I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kampsportsförbud........

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2005-12-01 20:23

kampsportsförbud........

Den 17 oktober 2005 presenterades ett lagförslag om att reglera kampsporter. Lagförslaget (Ds 2005:46) innebär ett förbud mot kampsportsmatcher som anses vara ”lika farliga” för deltagarna som professionell boxning.

Lagförslaget har ingen saklig grund och är inte baserat på fakta utan förefaller istället grunda sig på åsikter och allmänt ogillande. Belägg för att kampsporter skulle vara lika farliga för deltagarna som professionell boxning saknas helt.

Nu har du chansen att vara med och påverka, skriv på protestlistan på kampsportsfakta.se!

http://www.kampsportsfakta.se/default.as p?pe1=348&pe2=349

I aint saying im number one oops sorry i lied...im number one,two,three,four and five

2005-12-01 20:35
ta den här och tryck på protesterafliken

http://www.kampsportsfakta.se/default.as p?pe1=236&pe2=298
I aint saying im number one oops sorry i lied...im number one,two,three,four and five

2005-12-01 20:36

2005-12-01 20:36
www.kampsportsfakta.se

Ja jag såg argumentationen med Bosse ringholm.. han hade ju faktiskt inget vettigt alls att säga om saken.. han argumenterade runt i cirklar..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-01 20:56
Har Bossan någonsin haft några bra argument? för NÅGOT?

vilken jävla idiot.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2005-12-01 21:10
e det nån som har skrivit under eller btw..

2005-12-01 21:11
jao
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-02 04:09
S K R I V U N D E R ! ! !
strength

2005-12-02 15:59
Tycker det är konstigt att inte någon skrivit under med Bosse Ringholms namn än.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2005-12-03 00:48
spread the word
Jag är en tviiiiivelaktig figur

2005-12-03 05:46
återigen, denna tråd ska va on top.
skriv under alla!
strength

2005-12-03 06:14
Ni tror inte lagstiftningen har att göra med att det finns en massa 14:isar som lär sig göra hoppsparkar och använder det för att slåss på stan? Om folk som tränar kampsport lär sig lite om filosofin bakom och inte våldet så skulle lagen nog inte varit aktuell.
Sen får man väl också fundera på vart det sportsliga ligger i att sparka folk i huvudet.
//Dj Ju@nO

2005-12-03 10:49
dj_juano P25:det e samma 14åringar som när dom blir 18 tar knark när dom går på klubbar som spelar trance och techno..och när dom blir 20 börjar dom göra intjack för att kunna köpa tjack sen vid 23 börjar dom prostituera sig.Ojojoj Dom kanske borde lagstifta mot electronisk musik.....Bosse Ringholm har tom bättre argument än ditt ,förresten har jag ALDRIG i hela mitt liv sett en hoppspark utövas på stan däremot har jag sett folk få glassflaskor i huvet,dom borde ha mjuka PET flaskor på krogen kanske. Ska du hålla med lagstiftningen kan du väl säga nåt mer riktigt.

2005-12-03 10:54
dj_juano P25
att folk lär sig sparka.. det kan dom ju göra i en massa sporter.. tex i amatörboxning så lär man sig slåss.. Unga idioter kan lära sig slåss överallt.. Sen så kan ungdommar annars bara köpa sig en kniv så behöver dom inte lära sig att slåss..
Men om du ärligt tror att det är så lätt att bara sparka någon i huvudet för att vinna så är det ungefär som att tro att det bara är att sparka på en fotboll så blir man fotbollsproffs..
Sätt dig in i sporten så kommer du se vad som är det sportsliga.

2005-12-03 14:41
dj_juano, fjortisar som gör hoppsparkar på stan har nog snarare lärt sig det från tv än i dojon.
De flesta som börjar träna kampsport tappar viljan att slåss på stan när självförtroendet ökar. Istället borde man uppmuntra trassliga pojkar och flickor att börja träna, så att de får utlopp någonstans och inte behöver känna sig så osäkra.
Det är sjukt att människor som inte vet något om kampsport skall besluta om det. Kampsport förhindrar våld, inte tvärtom.

2005-12-03 14:51
dj_juano

Vilken planet bor du på?

2005-12-03 16:06
dj_juano P25
Fuck off

2005-12-03 18:53
Ni som tycker till hoppas ni skriver på seriöst oxå....fan tänk om det inte blir nå k-1 igen

2005-12-04 05:55
Hahaha!!! Vilken försvarsaggresivitet till bemötande när jag kommer med en frågeställning.
Kanske var jag lite luddig. Jag försökte bara komma med ett, vad jag tror är, argument för att införa lagen. (inte mitt argument, för att förtydliga mer)

Lagförslaget har ingen saklig grund och är inte baserat på fakta utan förefaller istället grunda sig på åsikter och allmänt ogillande.
-Ja, precis vad jag försökte säga så jag förtydligar mig mer: Om folk (tex. 14:isar) använder sig av kampsportsliknande tekniker (som de kanske sett på tv)när de slåss på stan, så visst fan är det vad som politiker, polis mm. ser. Inte att det finns massor av trevliga människor som tränar kampsport av filosofiska, historiska eller hälsoskäl.
Det var de osakliga skäl jag tänkte på.
Så mao. det jag tror ligger till grund för lagförslaget är vad som sker utanför ringen. Tyvärr fanns det ingen länk till lagförslaget eller anledningen till lagförslaget så jag ber om ursäkt om jag missuppfattat något.

Sen håller jag fast vid att det är min egen åsikt att det är osportsligt att sparka folk i huvudet.

Kanske skall tillägga att jag är personligen intresserad av kampsport och tittar gärna på lite mer extrema former (fight club på eurosport tex.) Och har även jag skrivit under listan.

DaytaPayta Vart kom flaskorna in i bilden? Nä jag förstår din poäng hoppas du nu förstår min. Jag har inte skrivit något om att jag höll med lagen.
Lynguistic Ja.
offtopic Tack för ett bra inlägg och bemötande.
GAIA Samma som dig hoppas jag :P
wil Kan tänka mig att du är en av 14:isarna som är orsaken till lagförslaget. Kom med något konstruktivt eller sluta slösa utrymme i forumet.
//Dj Ju@nO

2005-12-04 06:08
Här kom lagförslaget.
Och jag får erkänna att min teori/fördom(?) om att arga 14:isar skulle vara orsaken var felaktig.

http://www.regeringen.se/content/1/c6/05 /17/22/30659df2.pdf
//Dj Ju@nO

2005-12-04 06:08
//Dj Ju@nO

2005-12-04 11:03
K-1, Vale Tudo och liknande kampsportsvarianter har få
beröringspunkter med de etablerade kampsporterna inom den
svenska idrottsrörelsen. Dessa extrema kampsporter är inte
inriktade på motion och välbefinnande utan domineras tvärtom
av beteenden som inte stämmer överens med de ideal som
kännetecknar svensk idrott.

Det är ju ganska klart att dom personerna som försöker få igenom förslaget är väldigt fördomsfulla..

2005-12-05 19:26
skriv under!
strength

2005-12-06 19:22
själv boxas jag och jag håller med om att Bosse (mosse) är en riktig idiot. Den enda nackdelen jag kan se är att man förlorar hjärnceller och att ibland, i enstaka fall, ser man små ungar som nyss har lärt sig att slå en upercut, hoppa på en stackars liten mupp.
Knowledge, where the people at?
Liverpool FC---AIK

2005-12-07 17:07
Ja nu hittade jag dem här namnen på sidan 6:
Göran Persson 54 Ststsminiaster/boxningsfanatiker Stockholm
Bosse Ringholm 62 Idrottminister Stockholm

2005-12-08 18:20
Här är en grymt bra remiss av K-1 Scandinavia.
Man får hoppas att tanterna å gubbarna som beslutar gör skäl för sina löner och läser:

www.innuendo.se

2005-12-11 21:48
"K-1, Vale Tudo och liknande kampsportsvarianter har få
beröringspunkter med de etablerade kampsporterna inom den
svenska idrottsrörelsen."

Bosse Ringholm som kallade K-1 "Den mest aggresiva kampsporten som finns" eller vad fan han yrade om...

2005-12-12 10:10
LittleJohnny Han sa i rallarsving att det var "den farligaste kampsporten som finns " och sen så visar ju ditt citat från den argumenterande delen av lagförslaget hur illa det är med kunskapen om kampsport också.