Producent
2006-08-09 11:15
träna nedre magen
i den andra tråden får man knappt nå svar...+ att den börjar dö ut så det jag undrar över e hur man ska träna den nedre delan av magen?? jag kör situps, + att jag kör lite olika magövningar på gymet ( med maskin ) men det verkar inte ta så mycke på den nedre delen utan mer på mitten o övre magen....nån som har nmå tips på bra metod att träna den nedre delen av magen??
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Det jag gör när jag tränar nedre musklerna på magen så gör jag den dära övningen då man ligger på rygg och slänger bena upp och ned, vet du vilken jag menar?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2006-08-09 11:56
japp...men jag tycker den inte tar så bra....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
jasså, jag tycker den gör fina verk på mig :) men anars så kan du alltid pulsa när du gör dina situps, då borde det ta i!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ligga på bänk alt. hänga dig i chins/dipsrack och dra upp ben. chinsstången är lite jobbigare balansmässigt, men där har du lite större möjlighet att hänga på dig vikter om det är för lätt.
Tar den inte bra? Kompis, antingen gör du fel eller så kör du inte tills den tar bra.... Den e grymt jobbig.
Eller så äter du för mycket skit?
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Ligg på rygg.. 45grader i höftled och 90grader i knäled Pressa sedan svanken mot underlaget så att den har fullkontakt hela tiden ´Detta tryck ska bibehållas genom hela övningen. Rulla långsamt upp, ej för långt, kontrahera muskeln lite extra innan du sakta rullar tillbaka, inte så långt ner att du slappnar av i magen. Samtidigt trycker du fötterna nedåt i golvet och bortåt för att koppla in hamstringsmuskulaturen så att du får en antagonisthämning av m.Iliopsoas (höftböjjaren) Nedre delen av magen går inte, enligt mina lärare o av det jag har läst, att träna specifikt! Men denna övning koncentrerar sig iaf till m.rectus abdominis och igenom att du får antagonisthämningen av höftböjjaren som i nästan alla andra magövningar kopplas in så blir det ju mer koncentrerat! Även en bra övning för bålstrabilitet
"I can make you love me" - Tupac - Let Them Thangs Go
Producent
2006-08-10 13:30
S-oteric P20: jag äter inge skit alls...håller mig bara till nyttiga saker... Prince_Of_Persia P22: har läst att det inte går att träna nedredelen av magen....utan att när man tränar magen så tränar man hela magen inte en viss del....så kör man situps så kör man på hela magen...+ att man har mer fett runt midjan o kan vara svårare att få till på den nedre delen av magen
Fumez Det var ju det jag skrev!?
För det första, det är väl otroligt mycket debatt om man faktiskt kan träna dom olika magdelarna separat? själv tror jag att magen är en stor muskel som man tränar samtidigt. Sen, På vilket sätt vet du om du har en tränad nedre magmuskel?? =) Vilket fjanteri, det är inte så att du känner någon stor skillnad, och ser någon stor skillnad gör du troligen inte heller.
Ja, men kör man ben/knäuppdrag som en återkommande magövning så spelar det liksom ingen roll vad forskningen kommer fram till.
Det handlar väl mer om att man vill ha en jämn kroppsstyrka? Nåt som jag lagt märke till i sommar är alla bmw-cab-kroppar som uppenbarligen tränat överkropp på anabola i 7 år och aldrig gjort någonting med benen i hela sitt liv. man kan ju börja gråta för mindre patetiska
Johnny-V8 Jämn kroppsstyrka??? Hur vet man att man är för svag i nedre magen? Jag har aldrig tränat nedre magen i hela mitt liv, och jag har inte märkt nått speciellt. Att försöka punktträna vissa muskler är enligt mig trams.
Att försöka punktträna vissa muskler är enligt mig trams. Menar du inte vissa delar av en muskel?
Apati Det också. Men tycker också det är dumt att försöka träna specifikt vissa muskler. Sen beror det ju lite på vilka muskler. Men jag tycker ju det känns lite onödigt att sitta o köra tex benspark när man kan köra knäböj. =) Det är onödigt att köra vissa bröstmuskelövningar när man kan köra bänkpress. Jag tycker definitivt det är onödigt att försöka pricka in obliques, eller att specifikt försöka isolera en muskel så mycket som möjligt när man tränar.
Kan vara bra att träna vissa muskler specifikt.. tex vid rehabträning osv. Det där med att ersätta alla bröstövningar med bänkpress är väll inte så bra. Variation är väll ändå bäst. Då stilmulerar du nerverna på olika sätt, sen om du styrketränar parallelt med ngn idrott så är väll det bästa att styrkeövningen blir så lik grenen som möjligt
Prince_Of_Persia P22 Det var inte så att jag menar att alla bröstövningar ska vara bänkpress, och att alla benövningar ska vara knäböj. Men det finns ju människor på gymmet som sätter sig vid bröstmaskiner och försöker isolera musklerna så mycket som möjligt, det jag förespråkar är att köra basövningar där man använder sig av många muskler, det finns ju andra sånna basövningar förutom bänkpress. =) Dom flesta människor kör inte rehab. Jag vet för övrigt inte om det bästa är att styrkeövningen ska vara så lik träningen som möjligt. Jag har kört fotboll 3 ggr i veckan, och styrketränat benen hårt på gym 2 dagar i veckan.. Då kan man inte prestera.. Så jag tycker man får se upp med överträning.
Lynguistic: Hur vet man att man är för svag i skulderbladshöjarna? varför chansa? Och varför göra det pga någon som är 2/3 min ålder och aldrig haft problem, oavsett om jag håller med dig ang att basera träningen på basövningar.. och i övrigt vill jag påstå att träningen ska komplettera den specifika idrott man sysslar med.
att träna magen genom att dra upp benen på klassiskt maner är skit... du tränar typ bara höftböjjaren, som inte behövstränas då den tränas dagligen. Situps är ävendom idiotiska då man islutet av rörelsen även där kopplar in höftböjjaren. kör crunches istället.
ska tillläggas att det känns som att det tar i magen då den spänns och blir statisk. det kan iofs oxå på sitt sätt träna magen, men statiskträning utsätts den för när du tränar andra kroppsdelar
Fultjack ifrån tjackberra i parken,det e grejer det.
bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla!
Johnny-V8 Skulderbladshöjjarna är? Är det traps eller? Va händer om man inte är tillräckligt stark i dom? Troligen ingenting, så länge man inte tränar någon sport där man behöver dom eller att dom inte ser oproportioneligt små ut, vad är då det farliga med att inte träna dom? Om man kör basövningar får man ofta med många andra muskler som man faktiskt inte fokuserar på.