Curling? WTF?
Alltså detta är ett skämt. Så jääääääävla äcklig och tråkig sport att man blir förbannad. Det är precis som om dom skulle ha med biljard som gren i sommar OS.
curling är perfekt att kolla på när man har lite dötid. Se en hel match så märker du nog att det inte är såå dåligt. Finns ju mycket sämre sporter att klaga på som tex. bobsledge
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Konståkning och curling skulle jag lätt kunna byta ut med biljard.
det var ett misstag att kalla den sport helt klart. Klart det inte är en sport
Kan inte alla idioter bara ge fan i att titta på skit de inte tycker om? Varför i helvete måste ni se det om ni hatar det så mycket?
njut
det är perfekt att halvsova till curling när man kommer hem från skolan
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Franco P5 Jag skulle vilja höra din definition på sport? Curling är en sport likaväl som Freestyle lr Snooker
curling är en riktigt trevlig sport. både att beskåda som att själv spela. måste säga att sveriges match mot usa idag var riktigt bra. hade inte gråtit en skvätt om amerikanskorna vunnit. de var riktigt duktiga. de kommer helt klart bli grymt vassa, om så inte i det här os:et, men så i framtida mästerskap med tanke på deras låga ålder (äldsta 25 år om jag inte har helt fel).
Curling är den manligaste sporten på is iallafall...
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
det borde finnas en stark gräns mellan fritids aktivitet och sport o curling e def inte nån spot
Franco P5 hahaha, så när man svettas när man utövar en "sport" så är det en en sport, ok kan vara bra att veta. Så svetten har betydelse när man utövar en sport? Så här beskriver iaf Riksidrottsförbundet vad idrott är för något: ”Idrott är Idrott är fysisk aktivitet som vi utför för att kunna prestera mera, ha roligt och må bra. Idrott består av Idrott består av träning och lek, tävling och uppvisning." Detta är också min bild av vad idrott är för något. Och kom inte å säg att Curling inte är fysisk, för om den inte skulle vara det skulle vi ha en mycket märklig curling där stenarna förflyttade sig av tankekraft, vilket iof skulle vara ganska kul :-)
Curling kan ibland vara oerhört intressant beroende på matchernas skiftande volym utav genomtänkt strategiskt tänkande. ;) Go Pejja!
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Pöbeln förstår inte curling. ^_^
Curling tycker jag är skönt att kolla på....avslappnande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
woho! För oss som uppskattar strategi och taktiskt kunnande är curling nästan lika spännande som en juvuntusmatch :)
Franco Jag tror inte du är rätt person att dra några slutsatser om min hjärna. Curling är kanske inte lika strategiskt som schack men som OS gren är det ändå relativt mycket strategi. Fortsätt du att sitta där hemma och intensivhata juventus tills du får en hjärtattack. Har inte sett en enda tråd du skrivit i utan att du snackar skit om Juventus. Trevlig helg förresten. Och heja Sverige!
Franco Vi snackar om Curling som taktisk och strategisk sport, vart fick du OS ifrån? OS pågår. Curling är en OS sport. Om man jämnför Curling med andra isgrenar i OS är det mycket strategi i förhållande till dem. Jag tror inte du är rätt person att dra några slutsatser om min hjärna. Ehh, ja, tydligen. Slående argument! Du har övertygat mig, jag måste allt vara efterbliven! Vilken tur att du gör det klart för mig. Klarar din hjärna enbart av sportforumet? Nej men faktum är att jag bara sett dig skriva i sportforumet. Har ingen aning om vilka andra forum du härjar i men jag har iallafall inte sett till dig. Kan bero på att jag kollar 3-4 av forumen på sidan och skiter i resten. Curling är kanske inte lika mycket gay som golf, men som OS-gren är det ändå relativt gay. Gay? Ja kanske. Men jag är säker på min sexuella läggning och vågar därför kolla på curling utan att oroa mig för att några "gay-instinkter" ska väckas inom mig om jag kollar för mycket. Golf är väll förresten inte så gay? även om jag inte alls gillar sporten.
Min läsförståelse är utmärkt, tackar. Du behöver inte oroa dig. Vad har OS med vår diskussion om Curling att göra? Jag ska försöka förklara för dig. Faktum är att man aldrig kan prata om någon sport eller för den delen någonting, om man inte jämnför med något annat. För som dom säger; Allt är relativt. Så jag valde att jämnföra med andra sporter som ingår i OS, och det är där OS kommer in i bilden.
den e mer sport än det där skitet.. öh border cross eller va fan det heter...
Orokanaru otouto yo..... kono ore wo koroshitakuba, urame! nikume! soshite minikuku ikinobiru ga ii..... nigete... nigete... sei ni shigamitsuku ga ii.
Håller med dig Quick, så otroligt tråkig sport. Jag visste verkligen inte att sopa var en sport.
At the gates of Eternity...
Kan inte alla idioter bara ge fan i att titta på skit de inte tycker om? Varför i helvete måste ni se det om ni hatar det så mycket? För den jävla tid som det visas curling, kanske det kan visas något bra på TV?
BC99 P22 word. Speciellt när jag inte har kabel TV. Man väljer mellan nyheter på teckenspråk och Curling alldeles för ofta.
BC99: Jo det är klart, men under OS får man helt enkelt räkna med att det är några sporter man inte vill se, tänk dig om man inte är det minsta sportintresserad, då kan man ju tycka att SVT kan visa MYCKET annat bra istället för att sända OS över huvud taget. Sen finns ju alltid andra kanaler.
njut
Quick : Verkligen, förstår att vissa inte vill betala tv-licens avgiften. Explict : Det är visserligen sant, men vissa grejer är bara larviga att kalla för sport. Jag menar typ Texas Hold 'Em, förstår att det finns många som diggar det. Men det har blivit för mycket sånt skit. Och att kalla det en sport... jag säger som Nelson i Simpsons Hahaa!
Explicit Jag säger som Homer: You Little!!! ;) Curling suger fortfarande. Men visst är jag subjektiv. Ta in handboll istället. Det är ju en sport som har säsong på vintern. Nä, men bort med Curling... eller nej vänta. Ha den kvar för alla er som verkar älska den. Ska inte ta ifrån er eran älsklings "sport". Om pensionärerna i parken vill spola bull-gruset och köra curling istället. Låt dem för guds skull göra detta på OS. Något annat vore ju bara oerhört löjligt eller hur. Länge leve curling i SVT.
Kan bara understryka mitt första inlägg och säga att jag menade inte att biljard är lika tråkigt som curling. Biljard is the shit, men det hör lika lite hemma på ett OS.
jag håller med. curling är ett nöje. kanske på gränsen till sport, men det finns ju folk som kallar poker för sport. ska curling va med i OS borde poker och bowling också få vara med. som nån nämnde, ingen svett=ingen sport värd OS iaf
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Klart curling är en sport, bara för att ni är så tröga att ni fattar bättre. Vaddå ingen svett? Borsta? Hur mycket tror du en pitcher i baseball svettas under en match? Han står still och pitchar....visst vissa av dom är outfielders/sluggers också... Kan dom som inte tycker Curling är en sport lägga upp definitionen vad en sport är....
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
canadicken en pitcher är stark, om han inte svettas på plan, så svettas han banne mej på träningarna. själva borstningen på curlingen kräver ju lika mycket energi som jag lägger när jag borstar golvet i mitt rum.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Canadicken P21 man ska inte kunna spela på elitnivå och vara med i landslaget och samtidigt ha en fet ölmage. Där går definitionen på vad som inte är en sport.
haha klart, men det är en precisions sport. Jag tycker Dart är en sport tycker inte du det? Nej, antar jag. Schack tycker jag inte är en sport däremot, inte heller poker och Bridge :)
hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse
Curling var med i OS i Chamonix 1924 och har vart med till och från sen dess. Om du vill stryka os-grenar varför inte stryka en av de fem alpina grenarna (dessutom x2 (herrar plus damer)). Eller behövs det två sprint grenar. Eller alla skidskyttegrenarna? Banta OS!
America: where a poor black boy can grow up to become a rich white woman. Michael Jackson
sport är det men det är ingen idrott. man måste ju uppskatta det för att titta på det. som at ttitta på poker eller snooker, eller chack för den delen. jag har spelat curling och det är skitkul.
Lingonfil P19 jo där sa du något annat. Känns som de utökat de alpina grenarna bara för att öka medalchansen. Mer medaljer mer publicity, mer pengar I guess.
gay eru helt jävla gay? vad menar du!