I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blåvitt-Farmen 19/9

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2005-09-19 22:53
selakovic missar ett kanonläge, det ser jag, katastrofalt. men att grisen till domare godkänner dif's 2-1 är helt SJUKT.

2005-09-19 22:58
quelme din jävla pajas vilken idiot som helst såg att det sär var offside.

2005-09-19 23:03
kooper P18 Sluta gnäll! Hade ni plockat tillräckligt med poäng under säsongen hade ni inte hamnat i detta underläge. Sen när ni får allt framdukat, vad gör ni då? Missar totalt öppet mål och vrider istället eran vrede på dommaren och tycker att Djurgårdens mål borde dömts bort. Skrattretande!

Forza Selakovic ....

2005-09-19 23:04
Men shit ta en förlust, även fast det var en viktig sådan. Skylla på dommarna var ju nåt man gjorde när man var 10 år och förlorde.
 DIF!

2005-09-19 23:14
ni är ju så sjukt retarderade, det finns inte ord. jävla apor.

2005-09-19 23:20
kooper P18 Här är ett till dig! Selakovic

2005-09-19 23:23
Alltså, för en gångs skull finns det belägg att skylla på domarn för helvete! Jag förstår att man som Djurgårdare inte vill erkänna att Göteborgs 1-0 inte var offside, och att ert 1-2 mål var offside. Det kan jag ta.. men alla andra jävla idioter borde för fan förstå! Och att det står överallt på nätet och text-tv.. "Tveksam offside bla bla"... Alltid dessa diplomatiska skriverier! Skriv som det var för helvete.. "OFFSIDE! Linjedomarn såg till att IFK förlorade guld-striden" etc etc.

HORA!
CAMPIONI!

2005-09-19 23:30
Att en otroligt usel linjedomare får avgöra allsvenskan är så jävla pinsamt. Det var en man på hela planen som uppträdde nervöst och det var denna pajas. Sen kan alla säga vad fan de vill. Hysen var rätt säker på att det var offside och tv bilderna gav honom rätt. Sen har vi en godkänd boll inne som han viftar bort. Skrämmande!
Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar

2005-09-19 23:57
Fler P23 Rizmo P20 . ORD

2005-09-19 23:57
Ja vad fan hade jag väntat mig. Trodde att om man nu var gårdare så var man hemväg från göteborg nu och inte på whoa. Men som sagt vad fan hade jag väntat mig.
Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar

2005-09-20 00:03
vafan gör ni ICA?!?

2005-09-20 03:30
Sliten och onykter men fy fan vilken underbar dag. 50miljoners kontrakt med Adidas och ett SM-Guld, kan inte bli mycket bättre.

IFKs bortdömda mål skulle självklart vara mål(tyvärr) men kan inte påstå att jag sörjer, det här är DIFs år och IFK förtjänar inte o vinna, i år blir det dubbeln.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2005-09-20 07:40
Selakovics bordömda mål var inte offside, men jag skyller inte på domare och linjedomare: det var otroligt svårt att se i realtid.
Göteborgs godkända mål kunde och skulle nog ha blivit avblåst pga Mourads hand upp på halsen på djurgårdaren.
Ingen av Djurgårdens mål var offside.
Jag hejar på IFK själv, men jag är ingen mes som skyller ifrån mig på domaren.
Vi förlorade pga
1. Ölmes idiotiska tackling.
2. Det faktum att vi inte kan göra snabba omställningar, när vi väl kommer fram till avslut så är det en hel hög försvarare inne i straffområdet.
3. Selakovics otroliga felträff
4. Mourads otaliga felträffar.
dom k�rde upp sina benh�rda kn�n mot l�ret eller skinkan: mjukdelarna. Kanske var det puberteten, f�r mycket k�thet, f�r mycket �ngest?

2005-09-20 09:13
pubertal P27
WORD!
:.:: ::..: ::.::..: ..: ::. :..:: Denna rad är skriven med blindskrift

2005-09-20 09:52
sant som pubertal säger... och för att vinna sm guldet så kan man nog nog inte få missa en sådan chans som sella hade... tacklingen var förövrigt helt galen...

Det roligaste under matchen var iallafall Djurgårdsklacken när IFK:s cheerleaders kom in hahahaha

VISA PATTARNA VISA PATTARNA haha sjukt kul....

2005-09-20 12:18
Brukar inte vara en dålig förlorare & skylle på domaren, men nu är jag tvungen!

AVGÅ!!!

4 läget = 3 mål APJÄVLAR!
IFK Göteborg
Juventus
- You ask yourself.. if it was all worth it.... -

2005-09-20 12:29
Det var INGEN jävla offside på 2-1 målet.

Jävla pack!

2005-09-20 12:32
Om man såg till publiken så kan man fundera över vilka det var som var ett pack...

2005-09-20 12:34
Overthink P24
Ibland är det rätt att gambla lite: jag tycker nog IFK gjorde rätt i det. Utvisningen gjorde laget peppat, och vi skapade ju några lägen efter det. Hade vi gjort mål då så hade vi kunnat spela med 8 backar resterande del av matchen. Men, men, nu blev det inte så.
dom k�rde upp sina benh�rda kn�n mot l�ret eller skinkan: mjukdelarna. Kanske var det puberteten, f�r mycket k�thet, f�r mycket �ngest?

2005-09-20 12:45
LordErnst - Fundera på det du, jag funderar på guld.

2005-09-20 12:58
Pubertal , synd att inte alla har samma höga nivå på sina inlägg som du.
Guldet är inte klart än, konstigare grejer har hänt så vänta lite med att ta ut allt. Även om det onekligen ser JÄVLIGT bra ut.
Drum n bass

2005-09-20 13:39
det var ju rätt roligt...djurgårdsklacken var knäpptyst när dom inte ledde. dom hejar bara när det går bra. vi som hejar på blåvitt däremot, vi hejar när det går dåligt oxå. det är fan då som laget behöver det mest!
så är det så töntigt när djurgårdare sitter och säger hur bra fans dom är på nätet (kanske inte här, men på andra forum) men när ma nfrågar så var dom inte ens på matchen, dom satt hemma framför teven istället. jojo, riktiga fans dom där. medgångsfans.

men hade vi fått ha kvar vårt andra mål hade ju mentaliteten inom laget blivit annorlunda, o vi kanske hade vunnit då. på tv syntes det bara i en skum vinkel, men var man där så såg man ju hur det egentligen var.

jaja. dagens ris till den jobbiga tjejen framför mig som rökte halva matchen. tack fr att du frågar de rutn omkring dig om det är ok att du röker på en arena där det är rökförbud. tack så mkt, jag hostade halva matchen plus att röken fick mina ögon att tåras. tack din jävla bitch, tänk lite utanför dig själv nångång. jävla egoist.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-20 13:47
Princess_S - Haha, snälla. Ni blev totalt jävla krossade på läktaren, inse det.

Princess_S har vart på alla IFK:s bortamatcher, bara så att ni vet.

2005-09-20 14:22
nille? WHAT? jag stod inte ens i klacken. men ändå. vi fick inga platser där. jag stod nedanför, o jag håller med, folk sjunger dåligt. det vet jag. det va typ jag, min pojkvän o en till som sjöng där vi stod. folk är så lata!

btw så såg jag matchen på tv efteråt... och ni hördes kanske en kvart, när ni ahde gjort mål. sen hördes bara blåvitt hela tiden. så försök inte =)

skitbra, asbra att du stödjer ditt lag på riktigt. sen att man hejar på olika lag är inte konstigt alls, men det är iaf bra att du visar laget att du bryr dig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-20 15:08
Princess_S

Jag är varken gårdare eller blåvit, men de blåblåa hördes mest på TV. Åtminseone i första halvlek. När DIF-klacken drog igång "Var är Änglarna?" kändes det väldigt, väldigt välmotiverat.
"Dekker var en notorisk mytoman som berättade en massa lögner om sin sociala bakgrund och sin utbildning."

2005-09-20 15:15
mjo. men sedan tog vi i oxå. plus att dom var knäpptysta länge dom oxå, varpå en "ni bara sjunger när ni leder"-ramsa hördes. med mera.
men det spelar ingen roll egentligen, vem so msäger mest fula saker åt andra laget. the bottomline is, jag tycker folk är för dåliga på att heja på sitt lag. om man inte ens ka nklappa händerna emellanåt kanske man ska stanna hemma istället...det är bara pinsamt...

2005-09-20 15:21
Princess_S - Du verkar ha noll koll på vad du snackar om, samt lite svårt att förstå vad som egentligen står i vissa inlägg. Inget fel med det.

2005-09-20 15:27
tror du att de 25000 som aver där dsjöng lr? nope. det är bara dom vid klacke nsom sjunger, den lilla grupp som alltid sjunger o ropar. resten sitter där helttysta som fån. det är det jag klagar på. att folk inte hjälper till o hejar på. vilket lag man än hejar på så är det viktigt att visa att man är där för att stödja sitt lag. visst om man har ont i halsen kanske man inte vill sjunga, men har svårt att tro att 20 000 fans har ont i halsen o måste vara tysta.
varför ska laget kämpa när ingen verkar uppskatta det dom gör ändå liksom? stå upp för ditt lag! visa att du bryr dig.

2005-09-20 15:28
säg vad det är jag inte förstår då? du som skrev att jag inte fattar det som skrivs i inläggen. är ju smartare att du berättar vad jag inte fattar. annars kommer jag ju aldrig fatta.

2005-09-20 15:43
100 mil? det är fan 50 mil om ni åkte från stockholm. mellan gbg-nyköping är det iaf 40 mil. o det är 10 mil från nyköping till stockholm. LITEN överdrift kanske? lr ni kanske åkte från kiruna?

vad gör öisarna i sthlm? är det match mellan dom idag lr?

2005-09-20 15:54
skrev tidningen att djurgårarna åkte 100 mil? aja. den stackars journalisten måste fått ig i geografi isf... vad hette han? nån får väl påpeka hur fel männskan har...

2005-09-20 15:56
ja jo. det är väl klart. :P det är väl snobbarna som håller på djurgårn? vet iaf snobbar som gör det :P aja ma nska inte dra alla över en kam.

2005-09-20 16:04
Jag satt på sektion L1 vid mittlinjen så jag hade lika långt avstånd till båda klackarna, mina iaktagelser:

Djurgårdarna sjöng bra i början och höll igång en sång högt och ljudligt i typ 10 minuter i första halvlek. Det mattades av rätt bra sen. I andra halvlek när de gjorde en massa mål var det inte alls särskilt bra drag. Malmö förra året gjorde betydligt bättre i från sig.

Blåvittklacken hade väl ingen höjdardag, men fick vissa bra ljudtoppar. Sjöng högre än djurgårdsklacken då och då, fast dåliga sånger och ingen vidare uthållighet.

Roligt att djurgårdarna var fler på klacksektionen än vad typ gais hade i derbyna 2000.

2005-09-20 16:06
Princess_S

Du kan inget om fotboll, du är tjej.
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!

2005-09-20 16:09
ja, jag är tjej. jag pratar o matt stödja sitt lag. jag kanske inte vet allt om alla spelare, jag kanske inte vet allt om olika laguppställningar, men jag är inte helt lost för att jag är tjej. har man bott i gbg i ett år o precis börjat gilla fotboll så är det svårt att redan kunna allt. finns nog killar som vet mindre än mig.

då ka nväl folk med vänlig ton berätta att si o så är det, såhär fungerar det o det istället? är du nån expert eller? detta var till all_ya .

2005-09-20 16:26
jo fram och tillbaka blir det 100 mil. men det är inte så att dom inte fick pausa emellan. bottomline is, folk kommer åka 100 mil till hammarbymatchen, folk åker dom där 100 milen varje helg. OOOOH VA stort! det är inte så jobbigt att sitta på arslet o sjunga med sina polare i en buss. det är mest roligt kan jag tänka mig. det är nog en större bedrift att faktistk spela fotboll på riktigt.

när skrev jag att jag tror att jag vet allt? kopiera gärna det inägget och klistra in så att jag fr se. jag hänger i dessa trådar för att lära mig nåt nytt, inte för att bli trampad på för att jag är tjej lr för att jag hejar på blåvitt o inte på stockholmslagen.

hoppas bara att dom skriver att vi som ska till hammarby med tåget är lika duktiga som åker 100 mil annars visar det ju bara hur vinklad tidningen är.

2005-09-20 16:31
Princess_S
Din jävla människa, försvinn från den här tråden... Försvinn från whoa.. Vad fan vet du om fotboll? Vad fan vet du om klacken? Första matchen du var på eller? Försvinn för gott. Ingen tycker om dig din wrestlingälskande tönt...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2005-09-20 16:34
kontrast: nej, jag har gått på rätt många matcher. många hemmamatcher och en bortamatch (den o borås för inte så länge sedan).

jaha, så när man vet LITE om nåt så ska man INTE försöka lära sig mer? tack då vet jag.

jag håller iaf god ton härinne, jag hoppar inte på folk som du gör kontrast... förlåt, du är ju gud, du är bäst o alla älskar dig. lr? inte jag iaf, känner inte dig.

2005-09-20 16:35
För övrigt:
Fortf. lite småbakis... Segt som fan på bussresan hem inatt.
Blåmärken lite överallt och allmänt ont. Men fortfarande överlycklig :)

Alkohol, slutkörda röster, bra stämning, "hat i bussen", rom+öl... osv...

Och:
SM-GULD!

2005-09-20 16:36
jag sa aldrig att det inte var imponerande. jag sa bara att ja ghoppas att vi och andra lags fans får lika mkt props om vi är lika många som åker. så fort det är sthlm så ska alla jämt vara så larviga o tycka att dom är bättre än andra.

2005-09-20 16:36
Princess_S
Men la di da...
Borås? Det är som att åka till Södertälje för oss vafan, skärp dig.

Jo lär dig, men kommentera inte.. Ingen bryr sig om dina värdelösa åsikter.

Nej va duktig du är. Jättesnäll.
Du känner inte mig nej? So? Jag har väl all rätt att "hoppa på" dig ändå?

Det är fotboll, inte wrestling...

2005-09-20 16:42
ja, har ja gsagt nåt om wrstling här eller? jag vet tamejfan att fotboll är på riktigt, jag vet inte vad det är du försöker säga? att man endast kan ha ett intresse lr?
ja jag har nyss fått jobb, så jag har inte haft råd att åka på tidigare bortamatcher, men jag har redan betalat resan till hammarby.

ingen bryr sig? uppenbarligen gör folk det, annars skulle dom inte skriva.

jag trodde påhopp var förbjudet här på whoa? speciellt när man hoppar på någon man inte känner ett dugg och kallar den för diverse saker. väx upp och för en vanlig diskution om fotboll härinne istället för att bete dig som en mobbare i mellanstadiet. detta är en tråd om fotboll, inte en tråd där man ska försöka knäcka folk som precis börjat gilla fotboll.

2005-09-20 16:42
För övrigt är en MYCKET stor del av Djurgårdens fans lantisar, som inte har 100 mil tur och retur att åka.

2005-09-20 16:44
det är ju bra, att folk till o med utanför stan åker till stan för o ta tåget och åka långt. sånt är beundransvärt.

2005-09-20 16:48
Princess_S
Nej du kan ha jättemånga intressen..
Men uttala dig inte om nåt du inte vet nåt om, snacka om Wrestling istället.

Okej, och du sjunger och är aktiv i klacken förstår jag?
IFK-klacken var ju skitdåliga för övrigt...

Påhopp är väl inte direkt förbjudet, det gäller att välja sina ord rätt bara.. Jag sa inget kränkande eller något som bröt mot några regler. Jag sa bara vad jag tyckte.

Jag "hoppar på" dig för att: 1. du är en värdelös människa och 2. du borde kanske inte uttala dig så mycket om saker du inte vet nåt om?

"Lär dig" först.. eller kolla på mer än en match innan du kommenterar.

Jag är ingen jävla Gud eller nåt, har kollat på fotboll hela livet men anser mig inte vara någon expert på nåt sätt... Blir dock sur när du som inte brytt dig om fotboll innan(?) nu ska uttala dig (negativt) om andra klacken osv. Please.

2005-09-20 16:49
jag säger som oskyldig...

2005-09-20 16:58
blargh
Skönt med någon som är ärlig.

Vet inte om vi överröstade här, svårt att avgöra på nya ullevi, speciellt när man står i klacken. Men det kändes bra.

2005-09-20 16:59
"här"? Jag menade förmodligen "er" tror jag :)

2005-09-20 16:59
1: ja , klacken var dålig, det skrev jag. jag klagade på min egen klack för att folk sjöng för dåligt.

2: vi är inte så dåliga, vi ligger 2:a, ni ligger etta. förmodligen kommer ni vinna för ni varit det bästa laget. grattis till det.

3: värdelös människa+ du vet ju inget om mig förutom att jag ser på fotboll, wrestling, och hänger på whoa? du vet inget om hur jag är utanför whoa. du har aldrig träffat mig lr pratat i telefonen med mig.

4: hur ska jag lära mig när ingen vill berätta nåt? jag lär mig inte direkt något om fotboll av att få höra att jag är värdelös.

5: jag skrev mer negativa saker om blåvittklacken än om djurgårdens fans. för jag tyckte att vår klack inte gjorde tillräckligt bra ifrån sig. emellanåt var vi för tysta, och emellanåt var djurgårdsklacken rätt tysta.
om man ser på matchen så hör man faktiskt att det ibland är rätt tyst i båda hejaklackarna. och eftersom hela stan har tjatat om hur viktigt den här matchen var, match mellan storlagen osv, så tyckte jag det var dåligt att alla inte gjorde sitt yttersta.
är det något fel att tycka det? man får heja på olika lag, man behöver inte hata alla som inte bor granne med en själv, och ja, självklart inser jag att blåvittfansen inte direkt var superbra på att sjunga igår. emellanåt hördes ni mer, klart man blir sur då. när folk bara står och glor.

6: när jag skriver om wrestling så kommer ju du till trådarna och säger hur värdelöst det är väl? nästan helt säker på att jag sett dig skriva nåt negativt om wrestling i en av trådarna jag brukar hålla till i. då spelar det ju ingen roll vart jag skriver, eftersom du ändå är där för att tracka mitt intresse för något. svårt att tro att jag hade dig på msn för 3-4 år sedan då du hade nån radiokanalgrej i winamp lr nåt du brukade spela musik i... helt ofattbart. vad har hänt? du var iaf trevlig då, annars hade jag aldrig haft dig på msn. och ja, jag är säker på att det är rätt kontrast-kille jag pratar om. såvida du inte tagit över någons whoa-användare.

7: försök gärna att tala till mig med vänligare ton i fortsättningen, det är inte kul att bli kallad för massa fula saker. och du är ju äldre än 14, du KAN nog diskutera snällt om du försöker.

2005-09-20 17:02
för övrigt så har jag själv sagt flera gånger att vår klack var dålig, men så fort nån annan skriver det så får han props? jäkkligt skumt alltså.