I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

SM-slutspelet Bandy 2005!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2005-02-18 12:18

SM-slutspelet Bandy 2005!

Idag drar det igång!

12 lag återstår, 8 elitserielag och 4 allsvenska lag.


8-delsfinaler (2 matcher):

Boltic - Bollnäs
Vetlanda - Motala
Hammarby - Falun
Broberg - Vänersborg

Lag klara för kvarten:

Villa
Västerås
Edsbyn
Sandviken

-----

Boltic - Bollnäs; Elitserielagen börjar borta. Match idag i Bollnäs alltså. Jag tror och hoppas att boltic vinner detta, jämnt idag som fan skulle jag tippa på. Vi avgör på hemmaplan på söndag, här i karlstad ska inte Bollnäs kunna hämta något. Efter samtal med Sören (Boltics tränare) igår tycker jag ändå det ser ganska ljust ut. Nu accepteras inget annat än 100% kämpa hela tiden, varenda sekund. Jag ska om nån timme sätta mig i en bil och åka upp till Bollnäs för att bevittna detta på plats.

Vetlanda - Motala; Vetlanda är klart bättre och ska vinna dessa två matcher.

Broberg - Vänersborg; Jävligt öppet, i mina ögon har väl Vänersborg fått lite utav en favoritstämpel på sig trots allt. Passar säkerligen Broberg. Vi får väl se om självförtroendet från vinsterna i allsvenskan hjälper Vänersborg eller om erfarenheten och tempot från elitserien avgör för Brobergs del. Här tror jag det kan gå hur som helst.

Hammarby - Falun; Bajen vinner här och ska göra det lätt. Falun har inte ens lyckats göra mål de två senaste matcherna mot Hammarby.