Lekott såg tyvärr inte det (ska försöka se det på internet) men jag tänker lägga ett inlägg ändå. visst kan det väl stämma att sämre idrottare (eller barn) kan behöva bättre tränare, kanske mer än de duktiga idrottarna. men jag har svårt att se hur det skulle fungera i praktiken. som alla vet finns det inte överdrivet mycket pengar inom ungdomsidrotten (eller idrott på lägre nivå) och därför jobbar i stort sett alla tränare på den nivån ideellt. en tränare som kan leva på att vara tränare om han jobbar för ett storlag vill väl knappast jobba ideellt och ha ett annat kneg vid sidan om? och man kan ju knappast tvinga nån att jobba ideellt. sen håller jag helt med om att man bör satsa på att utbilda tränare inom ungdomsidrotten. låt de som verkligen vill engagera sig ideellt gå tränarutbildningar och bli bättre så vi kan fostra våra ungdomar på ett bra sätt. Lynguistic självklart måste vi samtidigt fortfarande komma ihåg att det är barn/ungdomar vi pratar om, och utvecklingen är väldigt olika. och det har visat sig att elitsatsningar i unga år faktiskt inte alls är så bra som man kan tro. det är bara att titta på landslagen stc vi har så hittar man väldigt många som var "dåliga" i unga år. men jag tror detta gör det ännu viktigare att vi har duktiga ungdomsledare, både ur ett framtida elitperspektiv men framförallt för deras fostran. det behövs kompetenta ledare för att fostra barn i den åldern, vilket bör göra och kan bli mycket bättre på har som sagt inte sett debatten så jag kan vara ute o cykla lite nu men det är de tankarna jag hade rent spontant iaf =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.