I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aftonbladet rankar världens 100 bästa idrottare

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2005-07-24 17:31

Aftonbladet rankar världens 100 bästa idrottare

Självklar 1.a enligt mig hehe..

Aftonbladet

men listan var väll sådär..

Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2005-07-24 17:54
för många amerikaner för få fotbollspelare. pele borde nog varit etta me tanke på titlarna, men visst, under peles tid kunde man vara en knarkande alkis o ändå vara en världspelare, så var de inte riktigt i diegos tid.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2005-07-24 18:24
maradoooona maradoooona bästa ettan!

2005-07-24 19:02
pluphelicious

aa aa löjligt, av samma anledning som att den där jobba kärringen satt i studion under för-vm

2005-07-24 19:22
den största farsen var ju plats 77:
Magnus Wislander
Sverige, handboll

handboll liksom. skaffa ett grepp om verkligheten. annars fint med många basketlirare på listan, och nadia comaneci på plats 6 är grymt bra val! ettan är så självklar att det knappt behöver kommenteras.
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2005-07-24 19:47
jakpuk

VAd är det för fel på handboll då? Basket är ju ännu mer gay...
Sesam öppna och stäng dig

2005-07-24 19:53
För er som fortfarande inte har fattat; det handlar om hur dominanta utövarna är / var i sina respektiva sporter. Inte vem som var bäst i den coolaste sporten.

Tyckte Zidane var alldeles för högt. Det skulle innebära att han är världens genom tiderna tredje bästa fotbollsspelare ..
PS. Your cunt is in the sink

2005-07-24 20:05
kazie

Näh, precis. För då hade wrestling varit med...

2005-07-24 21:02
bill_visar_vägen: det finns ungefär 70 aktiva utövare av handboll worldwide. jämför det med basket, som har 300 miljarder aktiva.

kazie: vad vet du om det? om det handlade om vem som var mest dominant hade karelin vunnit hands down varje gång. nu gjorde han inte det.

2005-07-24 21:17
Zidane var faktiskt överaskande högt på listan.
Men enligt mig så är han världens bästa fotbollsspelare dom 7-8 senaste åren, fast han är lite ojämn.

Han har ju vunnit både EM och VM åt sitt Frankrike.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-24 21:24
jakpuk

1) Sedan när blev aftonbladet perfekta?
2) Ifall det inte hade varit så, hade då representanter för golf, cricket osv ens varit med på listan?

2005-07-24 21:53
Zidane borde va tvåa! Efter Maradona
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!

2005-07-24 22:05
plus, va jag vet så drack maradona inte under sin storhets tid.

när jag sa knarkande alkis mena jag grovt sätt man behövde typ inte vara atletiskt på peles tid, lite bollkänsla o ett bra skott o man kunde göra jävla massa mål, jag säger inte pele va en sådan men de fanns såna i hans tid.

jag är en ubåt, jepp, puskas fanns på listan, en spelare som jag värderar högre än zidane men han låg på långt bak.

asså, wislander? han va typ den enda handbollspelaren jag såg, e han handbollens största spelare?
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2005-07-24 22:07
Pelé och Fetisov högre upp!

2005-07-24 22:19
jakpuk

Precis... läs det kazie sa och tänk ut ett bra svar. Sen kan du ge ett bra svar på mitt uttalande om att basket är gay...

2005-07-25 01:38
kazie: men hur som helst så är handboll typ lika stort som discgolf medan typ varenda en av den miljard indier som finns spelar cricket och varenda vit man och kvinna som är över 25 spelar golf.

jag tycker det var konstigt att oscar robertson inte var med.
och om hela listan var en lista över vilka som var/är mest överlägsna i sin sport skulle ju 5-6 svenska innebandytöntar vara med också.
http://hoopdreamsblog.blogspot.com

2005-07-25 01:46
Men golf är dock ingen sport över huvud taget ..

2005-07-25 02:05
det hela är en godtycklig sammansättning av idrottare, baserat utifrån en mängd faktorer. så är jag övrtygad om att aftonbladet gjorde sin lista, inte att de satt och jämförde de olika idrottarnas statistik med varandra eller så. detta bekräftas av motiveringen på förstaplaceringen.

2005-07-25 11:32
simonster

Men, alltså... det finns fyra miljoner handbollspelare i Ryssland bara. Vilket är mer än det finns hockeyspelare. Så ditt resonemang håller inte. Och hur många utövare har bilsporter? Och hur många stort tror du att det är med skidsporter runt om i världen? Amerikansk fotboll? Baseball?

2005-07-25 11:42
Hur fan kan Zidane ligga 10 på en sånn här lista?!?
Före Armstrong och Karelin??? Iofs tycker ajg att han inte ska vara med överhuvudtaget på den där listan men 10a?
Men lika glad är jag för det!

2005-07-25 12:22
jag är glad över att de iaf prickade in Hicham El Guerrouj, samt Haile Gebreselassie på listan. båda dessa herrar är otroligt välförtjänta av att hamna på en sån här lista. de är båda ypperligt duktiga på det de gör, och goda förebilder, iaf vad jag märkt av dem.
däremot så tycker jag zidane rankas alldeles för högt.
och hur sjutton kan man sätta kareem abdul-jabbar så sjukt långt ner? tillsammans med jordan ÄR han basketen personifierad. inget illa om magic, wilt och de andra, men kareem abdul-jabbar är lugnt basketens solklara nummer 2:a.
detsamma gäller för övrigt karelin, sjukt långt ner, han borde ligga topp 10.

2005-07-25 13:02
Maradona etta!??? och när blev nån rumänsk brud en större idrottare än Wayne Gretzky??, min lista: 1. Michael Jordan, 2. Mohammad Ali, 3. Pele, 4. Michael Johnson, 5, Lance Armstrong

vet att 4/5 e amerikaner men aja..
"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama

2005-07-25 14:41
bill: baseball är iofs japans nationalsport så det lär ju vara en och annan som utövar det. sen att massa ryssar spelar handboll visste jag inte och bilsporter håller jag med dig om. faktum kvarstår att golf och cricket ändå är otroligt mkt större än handboll.

2005-07-25 14:45
Är bjön borg ens med på listan? :S

2005-07-25 16:00
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers

2005-07-25 19:05
g-town, fotboll e den störsa sporten, därmed kommer maradona etta.

jag tycker de e bra att gretsky ligger nia, hockeyn e en väldigt liten sport.

2005-07-25 19:08
vart är ginobili!!!!!!!!!!!
skriv kort, helst inte alls

2005-07-25 19:16
soulchild: även om jag också tycker ginobili är grym så är väl han inte så aktuell. han har tex inga individuella utnämningar, bara os-guldet och nba-ringarna.

2005-07-25 20:17
hockey en väldigt liten sport?

i nordamerika är den väl 3:e största sporten, och i flera europeiska land så är den bland dom största.
Och i Finland är det största sporten :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-25 20:20
vart är marko jaric!!!!!!

2005-07-25 20:33
haha marko jaric har saftiga tatueringar iaf
"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama

2005-07-25 21:46
asså, mexiko vann över brasilien i för-vm. grekland vann em, kan sånt hända i hockey?

väldigt få i england, frankrike, italien, o japan (dessa länder e väldigt mäktiga länder) känner till gretzky.

2005-07-25 21:54
wow, en match.

2005-07-25 22:01
Seqondz P17

Vad har det med saken att göra att t.ex. Grekland vann EM?
Jag fattar att du menar att vem som hellst kan vinna i fotboll, men inte sånt i hockey, menar du.
Det är nog mest bara tillfälligheter. Förr eller senare så vinner nog nån oväntad nation hockey VM, t.ex. tyskland eller danmark.
vem vet. Det har inget med fotboll att göra, det kan hända i vilken sport som hellst. Det är ju det som är tjusningen.

Fotboll är världens största sport, det är självklart.
Men jag snackar om nordamerika, där är Gretzky stor, mycket stor. Enligt mej så var han mer överlägsen i sin sport än vad t.ex. Maradona var i fotboll. Fast som sagt, fotboll är större i denna värld.

2005-07-25 22:03
hade gärna sett gretzky ett par placeringar högre upp...

2005-07-25 22:20
Soulchild: haha ginobili...

suck it up!

2005-07-25 22:54
Att Gretzky är utanför topp 3 är löjligt.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2005-07-25 23:07
de jag menar e att hockey e en liten sport!!! därför passar gretzky bra på nionde plats o inte högre!

ja, han e jäkla stor i nordamerika, halva norden o halva sovjetunionen. men resterande världen?

Jordan o Ali e world famous!

2005-07-26 08:28
I Europa är inte Jordan större än vad Gretzky är, det kan jag inte tro.

2005-07-26 08:36
Pelé för fan!

Skulle för övrigt placerat Magic på topp-10 om jag röstade med hjärtat, men iaf topp-20 om jag röstade med hjärnan.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2005-07-26 10:40
Pang_Kwa: nigga please! tänk om, tänk rätt.

2005-07-26 11:04
jakpuk P21

om du tänker efter så märker du nog att hockey är större än basket i dom flesta nationerna i europa.

2005-07-26 11:32
pang_kwa: i norden ja. frågan är om inte basket är större än hockey till och med i ryssland. i övriga europeiska länder är basket större i alla fall.

2005-07-26 11:34
haha okej nu blev det läge att bli seriös. PanG_Kwa, drack du thinner till frukost eller?! kan du räkna upp fler än 5, 6 nationer där hockey är större än basket...så ljuger du.

2005-07-26 13:10
Sverige, Finland, Norge, Ryssland, Tjeckien, Slovakien, Kanada
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
Admin

2005-07-26 13:26
Skulle väl tro att när de gör sådana listor så lägger ner kraft på top 10, max top 20. Sen tar de ett par stora namn och bara slumpar runt dem utan att bry sig märkbart var de hamnar.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-07-26 13:39
Soulchild P20

Som KungVikke sa; Finland, Sverige, Norge, Ryssland, Slovakien, Tjeckien, Kanada. Och så nationerna Tyskland, Sweitzh (vet inte hur det stavas) och Österrrike, där är det ganska jämt skulle jag tro.

Aja, hursomhelst så lever vi i Norden och där är hockey större än basket :) Tyvärr för eran del..
(fast det inte har nåt med listan att göra)
Admin

2005-07-26 13:43
Jordan hade inte varit lika känd om det inte vore för hans kontrakt med Nike, sitt skomärke och hela den biten. Visst var han framstående, men ingen annan basketspelare har varit i närheten av hans status sedan dess. Vad kan det bero på?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-07-26 14:02
asså, alla länder som e stora hockey länder känner till jordan! för många av de länder e även bra bakset länder. men känner spanien, litauen, jugoslavien frankrike, italien osv till gretzky? jag tror inte det.

2005-07-26 14:21
KungVikke/Pangka: Ryssland är antagligen ett stort gränsfall nu när man inte bara har Europas bästa basketlag utan även också Kirilenko som är på väg att bli en riktig NBA-ikon.

Blåbärsnationer som Österrike, Schweiz och Norge kan ni räkna upp om ni vill, men det ger ju inte direkt någon tyngd till argumentationen om att hockey skulle vara större i Europa.

Tyskland skulle jag ganska säkert räkna som en större basketnation än hockeynation.

Sedan att hockey är större än basket i Norden...det lär man sig leva med ganska lätt när basketen är större pretty much överallt annars. Och den bästa basketen kommer aldrig spelas i Sverige eller Finland.

Som hockeyälskare skulle jag snarare oroa mig över den mycket illa ansatta nordamerikanska marknaden...dessutom har Seqondz en mycket bra poäng i sitt senaste inlägg.

Alltså, jag älskar hockey men let's face it: den idrotten är en liten fis i rymden jämfört med basketen. I Europa såväl som resten av världen. Och det är ytterst lite som tyder på att utvecklingen går i någon annan riktning

2005-07-26 16:02
Evolution: vad vill du ha sagt? att jordan är överskattad?