I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

köpa skateboard ..

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2006-06-26 22:47

köpa skateboard ..

jag tänkte börja skata, men vad ska jag ha för bräda och vartifrån ska jag beställa? :) den får högst kosta 1000kr.
jag har inte skatat tidigare, har testat på nån gång men.
och vilket märke är bäst?
och hur stor bräda ska jag köpa? :O

blunda , om du inte tål konst.

2006-06-26 23:15
widow skateboards har prisvärda och bra skates, 7 1/2 är ett bra mått
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2006-06-27 14:21
alltså i början är det skit samma vad för märke man kör med...man känner ingen större skillnad i början och då är det lika bra att köpa nån billig efter som att dom slits ganska fort i början för att man inte har någon kontroll på flipparna...

åk till stadium och köp en chevy! bry dej inte om att andra erfarna skatare säger att chevy suger för att dom fungerar lika bra som den bästa brädan för en ny börjare....sen om ett år eller så när man börjar sätta tricks och så är det däremot dags att lämmna chevy och ge sej på dom mer dyra märkena...
 Haters gon' hate...

2006-06-28 00:35
köp en girl bräda,destructo truckar,ricta hjul helt perfekt!
tipsar om www.junkyard.se
RAGOSONE

2006-06-28 00:36
brädan = 7,5 perfekt nybörjar mått och hjul högst 52cm
RAGOSONE

2006-06-28 10:35
ahh om man vill betala 2000kr ja...
 Haters gon' hate...

2006-06-29 14:19
Lite dåliga tips tycker jag:/
Köp en bräda som är mellan 7.5 och 8.0, jag kör 7.75 det tycker jag är skönt men jag vet inte vad du gillar!
Köp low eller medium truckar så dom inte är för höga, köp hjul som är mellan 50-54mm!
Vad du än gör köp inte blanks från caliroots!

tryck
Därifrån skulle jag köpt en komplett blank, schysst pris och rätt schyssta blanks, lite skum form på nosen bara men dom är rätt sköna ändå!
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2006-06-29 14:33
köp nån komplett warp eller stuff på typ stadium till o börja med.
sen om du gillar´t och känner att vill fortsätta me skateboard så kan du kolla lite bättre saker på tex:
www.junkyard.se
www.boardstore.se
www.oneoff.com
www.peoma.com

bredden beror ju på lite. men börja med 7,5 om du e lite yngre. sen märker man väl efter ett tag vad men tycker e skönt =)
Lämne piga hemme!