I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Poet

2013-06-20 22:39
Oh härligt med lite mer depp filmer, sett dom flesta som folk har på sina IMDB listor vid det här laget och är svårt att hitta nån som verkligen sänker en.

Senaste filmen som framkallade äckelkänslor var väl The Bridge, men hade inte förväntat mig mer av en dokumentär som handlar om folk som avslutar sina liv genom att hoppa från Golden gate bron
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-06-20 22:57
Doggsonlol

Irreversible lämnade dig oberörd?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2013-06-20 23:56
Nej har faktiskt inte sett den, drar den imorgon kväll när jag är tillbaka i cellen :)
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-06-21 03:44
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-06-22 13:19
Följande feel bad-filmer rekommenderas:

Dogville
Dancer in the dark
Requiem for a dream
Lilja 4-Ever
Poet

2013-06-22 21:30
Lilja 4-ever har jag sett, mitt ex ville att jag skulle se en tragisk film som handlade om typ samma sak. Så hon visade mig Memoirs of a geisha...Fucking skitfilm som nu går under namnet Memoirs of a japanese whore, blir förbannad bara jag tänker på hur skit usel den var.

Req har jag också sett, den bjuder på en fin känsla av äckel.

Får kolla vad Dogville och Dancer är, bara hört talas om Dancer så kanske finns potential :)

VRGNHS: Somnade till den där franska skitfilmen, kamera arbetet är ju helt jävla fucked up. Ska försöka ta mig igenom den en annan dag, men intrycket just nu är att den är skit :)

Filmer/dokumentärer som bjuder på aningen depp

A complete history of my sexual failures (klarade 30 minuter, fucking tragisk människa)
The bridge (doku om självmordshoppare som avslutat sina liv från golden gate bron)
A walk to remember (Chick flick yes i know, men jag gillade den)
Lars and the real girl (tragikomisk)
P.S i love you (Lite ledsam)
7 pounds (Ögonscenen....)
The green mile (Kanske inte deppig hela tiden)
I am sam
Donnie darko (skum mest, men har sina fina perioder)
Leaving las vegas
Into the wild (Min favoritfilm, är inte super deppig men har sina moment)

får bjuda på mer vid ett senare tillfälle

I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-06-22 23:15
Happyfeet
Genre: tecknat
Handling: världens gulligaste pingvin kan inte sjunga som resten av hans flock, inser att han är bättre på att dansa och kämpar för att bli accepterad.

BÄST!

2013-06-23 00:11
Doggsonlol

"handlade om typ samma sak", nja... japanese whore? pff, du och simon gärdenfors alltså:

men se Dogville! den är verkligen sevärd. och sen krydda lite med Dancer in the dark.

2013-06-23 00:22
Doggsonlol

Ja nej, den är inte lätt... Men deppig, Requiem for a Dream är inte speciellt lätt heller egentligen o tycker den är rätt överskattad, deppig är den iaf haha.

Tycker du verkligen Donnie Darko är deppig? Kanske vibben lite...

Iofs genren depp blir väl rätt svårdefinierad
Poet

2013-06-23 04:37
VRGNHNS: Alltså Donnie Darko framkallar ju känslor man känner igen sig i, lite ensamhet känslan av att inte vara som alla andra etc. Visst är den inte kanske deppig men slutet är ju makalöst ihop med låten som spelas.

Först och främst filmer som får en att känna nånting förutom fejk mår jag iaf bra av att se just nu.

Förövrigt hatade jag fucking Happy feet, den stängdes av efter 5 minuter när jag försökte se den med mitt ex för 3 år sen
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-06-23 09:59
Dogge

Inte för att jag känner dig, men jag kan faktiskt tänka mig att du hatade happy feet :P
Poet

2013-06-23 13:22
SofiaBayo: Jag kan kolla på bra animerat/tecknat, happy feet tillhörde dock inte den kategorin för mig.

Vill säga att den var aningen gay, men då tror folk att jag är en gay basher trots att det inte finns ett mer passande ordval för filmen :)
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-06-23 19:54
Jag känner många killar som gillar happy feet, som jag kan intyga dig om inte är gay :P Den oändliga historien 1 och 2 kan jag rekommendera, de tror jag du hade gillat!

http://www.imdb.com/title/tt0088323/

Ge gärna tips på tecknade och animerade filmer. Jag älskar sånt!

2013-06-23 20:21
Poet

2013-06-23 20:21
Gillar du anime också?
Får väl säga vad du tycker om

Eller söker du mest typ Pixar grejer?
Senaste animerade jag såg var Röjar Ralf, gillade den inte speciellt mycket. Var inte jag som valde film utan var vänner, annars hade jag aldrig sett den.
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Battlerappare

2013-06-23 21:19
Båda/alla ghost in the shell sakerna är ju cp deppiga om man gillar animerat.

2013-06-24 00:44
5 centimeters per second är sjukt bra! måst se den igen.
Poet

2013-06-24 04:45
Försökte komma ifrån Anime för några år sen, kändes lite b att kolla på tecknat men har ju kvar vissa saker iaf.

Såg precis klart A complete history of my sexual failures och slutet förstörde iaf allt på den, fucking skit doku/film.

Har iaf The Road att kolla på har hört att den är rätt grå, samt My sisters keeper och dalmasens franska rape movie
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Battlerappare

2013-06-24 10:07
Tecknat/animerat ska ju inte jämföras. En sak att kolla på naruto å skrika Dattebayo!!! efter allt man gör och kolla på säg ghost in the shell

2013-06-24 10:46
Thnx! Ska kolla in dem :)

Dogge är inte anime och animerat samma sak? Jag har faktiskt ingen koll... men jo jag gillar anime. Har typ plöjt igenom alla studio Ghibli filmer förutom de som är lite mer våldsamma.
Poet

2013-06-24 13:53
SofiaBayo: Olika stilar bara, men egentligen är det samma sak antar jag.

Empire: NANDE DATTEBAYO EMPIRECHAN?
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Battlerappare

2013-06-24 14:03
Haha hemskt, ja har inget emot naruto iofs ja har plöjt igenom 200 avsnitt vid de här laget. Förutom alla tusentals filler avsnitt så är den helt ok.

Poet

2013-06-24 14:06
La ner runt shippuden starten, när dom började dra in matlagnings ninjor då var det nej fuck this :)

Föredrog lite mörkare därför DN fortfarande är fantastisk, men var så jävla svårt att hitta efter ett tag och ville inte titta bara för att se på anime utan för att det var bra. Min flickvän vid den tidpunkten rekommenderade ju en massa men var typ kvantitet och dussin serier
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-06-24 15:20
Vill ni må skit: Grave of the Fireflies </3
Total jävla ångest...
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Poet

2013-06-24 15:28
Typiskt Braz att dyka upp och få alla deppiga ;)

Tänkte kolla på den, men tycker det känns för simpelt att få en tecknad karaktär att verka plågad/ensam/utsatt/trasig. När en människa däremot kan spela den rollen på ett övertygande sätt är det underbart, eftersom det är väldigt väldigt svårt att få fram en trovärdig karaktär
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-06-24 15:33
Doggson, du borde verkligen se den. Den är bra, trots att det är tecknat :). Och jag håller inte med, det krävs en del för det också. Att verkligen kunna känna empati för en tecknad karaktär.. Tycker att det krävs mer, nästan!
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan