Tour de France
Ja i morgon var det då åter dags för sommarens höjpunkt. Touren trampar igång och som vanligt hoppas man att någon ska kunna umana Lance. Hur som helst så är det lika spänande varje år även om Lance alltid vinner till slut :P T-Mobile ser iaf riktigt starka ut och som lag så kommer de helt klart kunna utmana Armstrong men i slutändan måste ju någon kunna köra i från honom på egen hand. Med cyklister som Ullrich, Kloden, Vinokorov och Oscar Sevilla så har de cyklister som ska kunna hänga med upp i bergen och potential att köra i från honom. CSC kommer även de vara med och störa och jag ser själv hellre att Ivan Basso är den som snor tröjan för från Armstrong en att Ullrich gör det. Med sig har ju också Sastre och Voigt. Blev förra året lite av ett favorit team för mig. Sedan finns det en hel del andra som kommer vara med och göra upp om de främsta placeringarn som Iban Mayo (gjorde ju ingen lyckad tour förra året), Botero och så hoppas jag även att Beloki som åter är med efter ett års skade uppehåll kan blanda sig i toppen. För svensk del får man hoppas att Bäckstedt kan vaa med och slåss om någon etapp i början på touren. Och så gör ju "Gotland" Lövkvist debut dessutom kanske kan han överraska genom att vara med och slåss om ungdomströjan är väl kanske något år för ung för det en.
Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar
Grymt! Tour de France är slöron-tv när det är som bäst!
Visca el Barça!
Tal-Rik Lita på det. Presentation av lagen idag kl 19.00
Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar
Whaaaa, äntligen! Alltså.. detta slår nästan fotbolls-vm!! Jag har inte lyckats ta reda på om Virenque är med iår, ser inte ut så :( Fler, vet du mer om saken? Han MÅSTE ju vara med! Helvete... jag får samma känsla som när Alesi slutade Formel 1! Alla får vinna över Armstrong förutom Ullrich! Hoppas på en sjukt spännande tour i år, där det inte är lika självklart om vem som vinner! Basso blev en liten favorit förra året, han är stark som en oxe! Hoppas på honom i år
CAMPIONI!
universums tråkigaste TV-sport efter trav och segling.
Nejnej så jävla grymt! Längtat sedan Ullrichs tama försök förra året. Däremot så tror jag Armstrong plockar hem det i år igen, T-Mobile har helt enkelt för många bra åkare att det blir till o köra för personen som hänger med i toppen redan från början även om denna person sedan tappar och t.ex Vinokorov har ett bra läge. Då är allt redan försent och Armstrong har redan avgjort. Han har fördelen genom att vara den självklara ledaren vilket Ullrich bara är om han kör bra redan på första etappen i Anderna. Kul att de tillome skippade Zabel som ofta plockar hem några etapper och även kör för den gröna tröjan titt som tätt. Tror inte heller Beloki kommer finnas med i toppen. Hotar någon Armstrgon så är det nog Vinokorov eller Basso. Ska ladda med godsaker imorgon för att med glänsande ögon se prologen.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Jag är inte säker men jag tror tyvärr inte han är med. Slug sporten kan man ju tycka är tråkig. Men en tvsport är det. Precis som längdskidåkning och fridrott.
Fler: jo fast hur kul kan de va? man ser en klunga cyklister i två timmar och sen de sista fem minuterna drar sig några ur klungan och spurtar...långskidåkning är lika tråkigt, samt långdistanslöpning i friidrott...men men de e bara min åsikt..
Har jag totalt fel eller var det inte Virenques sista tour de france förra året?
Visca el Barça!
Slug Hmm kolla på en etapp någon gång så lär du se att det inte är många etapper som är sådana i touren.
Neeeej, det får inte ha varit hans sista.. de sa inget om att det var hans sista så själva Touren var igång, kanske att han sagt det efteråt.. Helvete! Min solklara favorit, älskad av ett helt land, och som nu trots sin höga ålder alltid lyckas vinna en etapp och vara i långa utbrytningar.. Är alltid så cepenervös när han är i utbrytning :) Men, vem minns inte bergsetappen för 3 år sen kanske.. jag är så jävla dålig på detaljer men iaf, en ensam Kelme-cyklist i ledningen, sista stigningen.. 2-3 minuter efter ligger Armstrong, Ullrich och Virenque.. Virenque kör in i Armstrong där det är som brantast, han får ställa ner foten, börja om på nytt i ca 12% lutning, kör ikapp.. gör ett ryck, varken Ullrich eller Armstrong kan följa, det är inte så att de inte vill utan de kan inte! Virenque cyklar som en GUD! Kommer ifall Kelmeåkaren, i utförslöpan in till stan gör Kelmeåkaren en dålig sväng.. Virenque kommer loss och vinner! Det är mitt bästa Tour-minne!! Virenque i rödprickig bergströja kör ifrån den gula ledartröjan i bergen, och visar vem som är KUNG när det går uppför! ÄLSKA Richard!
CAMPIONI!
Det vi behöver är ett Kelme typ av lag. Vi behöver fjäderlätta spanska och colombianska bergsgetter som sopar mattan med Armstrong, Basso, Ulrich och resten av idioterna. Vi behöver Escartin (synd att han la av), Heras, Beloki, Botero och väl typ hela Euskatel teamet.
Rizmo Hoppas du tittar på eurosport. Annars kan jag glädja dig med att Virenque ska vara med och guida oss genom hela touren. haha
Fuck - Jävla åsnan är stark iår också.
Amerikanen i CSC, kommer ej ihåg vad han heter men det är något på Z typ :) Armstrong hamnade 2sek efter, ca 50sek före Vinokorov och 1,5min föra Ullrich om jag inte minns fel. Jag hade hoppats på att klassiska Dekker skulle va tillbaka men han lär det ju tyvärr dröja innan vi ser på en cykel igen :( Vilka vinner lagtempot då, Discovery, CSC eller T-Mobile?
Discovery vinner lagtempot utan tvekan.. tyvärr.
CAMPIONI!
Discovery ser starka ut med Giro-vinnaren med i laget som hjälpryttare åt en ännu starkare åkare. Sen har vi ju även hinken o ett par till som kan köra grymt. Såg förresten att Dekker var med i utbrytning idag, var inte han långtidsskadad eller typ svårt sjuk? Undrar varför inte han röjde mer på prologen, brukar ju va hans favoritetapp.
Dramatik i slutet idag vill jag lova!
Visca el Barça!
Snacka om otur för CSC. Bli av med gula tröjan och etappsegern sista kilometern.
Lounge vad säger du? David Duffy är den enda rätta. Kommer ihåg touren på den gamla goda tiden 96 nånting. ingen Vacchi, utan David Duffy som kan sin cykel (och frankrike med alla dess hålor) ett antal gånger bättre än de svenska...
Vacchi är ju kung ffs. Han om någon kan sin cykel och även hans kompanjon som även har en son som är proffs. Tyckte det var lite kul att danskpacket i ledningen för CSC fick sig en knäpp på näsan efter att ha varit så jävla kaxig även om det hade varit kul för CSC att få vinna efter ett så fint lagtempo.
de svenska kommentatorer är pissmyrer på flesta plan jämfört med de engelska, franska, italienska (dessa har jag personliga erfarenheter av)...kan tyska, belgiska, hollänska, spanska kan slängas in här...men men man tager vad man haver...
hehe jag håller med dig Tal-Rik. I_Partical Dom kanske är kunnigare men är de bättre så måste de vara omänskliga. Dom här två passar helt perfekt tillsammans. Hur ofta sitter man och skrattar åt kommentorerna? Jag har aldrig råkat ut för det med någon annan. Sen har de den bästa inlevelsen som jag nåsin hört också. Sju etapper avklarade i morgon börjar det gå lite uppför så då äntligen kanske man får se en utbrytning som håller. Det är det som har saknats hitills. Annars har slätåkning bjudit på riktig bra underhållning.
mycket bra att discovery chanel inte klarar av att följa med lance uppför bergen, jag hoppas verkligen att fortsätter så...men jag vet att team mobil ändå kommer att klanta till det hela och ge lance segern som vanligt, sorgligt. Men jag hoppas så mycket att lance äntligen ska gå in i väggen och fölora nu när teamet inte klarar av det..men "hulkrich" kan ju inte göra några ryck alls, så jag hoppas på vinokorov (stavning?) som ser het ut!!!!
Backar inte
Dags för den stora dagen. I morgon är de dags för de riktiga bergen och de två närmsta dagarna är det inte helt omöjligt att redan då se om Lance vinner sin sjunde raka tour. Gäller att jobba på efter lunch så man kan dra hem en halvtimme tidigare. Två stigningar en på 20.1km med en snitt lutning på 6% och därpå ytterligare en stigning på 22.2km med en lutning på 6.2%. Inte de brantaste backarna men långa.
Col De Madeleine imorn va? En klassiker.. Ett av mina favoritberg! Jobbar ju till 4, så det blir till att kolla sammandraget på kvällen, men äntligen är Alperna här.. nu börjar touren på riktigt
CAMPIONI!
Loungo: Nu lugnar du dig :D Idag ska vi se vad TM kan göra mot Armstrong. Imponerande av rasmussen igår måste jag säga.
är det endast jag som år efter år får indikationer om att i år ser det ut som att tm kan rubba lance, för att sedan krossa mina drömmar år efter år.....efter idag kan man ju undra vad man i tm gör, sparka alla i det laget dom klarar ju inget...FIASKO i år igen......visst är dom övriga bra uppför men dom har ju inget att sätta emot i tempot!!!!! nä hela familjen blev ursinniga efter dagens fiasko etapp..men visst är det det kul att lance inte tog etappen..........men inget kan stoppa lance nu.......nästa hårda etapp är ju lördag söndag..men vem kan sätta stopp för lance som inte är en bergsget, man måste ju köra ifrån grabben med 3 minuter =(
Backar inte
dog eurosport för er också. precis efter Vinokuorov släppt? ganska jobbigt. eurosport är fortafarande helt svart
Holden makes a great deal to australia
jag bara satt och njöt. helt klart värt att ta ledigt från jobbet för=)...jävligt kul med rasmussen också, och valverde. faktum med att jag gillar alla utom telekom, men även dom kanske har en chans nästa år
Jag är sjukt imponerad av rasmussen! Och lance gör som vanligt allting helt felfritt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Loungo, det är bara du som e tönt som inte följer.. Jag vill oxå ta ledigt så jag kan ligga o kolla på touren, men får ju inte :( Fan.
CAMPIONI!
Är hemma hos pappa under semestern. Vi badar på förmiddagarna och dricker campari och kollar på tour de france på eftermiddagarna. Kan iman ha en bättre tillvaro? Synd bara att discovery var en jävla maskin igår och att de aldrig aldrig aldrig har otur. Hatar Armstrong och hans jävla sjukdoms-askungeslut. Alla med gula band ska skallas!
"Östermalm for life. Hårdare än Trenchtown!" http://fnochjag.blogg.se
Nej Lance har aldrig haft otur, aldrig blivit nerdragen av publik och liknande.. Varför hatar folk Lance så mycket?
jag gillar lance... :) gillar cykling med..jävligt trist att jag slutar jobba 16 så hinner hem till prisutdelningen varje dag :(
IFK Göteborg Juventus - You ask yourself.. if it was all worth it.... -
djävligt jobbigt att jag behöver endast jobba 3 h varje dag nu under sommaren så jag kan se varje etapp =)...........(var tvungen) men om inte något radikalt händer nu under lördag/söndag är ju le tour i hamn för jänkaren, fy fasiken
Backar inte
Alltså, vaaarför fortsätter inte Rasmussen sitt ryck i sista berget idag? Han får ju en lucka på 25 sekunder, sen är han gammal mountainbike-åkare så ha hade kunnat hålla avståndet in mot mål! Tråkigt.. han är ju det lätt största hotet mot Lance nu. Ser aldrig trött ut i stort sett..
CAMPIONI!
Det sitter fan och rycker i baguetten varje gång Armstrong dominerar totalt. TDF ger mig en anledning att festa varje dag :D
Varför man hatar Lance? För att det är trist med överlägsna idrottare som dessutom är dopade. Annars är han också totalt ocharmig, säljer fula gula plastarmband och gift med Sheryl Crow. Trist tycker jag. Trist! Att tro att Rasmussen kan hota Armstrong är lite väl naivt tror jag. Men förhoppningsvist kan Vinokurov köra in lite mer och Ullrich blir ju ofta bättre ju längre touren går... Man vill ju se lite fight iallafall, även om Armstrong tar hem det...
"Östermalm for life. Hårdare än Trenchtown!" http://fnochjag.blogg.se
hur ska rasmussen köra ifrån lance på tempot??? om han vill vinna måste han rycka och få försprång..synd att hulken nöjer sig med topp 10. Nä le tour är redan över om nu inte någon stark tempoåkare lyckas knapra in minter på lance som inet lär hända
Backar inte
LeLay: Dopad? Menar du hela det Dr. Ferrari skiten? Rätt typiskt av alla hatare att direkt sätta honom på doping, hur kommer det sig att det inte funnits några spår alls i honom? Ocharmig? Så du säger han är ocharmig och en kille som Ullrich är ett charmtroll eller?
Idag gör Basso rycket och kör ifrån Lance med 2min och vi får en stenhård kamp om den gula ledartröjan hela vägen in till Paris. Hoppet är det sista som överger människan Dryice För min del är det inget hat ser hellre att Lance vinner en Ullrich, Men det tråkiga är så länge man har följt touren så har Lance varit totalt överlägsen man vill se honom bli rejält utmanad. Sen skulle det vara skönt att se Lance besegrad sista året just för att man nästa sommar ska veta att Lance inte längre är bäst när de andra gör upp om touren. Tänk er Lance två minuter efter tre av sina värsta konkurenter då skulle vi få se riktigt cykling. Han skulle slippa ligga och anföra gruppen hela tiden och dessutom skulle han få chansa mer och försöka rycka uppför. Ingen vågar eller kan ju på Lance. LeLay om du ogillar Lance plastarmband så kan jag inte ens tänka mig ditt hat och äckel till det rosa armbandet.
vem bär armband i huvudtaget? nä att förvänta sig att någon ska slå lance idag/imorgon/någonsin är som att tro att det går att kasta snöboll i helvetet!!!!!! Men jag hoppas att någon ska/kan göra något nu när det tuffar till sig ordentligt, men att tro att tm kan göra något! kanppast. det är kanske någon spanior eller dansken som kan resten rä som det stod i dn imorse för rädda/inge ork/ för mycket respekt...fan vad jag hatar lance, ska bli så kul med vueltan(stavning?) ingen lance
Backar inte
Fler: man vet ju han inte kommer vara bäst nästa år då han inte kommer ställa upp. Ditt tips blev inte så bra hehe.
och där tog le tour slut, fy fasiken
Backar inte
Japp den gjorde det. Men tycker Basso bjöd på två härliga etapper. Armstong är kungen i bergen
Fan, visar inte Eurosport hela etappen idag?
Nice att Vinokourov fick vinna sista etappen..