THN Top 50 NHL-spelare
Den är väl rätt gammal nu men hittade den på en sida, finns även med i deras förra nummer. Tycker den ser rätt bra ut förutom att Sakic borde vara högre upp. 1.) Peter Forsberg 2.) Jarome Iginla 3.) Markus Naslund 4.) Chris Pronger 5.) Dany Heatley 6.) Joe Thornton 7.) Martin Brodeur 8.) Ilya Kovalchuk 9.) Martin St.Louis 10.) Joe Sakic 11.) Mario Lemieux 12.) Nicklas Lidstrom 13.) Scott Niedermayer 14.) Marian Hossa 15.) Mats Sundin 16.) Daniel Alfredsson 17.) Rob Blake 18.) Sergei Fedorov 19.) Nikolai Khabibulin 20.) Jaromir Jagr 21.) Zdeno Chara 22.) Todd Bertuzzi 23.) Mike Modano 24.) Milan Hejduk 25.) Brad Richards 26.) Patrik Elias 27.) Vincent Lecavailer 28.) Martin Havlat 29.) Bill Guerin 30.) Sergei Gonchar 31.) Miikka Kiprusoff 32.) Keith Primeau 33.) Keith Tkachuk 34.) Glen Murray 35.) Ziggy Palffy 36.) Pavol Demitra 37.) Pavel Datsyuk 38.) Roberto Luongo 39.) Marty Turco 40.) Kris Draper 41.) Brenden Morrow 42.) Marian Gaborik 43.) Robert Lang 44.) Alex Tanguay 45.) Adam Foote 46.) Patrick Marleau 47.) Brian Leetch 48.) Jeremy Roenick 49.) Ryan Smyth 50.) Rick Nash
Nja. Vad gör Robert Lang, Glen Murray, Brenden Morrow och Brian Leetch på listan tex?
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
Varför är inte Saku Koivu med? hatar såna här listor. Helt omotiverade och okorrekta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
1. Peter Forsberg 2. Jarome Iginla 3. Ilya Kovalchuk 4. Martin Brodeur 5. Joe Thornton
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
Hyffsat val av spelare, men många ligger i fel ordning. Fast så blir det alltid med sådana här listor, dom faller ingen till smaken 100%.
s c f c
Ja rätt spelare men fel ranking. Kolla på Ryan Smyth, riktig kanon spelare som ligger 49:a. Marian Hossa borde ligga högre upp med tanke på hans senaste säsonger, sen Forsberg 1:a?
"Ibland när när jag känner för att träna brukar jag chilla i soffan och vänta tills det går över.."
jag tycker fan att Mats Sundin ska längre upp på listan. topp 5 iaf
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
varför är alla svenskar med på listan? tycker att bästa svenska spelare är markus näslund. Hur lyder målvaktslistan då (om det finns)?
dirtyfist: Målvakterna är med på den listan. Men enbart målvakter, enligt mig: 1. Martin Brodeur 2. Roberto Luongo 3. Nik Khabibulin 4. Miikka Kiprusoff 5. Marty Turco/Tomas Vokoun
Luongo är allt för långt ner tycker jag
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
Ryan Smith som någon sa! hel skumt att han så långt ner....
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
Men snälla, Fedorov som nr #18? Han kan gott och väl byta plats med Chris Pronger som jag nu tycker är för seg.
"Ibland när när jag känner för att träna brukar jag chilla i soffan och vänta tills det går över.."
YaO: Fedorov är "past his prime", om man säger så.
mehu: Det gör han faktiskt inte. Han gjorde. Visst, han borde vara med på listan på 48:e plats ungefär.
Lyricist
2004-11-20 04:27
Alltid kul med listor. Vill kommentera några, om klockan inte var så mycket så hade jag förmodligen kommenterat ALLA Joe Thornton är inte vad han varit och inte som han ska vara. Däremot borde Zdeno Chara vara högre upp på listan, han borde ta Joe Thorntons plats Chris Pronger har en välförtjänt plats, han är NHL´s mest kompletta back och det finns inget att klaga över hos honom Peter Forsberg är inte nummet ett, möjligvis nummer fem. Fattar inte vad Kris Draper gör med på listan, visst han är en perfekt powerforward som ligger på backarna likt en finne i röven men han är ingen topp spelare. Rick Nash på femtionde plats? Han och Gaborik är NHL´s bästa målskyttar och borde flyttas högre upp. Todd Bertuzzi SKA ha en plats bland topp-5, så är det bara. Brent Jackman från St.louis Blues borde finnas med på listan Niklas Lidström är långsam på skridskorna, lever på sin backkollega och det enda han kan producera i är i Powerplay och där är han i toppklass bland nhl´s backar. En fråga bara... Vart fan är Dan Boyle? han är bland nhl´s 10 bästa backar, han borde rankas som sexa av alla backar. Whoa1435, är helt och cyklar... Forsberg är en toppspelare och ALLA ger han dubbelt så mycket stryk i varje match pga. Punkt 1: han skulle vara världens bästa om han fick sina ytor Punkt 2: Han är svensk Punkt 3: Colorado har ingen ökänd fighter som fungerar som en polis
Forsberg ÄR världens bästa hockeyspelare. Det finns ingen i dagens hockey med den speluppfattningen, passningsförmågan, auktoriteten osv. Nash och Gaborik, NHL:s främsta målskyttar? Har ni hört talas om Jarome Iginla och Ilya Kovalchuk, grabbar?
KungVikke P20 Nja alltså, kan inte hålla med dig om att Fedorov har "past his prime". Förra säsongen i medellaget Anaheim gjorde han 65 poäng, men poängen är inte allt, han är grym defensivt och väldigt snabb på rören. Nästan alltid varit med i Allstar matcherna och var med förra året, han är nu med i World Stars som kommer på sverigeturné 13-18 december. Åk och kolla på han och kommentera efter..
KungVikke P20 Glömde Martin St Louis. Sen en spelare som öste in mål i StanleyCup var ju Brad Richards, han kan man inte heller klaga på.. Sen såklart Marian Hossa
Jag såg tillräckligt av Fedo förra säsongen. Han är inte i närheten av den spelare han var för ett par säsonger sen.
Floppa etta, vilket skämt
http://duckdown82.tumblr.com/
whoa1435 Om man ska dra upp ditt utspel på Foppa då. Att han har varit så pass skadedrabbad ÄR ju som Fegon sa, han är bäst och alla andra lag vet det. Så självklart fösöker dom stoppa honom på mer eller mindre tillåtna sätt. Han har själv sagt att han inte kunnat spela 100% de tre senaste åren pga sina skador, men lik förbannat har han kämpat på med brytna ben och söndertrasade magmuskler. Och fått respekt.
s c f c
Jag såg alla matcher som Anaheim visades på tv förra året, sedan klipp från nhl.com och dom matcherna var han grym. Verkar som du bara räknar efter antall poäng eller?
YaO: Nej, jag räknar inte antalet poäng. Inte endast. Jämför Fedorov 99 med Fedorov 03 så ser du själv vilken skillnad det är.
Jo men smaken är som baken. Jag har inte sagt att han är bättre, men jag tycker att han alltid har varit jämn varje säsong, men vem glömmer hans säsong 93/94 ? 120 poäng då..
känns inte nhl lite ute?
"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama
CopyCat: Det är Morrison och Tuzzi som har gjort Näslund bra! Det är så
Vem är det som har gjort listan?
THN är The Hockey News
haha, foppa lirar väl inte ens i nhl? ;)
ja, så är det.
Den är väl rätt gammal nu men hittade den på en sida, finns även med i deras förra nummer. Mqs: Läsförståelsen är inte så bra, va?
haha, palla läsa hela tråden damnit
ja, så är det.
Med tanke på att det är den absolut första meningen i hela tråden borde du lagt märke till det, tycker jag.
ja, men då får han väl ändra rubriken isf... ta bort "nhl". Blir ju liksom dubbelt Typ som: "Världens snyggaste just nu levande människor: 1. Elvis Presley 2. Marilyn Monroe 3. Tupac Listan är lite gammal nu"
ja, så är det.
för att hälften av grabbarna inte ens lirar i nhl ;) hahaaaa, i do drugs
ja, så är det.
Mqs: Så vitt jag vet har varenda en utom Foppa NHL-kontrakt.
whoa1435, fan vad pinsamt du ær. Lægg ner før fan. Foppa ska vara etta. Listan stæmmer bra. Det ær sjukt att man kan klaga på Chris Pronger nær han lugnt ær værldens bæsta back. Saku Koivu ska inte vara med och ingen annan finne heller.
Ramathorn: Inga svenskar ska vara med på listan tycker jag
Tuomo Ruutu :)
Simmen, ja, han ska vara med. Det ær sant.
PanG_KwA: Yes :) Fan, hans mål i world cup i finalen, fan va det var snyggt!