I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Spoiler] Dexter S08, sista säsongen! (Sommar säs.)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2013-07-03 10:47

[Spoiler] Dexter S08, sista säsongen! (Sommar säs.)

Nu har sista säsongen börjat. Sista-sista. Tråkigt, men på tiden att den läggs ned. Har själv inte sett första avsnittet än, tänkte göra det snart. Typ imorgon, eller kanske idag.

Ja, ordet är fritt :). Glöm inte att sätta Spoilers!

"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2013-10-07 10:55
Kan vi prata om hur Dexter slutade? Kan vi prata lite om hur ovärdigt det slutet var för oss fans? Kan vi bara få klaga lite på hur jävla horribelt dom skötte sista säsongen? Snälla?
- Dexter Morgan

2013-10-07 19:12
Ja sista säsongen var mer eller mindre värdelös, kände inte alls den här dexter-spänningen som funnits i tidigare säsonger. Slutet var ett riktigt jävla antiklimax.

2013-10-08 20:10
Förstår inte varför dom ens gjorde sista säsongen. Om något, skulle dom ha skitit i att trycka ut den som en sommar säsong utan haft den på prime-time-höst som alltid. Dessutom borde dom definitivt lagt ner mer tid på manus och kvalitet. För fy vilken kass säsong det var, om man ser till helheten. Började bra, men sedan försökte dom stoppa in så mycket som möjligt på så lite yta som möjligt.

Som sagt, totalt antiklimax. Hade förväntat mig någonting i stil med The Trinity Killer (som var helt fantastisk!), men detta? Nej tack. Hade klarat mig utan säsong åtta.
- Dexter Morgan
Poet

2013-10-09 00:57
Slutet :(

SpoilerRedan när Zack försvann blev det skevt :/ Hade gärna sett han leka vidare och hålla i facklan medans Dexter fick leva sitt liv med Hanna (Damn vad hon är fin)

Sen att Dom dödade Deb = VA I HELVETE :(

Dock kändes helheten rushad, samt att stuket ändrats för mycket. Kändes mer barntillåtet än tidigare. Dexter fick aldrig chansen att bli helt psykotisk och lite småläskig utan kändes mest ofokuserad.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-10-09 19:03
Tycker det var mycket man störde sig på under säsongens gång.

Spoiler-Vogel, jobbig jävla kärring. Blev glad när hon dog.

-Quinn, störde mig på att han blev så jävla duktig helt plötsligt, han gillade ju inte Dexter i början heller, precis som Doakes. Var mer spännande så.

-Vet inte om jag är ensam om detta, men jag gillar fan inte att Hannah kom tillbaka öht. Dexter blev bara tråkig runt henne.

-Att inte fler misstankar väcktes runt Dexter av fler personer i hans omgivning, även om det redan hänt litegrann innan så kändes det som att säsongen aldrig blev riktigt spännade pga av att allt kändes mer eller mindre lugnt hela tiden.

-Har redan glömt namnet på Vogels son, så kul var han... just de, Saxxon.

-Att Deb dog tycker jag inte heller blev bra, kändes bara som att de ville göra något som skulle få en WOW-effekt utan att döda Dexter. Även om det kanske inte hade varit det ultimata hade jag nog gillat slutet mer om de offrat Dexter istället, och på ett annat sätt än att han åker in i en jävla storm med båten.

2013-10-10 17:13
Jag tycker att Dexter borde ha... (sätter en spoiler här för er som inte har sett slutet)
Spoiler...han borde helt enkelt åkt dit. Något åt det hållet, för vad fan liksom.. Det är det mest logiska avslutet och det avslut jag förväntar mig av böckerna i slutändan. Antingen möter han någon som har ihjäl honom, eller så åker han fast.
- Dexter Morgan
Rappare

2013-10-14 09:31
Jag blev besviken på att de inte gick vidare med en sak de började lägga grunden för i början av säsongen. Dvs hur Dexter började bli mer och mer labil, arg och frustrerad. Jag tycker det hade varit skitintressant om de utvecklade honom åt det hållet, och lät honom bli mer psykotisk, impulsiv och slarvig samt låta ett gudskomplex sakta ta över (eftersom han hela tiden kommer undan med allting måste han väl till slut känna sig helt oåtkomlig).

Men men, nu är det slut iaf.
Moderator

2013-10-14 16:24
De gick fan inte vidare med nått de lade grunden för. Allt bara sket de bort, nya helt ointressanta karaktärer intoduceras för att sen inte ha något som helst med nånting att göra, långa svåra problem löses med en fika osv osv. Totalt manushaveri. har ni inte sett sista säsongen så gör det inte, det finns verkligen inget att vinna på det. fråga en kompis eller googla lite hur det gick för dexter. grattis ni vet slutet och slipper skräpet. Borde lagt ner serien efter Trinity.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman