I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vieira klar för Juventus!!!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2005-07-14 03:10

Vieira klar för Juventus!!!

Det sägs att Vieira är klar för Juventus!!! Vieira affären ska officielt presenteras på Torsdag!!! helt underbart... peace

-Juventus is my religion-
-Delle Alpi is my church-
-Del Piero is my god-

2005-07-14 05:37
haha lycklig? :P
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2005-07-14 09:58
Hehe, lycka till arsenal nästa säsong om det stämmer, vilket jag förvisso betvivlar.

I dagens galna silly season snack kan mn inte lita på något alls förrens man ser spelaren på tv skriva på kontraktet.

2005-07-14 10:28
mm, håller med Qana. Jag tvivlar på att Arsenal ger ifrån sig lagets stomme.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2005-07-14 12:05
Men det gör inte jag!!! livet leker, när Vieira sina passningar smeker!!! hahaha Forza Juve
-Del Piero is my god-
Admin

2005-07-14 12:14
Jag skulle inte klaga om Vieira släpptes. Han borde ha sålts redan förra säsongen. Han är skadebenägen och har sett sina bästa dagar som fotbollsspelare. Att hitta en ersättare är inga problem. Trots allt gick laget ofta bättre när Vieira gick skadad. Förstår inte heller varför Juventus vill ha honom, men men. Det enda som får mig att vilja ha kvar Vieira är att han är just kapten. Namnet, den levande legenden som tidigare har gjort så mycket.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-07-14 12:22
tror inte på det förrän jag ser honom spela i svartvit tröja.

2005-07-14 12:22
håller totalt md evolution
AND I'M OUT

2005-07-14 12:49
evolution, isfall vem skulle ersättaren kunna vara?
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2005-07-14 13:13
ser gtanska så klart ut med tanke på att han står som new players på juves officiella hemsida...

2005-07-14 13:23
ersättare tycker jag dem baptista skulle vara perfekt...kommer växa ut till en världspelare lätt
Admin

2005-07-14 13:33
Seqondz:

Jadu, Wenger har ju för vana att sällan värva de jättestora namnen. Skulle tippa någon okänd, misslyckad, 22-årig fransman som blir en av världens bäste mittfältare :)

Det råder i övrigt ingen brist just nu, så länge Gilberto är med. Gilberto och Fabregas fungerar fint. Arsenal står inte och faller med Vieira.

Ryktas enligt svenskafans att även Pires är på Juves önskelista. Varsågod och ta för er, så kan vi skrapa ihop till Shaun Wright-Phillips.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-07-14 15:03
Evolution P21
Ni är ju inte dom ända som är ute efter SWP.
Tror det kommer bli en fet budgivning fall han säljes...
"Ibland när när jag känner för att träna brukar jag chilla i soffan och vänta tills det går över.."

2005-07-14 16:50
Evolution P21
Är inte Wright-Phillips klar för Chelsea? eller var det bara ett rykte?
CAMPIONI!

2005-07-14 16:55
Kul för er, Arsenal is going down.

Blue is the colour.
dingrinn.blogspot.com
Admin

2005-07-14 17:58
Nej, SWP är inte klar för några andra. Senaste är att han ska stanna i Man City. Det är han inställd på. I övrigt så avvaktar nog klubbarna. Väntar ut varandra. Arsenal kan inte matcha Chelsea med pengar, men SWP har speciella band till Arsenal. Så det ska bli intressant att se.

I övrigt kan t ex Baptista skolas om så krävs.

2005-07-14 18:03
underbart =)
IFK Göteborg
Juventus
- You ask yourself.. if it was all worth it.... -

2005-07-14 18:22
Var ju ganska skönt, för alla utom arsenal. Känns det iaf som.

2005-07-14 18:23
who the fuck care about arsenal :D
IFK Göteborg
Juventus
- You ask yourself.. if it was all worth it.... -

2005-07-14 18:35
Baptista köptes ju till Sevilla som en defensiv mittfältare om jag inte helt missminner mig...en riktigt smart försäljning av Arsenal. kommer juve ställa upp med Emerson och Vieira på mitten eller säljs Emerson? har för mig att Juve sa att dom inte kommer köpa nån spelare om man inte säljer först?
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab

2005-07-14 19:44
blir garanterat emerson - vieira på innermittfältet...

arseanal kommer få spela uefacupen nästa år : )

2005-07-14 22:34
loungo nja, jag tolkade det mer som att de skulle få loss pengar till spelarköp genom försäljningar, och jag tror knappast att Maresca & Miccoli inbringar 20 millar euro. Är inte Emerson & Vieira lite för lika?

2005-07-14 22:48
emerson och viera ser till att ingen kommer igenom til försvaret.. zlatan, nedved trez ser iaf till att det blir ett mål per match och det räcker ju för juve =)
under the fubu is a guru

2005-07-14 22:50
www.svenskafans.com

sådär så var han i stort sett klar då
under the fubu is a guru

2005-07-14 23:17

2005-07-15 00:42
patito, ja, han köptes som defensiv mitfältare o jag e chockad att arsenal inte köper honom, han passar in i arsenal perfekt!

jag måste nog säga att evolution har en poäng i de han säger. arsenal kan nog klara sig utan honom.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2005-07-15 01:23
jo, frågan är väl vem som ska bli den nya ledaren, kaptenen symbolen kämpen, ja vad du vill, för arsenal. förhoppningsvis går Pires också, personligen så har jag jävligt svårt för honom även om han har sina förtjänster här å var.

2005-07-15 01:30
aa juste, pires e klar för galatasaray.

va jag vet så e henry kapten då viera ej e me, vikket jag tycker e fel, de borde vara cambell, eller ljungberg:P
Admin

2005-07-15 01:53
Campbell är den naturlige pådrivaren. "Togheter!!!". Ny kapten.

Men faaaaaaan! Varför såldes han inte för 400 miljoner till Real förra året istället? Jäkla dålig affär.

Personligen ser jag det som bra att han drog. Nu kommer lite nytt blod in. Så länge Gilberto stannar finns ingen oro. Laget står och faller som sagt inte med Vieira. Domdedagsprofeter har säkert hävdat att Arsenal skulle läcka som ett såll efter Tony Adams, Dixon, Winterburn och Bould. De har klarat sig bra efter det.

Känns faktiskt rätt skönt att Vieira är borta. Visst har han lite kvar att ge, men sin topp har han nog haft. Nu tvingas Arsenal fortsätta med det nya. Ser fram emot ett mittfält med Gilberto och Fabregas i mitten, och Ljungberg på ena kanten med Reyes, Pires eller Hleb på den andra. Ser bra ut.

2005-07-15 02:08
Evolution P21 hahaha...

Vilken fransman skulle det vara Flaminis bror eller?? hahaha...
Och det där med att Fabregas kommer att fungera fint??? vad tänker du på... tror du han kan bära det ansvar som Vieira hade?? Fabregas håller max lite mer än en halv säsong... Arsenal kommer att köra med Hleb och Gilberto på innemittfältet...

Och till er som tror att Baptista ska till Arsenal tråkiga nyheter han vill stanna ett år till med Sevilla för att spela Europa Cup spel...

Och om Juve får Pires så tar dom honom gratis för hans kontrakt går ut sommaren 2006...!!! hahaha... peace
-Del Piero is my god-

2005-07-15 10:36
Oj oj, Utan Viera så blir det en ny prommenad genom Premiership för oss, ni var de ända som kunde hota oss... Kul för Juve/Viera
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2005-07-15 12:31
PIERS KLAR FÖR GALATASARAY!

2005-07-15 12:31
*PIRES

2005-07-15 12:52
Seqondz P17
ere sant?

hah. så mycket för arsenal om det stämmer

2005-07-15 12:55
vart läste du att pires va klar?

dock läste jag att sevilla väntade ett bud från arsenal, för runt 17 miljoner pund kan dom tänka sig att släppa baptista. vilket vore en bra värvning.

sen är det ju bara att vänta och se va wenger funderar på, äckligt kul att se va han knyter till sig nu, mer roligt än trist att vieira drog.

sen att alla skriver att arsenal ska vara så mycket sämre iår, det tror ja inte, både flameni och fabregas har fått ett års erfarenhet av premiership och om gilberto inte får en till långtidsskada så tror ja inte det blir några problem

tyckte vieira sett lite trött och oengagerad ut den senaste säsongen i arsenal, juveflytten kan bli ett lyft för han, tror denna transfern gynnar juve mer än den missgynnar arsenal.
AND I'M OUT
Admin

2005-07-15 13:53
Robort_Rizla

Kan upplysa dig om att Vieira var skadad större delen säsongen. De första matcherna var en viss Fabregas som lekte med mittfälten i Premier League. Folk trodde väl han skulle klara en match eller två, men han blev bättre och bättre. Han kommer bli en av världens bäste mittfältare inom något år. Han var en 17-årig debutant (i stort sett, någon enstaka match här och där räknas inte in) som axlade Vieiras ansvar och gjorde BÄTTRE än Vieira själv. I år är han äldre, större, starkare och bättre.

Tro mig, Vieira är ingen stor förlust för Arsenal. Han var relativt betydelselös förra säsongen. Snarare en försvagning då han slutade ta sitt gamla defensiva ansvar. Kanske får han, som marwe sa, en nytändning i Juve. Alla tre parter blir nöjda.

Vad Juve nu ska med en 33-årig Pires till nästa säsong undrar jag. Arsenal vill endast förlänga med ett år, Pires vill ha två. Det skvallrar om att han inser att han snart är slut. Han har gjort mycket, har en del kvar, men knappast något för framtiden.

Angående "vilken fransman skulle det vara", så är en handfull av fransman Wenger vaskat fram namnkunniga spelare som Henry, Vieira, Pires, Anelka (som dock divade bort sin karriär) och Petit. Andra hyffsat namnkunniga var t ex Wiltord och Grimandi. Kanske kan vi lägga till Flamini och Clichy till listorna i framtiden.

Nu när Vieira är borta finns ännu mer pengar att fixa Baptista för. Antagligen försenade Vieira förloppet här.

seqondz

Vart får du den information från? Står inte på någon sida jag kan hitta, inte ens Galatasarays hemsida (ser iaf inga bilder på Pires där).
Admin

2005-07-15 13:55
Nu verkar Baptista dessutom klar för Arsenal.

2005-07-15 14:43
evolution
källa?
senaste jag läste för tio minuter sen så var barca sugen också och det verkar ju troligt iochmed att han vill stanna i spanien för att få eu-pass

2005-07-15 14:47
jag läste någonstan kommer inte ihåg var att pires galatasaray bara var ett ryckte och att pires agent sagt att pires inte kunde änka sig att spela i den turkiska ligan
under the fubu is a guru

2005-07-15 15:10
Jenas verkar vara den som ska ersätta Vieira eller dom ska åtminstone försöka få tag i Jenas.. står på Goal
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice
Admin

2005-07-15 15:19
amisch

http://www.svenskafans.com/england/arsen ..

Kan du spanska kanske du kan ratta in nån repris av radiosändningen.

Sen har Sevilla precis gjort klart med Fabiano. Men mer än vad man fick för Vieira är det inte värt att lägga ut på Baptista.

2005-07-15 15:29
ärligt talat så vill ag verkligen inte se Jenas i arsenal, han har aldrig imponerat på mig... inte likt wenger att köpa 29åringar, fast hela goals artikel är kass, spekulerar i en bytesaffär mellan campbell å jenas eftersom campbell inte fick spela i facupfinalen. stod dock inget om att han varit skadad stora delar av säsongen.

2005-07-15 16:18
menar du att Jenas är 29år ?? för han är 22 eller 23 år..
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice
Admin

2005-07-15 17:05
Jenas är 22 (eller blir i år), och är jagad av många. Men sälja av Sol? Försvaret behöver knappast bantas. Visst har Senderos klivit fram rejält, och konkurrensen om de två mittbacksplatserna är mördande nu, men vad händer om en går sönder? Tror inte heller att Sol köper ner sig till Newcastle.

2005-07-15 19:56
såg fel ang. jenas ålder.. my bad!

2005-07-15 20:23
asså, jag har hört från nåra turkiska vänner angående pires grejen, aja, verkar vara falskt.
Admin

2005-07-16 12:34
Blev lite konfunderad där. Men nu står det nåt (finns iaf en bild och jag kan väl skönja några ord som 2.3 miljoner euro) på galatas hemsida: http://www.webaslan.com/haberler/14161

Kanske nån som kan översätta?

Men jag tror Pires väljer Spanien, Italien eller Frankrike före Turkiet faktiskt.

2005-07-16 13:56
wenger fortsätter signa ungdomar, tatt någon ung vänsterback, traore från monaco, som spås bli den nya patrice evra, är detta kanske en backupp till clicky då cole väljer att packa väska,

wenger är även ute efter en defensiv mittfältare från bastia, SONG, som tydligen ska vara väldigt bra, har dock svårt att se detta som ersättaren till vieira. men alltid kul då wenger scoopar talanger, denna song ska tidligen kosta 2.7 £, medans wenger fortsätter ta spelare gratis utan kontrakt (traore).

en målvakt, baptista (eller en annan anfallare) och en mittfältare så är jag nöjd.
AND I'M OUT

2005-07-16 14:34
enligt arsenal.com så har både clichy och reyes förlängt sina kontrakt så reyes åker väl inte på ett tag. kanske blir reyes henrys anfallspartner om baptista skulle skita sig.

2005-07-16 14:36
enligt chelseas svenskafansskrivare så ska arsenal vara ute efter Essien, det hade inte varit dumt... fast arsenal lär ju inte kunna motsvara chelskis bud men man vet ju aldrig med wenger

2005-07-16 15:15
Baptista är körd... han stannar i Sevilla...

Essien kan inte spela i England för han fick inget arbetstillständ när han skulle gå till Chelsea... sorry hahaha

Arsenal är körda!!! Henry kommer lämna efter den här säsongen till Barca...

Läs på planetfootball.com
Där Cygan går ut i media och gråter över försäljningen av Vieira... Och vissa av er säger att det inte gör något att han lämnar Arsenal... "ni är dumma"... Vieira är större ikon i Arsenal än vad Henry är...

Foooooorrrrzzzzaaaa Juveeeeeeeeentussss!!!!
-Del Piero is my god-