars i USA, 1 april får vi nordbor tillgång till avsnittet (sicket skämt!).
- Dexter Morgan

2012-12-21 10:23
Brazen Jag tyckte också att det var den lätt fetaste av dom fem som är utgivna,femte boken var också riktigt fet men trean var bäst!
Längtar massor!! Kan knappt vänta bara kliar i hela kroppen,ska läsa om boken några gånger tills seriestart.

SpoilerLängtar som fan till "The Red Wedding" hoppas det kommer bli riktigt grova scener.
 http://www.inminds.co.uk/boycott-israel-2012.php

2012-12-21 14:30
SpoilerHåller med! Det ska bli riktigt spännande att se. Can't WAIT to see min pojkväns min när han ser det! Hade velat se min min när jag läste det haha :P
- Dexter Morgan

2012-12-22 21:40
Jag köpte de fyra första böckerna när de kom ut i ett pocketpaket. Har inte haft tid att läsa någonting än, men jag tänkte ägna större delen av min ledighet nu med att streckläsa serien. Allt fler runt omkring som har hunnit läsa böckerna nu och alla verkar gilla dem, så nu är det dags.

2013-02-09 21:49
Mindre än två månader kvar. Känns inte som att jag klarar av att vänta så mycket längre! Jag... vill NU!!
- Dexter Morgan

2013-02-10 23:06
Läs ALLTID böckerna före alla filmer eller serier de blir baserade på. Man får med sig minidetaljer som kan vara viktiga att veta för resten av storyn plus att det är mysigt att läsa dessa böcker. Lovar dig mannen du kommer bli hooked. Satt och ågrensvettades sista kapitlen i varje bok. Sen blir man förbannad för att de tog slut. Nu har jag hunnit läsa om serien ett par gånger och upptäcker något fett varje gång jag läser. Off the hook.

Brazen
I FEEL YOU!!!
Battlerappare

2013-02-11 08:51
Känns ju som spoilers dock, iaf nu i efterhand

2013-02-23 11:36
Åh, jag är så pepp. Jag orkar verkligen inte vänta! Lyssnar om boken, bara för att den är så förbannat jävla bra <3! Wiiieee haha

Officiella trailern för S3! Rös som fan när jag såg den. Lite spoilers för er som inte vill få någonting spoilat öht!!

- Dexter Morgan

2013-02-25 18:32
- Dexter Morgan
Battlerappare

2013-03-12 01:25
En webbserie där man tagit karaktärer och händelser ur Game of Thrones och placerat dem i gymnasiet.

2013-03-20 19:45
http://www.imdb.com/media/rm1211080704/rg2164365824

Så sjukt att se dom out of character! Kände knappt igen Theon med hans blonda hår haha. Och Dany kan ju inte vara brunett, hallå eller! :p
- Dexter Morgan
Battlerappare

2013-03-20 23:12
Damn

2013-03-31 11:29
Imorgon! Inatt typ. Kl. 03 skulle jag gissa på? Ahmagaaad! :D! Så sjuuukt pepp idag :D:D:D!!! Ladda med en dunderfrulle och GoT imorgon.Woopwoop

(Ja, jag får skriva allt det där, för imorgon is the day!)
- Dexter Morgan
Battlerappare

2013-03-31 15:39
OMG Game OCH säsongsavslutningpåwalkingdead!

2013-03-31 22:09
Ska sitta uppe i natt, här ska det jävla tittas direkt det kommer ut=D woopwoop
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2013-04-01 00:21
Kan inte bestämma mig om jag ska göra det eller inte! Måste liksom upp tidigt imorgon. Men samtidigt... Jag vill såååå gärna göra det! Men... Fan! Vill ju bunkra upp med en härlig frulle och bara njuta imorgon. Känner mig dessutom alldeles för trött nu :( !!!!!!!!
- Dexter Morgan

2013-04-01 10:49
Ja, så vad tyckte ni då? Hade jag inte läst boken, hade jag tyckt det var helt fantastiskt. Däremot inledningen! Alltså låten och allt. WOW! Jag absolut älskar den! Älskar dom små detaljerna dom ändrat. Eller, fast det är väl inte så små detaljer. Men att dom har med Dragonstone och Astopor. Det gör mig glad :)

Extrem spoiler för er som inte har läst boken!

SpoilerAvskyr dom små, men viktiga!, ändringarna från boken. Funderar fortfarande hur dom ska fixa Jane Pool (hur man nu än stavar det) hålet. Och likaså att Barristan Selmy aka. White Beard redan har berättat sitt namn. Det är väldigt tråkigt, för det är en ganska viktig sak senare. Just det med Jorra Mormont. När ska Barristan nu berätta för Dany om Mormont? Ogilar också hur stor roll Shey har fått i serien. Och att Sansa redan vet att det är Little Finger som ska hjälpa henne. WTF?! :/ Förstår inte heller vad Rob gör vid Harrenhall. Och att morsan är där, hon ska ju vara hos hennes farsa... Likaså The Fist of the First Men! DET om något kunde dom ju fan ha haft med. Älskar den inledningen i boken. Visst, det ändrades ju redan i slutet av s2, men kom igen! Det är så awesome i boken! Likaså Davos-biten. Varför i helvete ändrade dom det?! Well... Som sagt, små, men viktiga, ändringar från boken. Lite tråkigt, eftersom boken kommer att sträcka sig över två säsonger. Då känns det verkligen som att dom kunde ha fått med, ja, men typ allt vafan! :( Men dom fick iaf Mance-delen rätt. Det kändes bra.

Avsnittsspoiler:
SpoilerMargery är ju så jävla smart. Vinna folket! Gillar henne :). Hon är sneaky, den jäveln, hehe. Hur tror ni Dany kommer att hantera the Unsullid (som jag trodde stavades Unsolid i boken, fast å andra sidan har jag bara lyssnat på dom och inte läst)? Hon är ju väldigt emot slaveriet, såatteh?... Över lag var det ett bra avsnitt. Dock hade jag velat se Arya! Hon är så jävla bra!! Och Jon Snow. Tycker inte att han är en bra skådespelare, men hoppas på att Ygritte väger upp det lite. Hur tror ni han kommer förhålla sig till alla Wildlings?
- Dexter Morgan

2013-04-01 16:22
Spoiler Blev lite förvirrande i detta avsnittet när de hoppade massor emellan kapitel i boken och har ändrat massor grejen i hela storyn.

Tycker likadant,konstigt att de avslöjade Ser Barristan direkt i stället för som Arstan Whitebeard. Och inte Strong Belwas heller som Magister Illyrio skickade till Daenerys.

Unsullied har inga rustingar på sig heller förutom tyg runt midjan.
Trodde dom skulle vara fler som stog där också och att Slavers Bay skulle vara fett mycket större än vad de visade av Astapor i serien.

Tycker också det är ganska knepigt att Shae har fått en väldigt stor roll i serien när hon egentligen inte har det.

Synd att de inte visade början av boken där Arya är med och the Brave Company som hon blir tillfångatagen av.

* Robb Stark träffar inte sin mamma förräns de är i Riverrun. (Tror det skulle utspela sig att dom var i Winterfell i serien)
* Jason Mallister spelar ju ändå en stor roll i bland Starks bannermen i boken men han hittades död i serien
* Brienne har aldrig ens träffat Robb Stark personligen.
* Han gifter sig med Jeyne Westerling från the Crag och inte hon bruden från Volantis som de har ändrat storyn fett mycket på
* Sansa ska ju inte veta att det är Baylish som ska rädda henne.

2013-04-01 16:30
Ovanstående från Skridsko är en bokspoiler, bara så att alla vet det!

Håller med på varje punkt, gör mig tokig!
- Dexter Morgan
Battlerappare

2013-04-01 17:40
Jag gillade avsnittet, hur långt fram ska de här va från slutet av förra säsongen för drakarna har växt som FAN och det verkar inte vara nån skillnad på resten av storyn.
Nice att se hur trollkarlarna fortfarande är efter dany också och vem det var som hjälpte henne.

2013-04-01 18:44
Det är inte speciellt långt efter. Förra säsongen slutade ju med att dom var på The Fist of the First Men och Samwell Tarley såg hur The Others och The White Walkers kom. Början av denna säsongen började ju med att vissa överlevde. Så det är ganska direkt efter :). Drakarna växer snabbt, säger ju Mormont.
- Dexter Morgan

2013-04-02 10:01
Ja det var bokspoilers så jag kunde jämföra de med serien,men det är väl ganska logiskt och rimligt att de gjorde om mycket i serien då karaktärerna i boken "tänker mycket" vilket inte kommer med i serien,så då får det bli som detta. Men det är fortfarande bäst!

Nån mer än jag som får upp vinjettmelodin i skallen varje gång ni öppnar boken/böckerna? Lite samma som med Harry Potter...
Battlerappare

2013-04-03 11:49
Battlerappare

2013-04-04 15:13

2013-04-05 07:08
HAHAHAHAH den sista länken var briljant!

2013-04-05 14:03
Underbar fan :D
- Dexter Morgan
Battlerappare

2013-04-09 10:12
Lite meh slut men bra avsnitt

2013-04-18 18:24
The third season is based on the first half of the novel A Storm of Swords. Benioff had previously said that A Storm of Swords would need to be adapted in two seasons on account of its length. Benioff and Weiss also noted that they thought of Game of Thrones as an adaptation of the novel series as a whole, rather than of individual books, which gave them the liberty to move scenes back and forth across books according to the requirements of the screen adaptation. According to Benioff, the third season contains a particularly memorable scene from A Storm of Swords, the prospect of filming which was part of their motivation to adapt the novels for television in the first place. The writing credits for the third season now state "Written for television by", instead of the usual "Written by" credit.

Detta förklarar min förvirring hittills. Men aja, då är det lugnt. Ska inte klaga något särskilt nu då. Gött!
- Dexter Morgan

2013-04-18 18:45
Whooaaa!!! Insåg precis att det är Iwan Rehon (Simon i Misfits) som spelar Ramsay Snow, the Bastard of Bolton! Väntar med spänning på hur han är som the Bastard.
- Dexter Morgan
Battlerappare

2013-04-18 21:12
Ja jag såg de!
Nu vet jag ju dock inte vad bastarden är för nån men tack!

2013-04-20 08:00
Bastarden,en av alla men den Barzen nämnde är bastard till Roose Bolton Lord of the Dreadford och egentligen bannermen till Winterfell.
Moderator

2013-04-20 19:05
Har inte läst tråden än. Törs man läsa om man inte läst böckerna?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-04-20 19:31
Kaptenen: Läs inte spoilers där det står att det spoilar från böckerna bara, så skare vara lugnt :)
- Dexter Morgan
Moderator

2013-04-20 20:39
Tackar!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Battlerappare

2013-04-22 16:15
Omg vilket avsnitt!

Producent

2013-04-22 16:50
Empire skrev:
Omg vilket avsnitt!

Word!
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement!
Boom bap lives!

2013-04-24 20:23
Hmm... Slutet var grymt. Resten var väl okej. Vet inte riktigt varför alla är så lyriska över det? Sure, det hände en hel del oväntade saker (George RR Martin vet vad han pysslar med!), men ja, nja. Fast jag tror att jag är skadad från att ha läst boken. Har så svårt att se det som en serie och inte en serie som ska vara som (den bästa) boken. Lite tråkigt. Ångrar nästan att jag läste böckerna och sedan kollade på serien, haha.

Men jo, fan. Nu när jag tänker på det så var det ett jävligt bra avsnitt! Ska nog kolla på det igen och bara kolla på det, utan att tänka. Måste erkänna att jag fick feta rysningar när jag fick höra Dany prata Old Valeryan i slutet. Vill verkligen lära mig det språket och dothrakii! :D

Vad tror ni om Theons "räddare" då? En liten jävel tycker jag, med tanke på hur ondskefullt det han gjorde var.. Fd. Simon (Iwan Rehon) verkar passa bra i den rollen. Han var ju trots allt en "panty sniffer" i Misfits (haha, Nathan <3)!
- Dexter Morgan
Battlerappare

2013-04-24 20:50
Vilken dick bastarden är då haha

2013-04-25 08:06
SpoilerHoppas man får se när Ramsay Snow flår Thenos Greyjoys fingrar
Battlerappare

2013-04-25 09:26
SpoilerSå han kommer bli buttfucked 24/7 asså cool

2013-04-25 15:43
Skridsko,

Gillar att snacka om skillnaden mellan böckerna och serien, men du borde verkligen sätta: "Bokspoiler" eller liknande över dina spoilers som har med böckerna att göra. Bara för att göra alla en tjänst; är ju en hel del som kollar på serien, men som inte har läst böckerna!
- Dexter Morgan
Moderator

2013-04-25 21:48
Brazen skrev:
Skridsko,

Gillar att snacka om skillnaden mellan böckerna och serien, men du borde verkligen sätta: "Bokspoiler" eller liknande över dina spoilers som har med böckerna att göra. Bara för att göra alla en tjänst; är ju en hel del som kollar på serien, men som inte har läst böckerna!

Tack :) Jag läste inte spoilern och gör det generellt inte, men om det är samma dag som ett nytt avsnitt kan man ibland tro att det rör sig om avsnittet och att den som skrev inte ville spoila det nya för läsare som inte hunnit se det än och då läser jag ibland. Har fått en hel del spoilat för mig på det sättet via flashback.

2013-05-04 15:25
Fy vad jag ogillar hon läkarbruden! Ugh! Och han som spelar Jon Snow är ju inge bra alls. Men Ygritte däremot. Åh, jag är så kär i henne ^_^ haha. Men bra avsnitt över lag! Ska bli kul att se hur serien utvecklas i skillnad mot böckerna.

Visst låter High Valyrian lite som en blandning mellan finska/ungerska och arabiska. Gillar verkligen det språket. Vill lära mig både det och Dothraki. Hade varit väldigt kul :) Tror ni att det kanske blir som med alviska och klingon?
- Dexter Morgan

2013-05-07 00:16
Jag fattade inte slutet på dagens avsnitt! :S
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Battlerappare

2013-05-07 08:06
Dom blev kära!

2013-05-07 16:51
SpoilerJa men, varför blev hon pigan mördad? och varför grät sansa när båten åkte, jag hängde inte helt med :p
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Battlerappare

2013-05-07 19:11
SpoilerBåten var ju sansas väg ifrån cp kungen iväg till ett giftenmål med homoprinsen istället, men nu måste hon ju gifta sig med dvärgen istället.
Pigan gav information åt mr.baldspot medan hon jobbade åt pimpen och pimpen fick reda på det och gav henne till cp prinsen.

2013-05-08 18:18
Då är jag med :) Tack empire!