I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Owen till Newcastle

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2005-08-30 12:29

Owen till Newcastle

www.nufc.co.uk

helt jävla underbart!

Newcastle's andra klassvärvning på bara några dagar och den i särklass bästa värvningen sedan Shearer kom till klubben från Blackburn 96'.

UNDERBART!!

BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!!
"Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors

2005-08-30 12:33
ännu en spelare som kommer förstöras av det hemska nordengelska klimatet:)
bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla!

2005-08-30 12:42
Nu kanske Newcastle kan vända sin negativa form till något positivt... Owen passar förmodligen mycket mer i Premiership än vad han gör i La Liga...

Det e bara att önska honom lycka till.
-Juventus is my religion-
-Delle Alpi is my church-
-Del Piero is my god-

2005-08-30 12:50
Owen passar nog bättre i Newcastle än vad han gör i någon annan klubb i nuläget. vi behöver verkligen honom, det gör t ex inte Liverpool..
"Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors

2005-08-30 13:19
c'mon u magpies, get in there!
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
Admin

2005-08-30 13:22
Konstig värvning, för jag tror inte Owen vill till Newcastle över huvud taget egentligen. Men han insåg väl att han behöver speltid innan VM och det här var väl bättre än ingenting.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-08-30 13:23
Är väl en bra värvning, men kommer han någonsinn bli svartvit?

2005-08-30 14:27
Evolution
Utöver att han är rädd för att mista sin landslagsplats så vill han givetvis spela fotboll kontinuerligt. Att sitta på bänken är inget långsiktigt alternativ för en spelare som har varit ordinare i ett av de större landslagen i världen. Jag misstänker dessutom att Real, om inte direkt kommunicerat så insinuerat, att Owen inte skulle vara aktuell för startelvan framöver heller. Spanjorerna var och är nog mycket nöjda över att kunna gå plus på Owens visit, trots begränsad speltid.

För klubben - eller rättare sagt vissa personer inom klubben, så är det en helt logisk värvning. Newcastle har haft såväl pengar som ett stort behov av en namnkunnig spelare, särskilt då ordförande, styrelse och tränare har kommunicerat storslagna planer för klubben. Framförallt Freddy Shepard men även Graeme Souness vet att deras framtid hänger på en skör tråd och när resultaten har uteblivit, så har en storslagen värvning varit den enda möjligheten att (temporärt) blidka supportrar och sponsorer.

Bra värvning, men såväl Owen som Luque borde kommit under försäsongen. Årets säsong är redan förlorad och jag betvivlar att Newcastle når den fjärdeplats som klubben kan antas satsa på i år.
Allmänna Idrottsklubben

2005-08-30 14:58
Skulle inte Liverpool behöva Owen?
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2005-08-30 15:03
Liverpool har cisse. desseutom ryktas det om en klausul i owens kontrakt som låter honom lämna nästa år för 12 miljoner pund om han vill..

längst ner
Fundera ett tag på persiljan. Och medan du gör det står jag här borta och går igenom dina saker

2005-08-30 15:09
Gött att han inte gick till Liverpool.

2005-08-30 16:42
Tro inte allt ni läser !

2005-08-30 18:12
fantastisk varvning. vaknade upp for en timme sen och sag pa skysports.com att allt var klart.
detta ar, utan nagra tvivel, den storsta varvningen nagonsin, tillsammans med shearer for nastan tio ar sen, i newcastles historia.
saga vad man vill om souness, shephard och co. men detta ar en varvning som jag Aldrig, aldrig skulle ga igenom, och jag ar fullstandigt overvaldigad over att se owen-shearer som vart anfallspar.

michael owen ville kanske ga till liverpool helst, men vad spelar det for roll nu? han ar var nr 10 nu och kanske inser han att det ar lite roligare att spela infor 52 000 varje hemmamatch med englands basta publik :D
owen-shearer

2005-08-30 20:35
bästa publiken finns på anfield

ppfffff...

2005-08-30 21:15
troligtvis därför krånglade han till sig en klausul och komer lämna efter nästa säsong för just 12 milj till då troligtvis pool. dvs newcastle hr lånat en spelare för 4-5milj pund. tror att owen flyttade för att vara säker på att få spela så att han kunde spela VM nästa år. tror knappast att det är för att newcastle är en speciellt attraktiv klubb.
Fundera ett tag på persiljan. Och medan du gör det står jag här borta och går igenom dina saker

2005-08-30 22:14

ja, han kommer komma igång om några matcher. sen kommer castle ligga typ 4-6a. varpå han lämnar för leverpöl nästa säsong.
tror att owen kommer göra en del mål, men laget kommet inte lyckas. så han väljer o åka hem..

så kul för er att ni har ett kännt namn i klubben..om det nu bara blir för 1 säsong...

2005-08-30 23:37
folk verkar onekligen säkra på att Owen kommer gå till Pool efter den här säsongen. det finns egentligen inget, förutom Owens egen "vilja", som talar för att han kommer lira på Anfield nästa säsong.

Rafa har ju inte uttryckt nåt större intresse och han lär inte punga 12 millar för honom. skulle han gå till Man Utd som det va snack om så skulle det vara så gott som självmord...

2005-08-30 23:37
Far åt fan, jag som hade längtat efter att se Owen springa ut på Anfield i den fina röda tröjan.. Herr Benitez har vissa konstiga tankar :S
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2005-08-31 00:29
salan

För Newcastles del är det en helt logisk värvning. Mycket bra sådan också, om man ser till Owens kvalitéer: han är snabb, relativt ung, målfarlig och är fostrad i PL. Dessutom kan han komma att sälja en del tröjor och bjuda på bra spel. För han är en bra spelare, och spanjorerna gjorde ett stort misstag i att försumma honom. Han är mycket bättre än exempelvis Raul. Men som vanligt i Real så är namnen mer intressanta än bra spelare (se vad som vad som hände när Beckham kom istället för Makelele, där "okände" Gravesen nu håller uppe hela Real).

Anledningen till att jag är tveksam mot värvningen som sådan är att Owen inte har sitt hjärta i Newcastle, och antagligen spelar för att komma bort efter en säsong. Owen spelar för Owen, inte för Newcastle. Det skapar ingen kontinuitet i laget, och om han har fel inställning kommer det märkas och skapa osämja. Owen är grymt bra spelare, men hur är det med hans inställning egentligen? Den skulle jag ha varit orolig över som Newcastle.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-08-31 06:54

ar det bara jag som anar lite avundsjuka bland liverpoolare har? hehe, naval!

Evolution: det intrycket jag har av owen ar att han ar ett riktigt 'proffs' - dvs. ingen pengakat diva som kommer bakfull till traningar. jag har svart att se att hans installning kommer vara dalig, speciellt med tanke pa vilken otrolig uppbackning han kommer fa fran toon army. men, som sagt, man vet aldrig.

owen-shearer

2005-08-31 07:22
När han hör 52 000 skrika hans namn på St James så kommer han aldrig lämna Tyneside £12m eller ej.

2005-08-31 07:53
Jo, när han kommer tillbaka till Anfield och får uppleva den stämningen igen...då finns det ingen väg tillbaka.

jezper

proffs och proffs, han verkar ju bry sig allra mest om VM '06, och därav valet att gå direkt till en klubb där han vet att han får spela...
han sa ju tillochmed själv att pool var dit han helst ville....

2005-08-31 11:15
Evolution:

Alla dina inlägg jag läst i diverse forum så skriver du exakt det jag tänker. Och det är troligtvis korreketa argument.
Tror helt klart att Owen har hjärtat i liverpool.
Men tror att om han skulle få bra kemi med andra castle spelare att han kan stanna nåt år till..men han kommer kanske inte va i castle allt för länge. jag säger:

vi väntar o ser hur det går. så slipper vi allt gnäll från castle o pool fans här på whoa, och från gunners fans som mej...

Admin

2005-08-31 12:17
För att klargöra, han lär ju inte glida runt som någon jävla diva och bara lata sig. Han kommer göra sitt jobb och är en bra kortsiktig lösning för Newcastle. Men jag tror inte att han vill spela där egentligen. Han ser det som ett mellansteg där han helst vill bort så fort som möjligt. Liverpool eller utomlands. Men, han är som sagt ett proffs och kommer inte ligga och sippa drinkar vid hörnflaggan.

2005-08-31 14:33
"I have heard a little rumour that Michael has a clause in his contract which states he can leave Newcastle United in one year's time," he said.

"I can tell you now that he hasn't. Of course Michael has clauses in his contract.

"In this day and age, all top players do - Alan Shearer does. But that is not one of them.

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football ..

2005-08-31 14:46
jaså??

så den klausulen va fejk?..men då har väl ni fått han i 4 år isåfall..
men hoppas inte owen tappar tvålen nu för det stod längst ner på sidan av den länken ovan;

"Our fans will love him because he's an honest lad and a world-class goalscorer, and he will be great in the dressing room.
haha..förlåt..jag har bara dålig humor..

2005-08-31 16:43
Och Jermaine Jenas klar för Tottenhamn, från Magpies..
"Sentense presents: Moods & Moments" UTE NU! feat Prop Dylan, Kashal-Tee, Black Fist, Majistern, Reks, Supasition, Donny Goines m.fl. FREE DOWNLOAD!!

2005-08-31 18:22
Tycker en spelare som Owen borde valt en klubb med lite mera klass i æn Newcastle och det ær inte bara før jag ær United supporter jag sæger det har inget med saken att gøra, han borde valt Liverpool eller nån annan europeisk klubb. Han hør lixom bara hemma i Liverpool nær man snackar om engelska lag men det skall bli spennande att se hur han och klubben klarar sig.
Jah Bless

2005-08-31 18:43
han borde valt Liverpool eller nån annan europeisk klubb.

ja, han hade ju verkligen möjligheten att välja själv hux flux. Liverpool ville inte ha honom men det ville Newcastle punkt slut.

2005-08-31 18:48
www.svenskafans.com
Liverpool ville visst ha honom punkt slut...
Jah Bless

2005-08-31 19:02
http://www.svenskafans.com/england/newca ..

vore komiskt om newcastle försökte värva Torres :P
Min bild är... för mycket naket kanske?

2005-08-31 19:39
Arafat P19

hmm, konstigt att han signade Newcastle när han själv t o m ville spela i Liverpool. tydligen så var Pool inte tillräckligt intresserade. punkt slut.

Philly_wr87

varför skulle det vara komiskt?

2005-08-31 21:41
isons gaddar:
därför att Torres är för dyr, inte vill lämna Atletico och framförallt inte vill åka till fuckin nordengland...
Min bild är... för mycket naket kanske?

2005-09-01 03:21
isons tänder

liverpool ville inte, av förståeliga skäl, betala det dubbla priset dom sålde Owen för förra året...
Benitez hoppades på att Owen skulle säga nej till Newcastle eftersom då liverpool kanske kunde få honom för ett mindre pris då madrid tydligen ville få in lite cash för honom.

Owen ville dock ta det säkra före det osäkra och signa för newcastle, eftersom att han visste att där var han välkommen och där skulle han få speltid gånger tretusen...

så, Newcastle har alltid och kommer alltid att vara andra valet för Owen...bara att inse, han ville va säker på sin VM-plats å valde Newcastle....

2005-09-01 03:25
well well. bara tanken pa att se owen #10 i fyra ar framover i newcastle gor mig upphetsad. och att se solano pa hogerkanten igen ar battre an jag nansin hoppats pa!
owen-shearer

2005-09-01 09:53
med souness som tränare är det inte sagt att du får se dem just där.

2005-09-01 12:05
ok, nu slutar folk skriva skit om Newcastle. vi har fan precis gjort PLs bästa värvning!

2005-09-01 20:08
Tror Chelsea gjorde det smartaste dragen med Wright-Phillips samt øveraskaden Man U med den gamle Van der Sar som øvertygat æn så længe.
Jah Bless

2005-09-01 21:55
men vadå smartaste dragen, fetaste plånboken snarare...

2005-09-02 19:37
Visst såklart Chelsea har fetast plånbok men det e fortfarande jævligt smart att køpa honom før den summa pengar han e værst det sj ville jag att han skulle till Manchester United men nej så blev det visst inte men men va skall man gøra
Jah Bless

2005-09-02 23:16
jo men det är det jag menar...flera lag va ju på g att signa honom, inkl Utd har jag för mig...men när chelsea öppnar plånboken så kan inga andra lag tävla om spelaren längre....tyvärr..

2005-09-03 09:43
Jävligt dumt tycker jag, synd att inte Liverpool kunde ge lite mera för han, oj oj, han i Liverpool!

2005-09-04 16:38
Tycker fan spelare borde se lite mera till sjælvla klubben istællet før pengarn synd som fan.
Jah Bless

2005-09-04 17:31
Arafat P19

men kan du fatta att Real aldrig hade sålt honom till Pool för de pengarna som dom erbjöd? Owen kan ju inte tvinga Liverpool att punga upp 100 millar till...

2005-09-04 18:30
kanske hade dom det, om inte newcastle hade erbjudit över 15 miljoner, eftersom dom ville ha pengar för honom för att kunna köpa Ramos.

2005-09-04 18:53
Newcastle är bajs o Liverpool äger!
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!

2005-09-04 19:39
Sucker

ja, Real Madrid e verkligen det laget som behöver sälja en spelare för att köpa nån annan...

2005-09-04 20:51
cash is king tyvärr...

jag hoppas på ett transfer-tak så att ungdomsverkasmhet och smarta kontrakt gäller och inte fet plånbok alla real eller chelski. dels för att man blir avis men även för att fotboll skulle var roligare att se på om det var jämnare.

2005-09-05 02:31
om dom köper in en 3-4 dyra spelare och har 5 världsklassanfallare på deras lönelista tror jag att dom hellre gör sig av med en för 10 mille än har kvar honom och betalar en fet lön för i princip ingenting...
behöver har inte mycket med saken att göra, det är vad dom helst vill göra...

2005-09-05 13:31
Sucker

Sachi sa själv att dom inte ville släppa Owen. det var Owen själv som ville bort och Sachi "respekterade hans vilja"...

2005-09-05 18:57
om dom verkligen hade velat ha kvar honom hade dom låtit honom spela oftare, och inte köpt in nya spelare som gick före owen i första-elvan. mycket av deras snack handlade om hur pass proffesionell och glad lirare han alltid va, men samtidigt poängterade att han förmodligen inte skulle få så mycket speltid...

därför tror jag fortfarande att dom gärna släppte honom...och att dom säkerligen hade accepterat 10 mille från liverpool om inte newcastle hade hostat upp 16...