I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Henke Larsson bäst genom tiderna

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

Rappare

2005-11-15 19:43

Henke Larsson bäst genom tiderna

jaha, då har man fått det bekräftat, henke är bäst genom tiderna i Sverige och det finns inget någon kan säga eller göra för att förändra det, yes, livet leker!

2005-11-15 19:47
Eh? För att en gala utser nåt betyder det ju ingenting.

2005-11-15 19:49
Kom ihåg, det är Aftonbladets pris. Säger inte det allt?
dingrinn.blogspot.com

2005-11-15 19:50
haha varför leker livet om henke blir utsedd till bästa svensk genom tiderna? det stämmer ju dessutom inte...
Visca el Barça!

2005-11-15 20:05
108000 fjortisar kan inte ha fel!
Rappare

2005-11-15 20:08
haha ojojoj, är ni upprörda? henke är bäst and you know it!
Rappare

2005-11-15 20:19
nope, jag ringde inte men det finns inte en sån målskytt i sveriges historia. men då tycker ni inte att zlatan skulle ha guldbollen? lägg ner nu, fakta är fakta, henke är en otroligt stor spelare och sverigen bästa, ja just det, genom tiderna!
Rappare

2005-11-15 20:34
det är ju ni som gör bort er som blir upprörda över att henke är bäst, det är ju folket som utsåg honom. ni borde bli upprörda över alla andra priser, där bland annat zlatan fick aftonbladets pris. de gamla lirarna tror jag inte hade klarat sej särskilt bra om de fått spela nu med samma förutsättningar, kom ihåg att då var det knegare som lirade, detta mina damer och herrar, är nutidens fotboll, ett av de mest välbetalda yrken!

2005-11-15 22:45
trist om folket utser en vinnare men programledarna ändå norpar priset, bojkotta!
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö

2005-11-15 22:49
Phluphphelicious P19

trodde du skulle rösta på Allbäck!,

det hade fan vart nice med han som Sveriges bästa spelare genom tiderna
AND I'M OUT

2005-11-15 22:53
humpty
men sådär kan man ju inte resonera. Rekord slås hela tiden, prestationer höjs allt efter att åren går.
Det vore ju ungefär som att säga att dom som vann VM OS å allt va det heter i friidrott för flera år sen egentligen borde fråntas deras medaljer eftersom dom inte skulle ha nån chans mot dagens friidrottare....doesn't make any sense.
Man jämför ju den dagens prestationer med den dagens förutsättningar och motstånd.

Själv vet jag egentligen inte vart jag står. Jag är jävligt mycket pro Henke, men han är ju helt klart inte Sveriges bästa genom tiderna. Däremot så uppnådde han, som jag sa i en annan tråd, en status i Celtic som ingen annan enskild svensk spelare har uppnått, och knappast kommer uppnå på väldigt länge (nej jag tror inte Zlatan kommer bli hedersdoktorand på något universitet i Turin).
men samtidigt är det ju Celtic, inte Milan eller nån annan av europas storklubbar. Trots att pressen från fansen säkert är minst lika hård på sig att lyckas, är väl knappast motståndet lika tufft.

så, jag står fortfarande vid att det var ett helt meningslöst pris som en jury borde fått avgöra och inte svenska folkets sms-generation som skulle röstat på zlatan om han fanns, även fast han inte ens hade fått en guldboll, bara för att han är aktuell.

2005-11-15 23:09
inne på Suckers linje här. 95% av dom som röstade vet ju inte ens vilka dom andra spelarna är..
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!!
"Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors

2005-11-16 08:16
Óm jag varit Henke hade jag skämts, han vet själv att han inte är i närheten av gamla storheter.

henke e nog medveten om att han ej e bäst ja, men som jag ser det e de bara nordahl o möjligtvis gren som va större. ralf da? fan heller, brolin? nja, klubbmässigt e henke mycket större, patrik anderson? svårt att säga men mittbackar har alltid en nackdel. Torbjörn? absolut inte, zlatan e till o me större än honom. kindvall? svårt att säga, han e nog lika stor som henke.

så allt som allt, nordahl e störst, gren näst störst, de andra hamnar på en gemensam tredje plats, förutom torbjörn, han e sist. aa juste real spelaren, han hamnar oxå på tredje plats.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2005-11-16 09:22
fan vad ni är patetiska!
nån sa att det var aftonbladets pris, ja och? och dom vet ingenting?! antagligen mer än alla idioter här på whoa iaf.
det blir ändå inte rättvist hur man än gör, om tittarna röstar, tränare eller bara såna som är allmänt insatta i fotbollen röstar/väljer. Det blir aldrig 100 % rättvist. Men hursomhelst så förtjänade Henrik Larsson priset, tycker jag.

No doubt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-16 09:32
Sluta böla henke är bäst och kommer altid att vara......

2005-11-16 14:16
bara en man som gör 2 mål och 2 assist mot det stolta gimnastic tarragona kan vara den sanne bäste genom tiderna

2005-11-16 18:06
mm, jag har hört talas om kurre som gjorde de sjuka tyskland målet. jag snackade bara om alternativen som fanns, men visst, du har ju rätt.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2005-11-17 23:26
alltså... gunnar nordahl vann ju typ skytteligan i italienska (eller var det spanska?) ligan 5 år i rad eller nåt, varav ett år han gjorde 35, mest som NÅGONSIN gjorts på ett år i den ligan.

henke får inte ens plats i startelvan! han är bra, men fan inte bäst genom tiderna.
du är kär i mig.

2005-11-18 03:05
de gamla lirarna tror jag inte hade klarat sej särskilt bra om de fått spela nu med samma förutsättningar

Man kan ju inte jämföra Celtic nu och Milan då.
Men Henke skulle inte vunnit. Om Henke hade gjort 35 mål på en säsong i Barca nu så hade man kunnat ge honom priset. Så svårt som det hade varit för Henke var det för Nordahl att göra 35 mål i dåtidens Milan.
..
Admin

2005-11-18 03:31
de gamla lirarna tror jag inte hade klarat sej särskilt bra om de fått spela nu med samma förutsättningar

Hur hade dagens divor klarat sig med dåtidens förutsättningar? Man bedömer helt enkelt efter vem som var bäst under sin tid. Hur utstående folk var.

Ingen större överraskning att Henke skulle vinna ändå. Han är grym, och de flesta fanns väl inte ens när GreNoLi eller Kurre Hamrin sparkade boll nere i Italien till exempel.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-11-18 10:11
kan nån säga mig vem Li e? gre e ju gren, no e nordahl men vem e Li? nacka skoglund eller? men hur kan de stämma?

2005-11-18 10:27
Dejan Pavlovic är lugnt bäst!
Jag är pök

2005-11-18 11:40
kenneth andersson?

2005-11-18 12:53
aa juste!
Rappare

2005-11-18 16:05
henke fick det och gnäll inte om att det är för att sms-generationen röstade, det är ju för fan ni! tro inte att ni är nått, tro inte att ni kan för ni har ju uppenbarligen fel, henke blev bäst och det står kvar, akta er för att snacka sån skit. henke bäst i sverige genom tiderna, ooooh jaaaaa

2005-11-18 16:31
Du kan inget.

Hela sverige har fel och vi har rätt. Det borde du ha lärt dig vid de här laget
..

2005-11-18 18:10
-Zakramento- P20

Om du nu klagar så borde du kanske röstat istället?
eller röstat mer eller inte röstat alls utan bara kört upp en penna i röven vafan vet jag?

i alla fall sluta gnälla...

Rappare

2005-11-19 18:16
saken är att ni här på whoa suger räka, ni kan ju inget

2005-11-19 18:51
hahaha allbäck

2005-11-19 19:00
jag gjorde de jag kunde o la en röst på nordahl, han e störst punkt slut, inget mening me debatt, 1+1=2 så simpelt e de att fatta att nordahl e störst.

2005-11-19 22:27
E det här var ju bara de som fått Guldbollen man kunde rösta på plus tt Henke vann för att han e populärast just nu! Om man tar fram lite experter som får rösta så skulle det kunne bli en värdig vinnare. Jag tycker inte på något sätt illa erl så om Henke och han e en grym lirare men fan heller Sveriges bästa genom tiderna. Koll tillexempel på Gunnar Nordahl, han har vunnit skytteligan 5 gånger i Serie A och har fortfarande mål rekord där, jag menar SERIE A. Så jag blir lite besviken på svenska folket här.
As Bob said once "Yuh cyant kill God"

2005-11-19 22:30
Jag tycker också det e patetiskt att inte Liedholm fick nån Guldboll!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!< br> Om ni vill mig nått skriv i min gästbok orkar inte se den här skit tråden igen.

2005-11-20 00:22
din jävla clown.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Rappare

2005-11-20 10:52
HENKE BÄST I SVERIGE GENOM TIDERNA, plus att många experter sa att det var rätt som vann, antagligen bör ju alla nomonerade förtjäna den lika mycket men henke var stråna vassare

2005-11-20 16:27
Hahaha..henke är inte bäst din lille bög. Haha..vadå exeperter sa det? Ja det måste ju avgöra saken!

Kan du motivera varför du tycker han är bäst? Inte fått ngt svar på det din homosex.
Jag är pök

2005-11-20 16:49
Gunnar Nordahl!! hur svårt e det?

2005-11-20 17:11
Humptyhump skärp dig nu för fan. Henke vann för att han är den populärste spelaren som spelar just nu!
Rappare

2005-11-20 19:46
okej tegus ditt lilla fitthål, jag ska berätta för dej.

henke är otroligt stor i den stora världen förstår du, ensam svenk om att vara hedersdoktor, tänkte säga lite mer men kom fram till att det inte behövs, tihi!

2005-11-20 21:53
ok era små grisar innerst inne vet alla att henke e bättre en dom gamla gubbarna ni pratar om Nordahl hit o nordahl dit men va fan släpp det liksom det var för 50 år sedan han lirade, inget ont om nordahl han va säkert bra å såå.... men snälla jämför dagens fotboll med hur det såg ut för 50 år sedan det finns ju inte liksom det e helt olika divisioner..... ni som tycker nordahl e sveriges bästa genom tiderna får tycka det då men ni lurar bara er själva....lite kul att ni tycker det faktist för det bevisar inte att ni gillar Nordahl, för vem har sett han spela en hel match? det bevisar bara att ni inte gillar henke....

hade edström gått o vunnit hade ni säkert sagt aa men det e rättvist , ni e såna fisar så man spyr asså

det var folket som röstade och majoriteten har oftast rätt så släpp det nu bara

2005-11-20 22:05
mamo din skitsnackare, hade edström vunnit hade det vart skandal!!! zlatan e större än honom, o de e henke oxå.

ja, för femtio år sen va dem bästa spelarna ungefär lika bra som supperettan spelare, men och?? betyder det att de va lättare att göra de nordahl gjorde då än idag? iså fall, borde inte nordahls ersättare i milan bräcka gunnars mål rekord? eller åtminstonde komma nära den? eller borde de inte finnas flera landslagspelare på den tiden som har samma landslagsprotokoll, 30landskamper 45 mål, vem har sån statistik bortsett från gunnar o pele? ytterst ytterst få, klart han e större än henke. MEN, bortsett från gunnar, så e henke den störste tillsammans me gren och zlatan.

2005-11-20 22:13
Svekfull

Ett elakt skämt. Satt inte en viss Henke Larsson fastgrodd på bänken 1994 när Brolin visade en hel värld vad lite äppelkinder och stockben kan åstakomma. Brolin i högform var klasser bättre än Henke någonsin kommer bli/har varit...tror fan att Robert Prytz i Young Boys var bättre.

Öh?? henke var väll kanske bara i sisådär 20 års åldern fick spela VM, först fixade han ett viktigt mål mot kamerun när han sköt i ribban o dhalin nätate ... sedan gjorde han en superb match i bronsmatchen där han nätade.... ok ska vi ta o jämföra Hnke o brolin javisst dint tönt det kan vi göra...

Brolin en fantastisk spelare under en sisådär 5 års period han var bra i svenska landslaget inget snack , han var en spelare i startelvan i parma absolut ingen av lagets största stjärnor om ni tror det... han såldes till leeds 1995 och han blev några år senare framröstatad till premier leauges sämsta nyförvärv genom tiderna,, han gick till crystal palace i div ett i england kommer ni ihåg tillsamans med lombardo och han floppade stort gjorde ingeting rätt o blev hånad av hemmafansen .....

Henrik larssons karriär talar för sig själv vilken svensk har vunnit guldskon i europa förut? henrik larsson har skadat sig allvarligt 2 gånger i karriären o kommit tillbaka som ett proffs vad gjorde brolin efter han skadat sig? han dega sönder sig och kom aldrig tillbaka

håller med alla som tycker henke e världens tråkigaste människa herregud ja vet han e skit trött o tråkig i varje intervju men man för se till vad han kan på fotbolls planen o döma han efter det...

2005-11-20 22:37
froibaad P18

jag va ju sjukligt seriös i mitt inlägg..
..

2005-11-20 23:29
humptyhump är ju dum i huvudet

han "visste" att ronaldinho-filmen ABSOLUT INTE VAR FEJK!
du är kär i mig.
Admin

2005-11-21 01:57
-Mamo-

Brolin en fantastisk spelare under en sisådär 5 års period han var bra i svenska landslaget inget snack , han var en spelare i startelvan i parma absolut ingen av lagets största stjärnor om ni tror det... han såldes till leeds 1995 och han blev några år senare framröstatad till premier leauges sämsta nyförvärv genom tiderna,, han gick till crystal palace i div ett i england kommer ni ihåg tillsamans med lombardo och han floppade stort gjorde ingeting rätt o blev hånad av hemmafansen .....

- Brolin var i absoluta världsklass. Att han blev uttagen i Världslaget 1994 som mittfältare bevisar det. Och han var stor i Parma, en av de bästa i laget genom tiderna. Brolin är endast två år äldre än Larsson, och slog igenom stort redan i Italien 1990, när han var 20 år. Att han blev framröstad i humoromröstning som sämsta nyförvärv genom tiderna berodde på skadan som senare fick honom att lägga av. Han begick nog ett misstag att ge sig till England, då spelet inte gynnade honom där. Likaså att Leeds han inte fick spela där han trivdes som bäst i Leeds. Han fick snurra runt lite och hade någon jävlig position. Det var dessutom skitstora rubriker i tidningarna om hur tränaren inte gillade Brolin. De bytte tränare också, men då var det försent. Det var Leeds' fel tillsammans med den olyckliga skadan att Brolin gick ner sig där. Han kunde ha räddat sig i Fiorentina, men skruvarna i foten satte stopp för det. Fiorentinas läkare tyckte inte att hans fot var bra.

VM 94 var ett fantastiskt lag. Brolin glänsde och var stekhet. Så jävla synd att han la av vid 27 års ålder. Och redan då hade han åstadkommit bra mycket mer än de flesta andra fotbollsspelare.

Inget ont om Henke, jag gillar honom som fan. Men Brolin är nummret större. Brolin var en större spelare internationellt än Henke är. Kommer Henke med i Världslaget och gör 8 mål samtidigt som han är med i majoriteten av lagets övriga mål, då är det Brolinklass. Brolin är nog den största svenska fotbollstalangen jag någonsin sett spela. Zlatan har överlägset bättre teknik, men Brolin var ett större spelgeni med grymma passningar, fart, blick och avsaknad av rädsla.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-11-21 19:23
evolution, som spelare va nog brolin kanske den mest spännande vi sett i landslagsdressen (tillsammans me zlatan), han påminner som fan om aimar enligt mig. Men, han e inte större än henke, de hadlar inte bara om hur bra man e, utan även i hur lång tid o va man uträttar under den tiden, där e henke något vassare anser jag. dessutom anser jag att när henke e som bäst, (vilket va ett par år sen senast), då påminner han väldigt mycket om raul, som är en av världens klokaste. så nej, brolin kanske e lika stor som henke, men inte större.

Nordahl störst.