I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det händer saker i Djurgårn!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2005-08-28 23:05

Det händer saker i Djurgårn!

"Sydafrikansk landslagman klar för Djurgården"

Ja, rubriken man möts av på dif.se...

Djurgården gjorde i kväll klart med sydafrikanske landslagsmannen Siyabonga Nomvete. Nomvete är ordinarie anfallare i sydafrikanska landslaget och hans senaste klubb är Udinese. Nomvete får tröja nummer 19 i Djurgården.

Djurgården gjorde i kväll klart med den sydafrikanska anfallaren Siyabonga Nomvete. Han fyller 28 år i december, spelar som anfallare och är bofast i landslaget.

Nomvete blir klar för spel i Djurgården under de närmaste dagarna. Han tränar med truppen i morgon men ansluter på kvällen till det Sydafrikanska landslaget som har match på söndag. Kontraktet gäller till en början säsongen ut.
- Som spelare är jag snabb, med och utan boll. Djurgården är en bra klubb som det ska bli mycket roligt att få spela för, sade Nomvete.

saxat från dif.se

Härligt!

Forumsignatur

2005-08-29 00:21
Remember Ibrahim Ba?

2005-08-29 01:24
Satan, Nomvete, han har jag sett i Udinese tröjan men har inget direkt minne av honom.

2005-08-29 03:06
Mr
Kusi Asare? Larsen? (Om man nu kan räkna honom)
Annars kan man ju säga vad man vill om Karí och Felix exempelvis.

2005-08-29 09:22
17-> Vi är inte bäst i Allsvenskan, vi är minst dåliga...
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2005-08-29 09:22
jag har ingen aning om vad det där hade att göra med någonting... jag skjuter mig i munnen och avgår...
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2005-08-29 12:36
Djurgården har gjort klart med sin andra värvning på ett dygn. Danske mittfältaren Jesper Håkansson, som tränat med Djurgården en tid, har skrivit på ett kontrakt med klubben.

Jesper Håkansson skrev i dag kontrakt med Djurgården. Jesper är 24 år och kommer från Danmark. Han är mittfältare och kommer närmast från den holländska ligan där han spelat för Heerenveen och RBC Roosendaal.

Kontraktet lyder på 11 månader med en option på ytterligare 2,5 år. Jesper blir spelklar för Djurgården under de närmaste dagarna.

Mer om Jesper Håkansson

Där ser man!

Forumsignatur <br>

2005-08-29 15:59
vinner vi över dom så är det ju solklart... klart
du är kär i mig.

2005-08-30 12:56
Ska bli interssant med Nomvete.. Håkansson är jag dock mer skeptisk till, av nån skum anledning..
Sen har vi ju Batan på G också.. får se efter dagens slut om vi har värvat ytterligare en spelare..
Känns förresten lite töntigt att värva spelare med 6 omgångar kvar.. de hinner ju knappt spela in sig i laget..

Vi torskar väl mot både Malmö och Göteborg och hamnar på en fin femteplats eller nått..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2005-09-01 16:14
nomvete är slaktigt grym, kommer inte ens att märkas att larsen är borta..

...guld till djurgår'n?