VM-grupperna, seedningen klar...
Vilka vill ni ha i Sverige grupp? Grupp 1: Tyskland (arrangör), Brasilien (mästare), Italien, Frankrike, Argentina, Spanien, Mexiko, England. Grupp 2: Australien, Angola, Ghana, Elfenbenskusten, Togo, Tunisien, Ecuador, Paraguay. Grupp 3: Kroatien, Tjeckien, Holland, Poland, Portugal, Sverige, Schweiz, Ukraina. Grupp 4: Iran, Japan, Saudiarabien, Sydkorea, Costa Rica, Trinidad-Tobago, USA. Serbien-Montenegro placeras separat. Personligen skulle jag vilja se den har gruppen... Brasilien Elfenbenskusten Sverige Japan relativt svar grupp, men skulle sakerligen bjuda pa bra matcher..
Vad vill du att det ska stå här? Ring: 0730 - 39347037204752752
Vill ha Italien Tunisien Tjeckien/Sverige Sydkorea
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Vill ha Mexiko Togo Trinidad&Tobago
^^ 4 lag i varje grupp eller
England Angola Sverige Costa-Rica Skulle bli skönt, minst en poäng säkrad mot England, sen vinst mot Angola och revansch mot Costa Rica
Visca el Barça!
blastboy Jag tog förgivet att Sverige skulle vara med eftersom frågan som trådskaparen ville he svar på var : Vilka vill ni ha i Sverige grupp?
jaha okej :S orkade inte ens läsa vad han skrev :D
Lättaste gruppen för Sverige måste väl ändå vara: England Togo Sverige Trinidad/Tobago
"I Hate CD´s, CD records are fake" - Promoe "Rappar helt utan budskap och tänker fortsätta med det" - Motorisk Afasi
Franco Tror att seedningsgrupperna grundar sig både på FIFA-ranking, tidigare placering i VM-slutspelen och geografi.. Meningen med detta är ju att fyra lag från Europa inte ska kunna komma i samma grupp.. Grupp 3 (Sveriges) verkar ju i praktiken vara den andra seedningsgruppen och grupp 2 den tredje. om man skulle utgå ifrån klassen på lagen.. Håller med dig om att Italiens tilltänkta grupp ser helt ok ut, kanske Trindid/Tobago istället för Iran..
"I Hate CD´s, CD records are fake" - Promoe "Rappar helt utan budskap och tänker fortsätta med det" - Motorisk Afasi
Förstår fan inte hur England kan seedas i grupp ett när det finns lag som Holland och Tjeckien i grupp tre...
Kuken mina damer är ingen leksak, det är en smaksak "You´ll never walk alone" Liverpool FC
NÄ, fattar inte heller hur England hamnade i den gruppen.
England har ju världens två bästa mittfältare, Lampard och Gerrard. De kommer att vinna VM-guld. Ingen har sån klass på sina forwards som England. Såklart de ska seedas i grupp ett!
England är väl helt enkelt bättre enligt rankingen, oavsett vad folk tycker. Sak samma. Hoppas på: Brasilien (Vill möta svårast möjliga motstånd, och brassarna är nog dessutom roligast att möta). Paraguay (Verkar vara bäst i den gruppen, som jag har dålig koll på och inget av lagen skrämmer egentligen). Sydkorea (Var bra förra VM på hemmaplan. Rankar dem bäst i den gruppen. Med USA som tvåa). Men enklast vore väl nåt i den här stilen (fast i ett VM finns det inga enkla grupper egentligen): Mexiko Australien Trinidad-Tobago. Eller kanske man skulle få lite revansch mot Costa Rica? :)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
men ärthjärnor det är bara grupp1 som är seedade pga skill.. resten är uppdelat i regioner för att det inte ska krocka.. fan hur svårt kan det va att räkna ut.. Drömgrupp: Brasilien, Paraguay, Sverige & Serbien. Sverige hade nog inte tagit en enda poäng är jag rädd :\ Drömgruppen måste vara England, Sverige, Togo, Trinidad&Tobago. England är ett lag vi får minst 1 poäng av. Togo har jag aldrig hört talas om, ett lag Sverige slår 9/10. Trinidad har jag verkligen inte hört talas om, men Dwight Yorke sägs vara deras stora stjärna och han hade aldrig platsat i Sveriges VM trupp så jag utgår ifrån att Sverige är flera klasser bättre och normalt slår dom i 9 fall utav 10. Jag gissar dock att det blir den här gruppen. Tyskland, Ghana, Sverige, USA. Tråkig, medioker, svår och riktigt jävla jobbig grupp... Alltså en nagelbitare fram till sommarn 2006.
Såg du Trinidads playoffmatcher? Jag såg den andra, och Allsvenskan har bättre spel än det jag såg. Att Trinidad är med är kul, men de är nog VM:s sämsta lag på pappret. England skulle nog vara bra att möta. Inte för att de är sämst i den seedningsgruppen, utan för att Sverige har en bra historia. Men VM är en öppen historia och jag tror Sverige kan slå alla lag. Det är ganska kort mellan lagen idag. Endast Brasilien har ett lite större övertag än andra.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
haha tänkte likadant som guano när ja såg seedningen...mexico, togo och trinidad lär va lättast. mardrömsgruppen vore väl brasilien, paraguay, sverige och sydkorea...men det får väl inte va två sydamerikanska lag i en grupp? tror australien är bästa laget i den seedningsgruppen om man inte räknar med paraguay och ecuador isf roligast vore dock att möta: brasilien, costa rica och elfenbenskusten... tror elfenbenskusten kan bli nya senegal faktiskt
im not sayin im number one...oh im sorry i lied! im number 1,2,3,4 and 5!
Togo är fan grymma, kolla in Adebayor for example
helst brassarna! Tänker er Ronaldinho mot Östlund. Vilken SHOW!
när är själva lottningen? läs frågan igen och verkligen försök förstå innebörden av den
im not sayin im number one...oh im sorry i lied! im number 1,2,3,4 and 5!
imorgon.. men vilken tid? kanal? någon?
"Tror hon livet är en jävla fyllefest eller? dumma jänta"<br> -farmor
mexico (tekniska, men ett typiskt sånt lag som sverige skulle vinna mot pga. taktik) Angola(alla säger elfenbenskusten, men dom har väl drogba?) sverige saudiarabien (kan inget om dom.. men dom är inge bra va?)
direktsänd 20.00 på tv4 plus
A de e braaaa, tjaaa
bara vi inte kommer med serbien montenegro..det känns som om det hade varit mindre roligt
don't watch me, watch yourself
eller så kan man ju kolla på nätet efter lottningen?
don't watch me, watch yourself
Grupp A 9 juni, München Tyskland-Costa Rica 9 juni, Gelsenkirchen Polen-Ecuador 14 juni, Dortmund Tyskland-Polen 15 juni, Hamburg Ecuador-Costa Rica 20 juni, Berlin Ecuador-Tyskland 20 juni, Hannover Costa Rica-Polen Grupp B 10 juni, Frankfurt England-Paraguay 10 juni, Dortmund Trinidad & Tobago-Sverige 15 juni, Nürnberg England-Trinidad & Tobago 15 juni, Berlin Sverige-Paraguay 20 juni, Köln Sverige-England 20 juni, Kaiserslautern Paraguay-Trinidad & Tobago Grupp C 10 juni, Hamburg Argentina-Elfenbenskusten 11 juni, Leipzig Serbien-Montenegro-Holland 16 juni, Gelsenkirchen Argentina-Serbien-Montenegro 16 juni, Berlin Holland-Elfenbenskusten 21 juni, Frankfurt Holland-Argentina 21 juni, München Elfenbenskusten-Serbien-Montenegro Grupp D 11 juni, Nürnberg Mexiko-Iran 11 juni, Köln Angola-Portugal 16 juni, Hannover Mexiko-Angola 17 juni, Frankfurt Portugal-Iran 21 juni, Gelsenkirchen Portugal-Mexiko 21 juni, Leipzig Iran-Angola Grupp E 12 juni, Hannover Italien-Ghana 12 juni, Gelsenkirchen USA-Tjeckien 17 juni, Kaiserslautern Italien-USA 17 juni, Köln Tjeckien-Ghana 21 juni, Hamburg Tjeckien-Italien 21 juni, Nürnberg Ghana-USA Grupp F 13 juni, Berlin Brasilien-Kroatien 12 juni, Kaiserslautern Australien-Japan 18 juni, München Brasilien-Australien 18 juni, Nürnberg Japan-Kroatien 22 juni, Dortmund Japan-Brasilien 22 juni, Stuttgart Kroatien-Australien Grupp G 13 juni, Stuttgart Frankrike-Schweiz 13 juni, Frankfurt Sydkorea-Togo 18 juni, Leipzig Frankrike-Sydkorea 19 juni, Dortmunt Togo-Schweiz 23 juni, Köln Togo-Frankrike 23 juni, Hannover Schweiz-Sydkorea Grupp H 14 juni, Leipzig Spanien-Ukraina 14 juni, München Tunisien-Saudiarabien 19 juni, Stuttgart Spanien-Tunisien 19 juni, Hamburg Saudiarabien-Ukraina 23 juni, Kaiserslautern Saudiarabien-Spanien 23 juni, Berlin Ukraina-Tunisien
Visca el Barça!
bra grupp för tjeckien o sverige..
fan ja hinner inte se nån av gruppspelsmatcherna på krogen :/
DIF!