I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Då ska det till att avgöras...

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2006-05-01 23:45

Då ska det till att avgöras...

Efter en riktigt usel inledning spelmässigt. Anfallsspel under all kritik och endast tre pinnar av femton möjliga. Så har vi nu fyra matcher på oss att ta chansen och vara med och slåss om guldet.

Fördelen är att alla fyra matcherna går i Göteborg nu så med andra ord bör det vara som hemmaplan i alla matcherna på läktarna. Nackdelen är att tre av matcherna är derbyn och den sista matchen är mot MFF så spelschemat är inte det lättaste.

Kollar man bara på spelmaterialet så ska det kunna bli 12poäng. Vi är bättre i min mening en Häcken, ÖIS och GAIS. MFF är likvärdiga men där bör ju favören av hemmaplan avgöra. I verkligheten är det tre derbyn som alltid är svår spelade, dessutom presterar ju inte många i IFK vad man kan förvänta sig av dem. Så för tillfället har vi knappast ett bättre trupp en någon av de andra.

Vet ifan vad jag egentligen vill ha sagt med det här. Behövde nog bara skriva av mig lite oro. 9 av 12poäng måste det bli om inte säsong 06 ska vara över redan till sommarn..

Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar