I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Timrå laget med mest oflyt?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   
Producent

2004-03-21 18:25

Timrå laget med mest oflyt?

Jag har sett den första och tredje matchen i semifinalerna mellan Timrå och Färjestad.
Det är klart att färjestad har varit det bättre laget sett över serien och det är inget att snacka om men jag tycker att timrå har varit värda minst en seger hittils i alla fall.

Timrå har spelat helt otroligt prefekt taktiskt sett och även om det kan bli en tråkigt hockey ibland så är det ju effektivt samtidigt som det ändå då jag tittat har varit bra spel.

Men varför har timrå sån otur?
I första matchen hade det ju läget underkontroll kändes det som och de hade mer farliga målchansen än vad Färjestad hade i 3 perioden även om färjestad hade klart mer skott på mål.

Sedan är det 11 sekunder kvar och hagos ställer sig coh skyddar pucken vid sargen..........och i vanliga fall så låter domaren spelet gå vidare tills att de inte får lös någon puck men den är gången blåser han nästan direkt. Å vad händer Mål på tekningen.

I andra matchen så var vet utklassning vad jag hörde. Men när jag såg sammanfattningen såg jag flera ramträffar av timrå.. och när färjestad gjorde mål så studsade t,ex pucken över timrås klubba och studsade rätt på färjestads skriskon osv.

Och ni i tredje gör ju domaren en massa missar åt båda hållen. Jag tyckte det var en dålig insats av domaren och det var ju inte bara timrå som missgynnades utan han tog helt sjukt dumma utvisningar ibland. Men självaklart är det den gången då det inte är utvissning på Carlsson han blir utvisad och sedan när färjestad ska ha en utvisning släpper dom den och färjestad kan göra mål.. ...
Men man kan ju inte bara säga att det är otur men det känns ändå som det är mycket otur!

Men självklart hade det blivit en annan matchbild om timrå kunde göra mål när de nästan har spelat sig till öppet mål ca 2 gånger per match

http://northmountains.com